Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.04.2010 06:43 Viestin aihe: XXI Asfalttikunkku |
|
|
Excel harjoittelun tulos, ulostettuna KITIstä.
902 ilmoittautumista - yhteensä 682 eri kuljettajaa.
Eri seuroja 120 kpl.
Seura / kuljettajia:
KokUA 24
Suon UA 23
Paratiisin MU 22
NNSB 19
EUA 17
KarstUA 17
KauhUA 17
KvanUA 16
LapUA 16
Vet UA 15
HämUA 13
AL-Härmä 12
LappajUA 12
OuMK/UA RY 12
Päij-HUA 12
JoeUA 11
LakUA 11
PoKyUA 11
JärvisUA 10
NilUA 10
PuMK/UA 10
ÄetUA 10
ÄhtUA 10
HeiUA 9
KausMK/UA 9
KiuUA 9
NoorUA/MK 9
NSB-86 9
HoMK/UA 8
NivUA 8
NUA 8
RauUA 8
RoiUA 8
LaihUA 7
ME-LAMOKE 7
OMU 7
OrSUA 7
OUA 7
SAU 7
HvMK/UA 6
KannMK/UA 6
KonnMK/UA 6
KRRMK/UA 6
KUA 6
LemUA 6
P-H UA 6
PiekUA 6
RaaUA 6
TamUA 6
YLVUA 6
HyUA 5
MäntänUA 5
PihtUA 5
SaaUA 5
JorUA 4
KarUA/MK 4
PR TEAM 2000 4
Ratec Team 4
SomUA 4
TohUA 4
UrMos Ry 4
VaToSUA 4
ViSUA 4
V-SUA 4
VUA 4
EurMk 3
EurUA 3
JurvanUA 3
KokeUA 3
L-H UA 3
NokUA 3
PyhUA 3
SaloUA 3
SsUA 3
SulMK/UA 3
TTR 3
UUA 3
AlavUA 2
EPUA 2
IisUA 2
JaMoKe/UA 2
JuvanUA 2
JämSUA 2
KMK 2
Leppävirta RT 2
LoiUA 2
LuuUA 2
OFK-125 2
ParkUA 2
ReiUA 2
ScPalas 2
YLM 2
YUA 2
AL-Roi 1
AnkUA 1
AUA 1
AUK J-Äijät 1
Elimäen MU 1
JuuUA 1
JyvUA 1
KiikoisAS 1
Koi-SavUA 1
KoMoKe 1
KongUA 1
KrsSUA 1
KuhmUA 1
KuuUA 1
LahUA 1
LapinlAU 1
LiekUA 1
LMM 1
MhMK 1
PetUA 1
SatUA 1
TEAM Sonkaj 1
THU_TEAM 1
UuUA 1
YkUA 1
YlöUA 1
ÄkiUA 1
muistakaa että tämä on harjoitus, voi siis olla virheitä _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi Saarinen
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 85
|
Lähetetty: 24.04.2010 11:46 Viestin aihe: |
|
|
Ja tämähän oli kuoleva laji....? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 24.04.2010 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Kuolemahan alkaakin vasta ens vuonna... _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 02.05.2010 15:07 Viestin aihe: |
|
|
Kovia näyttää olevan nuo Sutisen Volvot. Mitähän ne pitää sisällään, muuta kuin pätevät autonrakentajaveljekset? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 02.05.2010 17:56 Viestin aihe: |
|
|
paljon onnea jontulle ja antille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Murtoniemi
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 9 Paikkakunta: Orivesi
|
Lähetetty: 08.05.2010 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Kommenttia vielä kisasta kun ruusut/risut- osio oli jo sulkeutunut.
Ensimmäistä kertaa asfalttikunkussa vierailleena täytyy kertoa muutama plussa, joilla kisa mielestäni erottui muista. Olen viimeksi vieraillut radalla vuoden 1996 JM SM-kisoissa, enkä muistanutkaan miten hyvä ja jokkismainen rata loppujen lopuksi onkaan verrattuna esim. Alastaroon. Sopivan mittainen ja sopivan vauhdikas. Lisäksi EVK-autot erottuivat todella edukseen verrattuna vaikkapa joihinkin muihin asfalttikisoihin. Nopeita ja hyvin erikoisia autoja, jotka enemmän ajamalla pärjäsivät ja vähemmän tönimisellä niin kuin monessa muissa kilpailuissa. Ja sitten se tärkein plussa. Olen aina ollut sitä mieltä, että kaikissa kilpailuissa pitäisi kierrosmäärä nostaa kolmeen jo semifinaaleista lähtien. Vähentäisi lajin lähtöpainotteisuutta ja lisäisi mielenkiintoa, sillä nämähän ovat ne ainoat lähdöt joissa jokainen sijoitus ratkaisee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 08.05.2010 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Asia on juuri niin kuten Timo kommentissaan kirjoittaa. Itse olen jo vuosia taistellut saman asian puolesta eli kierroksia lisää mitä pidemmälle kisa etenee ja ennenkaikkea pääpaino semilähtöihin.
