Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 18.09.2013 19:29 Viestin aihe: Jos maaliin liputtaminen myöhästyy.....tai unohtuu. |
|
|
Kilpailuohjeissa on kirjoitettuna ohje että finaaleissa ajetaan 3 kierrosta / finaali.
Jos sitten esim. C finaalissa ensimmäisenä ajava auto kuljettajan ohjauksessa on ajanut täydet 3 kierrosta ja maaliin liputtaja ei ehdi heiluttaa ruutulippua niin miten kauan ko:n kilpailijan on jatkettava kilvanajoa
Pitääkö ajaa täysillä omalle varikkopaikalleen vai lopetettava kaikenlainen kilvanajo yleisen sääntömääritelmän perusteella tai onko sittenkin jatkettava esim. 999 kierrosta kunnes ruutulipun heiluttaja ehtii heiluttelemaan työvälinettään ?
Kumpiko sääntö on vahvempi?
Ajaa kilpaa kunnes ruutulippu heiluu maalissa vai
lopettaa kilpa-ajo kun kilpailuohjeissa ilmoitettu kierrosmäärä on ajettu
Viimeinen muokkaaja, Juha Hytönen pvm 19.09.2013 10:56, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 18.09.2013 20:02 Viestin aihe: |
|
|
Kilpailu alkaa sinivalkoisella ja päättyy kun ruutulippu heiluu, siis ruutulipulle asti ajetaan.
On käynyt niinkin että kilpailija laskettuaan kierrokset tullut "voittajana" varikolle, tosin kilpailua ei oltu vielä liputettu päättyneeksi.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 18.09.2013 20:43 Viestin aihe: |
|
|
Eikös Kouvolassa just hiljattain aika sählinki ollu? Sääntökirjahan taitaa sanoa, että niin kauan ajetaan kun "maalituomarin" lippu heiluupi.. aina tietysti inhimillisen erehyksen vaara on..ja sit vissiin ajetaan niinkauan ku bensaa riittää...mutta aina melekonen riita ja soppa pystyssä ku liputus unohtuu. Täytys olla joku varmistus aina, että oikeus kuitenkin järjellä ajatellen toteutuisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 18.09.2013 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Lipun heilutukseen saakka sääntöjenmukaan kuuluu ajaa.
Olihan kardaanikunkussakin sunnuntaina ainakin parissa lähdössä noita liputusongelmia, toisessa taisi kaikki ajaa varikolle eli tulosluettelo kuuluisi muodostua "keskeyttämis" järjestyksessä ja toisessa lähdössä taisi ainakin yksi jatkaa ja muuta kurvasivat varikolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 19.09.2013 08:09 Viestin aihe: |
|
|
Kuvasiko kukaan Kouvolan kilpailua jossa maalilipun heiluttaminen unohtui?
Löytyykö sitä Youtubesta ?
"Säännöt" eivät koske kaikkia tasapuolisesti:
Jos järjestäjän valtuuttamat henkilöt laittavat ostotarjouslaput vääriin lokeroihin ja auto arvotaan lappu nostamalla jolloin nouseekin toisen auton lappu niin millainen "tuomio" tulee siitä tapahtumasta?
Jos taas autonostaja menee lunastamaan autoa "ringin" sisälle ja sinne matkalla putoaa esim. hänen taskustaan 50 euron seteli 1m. "ringin" ulkopuolelle niin sitä ei saa mennä hakemaan eikä sitä saa vastaanottaa toisen toimesta.
Autonsa myyntiin joutuneen kannattaa ottaa taskuunsa alkometri joka tarjotaan puhallettavaksi auton saaneelle henkilölle, jos alkometriin tulee jonkinlainen lukema niin silloin auton arvonta menee uusiksi ja auton noutaja saa kilpailukieltoa alkoholin vaikutuksen alaisena kilpailuun osallistumisesta. Jos kuitenkin auton myyjä haluaa myydä autonsa niin silloin ostajalle kannattaa tarjota oranssi lipun laskeutumisen jälkeen "harjakaiset" perhekalja pullosta.
