|
Jokkis.net Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
|
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jussi alanko
Liittynyt: 08 Mar 2011 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 08.11.2011 00:19 Viestin aihe: Honda accord ensimmäiseksi JM-Vehkeeksi. Moottori 2.0, 106hp |
|
|
Niin, moinen raato tuli ostettua tupakkatopalla.
Autossa kaikki sähköherkut yms, joten kevennettävää löytyy.
Moottorissa kahdet keihinin kaasuttimet, ja tuntuisi että virivaraa löytyy max. teho on 5500rpm. Puristusta ylös, kuinka ylös? Nokkaa lisää, kantta vähän kairata, uudet imusarjat, pakopuoli normisti.
Sääntökirjaa en vielä omista, mitä saa tehdä ja mitä ei.
Onko kellään kokemusta moisesta Hondasta?
Vakiona melkein 1300kg painavaksi autoksi kiihtyy kyllä hyvin.
Käyttöauto vectra, josaa 0-100 9,3s ja huiput 215.
Niin ei tuo sataseesn loppujen lopuksi paljoa enemmän ota aikaa tuo honda.
Toki satasen jälkeen uudempi auto menee paremman ilmanvastuksen ja paljon suuremman tehon ansiosta ohi, että heilahtaa vaikka painaa paljon enemmän.
Olenko aivan suossa tuon hondani kanssa?
On talli missä laittaa ja kokemusta mm. turbo volvosta (johon siis uudet ahtimet ja alakerta tehtynä yms. Ettei tod mitään imuputkivirityksiä) Jne, jne. JOten autolle on hyvä koti tuossa. Vai teenkö Volvon turbokoneella takavetoisen (säännöt ei taida sallia?
Sääntöistä moottorin suhteen myös olen kiinnostunut. Samoin kevennyksen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jani Koivunen
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Raum o ai Raum
|
Lähetetty: 08.11.2011 07:24 Viestin aihe: |
|
|
http://www.autourheilu.fi/attachements/2011-11-01T11-01-23175.pdf
Tuolta faktum faktaa.
Et ol suossa, tosin riippuu mitä suolla tarkoitat. Letto, neva, korpi? Siellä korvess ehkä hieman...
Mutet juu, tehuja hukassa ainakin 80hv. Eli ettimään sitä nelipisteruiskukonetta ainaskin... Accord on myöskin hurjan painava auto. Kai sen jollain aprakadapralla saa lähelle painoihinsa. Civiccejä on jonkin verrankin nähty, nuo Loimi-hämeen velikullat ovat niillä pärjänneetkin mainiosti.
En tiedä kovin hyvin Hondan välityssuhteista, mutta kolmonen on ollut kaikissa ajamissani (riittää yhden käpälän sormet) aivan liian pitkä = tarvitaan mera power tai välitetty vaihdelaatikko.
Henkilöautojen nollasta sataan -jutut voi kyllä unohtaa, ei ole relevanttia tietoa tässä hommassa. Maaratojen teoreettinen nopeus on 80 km/h. Eli ei auta vaikka olis huiput 300 km/h, ellei etene hyvin. Samoin kaikki turbo -alkuiset jutut voi unhettaa heti.
Mitä helkkaria, joku sellanen vois kirjuutella ku tietääkin jostain jotain.
Täält tähn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 08.11.2011 17:03 Viestin aihe: |
|
|
Etuvetoisella on tiettyjä hyviä ja huonoja puolia, olen ollut aina kardaanivetoisen kannalla kunnes aloin ajelemaan etuvetoisella ja mielipiteeni muuttui täysin, sen minkä etuveto antaa tasoitusta startissa sen voittaa kaarteissa erilaisella ajolinjalla.
Yksi etuvetoisen paras puoli on se kun joku tuuppii ja kolkuttelee sinne takanurkkaan kaarteessa etuvetoisella pidetään etupyörät menosuuntaan ja painetaan kaasua, takapää tulee perässä kun taas takavetoisella on kaverin tuuppiessa höllättävä ettei perä mene edelle.
Minulla on Civiccejä (-84-86 1.5 ) pari ja melko vakiokoneella ne ovat, tehot 100-120hepan paikkeilla.
Accordi on paljon painavampi ja isompi mutta myös koneessa enemmän tehoja, koneen kanssa kannattaa tehdä "perusviritys" eli puristukset ylös, kanavat isommat, imupuolelle varmaan tarvii isompaa kaasaria, halpa ja väärinymmäretty/arvostettu kaasari on Stromberg joita on mm. Volvoissa ja Saabeissa, CD175 on 44 millisellä kurkulla ja niitä saisi etuvetoiseen laittaa vaikka oman joka pytylle ja niillä varmasti saa tarpeeksi tavaraa moottoriin, kaasari on yksinkertainen rakenteeltaan ja säätämiseltään.
Ajo-ominaisuudet Accordiin saa varmasti helpolla kun lähtökohta on jo hyvä.
Välitys tulee varmaan olemaan ongelma ja renkaan halkaisijaa muuttamalla saa välityksen helpoiten sopimaan eri tarpeeseen.
Kannattaa ensin tulostaa tai ostaa tuo sääntökirja ja sen sitoa kiinni autoon pitkällä narulla kun alkaa autoa rakentamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Manninen
Liittynyt: 06 Huh 2010 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 08.11.2011 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kannattaa aihioksi valita dohc moottorillinen acco tai prelude.
Eikä tarvitse tehdä moottorille mitään viriä alkuun ja ovat aika halpoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antero Uimonen
Liittynyt: 10 Kes 2012 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 10.06.2012 16:46 Viestin aihe: |
|
|
Mika Manninen kirjoitti: | Kyllä kannattaa aihioksi valita dohc moottorillinen acco tai prelude.
Eikä tarvitse tehdä moottorille mitään viriä alkuun ja ovat aika halpoja. |
Mitenkäs muuten on, jos preludesta tekee jokkikseen auton ja prelude on 4ws -malli eli ns. nelipyöräohjauksella varustettu, niin onko se jokkiksessa sallittu? Ei sitä ainakaan säännöissä ole minun nähdäkseni missään kiellettykään? Kertokaa viisammat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)
|