Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
(BorgWard) Hansa 1100 Combi
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 26.07.2010 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auton korin oli myynyt jokkisautoksi Hansa-harrastaja jolla on entisöinnissä vastaavanlainen auto ja tuo kyseinen kori oli sellainen että siinä ei mitään menetetty vaikka jokkisauto tehtiin.
Eikös se on parempi että tuo tuli jokkikseen eikä ruostunut lopullisesti jonkun pussihousun tallin takana?
Tunnen korin myyjän hyvin ja voin vakuuttaa että jos tuosta korista olisi ollut entisöintiin niin se olisi entisöity.

Enemmän ajoneuvohistoria menettää kun hyvistä "tavallisista käyttöautoista" (Fiat 133, Datsun Finn, B-Kadett, Ascona, nappisilmä Lada, yms) tehdään jokkisautoja, niitä tuntuu nyt olevan paljon mutta miten on todellisuudessa?

Kylläkin liian usein jokkiksessa näkee autoja jotka olisi saanut jäädä mobilisteille, samaten kun rakennetaan autoa niin ei niitä irrotettavia osia tarvitsisi rikkoa ja paiskata roskiin, niistä saisi aina jonkun kympin kun tarjoaisi entisöijille.

Eräs Fiat 133 entisöijä etsi kauan ehjiä sisustuksen osia kun kaikki jokkis-auton rakentajat olivat laittaneet ne roskiin kun niillä ei ollut tarvetta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 26.07.2010 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyy kaapista kaikki mobilistit ekasta lähtien ja on luettu kannesta kanteen, "reemeri" niis vain suree menetettyjä karjalan autoja muttei yhtään ole sieltä pelastanut, itsellä on 11 museoautoa tallessa muttei yhtään hirvitä vaikka muutamia takapihan aarteista on tehty jokkikseen, ei niitä kaikkia kuplia ja escoja voi säilöa, ei semmoista tonttia ja hallitilaa löydykkään mihin ne mahtuis talteen,kusiaisia ja simcojakin riittää jos yhden entiöintiin säästää ainakin 20 on mennyt jokkistarpeiksi. Ei ne autot säily pohjolan tallissa, eikä mannekaan osta pollea jos sille ei löydy tallia suojaksi. Olen ollut pitkään SAHK hallituksessakin eikä yhtään hirvitä vaikka joku harrastaa autolla muutakin kun Mobilismia. Jos oikein haluaa vanhan kilpurin entisöidä voi sen tehdä pahimmastakin raadosta uuden veroiseksi, ei tarvi muuta kuin olla valmistusnumero ja kyltti tallella, ja sitten tietenkin peltisepäntaitoja, on meitä moneen junaan ja joku aina jää asemallekkin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reijo Kankaanpää



Liittynyt: 27 Hei 2010
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 27.07.2010 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan kaikkia viestejä en tästä otsikosta jaksanut lukea, mutta jonkinlaisen käsityksen asiasta sain.

Minun mielestäni on hieno asia, että tuollaisia vanhoja unholaan jääneitä autoja tulee näytille, ja tunnetuksi. Jos ei muualla, niin Jokkiksessa (kuinka moni tunsi Hansa 1100:n aikaisemmin?).
Ja sitten, että auton piirteet oli säilytetty alkuperäisinä.
Tämä ei ole se Goliath 1100, joka oli Rahkosen laanilla (tietääkseni ainoa Suomessa, sitä vanhempaa mallia, jossa oli vaakaraitamaski).

Olispa mennyt kakkonen päälle, niin Hansa olisi ollut melkoisella varmuudella numeronsa mukainen ykkönen.
Hienon A-finaalin pojat järjesti, siittä kiitokset kaikille osallisille.

Ko. auton alkuperäinen tekniikka, koristelistat, yms. on siististi irroitettu, ja säilössä minulla jatkoa varten.

Minä ainakin nostan hattua tuolle Jokkis Hansa projektille, ja hyväksyn sen täysin. Itsellä on vielä parempi aihio katon alla säilössä. Kunhan tässä kerkiää, niin pitäisi saada se liikenteeseen. Mieluusti konservoituna, eikä entisöitynä.

Noin 25 Hansan koria on Suomessa, eikä niistä monikaan ole alkanut museoautoa tekemään, eli kyllä niitä esim. Jokkikseenkin minun mielestäni riittää.
Muutama Hansa on museorekisterissäkin, joten sekin asia on kunnossa (säilyy jälkipolvillekkin).
Olisinhan minäkin tuohon puuttunut, jos olis ollut ainut Hansa Suomessa, mutta niin ei ollut.
Esim. Hansa 1100 Coupe löytyy Turusta yhdestä automuseosta (Rahkosen laanilta kotoisin).

Jos polttava halu on alkaa entisöimään/säilömään Hansaa, niin minulla on palikoita, joista sitkeä kaveri voi auton tehdä. Saman kuntoisia, kuin oli tuossa Jokkisautossa.
PS. Ko. jokkiskori pelastettiin romuttamolta.
Minullakin olis vielä yks paperiton kori ylimääräisenä!
Niitä kahta paperillista en hukkaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)