Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tero Vänskä
Liittynyt: 28 Lok 2009 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 22.10.2010 13:04 Viestin aihe: Kokemuksia 2.0 dohc koneesta? |
|
|
Tere!
Onko jollakulla kokemuksia 8 venttiili 2.0 dohc koneesta jokkis käytössä.
8 venttiili versio siksi, kun olisi tulossa "vierasmoottoriksi"
Miten kestää, mitä tehty? ja jne.
-Tero Vänskä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 22.10.2010 17:57 Viestin aihe: |
|
|
en oo varma mutta muistelen että noissa on ollut kansivikoja aika paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 22.10.2010 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Jos fordin koneesta puhutaan, niin eikös noista irtoillu ohjurit? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juho Holopainen
Liittynyt: 19 Tam 2008 Viestejä: 7 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 24.10.2010 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Kansivikoja on oikeastaan vaan ruiskukoneissa, kaasariversioitten kannet kestää kyllä.
Se on 86mm X 86mm neliömoottori, eli ihan kelpo aihio rakentaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero Vänskä
Liittynyt: 28 Lok 2009 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 25.10.2010 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vinkeistä!
Harmi vain kun kaksi dohcia olisi tiedossa, mutta molemmat ruiskuja.
Onko ruiskun kannet sitten miten paperia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juho Holopainen
Liittynyt: 19 Tam 2008 Viestejä: 7 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 26.10.2010 11:29 Viestin aihe: |
|
|
S.R.R.T kirjoitti: | Kiitos vinkeistä!
Harmi vain kun kaksi dohcia olisi tiedossa, mutta molemmat ruiskuja.
Onko ruiskun kannet sitten miten paperia? |
Kyllähän ne kestää, mutta jos saavat reilusti lämpöä niin sillon yleensä halkeaa. Eli kunnollinen jäähdytys vaan, niin eihän se nyt niin huono oo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wanhus
Liittynyt: 26 Maa 2008 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 11.12.2010 09:06 Viestin aihe: 150bhp katu ja 180bhp ralli |
|
|
- Wanhana ukkona käytän noita wanhoja mittoja kun suomipenkittäjät ne antoi
- Kadulla kestää 2.0 DOHC 8v noin 20tkm kun 150bhp, pultti väsyy ja venyy
- Rallissa alle 2.0 GrF ja NuSM autoissa päästiin 180bhp - vm1999 ja oli alle kakslitranen 8v vierasmoottori
- vakiomotissa dohc on hyvät 92kw lähtötehot, vrt 2.0 ohc 57kw - siis uusina mittoina ja kansi ihana kaivertaa
- vakiomoteissa eräissä "sarjoissa" irtos 1 ohjuri ja 1 liikkui puoliks vaikka Ford huollettuja
- virivehkeissä suurin huolen aiheuttuja lienee dohc piiitkä kansipultti M11x1.5x180mm, vert ohc M12x1.75x105mm
- vakioviri > alle 1mm kannesta, kanavien avarrusta imu ja nystyrät pako, bensapainetta pikku ylös, pipercross suodatin, pakoputken tukkeuma cat/liitos pois - ja unohin "pikkuasiat"
- ralliviri > 42.6/7/108.5 imuvena isompaan 44/45/46mm ja kaiverrusta, peltisarja ja syöttöä lisää, kansipultit "isommiksi" jos 200bhp ja venajouset ja uus öljyruutta ja uusi nokkapari
- hyvä ja halpa ja helppo motti tehä, siitä vaan, vakionokista lievä JM-virimalli antaa teholisää 15bhp
- näitä lieneepi tehnynnä http://www.nettivaraosa.com/rallyracefin ja kuvatuksia http://www.auto.kuvat.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|