Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Kekimoottorinen mini?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 26.10.2012 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja pitäisi sallia moniventtiiliruisku myös alle 90 kardaaneihin Very Happy saataisiin pellien alle hieman tätäpäivää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 26.10.2012 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jogajoga kirjoitti:
Empun lainaus:
Tuohon Kuplan tapaukseen ihmettelyni. Miksi sallitaan tehdä moottorinsiirto taakse tai ”keskelle” niin että auto on luokassaan kilpailukykyinen, mutta kun sen siirtää takaa eteen, tällöin kilpailukykyisyys säännöllä estetään. Ehkä tätä sääntöä kirjoitettaessa on pöydässä on ollut vain tuuppareita ja niiden osaajia.
Täysin samaa mieltä. Wink

Samin lainaus:
Ja miten turvallinen sitten on se ruosteinen kupla kardaanina 2250cc?

Mun mielestä noita sääntöjä halutaan tahallaankin lukea väärin?
Mikä on vaan ittelle paree tulkinta.

Ja Sami voi tulla kattomaan kuinka ruosteinen kupla on kyseessä!

Ja totta hemmetissä mä haluan tulkita säännön niin että voisin ajaa kardaaniautolla kilpaa kardaani luokassa ilman että autossani pitäisi olla pienempi moottori kuin muiden kardaaneissa!! Ja vaikka nyt sääntö tulkitaankin niin että pitää olla 1650cm3. Niin miksi????

Ja joo kyllä, vituttaa koska ostin auton, ja vielä kardaanikunkusta! Very Happy

Käsi ylös jota kyseinen auto ahdistaa niin perkeleesti että sillä ei saisi ajaa 2250cm3!!
Täysin naurettaavaa pelleilyä....


En nosta käsiä mun mielestä saat ajaa kun sääntö on muutettu niin että on laillinen. Siihen pitäisi tehdä lisäys.

Varmasti vituttaakin, mutta halvalla sait tollasen erikoisuuden jonka arvo nousee taas ensi vuonna jos saatais ensin lailliseksi.

Mun mielestä kaupan purkukin olis voitu tehdä koska auto oli laiton.
Ehkä ostotarjous sääntöäkin voisi siinä istumalla säätää sitten.

Voi olla et se on hienosti rakennettu hyvästäkin korista mutta mä tarkoitinkin yleisesti rakentaa tuollaisen ja sen turvallisuus sitten.

Ei kaikki jutut nyt tuosta kyseistä kuplasta ole kirjoitettu vaan että niitä saatais lisääkin kupliahan löytyy vieläkin aika hyvin.

Entä jos joku saa päähän piston jostain mätäpaskasta muuttaa, kun into loppuu jatkuvaan kuplan koneen porsimiseeen?

Kardaani tunnelikin on jo kuplassa valmiina.
Kaikissa pätkitään kantavaa osaa kun siirretään konetta, syyläriä tai lootalle tehdään tilaa.

Voisko se sääntö mennä sitte näin?

Automalliin kuuluvan moottorin asemasta voidaan
käyttää oman tai toisen valmistajatehtaan enintään
1650 cm3 moottoria, kardaani/etuvetoisissa autoissa
enintään 2250 cm3 moottoria. Sylinterien lukumäärä on
enintään neljä.

Moottorin paikka on vapaa joko auton etupäässä tai takapäässä
mahdollinen paloseinän siirto huomioiden.
Tällaisen muutoksen saa tehdä autoon, jonka mallivuosi on 1990 tai uudempi. Mallivuosi tarkoittaa
sitä, että kyseinen automalli on ollut tuotannossa vuonna 1990.

Tämä moottorin paikan vaihto taakse on sallittu vain
silloin, kun moottori on 8, 12 tai 16-venttiilinen enintään
1650 cm3.
Tämä moottorin paikan vaihto eteen kardaani/etuvetoisissa autoissa on sallittu silloin, kun moottori on 8, 12 tai 16-venttiilinen enintään 2250 cm3.



tai
Tämä moottorin paikan vaihto on sallittu vain
silloin, kun moottori on 8, 12 tai 16-venttiilinen.
Moottorin koko sijoitettuna taakse on enintään 1650cc ja eteen 2250cc.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)