Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Kysymyksiä.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 11.03.2013 16:50    Viestin aihe: Kysymyksiä. Vastaa lainaamalla viestiä

Onko näin että moniventtiilimoottoreiden (moottori takana/keskellä) kuutiotilaavuusraja aina tuo 1650, vaikka lohko olisi alkuperäinen?

Saako keskimoottorisessa autossa olla vain 2venttiiliä/sylinteri? Mikä poikkeus tässä?

Voikohan Chevroletissa (chevette, monza, opala) käyttää ruiskuissa esim.Corveten 90 mm kaasuläppää ja itsetehtyä imusarjaa (moniventtiilimoottori)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 12.03.2013 21:41    Viestin aihe: Re: Kysymyksiä. Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onko näin että moniventtiilimoottoreiden (moottori takana/keskellä) kuutiotilaavuusraja aina tuo 1650, vaikka lohko olisi alkuperäinen?


Kyllä tuo selkeästi rajaa kuutiot vain alle 1650cc
Tämä moottorin paikan vaihto on sallittu vain silloin, kun moottori on 8, 12 tai 16-venttiilinen enintään 1650 cc


Lainaus:
Saako keskimoottorisessa autossa olla vain 2venttiiliä/sylinteri? Mikä poikkeus tässä?

Saa olla 4 ventt./sylinteri, sääntökirjan kohdassa "10.12.1. Vaihtomoottorin käyttö"



Lainaus:
Voikohan Chevroletissa (chevette, monza, opala) käyttää ruiskuissa esim.Corveten 90 mm kaasuläppää ja itsetehtyä imusarjaa (moniventtiilimoottori)?


Tuo olikin mielenkiintoinen kysymys, sääntökirjasta:
10.12.3. Suihkutusjärjestelmät. Suihkutusjärjestelmä on vapaa, mutta läppärunko/-runkojen pitää olla kyseisen moottorimerkin alkuperäisiä, samoin niiden lukumäärä

Säännössä mainitaan yhtäläisyys vain moottorimerkkiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 12.03.2013 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä, kyllä...

Lainaus:
Säännössä mainitaan yhtäläisyys vain moottorimerkkiin.


Jos esimerkiksi chevetessä on nelisylinterinen 16 ventiilinen GM:n moottori, silloinhan kaikki osaset on samaa merkkiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 13.03.2013 02:36    Viestin aihe: Re: Kysymyksiä. Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:




Lainaus:
Voikohan Chevroletissa (chevette, monza, opala) käyttää ruiskuissa esim.Corveten 90 mm kaasuläppää ja itsetehtyä imusarjaa (moniventtiilimoottori)?


Tuo olikin mielenkiintoinen kysymys, sääntökirjasta:
10.12.3. Suihkutusjärjestelmät. Suihkutusjärjestelmä on vapaa, mutta läppärunko/-runkojen pitää olla kyseisen moottorimerkin alkuperäisiä, samoin niiden lukumäärä

Säännössä mainitaan yhtäläisyys vain moottorimerkkiin.


saako tämän mukaan toyotan moottoreissa käytää 4kpl läppärunkoja koska toyotalla on alkuperäisenä esim 4A-GE 20ventiilisessä 4kpl läppärunkoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 13.03.2013 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
saako tämän mukaan toyotan moottoreissa käytää 4kpl läppärunkoja koska toyotalla on alkuperäisenä esim 4A-GE 20ventiilisessä 4kpl läppärunkoja?


Mielestäni kyllä, jos ne läppärungot on Toyotan alkuperäisiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 13.03.2013 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä meinaa moottorimerkki? Olisiko kuitenkin moottorimalli ollut tarkoituksena? Tähänkin olisi kiva saada faktaa, mutta mitä niitä selkeästi kirjoittamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 13.03.2013 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moottorimalli tuntuisi järkeenkäyvältä mutta säännöissä lukee moottorimerkki niin silloin se on merkki joka ratkaisee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 13.03.2013 20:37    Viestin aihe: Re: Kysymyksiä. Vastaa lainaamalla viestiä

jake74 kirjoitti:


saako tämän mukaan toyotan moottoreissa käytää 4kpl läppärunkoja koska toyotalla on alkuperäisenä esim 4A-GE 20ventiilisessä 4kpl läppärunkoja?


Periaatteessa kyllä jos muut määritelmät ruiskujen osalta täyttyy.

Esim. jos -89 tai vanhempi, pitää auto olla varustettuna 4AGE moottorilla ja ruiskulla alunperin.

-90 uudemmissa taas omat määritelmät ruiskussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 18.03.2013 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko Volvon 200- ja 300- sarjan koreissa käyttää 4, 5 tai 6-sylinterisiä moniventtiili moottoreita? Jos 1 kpl olis sarjatuotantoa, niin molemmista löytys 6 sylinteriset mallit. Joskus kuulemma on joku yrittänyt ajaa 16v moottorilla, mutta mihin homma kaatui? Ilmeisesti tuommonen 363cs replica on laiton?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)