Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Corollan 4-Linkki

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Anssi Nykänen



Liittynyt: 13 Hel 2013
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 13.02.2013 14:26    Viestin aihe: Corollan 4-Linkki Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin,kertokaapas viisaammat vähän infoo mitä tehdä. Eli ke20 corollaan vaihdettu crownin jäykkä taka-akseli,jossa nuo neli linkit. Mutta tuppaa tekemään lumella kiihdyttäessä,että akseli pomppii.. Kokeilin toisilla iskareilla,toisilla jousilla ja on puslat linkkien päistä vaihdettu moneen kertaan. Jousia kokeiltu 9mm langalla olevilla,ja sitten 11mm. Tupla iskarit? väärä neli linkkien asento? perä niiaa nätisti kyl lähdössä. Nyt infoa kiitos! Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarmo Ylipelkonen



Liittynyt: 21 Mar 2008
Viestejä: 36
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 14.02.2013 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Väärä linkkien asento. Katso missä kohtaa autoa linkkivarsien kuviteltu "leikkauspiste" on. Etupenkkien istumakorkeus vois olla hyvä lähtökohta.

Kun perä niiaa nätisti lähdössä tarkoittaa se sitä että jouset imevät itseensä painoenergiaa joka ei koskaan siirry pyörille asti. Sitten kun saat perän nousemaan lähdössä tai pysymään paikallaan tiedät että renkaat purevat paremmin tiehen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anssi Nykänen



Liittynyt: 13 Hel 2013
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 14.02.2013 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu kokeilinki jo. heti parani!! ylä linkkien etuset sääsin alemmas nii pomppiminen hävisi. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 15.02.2013 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ollut siinä uskossa että perän putoamisella lähdössä haetaan "painopisteen" siirtoa taaksepäin ja siis pitoa takapyörille.

Nostavilla linkeillä asia kaiketi menee juuri päinvastoin vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? kuka ajodynamiikan tuntee selittäköön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarmo Ylipelkonen



Liittynyt: 21 Mar 2008
Viestejä: 36
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 16.02.2013 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keula nousee aina lähdössä joten painopiste siirtyy taaksepäin vaikka peräpää teksi mitä tahansa, Esim. dragracingissa käytetään etuakselissa ns. 10/90 iskareita jotka vaimentavat ylöspäin vain 10 % jotta keula nousis vapaasti ja laskeutuu takaisin hitaasti.
Korkealle sijoitettu paino auttaa myös asiaa mutta ei ajettavuutta.

Kokeile hypätä katolta alas mutta älä koukista polvia ollenkaan ja hyppää sitten uudestaan polvia koukistaen, kumpi iskee enemmän kantapäihin? Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)