Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Tarkennus jokamiehenluokan tekniikkasääntöön
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 01.12.2014 14:28    Viestin aihe: Tarkennus jokamiehenluokan tekniikkasääntöön Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkennus jokamiehenluokan tekniikkasääntöön

JM-lajiryhmä on käsitellyt jokamiehenluokan autojen akseleiden siirtoa ja esittänyt pykälään 10.8. tarkennusta vuodelle 2016. Akseleita saa siirtää vain 5 cm alkuperäiseltä paikaltaan. Kausi 2015 tulee olemaan siirtymävuosi ja tämä tarkennus tulisi voimaan vasta 2016 vuoden alusta. Toimintatapa mittaamiseen ja autojen alkuperäisten akseleiden paikojen mitat selvitetään kauden 2015 aikana.

Hallitus on hyväksynyt 28.11.2014 kokouksessaan JM-lajiryhmän esityksen.

Sääntöön 2016 muuttuva teksti tulee menemään seuraavasti:

§10.8. Voimansiirto, akselistot ja pyöränripustus
...
Akselivälin muuttaminen on sallittu +- 5 cm rajoissa.
Akseliväliä ja molempien akseleiden sijaintia saa alkuperäiseltä paikaltaan muuttaa enintään ±5 cm.
Mikäli auton vetotapaa (etu-, takaveto) muutetaan, saa akseliston tyyppi muuttua.

Lisätietoja: lajipäällikkö Timo Lampinen, 0207 219 263, timo.lampinen@autourheilu.fi

http://www.autourheilu.fi/41863.aspx
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 01.12.2014 14:39    Viestin aihe: Re: Tarkennus jokamiehenluokan tekniikkasääntöön Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Kausi 2015 tulee olemaan siirtymävuosi ja tämä tarkennus tulisi voimaan vasta 2016 vuoden alusta.

Onko soutamis-huopaamistouhuista opittu jotain, laitetaan jo valmiiksi ehdolliseksi =) TULEE vai tulisi, no nää on näitä kielipoliisin hommia...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 01.12.2014 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos meidän tulisi edelleen kiinnittää huomiota tiedotteiden kirjoitusasuun Razz
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 01.12.2014 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eipä sitten tarvitse niitä uusia takamoottoriautoja tehdä. Tyhmä sääntö, ja vielä turhakin. Näillä ohjeilla laji nousuun!
Ja varsinkin mittausmenetelmä kiinnostaa (joku muistaakseni käski katsastushenkilöstön mennä mittaamaan akseleiden paikkoja oviaukon reunasta), täytyykö tässä jo alkaa siirtelemään oviaukkojakin korissa Shocked . Tai vaihtaa 2-oviseen koriin neliovisen etuovi, ovi on silloin alkuperäinen...

Kai samalla syynätään sitten autojen kokonaispituudet, ei niidenkään muuttamista missään sallita. Sillai kai.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu Yrjölä



Liittynyt: 24 Hel 2010
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 01.12.2014 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas piiperretään olemattoman asian ympärillä, lisää vaikeasti valvottavia ja ennen kaikkea tulkinnanvaraisia sääntöjä...

tällä saadaan taas monta itkua aamusella itkeä katsastuksessa.

Miksi pitää aina puuttua tämmösiin lillukanvarsiin, kun lajissa isot asiat päin ahteria!

Tämänkin asian vatkaamiseen käytetty aika olisi voitu käyttää vakuutusasian kuntoon saattamiseen ja järkevän/järkevän hintaisen järjestelmän aikaan saamiseksi!

Millaisen järkyttävän kilpailullisen edun tällä akselin siirrolla muka saavuttaa!?!. tuokoon jokainen akselinsa vaikka eri kärryllä kisoihin, jos kokee sen hyväksi.

Nykyaikainen JM-kalusto on jo niin muunneltua, että vaikea on valvoa tämän tyyppisiä asioita.

Omana mielipiteenäni kerron, että katsastuksessa keskityttäisiin enimmäkseen turvallisuuteen vaikuttaviin asioihin. Penkit, vyöt ja Ruostevauriot tärkeimpänä.

Sitten kun nämä on kaikilta osin kunnossa voidaan keskittyä näihin akselin siirtoihin ja lokasuojan reunoihin ja roiskeläppiin yms... piipertämiseen.