Viimeinen muokkaaja, Juha Hytönen pvm 19.09.2013 10:32, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 19.09.2013 10:00 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus:
Kilpailu alkaa sinivalkoisella ja päättyy kun ruutulippu heiluu, siis ruutulipulle asti ajetaan.
On käynyt niinkin että kilpailija laskettuaan kierrokset tullut "voittajana" varikolle, tosin kilpailua ei oltu vielä liputettu päättyneeksi..
Tää on kans kantapään kautta huomattu Raceways tulin varikolle ja kaveri kiltisti perässä kierrosta liian ennen.
Onneksi päästiin molemmat finaaliin perimmäisiksi..
Niin kauan ajetaan vaikka iltahan asti ennen kun lippu heiluu.
Ei se hirveä vääryys ole vaikka ajetaan kierros ylikin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 19.09.2013 10:17 Viestin aihe: |
|
|
Kilpailupäivänä kilpailukeskuksen virallisella ilmoitustaululla ei ole sitten merkitystä jos siinä olevia määräyksiä ei tarvitse sitten noudattaa.
Jos ilmoitustaululla on teksti : Finaaleissa ajetaan kolme kierrosta ja muissa lähdöissä kaksi kierrosta.
Ilmoitustaululla olevat tekstit voivat poiketa AKK:n säännöistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi Saarinen
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 85
|
Lähetetty: 19.09.2013 10:42 Viestin aihe: |
|
|
Sinivalkoisella lipulla ei lopeteta kilvanajoa. Mustavalkoinen ruutulippu ja punainen lippu lopettavat kilvanajon, tosin keltaisella ei ajeta täysillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 20.09.2013 09:49 Viestin aihe: |
|
|
Miten tämä v.2013 Syysrylläyksen maaliinliputuksen ongelma ratkesi
Tapahtuiko siinä oikeudenmukainen päätös? ja millä perusteella sen lähdön lopulliset sijoitukset tehtiin?
Pitääkö Kouvolassa ajaa seuraavan kerran aina täysillä kilpaa varikkotien risteykseen asti ja peruuttaa sen jälkeen taaksepäin jotta voi kääntyä varikkotielle
Voisiko joku ystävällinen laittaa videon näkyville josta nähtäisiin ko. tilanne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Taka Piru
Liittynyt: 14 Maa 2008 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 20.09.2013 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Toimiikos tämä myös niin päin että minä olen tulossa vasta ensimmäiseltä kierrokselta maalilinjan yli ja taakaa huristaa lähdön kärki. Maaliin liputtaja aloittaa liputtamisen ja minä siis voitan yhdellä kierroksellani? (siis loppuuko kilvan ajo?) entäs Kardaanikunkussa kun kaikki tulivat maaliin vaikka maaliin liputtaja unohti liputtaa neljä ensimmäistä ? Kilpailussa siis tulee välillä tilanteita mitkä on tulkittu oletetusti ja se on sitten kilpailijan harteilla onko se oikeutettua vai ei. Eipä sitä vastalausetta sinne tällaisissa tilanteissa usenkaan viedä jos kilpailija itse tuntee tappionsa oikeutetuksi muita kilpakumppaneita kohtaan. Ja jos taas vie niin soppa on aina valmis. _________________ Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Ikonen
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 54
|
Lähetetty: 20.09.2013 10:39 Viestin aihe: |
|
|
Taka Piru kirjoitti: | Toimiikos tämä myös niin päin että minä olen tulossa vasta ensimmäiseltä kierrokselta maalilinjan yli ja taakaa huristaa lähdön kärki. Maaliin liputtaja aloittaa liputtamisen ja minä siis voitan yhdellä kierroksellani? (siis loppuuko kilvan ajo?) entäs Kardaanikunkussa kun kaikki tulivat maaliin vaikka maaliin liputtaja unohti liputtaa neljä ensimmäistä ? Kilpailussa siis tulee välillä tilanteita mitkä on tulkittu oletetusti ja se on sitten kilpailijan harteilla onko se oikeutettua vai ei. Eipä sitä vastalausetta sinne tällaisissa tilanteissa usenkaan viedä jos kilpailija itse tuntee tappionsa oikeutetuksi muita kilpakumppaneita kohtaan. Ja jos taas vie niin soppa on aina valmis. |
Kardaanikunkussa toimittiin muistaakseni niin, että sijoitukset jaettiin sen mukaisesti miten ne olisivat menneetkin kilvanajon perusteella ja kilpailijoita ei ns. rangaistu liputtajan virheestä. Kouvolassa taasen rangaistiin lähdön kilvanajamalla voittanutta mielestäni aika törkeästi, sillä kaikki ajoivat varikolle niin ettei ketään liputettu maaliin, lähdön voittaja poistettin keräilyalueelta juuri ennen a- finaalin alkua ja perusteluna sille kenet nostettiin ja julistettiin lähdön voittajaksi taisi olla, että kyseisen auton renkaat olivat käyneet pisimmällä varikolle mennessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 20.09.2013 22:58 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Taka Piru"]Toimiikos tämä myös niin päin että minä olen tulossa vasta ensimmäiseltä kierrokselta maalilinjan yli ja taakaa huristaa lähdön kärki. Maaliin liputtaja aloittaa liputtamisen ja minä siis voitan yhdellä kierroksellani? (siis loppuuko kilvan ajo?) .
