Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Jm auton hinta |
1400e |
|
57% |
[ 80 ] |
1600e |
|
2% |
[ 4 ] |
1800e |
|
1% |
[ 2 ] |
2000e |
|
21% |
[ 30 ] |
2200e tai enemmän |
|
2% |
[ 4 ] |
Alle 1400 |
|
13% |
[ 19 ] |
|
Ääniä yhteensä : 139 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Roland Malm
Liittynyt: 12 Lok 2010 Viestejä: 18
|
Lähetetty: 05.06.2016 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se on näin että jos ruvetaan nostaa auton hintaa niin kyllä se pilaa tämän lajin lopullisesti. Nyt kun auton hinta on 1400€ niin panostetaan 3-4tuhatta ylimäärästä että voi pärjätä. Mutta jos hinta nostetaan niin kyllä on taas näitä jotka pistävät tämän 3-4tuhatta euroa yli auton hinnan. Kierre on loputon. Mielummin hinta alas vaikka 1000€ niin on pienempi kynnys tulla mukaan harrastaa aitoa JOKAMIEHENLUOKKAA! 15vuotta harrastanut nyt välivuosi tarkoitus olis taas ajaa mikäli hinta pysyy harrastaja ystävällisenä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Perälä
Liittynyt: 22 Huh 2016 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 05.06.2016 23:22 Viestin aihe: |
|
|
Ainainen kysymys. Mikä on oikea myynti hinta? Laji kehitettiin kai siksi että autoihin ei laitettaisi älyttömyyksiä rahaa ja että monella olisi mahdollisuus pärjätä kilpailuissa kohtuu budjetilla.. Eikö olisi kaikkien etujen mukaista että jm-auton myynti hinta olisi sellainen millä rahalla itse tehtynä rakentaa kelvollisen kyläkisa tasoisen Kilpa-auton? (Kaikki ei halua ajaa etuvedoilla jotka ovat edullisia rakentaa). Niitäkin toki tarvitaan ja heidän onni että ne ovat edullisia.
Esimerkiksi 2000e olisi aikalailla lähellä oikeaa hintaa. Tällä hintaa tekee jm-kuplan omaosaisella golf moottorilla ja puolikas laatikolla. (ei kovin öky;)) Jos laskee aihiot, uudet jarrut, ja ylipäätänsä kaikki pakolliset. Ja edelleenkin pääsee 1000E maksavalla etuvedolla mukaan. Eli keltä pois?? Jos hinta on 2000e? Harrastaja joka ei rakentele autoja vaan ajaa pelkästään ostoautoilla. Joutuu sijoittaa 600e enemmän MUTTA myös saa sen kun auto menee kaupan.... ei mun matematiikalla tee lajista kalliimpaa? Hinnan noston etu olisi siis pää asiassa rakentajille. Mutta mikä sen mukavenpaa ku se että tulisi paljo uusia autoja lajiin? Joita muut saisivat 2000e PANTTI maksulla niitä yrittää.
Lajiin mukaan tulemisen kynnys nousee kun hinta on korkeampi? Toisaalta mutta jos hinta olisi isompi olisi vähemmän lappuja eikä mensi se ekat 600e lappuihin vaan saisi kohtuu auton helpommin:) Ja kun hinta olisi korkeampi olisi edes joku järki rakennella/kunnostella joku auto kisoihin ja sitä kautta päästä mukaan.
Järjestäjän kannalta varmaan paras olisi jos hintaa vähä laskis ja tyrkkyjen hintaa korkeemmaks.. Mutta eikö olsi mukavempaa kun olisi enemmän kohtalaisia autoja pikkukisoissa niin myös jatkossa yleisöä kiinnostaisi enemmän ja sais tuloja vaikka niistä lipuilla ja makkaran myynnillä:)Enkä pitäis välttämättä pahana vaikka ilmottautuminen olis kympin kaks kallihee jos hommas muuten olis enemmän järkee.
