Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
kysymys vaihdelaatikon valinnasta

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Toni Saarakkala



Liittynyt: 24 Tam 2008
Viestejä: 33
Paikkakunta: Jalasjärvi

LähetäLähetetty: 19.02.2011 11:12    Viestin aihe: kysymys vaihdelaatikon valinnasta Vastaa lainaamalla viestiä

olen pikkuhiljaa rakentelemassa "uuden säännön" tuupparia.
mitä olette mieltä vaihdelaatikosta? kuplan laatikolla vai moottoriin oikeasti kuuluvan etuvetoisen laatikolla??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
viltteri



Liittynyt: 20 Tam 2008
Viestejä: 130
Paikkakunta: Nurmes

LähetäLähetetty: 19.02.2011 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Etuvedon laatikko vois olla muuten ideana oiva, helpompikin, ei tarvitse niin paljon sovittelua koneen ja laatikon välille. Mutta ainakin 133 Fiatissa minkä siilinjärviset rakenteli Golffin tekniikalla kokonaan, tuli yhdeksi ongelmaksi vetoakseleiden pituus. Tai siis se että kun perä ei ole laatikossa keskellä jäi toisen puolen vetari niin lyhkäseksi ettei siihen saanut kunnolla joustoa. Tuo tais vaikeuttaa hieman liikkeelle lähtöä, mutta ajolleen laite oli huomattavasti tasapainoisempi kuin normisysteemillä tehdyt tuupparit. Ainakin omistajansa mukaan. Jos taas valitsee jonkun muun laatikon lienee välittäminen oma ongelmansa, tai sitten pitää ostaa rallimiehiltä suoraan sopiva loota.
_________________
--Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Toni Saarakkala



Liittynyt: 24 Tam 2008
Viestejä: 33
Paikkakunta: Jalasjärvi

LähetäLähetetty: 19.02.2011 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajattelin käyttää 1.6 toyotan moottoria ja laatikkoa. eli siirtää toyotan tekniikan jokkispelin takapellin alle. tolppineen kaikkineen... jarruissa saattaa tulla ongelma kun etujarrut takana saattaa olla liian tehokkaat?

toyotasta sais tässä hyödynnettyä myös vaihteensiirtovaijerit yms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 19.02.2011 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkalan citroen ax oli muistaakseni peugeotin koneella ja laatikolla... Riippuu varmaan vähä koristakin mihin tekee... että mahtuukokaan perinteinen systeemi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Toni Saarakkala



Liittynyt: 24 Tam 2008
Viestejä: 33
Paikkakunta: Jalasjärvi

LähetäLähetetty: 21.02.2011 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkalan sivuilla käyty vakoilees kuvia rakentelusta Smile ja vertailuna solkisen polojen rakentelukuvia on tullu katteltua. joten kyllä alkaa etuvetotekniikka takana olla varma ratkaisumalli Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 21.02.2011 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokkis Race:n tekniikkasäännöillä mahtuu paremmin.
MUUTOKSET MOOTTORITILAN KANNESSA SALLITTU TEKNIIKAN SOVITTAMISEKSI SISÄPUOLELLE.
Ei ole rajattu 10cm:iin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 21.02.2011 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tms-auto kirjoitti:
Tikkalan sivuilla käyty vakoilees kuvia rakentelusta Smile ja vertailuna solkisen polojen rakentelukuvia on tullu katteltua. joten kyllä alkaa etuvetotekniikka takana olla varma ratkaisumalli Smile

Sen jälkeen kun meidän jääratakupla hinattiin konevikaisena takapihalle ties monennenko (mutta takuulla viimeisen) kerran joskus -80 luvun lopulla päätin että kuski istuu aina moottorin takana...
Nyt näitä uusia sääntöjä olen katsellut niin sen verran annan periksi että se moottori voi olla kuskin takana jos on taka-akselin etupuolella...

Micran koppa olisi valmiina, P10 motti+N13 vaihteisto, etutolpat ja vetarit.
Helpon ja selkeän tuntuinen projekti ja varmaan tasapainoinen ajaa kun moottori on akselien välissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 22.02.2011 00:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuplaan vois mennäkin takaakselin etupuolelle audin looralla pitkittäin joku golffi. tai 16v muu kone.

Kuplankin loota kääntää perä toiselta puolelta sisään..

Äläkä kysy onko mitään järkeä koko race jutuissa ei oo..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)