Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Tarjouksen uusiminen?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 27.08.2016 23:05    Viestin aihe: Tarjouksen uusiminen? Vastaa lainaamalla viestiä

Jokamies luokkaa useita vuosia harrastaneena en nyt ymmärrä tätä liigan tarjouksen uusimista? Olenko minä huono lukemaan tuota sääntökirjaa vai onko minulta kenties mennyt jotain tietämättäni pahasti ohi? Jos teen tarjouksen ja allekirjoitan sen niin enkö ole päätökseni tehnyt vaikka tuloksia ei ole vielä julkaistu tai myytävien autojen listaa ilmoitettu? Jos olen tehnyt väärästä numerosta jota ei ole tai ei ole myytävien listalla minulle palautetaan rahat tarjous käsittelyn jälkeen? No mitenkäs tänään kävikään. Suuri määrä ihmisiä teki tarjoukset joukkueesta joka ei tippunutkaan vastalauseen myötä. Jokainen sai rahan pois ja tehdä jostain toisesta haluamastaan numerosta? Vielä kuulutettiin aika minkä aikana sai käydä tekemässä uuden valinnan jos oli ollut tässä hätähousu porukassa. No mitenkäs sitä valvottiin oliko tekemässä ensimmäistä tarjousta vai uusintaa tarjous ajan ulkopuolella? No minäpä kävin oikein tuomaristolta tätä kysymässä ja minulle ilmoitettiin että vanhat lapot revitään ja saa tehdä uuden kun TULOKSET OVAT MUUTTUNEET (paino sanoin kuinka sitä minulle moneen otteeseen kerrottiin). Mutta tämä siis koski vain niitä jotka olivat tehneet ei tippuneesta joukkueesta. Kysyin vielä varmistaakseni jos olisin tehnyt väärästä numerosta niin saanko vaihtaas? Et koska tämä koskee vain näitä??? Mutta tuloksethan olivat muuttuneet ja entä jos en enää olisikaan halunnut sitä autoa vaan sen joukkueen auton joka sittenkin tippuu??? Muuttuivathan heidänkin tulokset? Entäs jos olisi tehnyt jo tarjoukset ja ei voi tehdä enää suojatarjouksia vaikka tulokset olisivat muuttuneet? Ei varmaan kun tämä vain koski yhdestä joukkueesta tekemistä lapoista??? En tiedä tuliko tässä nyt asian ydin esille (en ole humalassa). Mutta tämä tarjous menettely ja sen muuttaminen on mielestäni outo jos sääntökirjasta tätä etsisin? Kuka tällaisen päätöksen saa päättää ja onko harrastajat eri arvoisia kun tulokset muuttuvat? Miksi tarjous menettelyä ei vaikka uusittu tai kaikille annettu mahdollisuutta vaihtaa numeroa? Tapauksessa siis vain väärästä joukkueesta tehneet saivat tehdä tulosten muuttuessa tippuneesta joukkueesta tarjoukset tai jostain muusta. Menikö tässä kenties tarjous rahojen ahneus sääntökirjan edelle? Inhimillistä kenties, mutta viisaammilta ja vielä enemmän sääntöihin perehtyneiltä jos vastauksia saisin. Jos rahat olisi palautettu ne olisi siis pois tarjous rahoista/osasta tulosta.
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 28.08.2016 07:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

*Mikäli ostotarjouksia on tehty sellaisista autoista, jot-
ka eivät ole sinä päivänä myyntimenettelyssä mukana,puretaan nämä ostotarjoukset ostotarjousmenettelyn
jälkeen ja samalla palautetaan käsittelymaksut ostotar-
jousten tekijöille.*
Suora lainaus sääntökirjasta.
Luetun ymmärtäminen ei ole kyllä nyt mun vahvimpia puolia.
Mutta en mä tiedä kuimpaako uskoa tuomaristoa vai sääntökirjaa?
Olenko hakoteillä lajin vai sääntöjen suhteen vaiko uskottavuuden siitä kuka saa kävellä kirjoitettujen sääntöjen yli.
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 30.08.2016 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos kaikille neuvoista . Yli 6000 harrastajaa lukenut tämän mutta kukaan ei ymmärrä omia oikeuksiaan kilpailijana tai tyytyy siis vain kohtaloonsa. Noooh pitäiskö tuolla omalla päätoimitsija lisenssillä koittaa harrastajien pään väkevyyttä. Älkää ihmetelkö jos jossain kilpailussa päätetään ottaa kaikki suojatarjoukset pois arvonnasta. Saatte sitten noutaa suojatarjous kuponkianne vastaan rahat kilpailun jälkeen ostotarjouksista. Ihan vaan sillä että se vaikuttaa sillä hetkellä hyvältä ratkaisulta ja ajattelen että saadaan uusia harrastajia sekä niille kalustoa. Siis tämä menee nyt yksin puheluksi ja ottaa yhtä paljon tuulta alleen kun tuomaristonkin edessä. Minullahan ei ole tässä mitään oman edun tavoittelua enkä hyödy tästä mitään. Päin vastoin, mutta jos tällainen sormien läpi katsominen otetaan tavaksi niin mihin sitä sääntökirjaa sitten tarvitaan?
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kymi circuit