Isojen kisojen "huippu"autot on aivan eri asia ja niiillä ei oo myyntihinnan kanssa mitään tekemistä eikä niin korkeeksi hintaa tietenkään kannata viedä että sellaisia "voisi" rakentaa joka kisaan. Eli ne ei siitä parane tai huonone oli hinta mikä tahansa.
T:Juha Perälä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomi Rinne
Liittynyt: 06 Kes 2016 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 06.06.2016 07:58 Viestin aihe: |
|
|
Ava297 kirjoitti: | Ainainen kysymys. Mikä on oikea myynti hinta? Laji kehitettiin kai siksi että autoihin ei laitettaisi älyttömyyksiä rahaa ja että monella olisi mahdollisuus pärjätä kilpailuissa kohtuu budjetilla.. Eikö olisi kaikkien etujen mukaista että jm-auton myynti hinta olisi sellainen millä rahalla itse tehtynä rakentaa kelvollisen kyläkisa tasoisen Kilpa-auton? (Kaikki ei halua ajaa etuvedoilla jotka ovat edullisia rakentaa). Niitäkin toki tarvitaan ja heidän onni että ne ovat edullisia.
Esimerkiksi 2000e olisi aikalailla lähellä oikeaa hintaa. Tällä hintaa tekee jm-kuplan omaosaisella golf moottorilla ja puolikas laatikolla. (ei kovin öky;)) Jos laskee aihiot, uudet jarrut, ja ylipäätänsä kaikki pakolliset. Ja edelleenkin pääsee 1000E maksavalla etuvedolla mukaan. Eli keltä pois?? Jos hinta on 2000e? Harrastaja joka ei rakentele autoja vaan ajaa pelkästään ostoautoilla. Joutuu sijoittaa 600e enemmän MUTTA myös saa sen kun auto menee kaupan.... ei mun matematiikalla tee lajista kalliimpaa? Hinnan noston etu olisi siis pää asiassa rakentajille. Mutta mikä sen mukavenpaa ku se että tulisi paljo uusia autoja lajiin? Joita muut saisivat 2000e PANTTI maksulla niitä yrittää.
Lajiin mukaan tulemisen kynnys nousee kun hinta on korkeampi? Toisaalta mutta jos hinta olisi isompi olisi vähemmän lappuja eikä mensi se ekat 600e lappuihin vaan saisi kohtuu auton helpommin:) Ja kun hinta olisi korkeampi olisi edes joku järki rakennella/kunnostella joku auto kisoihin ja sitä kautta päästä mukaan.
Järjestäjän kannalta varmaan paras olisi jos hintaa vähä laskis ja tyrkkyjen hintaa korkeemmaks.. Mutta eikö olsi mukavempaa kun olisi enemmän kohtalaisia autoja pikkukisoissa niin myös jatkossa yleisöä kiinnostaisi enemmän ja sais tuloja vaikka niistä lipuilla ja makkaran myynnillä:)Enkä pitäis välttämättä pahana vaikka ilmottautuminen olis kympin kaks kallihee jos hommas muuten olis enemmän järkee.
Isojen kisojen "huippu"autot on aivan eri asia ja niiillä ei oo myyntihinnan kanssa mitään tekemistä eikä niin korkeeksi hintaa tietenkään kannata viedä että sellaisia "voisi" rakentaa joka kisaan. Eli ne ei siitä parane tai huonone oli hinta mikä tahansa.
T:Juha Perälä |
Samaa mieltä!
T:Tomi Rinne |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ville vuorisalo
Liittynyt: 15 Hel 2014 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 06.06.2016 09:13 Viestin aihe: |
|
|
Ava297 kirjoitti: | Ainainen kysymys. Mikä on oikea myynti hinta? Laji kehitettiin kai siksi että autoihin ei laitettaisi älyttömyyksiä rahaa ja että monella olisi mahdollisuus pärjätä kilpailuissa kohtuu budjetilla.. Eikö olisi kaikkien etujen mukaista että jm-auton myynti hinta olisi sellainen millä rahalla itse tehtynä rakentaa kelvollisen kyläkisa tasoisen Kilpa-auton? (Kaikki ei halua ajaa etuvedoilla jotka ovat edullisia rakentaa). Niitäkin toki tarvitaan ja heidän onni että ne ovat edullisia.