Teemu Yrjölä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Solkinen



Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 102
Paikkakunta: äetsä

LähetäLähetetty: 01.12.2014 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemun kanssa samaa mieltä, tätäkö nyt taas haluttiin, katsastusmiehille mittanauha käteen?

Nyt täytyy vissiin sit lyhentää ovea/siirtää oviaukkoo niistä missä on liikaa siirretty akseli Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Marko Kokko



Liittynyt: 20 Tam 2008
Viestejä: 23
Paikkakunta: Alajärvi

LähetäLähetetty: 01.12.2014 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohan tarkoittaa myös sitä että esim. 300-srj volvoon ei saa vaihtaa jäykkää taka-akselia, koska akseliston tyyppi ei saa muuttua jos vetotapaa ei muuteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi janhunen



Liittynyt: 27 Lok 2014
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 01.12.2014 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no mutta se on tärkeintä että jorkki peltokoski sai mitä halusi. hienoa. kyllä nyt kelpaa tulevaisuudessa katsastella,ei tarvitse kun murehtia että onko sitä perää siirretty 4 vai 6 senttiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Solkinen



Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 102
Paikkakunta: äetsä

LähetäLähetetty: 01.12.2014 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisaalta tulee ne kolme senttiä vinossa olevat taka-akselit korjattua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tomi Helenius



Liittynyt: 05 Elo 2013
Viestejä: 3
Paikkakunta: Keikyä

LähetäLähetetty: 01.12.2014 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka paljon on semmosia kardaani autoja mistä EI ole akseleita siirretty???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ville pudas



Liittynyt: 18 Mar 2013
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 01.12.2014 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no justii, pari autoa on sitte laittomia 2016 Rolling Eyes oisivat ny perk. sen verran ällin kans teheny ton tarkennuksen ettei kaikki kardaanit menis hylykyyn esim niinku oli ehdotettu 20cm sääntöä mutta ei nii ei. toivottavasti tämä ei johdu siitä että muutamana vuonna ei tuupparilla ole voitettukaan kemorasa Very Happy Very Happy
eikös toi akselistotyyppisääntö ole ollu aina tuola Rolling Eyes

toivottavasti tämäki sääntö muuttuu vielä monesti ens vuoden aikana siis parempaan suuntaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S.K.



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 40
Paikkakunta: Vähäkyrö

LähetäLähetetty: 01.12.2014 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MK kirjoitti:
Tuohan tarkoittaa myös sitä että esim. 300-srj volvoon ei saa vaihtaa jäykkää taka-akselia, koska akseliston tyyppi ei saa muuttua jos vetotapaa ei muuteta.

Aika jäykältä tuo vakiokin vaikuttaa...

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 02.12.2014 07:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tuo yo. kuvassa esiintyvä taka-akseli on De Dion-tyyppinen, mikä ei ole sama asia kuin jäykkä akseli mallia hevoskärry eli hylkyyn vaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 02.12.2014 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo ylläoleva AKK:n tiedote on sikälikin virheellinen, että siinä pitäisi lukea,että UUSI lajiryhmä on käsitellyt.
Nykyinen,vielä vuoden loppuun istuva lajiryhmä (ainakaan lopputilistä ei ole ilmoitettu) ei tätä esitystä ole tehnyt.

Kaksi vuotta sitten kun istuva lajiryhmä toimintansa aloitti,oli hallituksen ehdoton vaatimus,että sääntöjen laadinnassa on noudatettava silloisen harrastajakyselyn tuloksia.
Nyt näyttää olevan toisin,kun jopa uusi lajiryhmä on päästetty sorvin ääreen ennen aikojaan. (sitäpaitsi,mikä kiire oli tämän ylivuotisen säännön tekemisellä).
Istuvaa lajiryhmää on tämä akselistoasia puhuttanut koko kauden,mutta lopputulema on ollut, että "laittakoot vaikka katolle, kunhan on hyvin kiinni",
paikkahan on vapaa. (toi oli vitsi)
Mutta menestystä uudelle lajiryhmälle: jaksakaa vääntää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Tonttila



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 15
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 02.12.2014 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

menee iso kasa sierroja ja bemareitakin paaliin..
_________________
niin varmaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)