Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 19.11.2009 14:37 Viestin aihe: |
|
|
vempula kirjoitti: | menee rakentelun ilo jos pitää olla omaa tekniikkaa ja omalla paikallaan. Sitten alkaa taas kupla aikakausi. |
Tulee sekin kalliiksi kun pitää runkonumeron perusteella olla 2000 luvulta. Ei oo halpoja nuo mexibeetlet. Saako niissä sitten olla ruisku kun niissäkin on sitä vakiona saatavilla (tämä oli sitten lähinnä vitsinä heitetty) _________________ http://www.mms-racing.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
p71
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 25 Paikkakunta: Vähäkyrö
|
Lähetetty: 19.11.2009 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Melko "höpöhöpö" kysymykset oli, kysymysten määrä ja taso kuvastaa kuinka vähän asiasta ollaan kiinnostuneita kattojärjestössä.Todellinen riman-alitus, missäs ne turvallisuus kysymykset olivat? Turvallisuus on siis kunnossa nykysäännöillä. Vuonna 2011 ei tarvitse miettiä mistä hakea kilpa-auton polttoaine, vaan senkin saa lukea säännöistä ja noutaa tarjouskilpailun voittaneesta öljy-yhtiöstä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 19.11.2009 15:39 Viestin aihe: |
|
|
vempula kirjoitti: | menee rakentelun ilo jos pitää olla omaa tekniikkaa ja omalla paikallaan. |
näin on... _________________ Volvo POWER! :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 19.11.2009 17:01 Viestin aihe: |
|
|
Tuohon yksityyppipolttoaineeseen muutama kysymys kuskeille.
Onko jokkiksessa käytetty nk viribensaa. Siirtyminen yksityyppilitkuihin juontaa varmaan muista lajeista, siellä havaituista tapahtumista.
Kalliden viribensojen käytöstä ja niiden sekoituksista.
Tällä haetaan sitä että ko toimittaja myös tutkisi näitä tankeissa olevia aineita. Se on melko kallista puuha. Jostain olen kuullut että yhden näytteen analyysi maksaisi jopa 1000 euroa.
Eihän tämä kustantaisi harrastajille sen enempää kuin nyt jo käytössä olevakaan polttoaine. Sillä samalla hinnalla tämäkin polttoainen siis myytäisiin, laittoi sen naapurinemäntä oman kauppakassinsa tai sinä kilpurin tankkiin. Ainoa haitta olisi että joutuisi litkut noutamaan määrättyä logoa kantavalta asemalta. Enkä usko että toimittajaksi valitaan Tirvan huoltoasemaa, vaan sellainen joka löytyy joka niemestä ja saarelmasta.
Itse en ainakaan näillä tiedoilla vastustaisi asiaa. Asiaa puoltaa se että nämä analyysit tekisi ja kustantaisi tämä valittu toimittaja, ne ei jäisi liiton maksettaviksi ja täten myös tekemättömiksi näytteen tutkimisen kalliden kustannuksien vuoksi. Ompa aikoinaa jokkisessakin SM-prosnssin haltija vaihtunutkin kun tankista löytyikin laitonta voimalientä.
Oltaisiin samalla viivalla, kaikki. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 19.11.2009 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Tuota tuota... Miten on, vastataanko joukolla kyselyyn vasta Vilppulan jälkeen, jos sieltä löytyy yhtenäinen suunta turvallisuuden parantamiseen ilman helevetin HANSsia? Voisi jokainen kirjoitella sitten vapaaseen sanaan samanlaisia juttuja. Onkohan muuten siinä auton vuosikymmen-kysymyksessä mahdollista valita useampaa kuin nyt? Jos ei ole, se sotii jälleen jokkiksen perusajatusta vastaan, kun kuitenkin pitäisi saada ajaa millä vain ja minkäikäisellä vain... Jos se siis jotenkin vaikuttaa tuleviin sääntölinjauksiin. Pitäisikö itsekin vastata varmuuden vuoksi, että 60-luvulta, ettei vanhoja tuuppareita ja kardaaneja kielettäis, vaikka pihalla onkin 85-92 vuoden pelejä, etuvetoisia. _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 19.11.2009 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Jokainen vastatkoon omana itsenään. Halutessan mahdollisten Vilppulan linjauksien mukaan.