Esimerkiksi 2000e olisi aikalailla lähellä oikeaa hintaa. Tällä hintaa tekee jm-kuplan omaosaisella golf moottorilla ja puolikas laatikolla. (ei kovin öky;)) Jos laskee aihiot, uudet jarrut, ja ylipäätänsä kaikki pakolliset. Ja edelleenkin pääsee 1000E maksavalla etuvedolla mukaan. Eli keltä pois?? Jos hinta on 2000e? Harrastaja joka ei rakentele autoja vaan ajaa pelkästään ostoautoilla. Joutuu sijoittaa 600e enemmän MUTTA myös saa sen kun auto menee kaupan.... ei mun matematiikalla tee lajista kalliimpaa? Hinnan noston etu olisi siis pää asiassa rakentajille. Mutta mikä sen mukavenpaa ku se että tulisi paljo uusia autoja lajiin? Joita muut saisivat 2000e PANTTI maksulla niitä yrittää.
Lajiin mukaan tulemisen kynnys nousee kun hinta on korkeampi? Toisaalta mutta jos hinta olisi isompi olisi vähemmän lappuja eikä mensi se ekat 600e lappuihin vaan saisi kohtuu auton helpommin:) Ja kun hinta olisi korkeampi olisi edes joku järki rakennella/kunnostella joku auto kisoihin ja sitä kautta päästä mukaan.
Järjestäjän kannalta varmaan paras olisi jos hintaa vähä laskis ja tyrkkyjen hintaa korkeemmaks.. Mutta eikö olsi mukavempaa kun olisi enemmän kohtalaisia autoja pikkukisoissa niin myös jatkossa yleisöä kiinnostaisi enemmän ja sais tuloja vaikka niistä lipuilla ja makkaran myynnillä:)Enkä pitäis välttämättä pahana vaikka ilmottautuminen olis kympin kaks kallihee jos hommas muuten olis enemmän järkee.
Isojen kisojen "huippu"autot on aivan eri asia ja niiillä ei oo myyntihinnan kanssa mitään tekemistä eikä niin korkeeksi hintaa tietenkään kannata viedä että sellaisia "voisi" rakentaa joka kisaan. Eli ne ei siitä parane tai huonone oli hinta mikä tahansa.
T:Juha Perälä |
Oikeeta asiaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 06.06.2016 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Ääni Avalle ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Keimo _
Liittynyt: 07 Tou 2014 Viestejä: 33
|
Lähetetty: 06.06.2016 12:02 Viestin aihe: |
|
|
Ava297 kirjoitti: | Mutta eikö olsi mukavempaa kun olisi enemmän kohtalaisia autoja pikkukisoissa niin myös jatkossa yleisöä kiinnostaisi enemmän ja sais tuloja vaikka niistä lipuilla ja makkaran myynnillä |
En ymmärrä tätä logiikkaa. Jos auton rakentaminen maksaa jo nykypäivänä sen 2000e, niin miten myyntihinnan nosto parantaisi kalustoa? Sama rahasummahan niihin silloinkin survottaisiin. Uskallan väittää ettei tuo autonhinnan nosto näkyisi millään tavalla yleisömäärissä. Suuren yleisön mielestä roskapönttökisat on roskapönttökisoja ja sen mielikuvan muuttaminen vaatisi jotain aivan muuta kuin autonmyyntihinnan nostoa jollain muutamalla mitättömällä satasella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henrik Björkqvist
Liittynyt: 13 Tou 2008 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 06.06.2016 15:05 Viestin aihe: |
|
|
Palkinnot on niin hyviä sen takia rakennetaan kalliita autoja
Pelkät pytyt finalisteille niin tuskin autotkaan olis niin hyviä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pullonkaula
Liittynyt: 12 Maa 2014 Viestejä: 38
|
