Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Syylärin siirto

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
juha hirvonen



Liittynyt: 14 Elo 2010
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 14.08.2010 08:20    Viestin aihe: Syylärin siirto Vastaa lainaamalla viestiä

Viisaimat vois valaista eli takaveto kilpurin syylärinsiirto taakse, jokkis auto kyseessä.

Miten homma tapahtuu:

Tarviiko lisäpumpun vedenkiertoon?
Jäähytyksen hoito kontissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani Koivunen



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Raum o ai Raum

LähetäLähetetty: 15.08.2010 08:22    Viestin aihe: Re: Syylärin siirto Vastaa lainaamalla viestiä

sutkis kirjoitti:
Viisaimat vois valaista eli takaveto kilpurin syylärinsiirto taakse, jokkis auto kyseessä.

Miten homma tapahtuu:

Tarviiko lisäpumpun vedenkiertoon?
Jäähytyksen hoito kontissa?


Olen ehkä hiukan noviisi, kun en ole koskaan itte moista tehnyt, mutta omaan aihiooni ajattelin rakentaa järjestelmän ilman mitään ihme pumppuvirityksiä ja lisäpaisuntakiukaloita.

Saapin vaakasyyläri konttiin ja siihen sitten ilmaruuvi (tai sitten tyhjiöpumpulla ilma pois), Volvon paisuntasäiliö eteen heti ennen vesipumppua, että kavitoi sieltä. Usein näkee sellasia virityksiä, että on vaan ripolteltu paisunta-astiaa ympäri autoa ja sitte pumppu kavitoi kierroksilla syyläristä. Ei mittään järkeä.
Nii juu ja sitte siihen Volvon säiliöön saa niitä korkkeja eri paineille, niin jos sen kiahumispisteen sais hiukan ylemmä.
Muistasin, että siihen Saapin syyläriin sopii vierekkäin kaksi Saapin sähköflektiä, ne ajattelin laittaa huolehtimaan ilmanvirtauksesta (jep, autoon jää laturi).
Ilman saa sisään hotlariin aukkojen kautta, tosin kannattaa katsoa sääntökirjaa siinä kohtaa. Auton ulkopuoliset ilmanohjaimet ovat kiellettyjä ja aukkojen kokoa on rajoitettu. Sitten persiistä ritelän kautta lämpö pois.

Appiukkoa kannattaa haastatella näistä asioista. Ne tuntuu tietävän nämä jutut. Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tepi72



Liittynyt: 17 Elo 2009
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 15.08.2010 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipä ole lisäpumppua toyotan mr2 "keskimoottori" autossakaan.
molemmat vesiputket menee auton alla.
syyläri näyttäis olevan huomattavasti alempana moottorin vesitilaan suhteutettuna.
tuossa selventävä kuvasarja:
http://k43.pbase.com/g1/01/187001/2/110050185.46U9FauQ.jpg

http://ic2.pbase.com/g1/01/187001/2/109957519.RtttbQFv.jpg

http://ic2.pbase.com/g1/01/187001/2/109957532.2ukZj1ur.jpg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)