Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Janne Kivenmäki
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 17
|
Lähetetty: 01.09.2008 21:39 Viestin aihe: Golf kansi-aihio? |
|
|
Mikäs golffin kansi-aihioista on suosituin? Onko niissä vakiona montaa eri venttiilikokoa? 34mm ja 38mm imuventtiiliä??? Kanavissa suuria eroja? Imu-pakoventtiilin väli kaikissa sama? Ym. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 05.09.2008 14:42 Viestin aihe: Re: Golf kansi-aihio? |
|
|
jiiäm kirjoitti: | Mikäs golffin kansi-aihioista on suosituin? Onko niissä vakiona montaa eri venttiilikokoa? 34mm ja 38mm imuventtiiliä??? Kanavissa suuria eroja? Imu-pakoventtiilin väli kaikissa sama? Ym. |
Joissain ruisku-kansissa on 40mm imuvenaa(olisko gt golffista), 34mm imuvenalla olevissa kansissa luonnollisesti paljon pienempi kanava.
Viisaammat korjatkoon mutta luullakseni kaikissa kansissa sama pakokanava? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janne Kivenmäki
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 17
|
Lähetetty: 05.09.2008 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Ok. Venttiilivarsien etäisyys toisistaan sama kaikissa vai?
Entäs pikkuventtiilikannen (imu 34mm) kanavan seinämän vahvuus, jos muuttaa isommalle venttiilille, riittääkö seinämän materiaali vai meneekö hitsaushommiksi? Eli saako tuollaiseta kannesta tehtyä hyvää järkevästi?
Kiitos ja muutkin saavat kommentoida. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 05.09.2008 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Erään hyvän kannen oon nähny, joka on tehty pikkuventtiilikannesta. Mutta kyllähän se vaatii enemmän työtä ja tulee kalliimmaksi. Sama hankkia uudemman mallin kone/kansi, johon voit originalli seeteille suurentaa venttiiliä hieman (lähemmäs 40mm:ksi) ja suurennella kanavat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 06.09.2008 07:15 Viestin aihe: |
|
|
Pikkuvena kannessa taitaa olla parhaiten työstövaraa. Ainakin eräs kansivelho sano että siitä saa parhaan ilman täyttämistä. Tiiä sitä sitten, mielipiteitä on monia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 06.09.2008 07:30 Viestin aihe: |
|
|
Jep, kyllähän asia voi olla näin. Mutta tuskin sitä siltikään saa työstettyä yhtään sen suuremmaksi kuin isovenaistakaan. Ja sen isovenaisenkin kyllä saa työstettyä liian isoksi, ettei se siitä jää kiinni Mut onhan se et pikkuvenaisesta pystyy paremmin muotoileen millaisen itse haluaa ilman, että tarvii kanavia täytellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 06.09.2008 07:50 Viestin aihe: |
|
|
Ja pikkuvenakannen palotila on kanssa vähä muotoilu-ystävällisempi.
Tekis mieli laittaa kuvia omasta krossiauton kannesta mutta tekijänoikeudet tulee vastaan
Edit. tuo venttiilien väli on mun mielestä sama kaikissa kansissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 06.09.2008 12:19 Viestin aihe: |
|
|
Joo, eiköhän venaväli ole sama, kerran samat nokat käy kaikkiin malleihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 07.09.2008 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Toni kirjoitti: | Tekis mieli laittaa kuvia omasta krossiauton kannesta mutta tekijänoikeudet tulee vastaan |
mulla pitäs olla kuva yhestä sun kannesta _________________ http://www.mms-racing.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|