Vuosikymmen kysymykseen voi valita useamman vaihtoehdon. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 20.11.2009 07:59 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 14:37, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
p71
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 25 Paikkakunta: Vähäkyrö
|
Lähetetty: 25.11.2009 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Ralli.net aktiivista kirjoittelua samasta tulevasta varustesäännöstä. ( ralli.net / off topic / moniko jatkaa rallia ) Sivulla 5 kysytään "mitä ihmeen itkulistaa jokkismiehet tekevät siitä,että kerrankin teidän turvavarusteita valvotaan ja lisätään" " ja kysymysten jälkeen kirjoittaja toteaa "jokkikses voitaisiin ostaa joka vuosi uudet turvavarusteet"
Viimeinen muokkaaja, p71 pvm 26.11.2009 15:53, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 25.11.2009 23:20 Viestin aihe: |
|
|
Tekis mieli sanoo mut antaa ton "rallimuurahaispesän" olla omas arvossaan! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aija huutoniemi
Liittynyt: 08 Maa 2008 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 26.11.2009 17:47 Viestin aihe: ajovarusteet |
|
|
Itse olen ajanut jo liki 30 vuotta jokkiksessa ja uudistuksia on tullut harva se vuos. on tullut huonoja , tosi huonoja ja muutama hyvä, jotka ovat kuuspistevyöt ja niskatuki sekä turvakaari muutokset. jokkis on kuitenkin edeltäkäviä SM-ralleihin 6 pistevöihi jne... jos me nyt tulevia sääntöjä aatellan essin kans ni meitä ajaa kuitenkin meijän perhees kaksi vävypoikaa, tulevana kautena kaksi tytärtä sekä minä ja essi. nyt jo joudutaan hankki lisää vöitä, penkkejä ja kaikkee muuta varusteita+ tehdä autoja. niiiin tultiin siihen tulokseen et kantsii kaikille hommata HARRIKAT ja ajella niillä porukalla ja tulla kattoo kisoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marko kangas
Liittynyt: 26 Maa 2008 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 26.11.2009 19:10 Viestin aihe: |
|
|
-Ensinnäkin luokka pitää pystyä pitämään edullisena kuten nimikin sen jo kertoo.
-Tämän johdosta sääntöjen muuttaminen niin että kustannukset nousevat rajusti ei ole luokan nimen mukaista.
-Toki turvallisuus on tärkee mutta koskaan emme saa mitään niin turvalliseksi että kun tarpeeksi lujasta vauhdista ajetaan ulos tai nurin niin tapaturmia tulee.
- juha kankkunen sanoi aikoinaan että siviili liikenteessä ihmiset ovat tottuneet kaiken maailman turvavarustuksiin ja autot kulkevat lujaa niin ihmiset luulevat että mitään ei voi sattua vaikka mennään lujaa tosi asia on että edelleen ihmisiä kuolee ulosajossa, mutta ajatelkaapa jos 50 luvulla kun autot kulki nippanappa 100km olisi ollut nykyaikaiset turvavarusteet, niin olisiko kuolleita tullut ulosajossa niin helposti.
- Yksi tunnettu laulaja lauloi aikoinaan, en nyt muista nimeä valitettavasti, EI SE MATKA VAAN VAUHTI SURMAN TUO. Eli jos vauhti kasvaa niin luokkaantumis riski isoneen vaikka ois mitä turvavälineitä, vihjaan nyt jokkiseen tulevaa sääntöä hans ym, vastaavista laitteista.
-Ehdotukseni on että nykysäännöt turvallisuuden osalta ovat riittävät jokkikseen nykyinen niskatuki riittää ja ajovarusteet muuten. MUTTA mitäpä jos katsoisitte ratoja eli mielestäni ihan yksinkertainen ratkaisu on nopeuden alentaminen josta saitte varmaan jo vihiä kirjoituksen alkupuolella, eli radat pienimmäksi ja mutkikkaaksi ettei nopeus nouse. Kyllähän tekin tajuatte ette te niin ajattelemattomia ole, se on vähän eri asia kaataa auto 60km vauhdista kuin 100-150km vauhdista. HUOM Nyt ajattelen jokkista ja sitä mitä jokkiksen alkuperäinen tarkoitus on ollut eli tavallinen työläinenkin voisi harrastaa autourheilua.
-Tosiasiahan on että kyllähän sen jokainen ymmärtää jos harrastus alkaa maksamaan tonneja siis euroja eihän tavallisen työläisen palkkapussi enään riitä siihen ja nytkin on jo nippanappa.
-PYYDÄN PITÄKÄÄ JOKKIS SELLAISENA MIHIN AIKOINAAN TAVALLISET PULLIAISET SEN TARKOITTI; ANTAKAA MIEDÄN HARRASTAA EDES JOTAIN AUTOURHEILU MUOTOA JA NAUTTIA KILPAILEMISESTÄ. KIITOS.
ps. Älkää ymmärtäkö minua väärin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 27.11.2009 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Edellisissä teksteissä on asiaa on paljon perheitä jossa useampi haarastaa jokkista ei rahat mahottommiin riitä ja vaikka riittäisi on harrastuksen kustannuksella rajansa samoin Markon teksti on pelkää asiaa radoissa on turvallisuuden suhteen paljon tekemistä.Samoin tuomaroinnissa päälleajot karsia pois mustan antamisen raja alemmas.
