Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Honda accord ensimmäiseksi JM-Vehkeeksi. Moottori 2.0, 106hp

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jussi alanko



Liittynyt: 08 Mar 2011
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 08.11.2011 00:19    Viestin aihe: Honda accord ensimmäiseksi JM-Vehkeeksi. Moottori 2.0, 106hp Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, moinen raato tuli ostettua tupakkatopalla.
Autossa kaikki sähköherkut yms, joten kevennettävää löytyy.
Moottorissa kahdet keihinin kaasuttimet, ja tuntuisi että virivaraa löytyy max. teho on 5500rpm. Puristusta ylös, kuinka ylös? Nokkaa lisää, kantta vähän kairata, uudet imusarjat, pakopuoli normisti.

Sääntökirjaa en vielä omista, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Onko kellään kokemusta moisesta Hondasta?
Vakiona melkein 1300kg painavaksi autoksi kiihtyy kyllä hyvin.

Käyttöauto vectra, josaa 0-100 9,3s ja huiput 215.
Niin ei tuo sataseesn loppujen lopuksi paljoa enemmän ota aikaa tuo honda.
Toki satasen jälkeen uudempi auto menee paremman ilmanvastuksen ja paljon suuremman tehon ansiosta ohi, että heilahtaa vaikka painaa paljon enemmän.

Olenko aivan suossa tuon hondani kanssa?

On talli missä laittaa ja kokemusta mm. turbo volvosta (johon siis uudet ahtimet ja alakerta tehtynä yms. Ettei tod mitään imuputkivirityksiä) Jne, jne. JOten autolle on hyvä koti tuossa. Vai teenkö Volvon turbokoneella takavetoisen (säännöt ei taida sallia?

Sääntöistä moottorin suhteen myös olen kiinnostunut. Samoin kevennyksen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani Koivunen



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Raum o ai Raum

LähetäLähetetty: 08.11.2011 07:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/attachements/2011-11-01T11-01-23175.pdf

Tuolta faktum faktaa.

Et ol suossa, tosin riippuu mitä suolla tarkoitat. Letto, neva, korpi? Siellä korvess ehkä hieman...
Mutet juu, tehuja hukassa ainakin 80hv. Eli ettimään sitä nelipisteruiskukonetta ainaskin... Accord on myöskin hurjan painava auto. Kai sen jollain aprakadapralla saa lähelle painoihinsa. Civiccejä on jonkin verrankin nähty, nuo Loimi-hämeen velikullat ovat niillä pärjänneetkin mainiosti.
En tiedä kovin hyvin Hondan välityssuhteista, mutta kolmonen on ollut kaikissa ajamissani (riittää yhden käpälän sormet) aivan liian pitkä = tarvitaan mera power tai välitetty vaihdelaatikko.

Henkilöautojen nollasta sataan -jutut voi kyllä unohtaa, ei ole relevanttia tietoa tässä hommassa. Maaratojen teoreettinen nopeus on 80 km/h. Eli ei auta vaikka olis huiput 300 km/h, ellei etene hyvin. Samoin kaikki turbo -alkuiset jutut voi unhettaa heti. Very Happy

Mitä helkkaria, joku sellanen vois kirjuutella ku tietääkin jostain jotain. Very Happy
Täält tähn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 08.11.2011 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Etuvetoisella on tiettyjä hyviä ja huonoja puolia, olen ollut aina kardaanivetoisen kannalla kunnes aloin ajelemaan etuvetoisella ja mielipiteeni muuttui täysin, sen minkä etuveto antaa tasoitusta startissa sen voittaa kaarteissa erilaisella ajolinjalla.
Yksi etuvetoisen paras puoli on se kun joku tuuppii ja kolkuttelee sinne takanurkkaan kaarteessa etuvetoisella pidetään etupyörät menosuuntaan ja painetaan kaasua, takapää tulee perässä kun taas takavetoisella on kaverin tuuppiessa höllättävä ettei perä mene edelle.

Minulla on Civiccejä (-84-86 1.5 ) pari ja melko vakiokoneella ne ovat, tehot 100-120hepan paikkeilla.
Accordi on paljon painavampi ja isompi mutta myös koneessa enemmän tehoja, koneen kanssa kannattaa tehdä "perusviritys" eli puristukset ylös, kanavat isommat, imupuolelle varmaan tarvii isompaa kaasaria, halpa ja väärinymmäretty/arvostettu kaasari on Stromberg joita on mm. Volvoissa ja Saabeissa, CD175 on 44 millisellä kurkulla ja niitä saisi etuvetoiseen laittaa vaikka oman joka pytylle ja niillä varmasti saa tarpeeksi tavaraa moottoriin, kaasari on yksinkertainen rakenteeltaan ja säätämiseltään.
Ajo-ominaisuudet Accordiin saa varmasti helpolla kun lähtökohta on jo hyvä.
Välitys tulee varmaan olemaan ongelma ja renkaan halkaisijaa muuttamalla saa välityksen helpoiten sopimaan eri tarpeeseen.

Kannattaa ensin tulostaa tai ostaa tuo sääntökirja ja sen sitoa kiinni autoon pitkällä narulla kun alkaa autoa rakentamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Mika Manninen



Liittynyt: 06 Huh 2010
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 08.11.2011 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kannattaa aihioksi valita dohc moottorillinen acco tai prelude.
Eikä tarvitse tehdä moottorille mitään viriä alkuun ja ovat aika halpoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antero Uimonen



Liittynyt: 10 Kes 2012
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 10.06.2012 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mika Manninen kirjoitti:
Kyllä kannattaa aihioksi valita dohc moottorillinen acco tai prelude.
Eikä tarvitse tehdä moottorille mitään viriä alkuun ja ovat aika halpoja.


Mitenkäs muuten on, jos preludesta tekee jokkikseen auton ja prelude on 4ws -malli eli ns. nelipyöräohjauksella varustettu, niin onko se jokkiksessa sallittu? Ei sitä ainakaan säännöissä ole minun nähdäkseni missään kiellettykään? Kertokaa viisammat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)