Lähetetty: 06.06.2016 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Tähän "pantti"-logiikkaan nojaaville sanoisin sen, että kyseessä ei ole pantti vaan KIINTEÄ HINTA joka sääntöjen mukaan on maksettava jos auton haluaa ostaa. Kukaan ei ole luvannut että sen 1400, 2000 tai mitä ikinä, saisi koskaan takaisin joten kyllä se on miellettävä kiinteäksi kuluksi. Tuolla Perälänkin mainitsemalla logiikalla jokainen voisi aloittaa vaikka formulaveneillä, koska saahan sen rahan sitten takaisin kun myy. Vaan mitä jos vene nappaakin yllättävästi tuulta alleen vaikka nyt kuskin virheestä ja vene menee sen 9 kertaa pituusakselinsa ympäri, tuloksena isokoinen viinipullon ruuviavaaja? Sama tässäkin " roskapönttö"-lajissa, kyllä sitä 1600 kuussa lapaan saavaa duunaria vituttaa kun 2000 ostoauto menee ekassa lähdössä pääsuoralla samat 9 volttia kun joku painoi penkkaan. Kuuluu lajiin joo että kaatoja tulee, mutta muun muassa tästä syystä se auton hinta on syytä pitää kohtuu matalalla ettei iso investointi valu hiekkaan heti ekassa lähdössä. Useimmat lajia harrastavat kuitenkin voidaan lukea pieni- tai max keskituloisiksi vailla sponsoreita. Ja osanottomaksujen korotus vasta olisikin kylmää kyytiä lajin perusharrastajille jos joka jumalan soramontturytkyttelyyn menee 200 euroa että pääsee kilpailupaikalla, romun viivalle eikä vielä ole edes syöty mitään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Perälä
Liittynyt: 22 Huh 2016 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 06.06.2016 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Hinnan nosto VOISI ehkä mahdollisesti parantaa kaluston tasoa sen takia että useampi malttaisi/pystyisi tehdä uusia tai kunnostella vanhoja myös pienempiin kisoihin tai vaikka sitten isompiin joista ne kulkeutuisi pienempiin kisoihin. Ilman että tarvisi "pelätä" että auto menisi heti kaupan ja jos meniskin niin ei tulisi suuri tappio.. Tiedä sitte käytännössä
Tähän Formulavene ja pantti hommaan sen verran, että jos huimaa ottaa se riski ostaa kisoista 2000e auto ja että ei välttämättä saakkaan kaadon jäljiltä kun puolet tai 70% takasin myyden auton esim osina. Niin on myös se mahdollisuus että rakentelee jonkun halvemman esim etuvetoisen tai vastaavan. Tai ostaa muuten vaan heikomman auton alle kisahinnalla. Toisaalta on se varmaan monen mielestä mukavempaa ku auton rakentaja kustantaa sen edes perus auton sillä esim 2000e hinnalla +AINAKIN 100 Tuntia töitä. Ja ostajan(toisen harrastajan) ei tarvisi enää ottaa sitä riskiä että jäis pari sataa tappiolle jos kaatuu:)
En tiedä muista. Mutta mun mielestä olisi hyvä asia että tulis uusia autoja lisää kisoihin. Oli ne sitten etu tai takavetoisia. Pitäisi yleisönkin mielenkiintoa yllä ehkä paremmin ja jossain määrin vois olla siistimpääKIN kalustoa. Toki eihän autojen oo tarkotus olla mitään siloposkia mut jos edes ovet menis kiinni ilman ongelmia:) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 18.06.2016 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Vaikkakin äänestyksen otanta lajiharrastajiin nähden suppeahko, mutta hyvin suuntaa-antava; 70% sanoo 1400e tai alempi > hyvä niin. Pitäköön ne omana kipeänään sen, jos voittamisen ja menestymisen tuskissaan haluaa enemmän autoon rahaa syytää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|