AKK:n sääntöjen mukaan "Taka Piru" voittaa ko:n erän, mutta siinä tapauksessa Tykkimäen diktaattori tulkitsee sinut viimeiseksi ( jos kukaan perässätulijoista ei keskeytä tai saa hylkäämisen aiheuttavia lippuja ) vetoamalla ilmoitustaululla olevaan tekstiin jossa ilmoitetaan ajettavien kierrosten määrä.
Syysrylläyksessä tapauksesta olisi voinut tehdä vastalauseen latomalla riittävä määrä seteleitä pöytään, mutta kilpailunjohtajalta? kysyttäessä ketkä ratkaisevat ja tekevät päätöksen vastalauseesta oli ko. henkilö sanonut että : M I N Ä ----
Eikös kilpailussa ole tuomaristo joka ratkaisee vastalauseen eikä diktaattorimainen johtaja ?
Tuollaisen älyvapaan päätöksen tekijä ( t ) saisivat tuollaisesta päätöksestä monelta taholta kuulemani kannanoton mukaan 2 vuotta toimitsijakieltoa tai 1000 euroa sakkoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 21.09.2013 06:31 Viestin aihe: |
|
|
Ottamatta kantaa yksittäiseen tapahtuneeseen muistuttaisin että lähdön tuloksen määrää/päättää maalituomari. Maalituomarin päätöksestä ei ole vastalauseoikeutta.
Maalituomarin päätöstä ei voi kumota kilpailunjohtaja eikä tuomaristo. Siksikin maalituomari pitäisi olla kokenut ja ymmärtävä.
Lähdön tulos määräytyy SK sivulta 244 löytyvän sääntökohdan 6.13 mukaan.
..eli ajettu matka ratkaisee myös tulosta...
Virheitä sattuu meille jokaiselle, myös parkeerauksessa _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 21.09.2013 09:21 Viestin aihe: |
|
|
V.2013 Syysrylläyksen toimitsijaluettelosta ei löydy maalituomarin nimeä
Lähtötuomarin nimi löytyi: Ritva Lähteenmäki.
Eräs tunnettu JM-toimihenkilö kertoi hakeutuvansa tuomaritehtäviin siksi että voisi kostaa häneen aiemmin kohdistuneet arvostelut.
Perusteluna hän totesi että hän voi toimia silloin 100% diktaattorina joka on kaikkien elävien yläpuolella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Kaukola
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 103 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 21.09.2013 14:32 Viestin aihe: |
|
|
Osallistuin kardaani kunkussa yhteen noista lähdöistä jossa ei kärkeä liputettu maaliin. Siinä kyseisessä lähdössä seisoi toimitsia maalin jälkeen keskellä rataa ohjaamassa kilpailijoita radan keskiosan kautta varikolle. Täten siis olimme pakotettuja lopettamaan kilvanajon ja siirtymään varikolle.. Vaikkakin ei oltu liputettu maaliin.. Luultavasti olisi pitäny nostaa punainen lippu tässä tapauksessa kun toimitsija seisoi keskellä rataa kesken lähdön.. =) _________________ Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|