Lieneekö syynä niukkoihin kierrosmääriin se, että järjestäjät hamuavat kaikki mahdolliset luokat ja näinollen päivästä muodostuu kohtuuttoman pitkä. (lue ahneus)
Kiteytettynä: Luokkia vähemmän ja kierroksia enemmän, lähtöpainotteisuus vähenee ja voidaan ratkaista finaalipaikkoja myös "ranteilla"!
valopääsavolainen
ps. maalaisjärjen käyttöä ei ole vielä sääntökirjassa kielletty! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 09.05.2010 07:04 Viestin aihe: |
|
|
Jos sallitaan että kaupunkilaisjärjellä saa tähän jatkaa
Tämän kyseisen kisan "brändiin" kuuluu suuret osallistujamäärät, siihen en puutu - kuuluu asiaan.
Itse onlinessa ko kisaa seuranneena huomioni kiinnittyi ajokaavioihin, nissä lähtömääriin. Aikaa oli rakennella ohessa "uusia versioita",
Lähtömäät saisi pienemmiksi jos ajokaaviot rakentaisi toisin. Esimerkiksi.
Alkuerästä 1. ja 2. menisi suoraan välierä kakkoseen. Sijat 3-4. veisi ykköseen. Keräilyeriä olisi vain yksi. Jokaisesta erästä vähintään kolme jatkaisi, tietysti finaaleja lukuunottamatta.
EVK:ssa tämä olisi tuonut ainakin 1½ tuntia nopeamman kisan, lasketuna 3 minuutin keskimääräisellä lähdönkestolla.
Tätä ei pidä lukea moitteena vaan kehitysehdotuksena.
Mitä tulee kilpailuiden luokkamääriin. Joskus se kyllä näyttää enemmän ahneudelta kuin järkevältä, että luokkia on viiskin yhtenä päivänä.
Ymmärrän kilpailunjärjestäjänä sitäkin puolta, mutta en puolla viittä luokkaa päivää kohden - siinä ei ole mitään järkeä, ei edes taloudellista.
Mitä tulee ajettaviin kierrosmääriin. Komekierrosta semeissä ja finaaleissa ei ole lainkaan paha asia, kunhan pidättäydytään että muissa maksimissaan kaksi. Asfaltti kestää, sora ei.
Muuta...
Neljä luokka / päivä, näyttää olevan enemmänkin kuin tapa. Nuoret, Naiset, EVK ja Yleinen. Säännön sanelemia taukoja tulee tulee kertaavien vaikutuksien muassa vähintäänkin 1½ tuntia, muut tautot vielä päälle! Kisat kestää pitkään.
Pitäisi miettiä kelle kisaa tehdään, ottaa kaikki huomioon - myös YLEISÖ!
EVK luokka on mukana isossa osassa yksipäiväisiä kilpailuja. EVK:n osuus autoista on pääsääntöisesti yli 50% autoista, ellei peräti 60-70%. He osallistuvat kahteen luokaan, maksavat siis suuren osan ilmoittautumismaksuista.
Toisessa vaaakakupissa on nämä tuupparit, ne tuovat "tavallisiin kisoihin" suurimman osan tarjousrahoista.
Taloudesta se on monestikkin kiinni että luokkia on monta.
Summana. Jos otetaan neljäkin luokkaa. Keskitytään siihen että kaikki sujuu. Turhat tuumaustauot pois. Hinaukset, lähdönjärjestelyt yms pelittämään, hyvällä etukäteissuunnittelulla ja valmistelulla.
Jos päätetään että tauko kestää 20min, se myös kestää sen. Ollaan valmiina kaikilla osa-aluelilla aloittamaan kilpailu tauon jälkeen, ei huuhailla kuka missäkin sattuu _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 09.05.2010 08:39 Viestin aihe: |
|
|
Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 18:16, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Pohja Site Admin
Liittynyt: 15 Tam 2005 Viestejä: 305 Paikkakunta: Vilppula
|
Lähetetty: 09.05.2010 08:48 Viestin aihe: |
|
|
Jos jätetään ne kaavion laskennat sellaisille, jotka ne osaavat
Ehkä sillä empun kaaviolla saatetaan voittaa 1½ tuntia, mutta kisan voittajaa sillä ei saada selville....
Edit: Ja kaikille teille lajin parissa toimiville, jotka pyytävät tiukkoja kaavioita jotta kisapäivä ei veny. Tehkää ja laskekaa vaikka 10 erilaista ajokaaviota ja tarkistakaa että ne toimivat. Saatatte ällistyä miten pieni vaikutus "tiukalla" ja "löysällä" ajokaaviolla on lähtömääriin. Käytännön totuus on se, että lähtöjen määrä selviää seuraavasta kaavasta:
"Autojen lukumäärä" / "Autoja per lähtö" * 3.
Ei se tuosta kauas heitä, vaikka minkälaisen kaavion teette....
Tähän näkemykseen olen tullut n.600 kaavion myötä, enempi kaavioita tehnyt saattaa tietää paremmin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 09.05.2010 11:09 Viestin aihe: |
|
|
Kun minä ajattelinkin kaupunkilaisjärjellä , enkä huomioinut että Vetelissä ajtetaankin max 7 autolla... _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|