Täällä pohjoisessa on ollut viimeaikoina löysälinja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 11.12.2009 16:43 Viestin aihe: |
|
|
Tuon tässä vielä esille erään naiskilpailijan esittämän hyvän kysymyksen, että missä voi siellä kilpailupaikoilla näihin alusasuihin pukeutua? Ei voitane vaatia taivasalla pukeutumaan,tai vaatia että ne pitäisi jo kotona pukea. Eikä ne oikein shortsien tai hameen kanssa sopisikaan.Että siitä vaan järjestäjät pukukoppeja hommaamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rottis
Liittynyt: 03 Hel 2008 Viestejä: 2 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 15.12.2009 19:36 Viestin aihe: Onko mietitty ihan kaikkea? |
|
|
Enää on turha lähteä ilman huoltomiestä kisoihin kun hanssin laittamisessä menee oma aikansa ja että saa vyöt laitettua kunnolla hanssin olkaimien alle. Jos on useampi lähtö perätysten niin ihan turha juosta pomppimaan konehuoneen puolelle seuraavan lähdön numeron katsomisesta puhumattakaan.
Kuinkas rallipöpöjen puolella esim. lievä hartialukko ilman katsojia tai pyörän vaihto keskellä pikistä? Kyllähän kartturi kuskin hanssin laittaa tai toisin päin mutta toisen turvavehkeet jää laittamalla kunnolla..vai tuleeko keskeytys hanssin takia?
Jos kerran puhutaan jokamiehenluokasta niin kyllä polttoaine pitäis olla "jokapaikasta" ostettavissa. Eikä sieltä missä on Mahonen kylvötetty ja juotettu..
Kohta menee siihen että varaosiakaan saa ostaa kun yhen ketjun liikkeistä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 16.12.2009 07:34 Viestin aihe: |
|
|
Ei todellakaan ole mietitty kaikkea! Noiden alusasujen pukemisen ja Rottiksen lisäksi ollaan tiimissä mietitty sitä, että miten voi ajaa samalla autolla eri kuljettajat. Jokaisella pitäisi olla olkavyöt eri kohdalla kiinni, että kulma olisi oikea, kuskithan on eri mittaisia. Sinne kun paloseinään tehdään kunnon reikäjuusto, niin kohta räpsähtää äkkipysäyksessä vyöt irti läskeineen, ei paljon hans auta enää.
Samoten 10 minuutin tauko ei luokkien välissä ole enää riitävä, kun pitää tehdä paljon muutakin kuin siirtää penkki.
Ja entäpä sitten nämä autot, joissa ei ole takana paloseinää (niinkuin molemmat minulla); turvavyöt on kaariputken ympäri laitettu. Eihän näihin saa vöitä muualle, vai pitääkö niitä putkia hitsata sentin välein, että sopii useammalle kuskille? Sitten, jos auto hajoaa edellisessä luokassa ja saisi auton lainaan joltakin, niin eihän sillä voi ajaa, jos ei auton omistajan mitat ole samat kuin omat.
Jos ostaa auton kilpailust, joutuu ensimmäisenä muuttamaan vyön kiinnitykset itselle sopiviksi, en usko että auton kestävyyttäparantaa, mutta kai se kaikenkestävä jumalallinen hans suojaa kuskia, jos kori tai kaaret pettää..?
Ja sitten se rahakin... Kuka normiduunari voi ostaa uuden hansin viiden vuoden välein? (jos niissä oikeasti on leima) Kuitenkin luulisi niiden olevan niin kestäväksi tehtyjä, että meidän käytössä ei tarvisi olla leima voimassa, eiköhän sen katsastuksessa huomaa, js se on paskana. Minua ei ainakaan kiinnosta ostaa 500 euron varustetta viiden vuoden välein, sillä kun kuitenkin köyhä perusharrastaja tekee jotain nykyautoa jo melko pitkälle kyläkisoja varten...
Ja jos ympäristönsuojeluakin ajatellan, niin tuskin menee kierrätykseen ne hansit, joissa on leima vanhana, jätettä tai jotain siitä tulee kuitenkin.
Ja bensa pitäisi tosiaan saada ostaa sieltä, miltä itsestä tuntuu. Tämäkin menee pian siihen, että sitä saa vain jostain etelästä, miten me tänne pohjoiseen se saadaan? Ei taida postikan mitään bensaa kuskata.....
Tässä saattoi tulla toistoakin muilta kirjoittajilta osaksi, mut en muista, mitä kaikkea epäkohtia on jo löydetty. Kiitos ja anteeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|