Liittynyt: 26 Huh 2013
Viestejä: 13
Paikkakunta: Myllykoski

LähetäLähetetty: 31.08.2016 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö lauantaina nimenomaan myydä ne autot, jotka tippuvat kisasta pois?
Ensin tippuivat, tulivat myyntiin, sitten säilyivät vastalauseen takia ja eivät siis tippuneet. Ja näin vaihtuivat myytävät autot. Näitä vastalauseen takia kisassa säilyneitä ois ollu kiva nähdä viivalla, jos kellään ei olisi ollut pyhäaamuna autoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri korpela



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 140
Paikkakunta: kaustinen

LähetäLähetetty: 31.08.2016 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taka Piru kirjoitti:
Kiitos kaikille neuvoista . Yli 6000 harrastajaa lukenut tämän mutta kukaan ei ymmärrä omia oikeuksiaan kilpailijana tai tyytyy siis vain kohtaloonsa. Noooh pitäiskö tuolla omalla päätoimitsija lisenssillä koittaa harrastajien pään väkevyyttä. Älkää ihmetelkö jos jossain kilpailussa päätetään ottaa kaikki suojatarjoukset pois arvonnasta. Saatte sitten noutaa suojatarjous kuponkianne vastaan rahat kilpailun jälkeen ostotarjouksista. Ihan vaan sillä että se vaikuttaa sillä hetkellä hyvältä ratkaisulta ja ajattelen että saadaan uusia harrastajia sekä niille kalustoa. Siis tämä menee nyt yksin puheluksi ja ottaa yhtä paljon tuulta alleen kun tuomaristonkin edessä. Minullahan ei ole tässä mitään oman edun tavoittelua enkä hyödy tästä mitään. Päin vastoin, mutta jos tällainen sormien läpi katsominen otetaan tavaksi niin mihin sitä sääntökirjaa sitten tarvitaan?


Tilanne on ainakin omalta kannaltani sellainen, että jos täällä anonyymisti huudellaan, se on sama kuin huuto pimeään metsään. Oma nimi siis esiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Markus Myllymäki



Liittynyt: 01 Jou 2014
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 31.08.2016 20:40    Viestin aihe: Tarjouksen uusiminen Vastaa lainaamalla viestiä

Samoilla linjoilla että kirjoittakaa omalla nimellä! Ihmettelen miksi tarvii piiloutua nimimerkin taakse??? Itse kirjoitan aina omalla nimellä ja vastaan sanomisistani ja kirjoittamastani!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Salmijärvi



Liittynyt: 23 Hel 2008
Viestejä: 78
Paikkakunta: jyväskylä

LähetäLähetetty: 31.08.2016 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veikkaan että jos järjestäjä olis toiminu sääntökirjan kertomalla tavalla,ssitäkin olis tullu parranpärinää Laughing nythän tehtiin järki ratkaisu ja siitäkin vielä joku valittaa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussi Tuomela



Liittynyt: 14 Hel 2016
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 31.08.2016 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Et ole asian kanssa yksin "Taka Piru".
Me juteltiin tästä samasta aiheesta kanssa jo lauantaina, että millä ihmeen säännöillä ne tarjoukset voi uusia? Tultiin siihen tulokseen, että asiasta olisi pitänyt vähintään tehdä lisämääräys, mutta oliko sitäkään olemassa?
Ja myöskin vastausta odottaen: Kenen valta on riittänyt "kävellä sääntökirjan yli"?
Ja eikö tästäkin asiasta olisi voinut tiedottaa paremmin, että on tehty vastalause ja myytävien autojen lista ei ole vielä näiden kahden joukkeen osalta selvä. Olisi silloin menty sääntökirjan mukaan ja tätäkään hässäkkää ei olisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 01.09.2016 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kymi circuit : siis tämä tippumis asiahan ei pitäisi liittyä tähän mitenkään, siellä on toimittu aivan oikein ja sääntöjen mukaisesti. Aina myydään vain tippuneet tai jos joku joukkue haluaa myydä jonku jo lauantaina pahoin tuhoutuneen.

Hidas : Siis mitäs sitä itkeä jos sääntökirjassa lukee ihan selvällä Suomen kielellä miten toimitaan jos tekee ei tippuneesta autosta tarjouksen tai numerosta jota ei olekaan. Nyt siis ihmetellään niiden ratkaisuja jotka edustavat kilpailun korkeinta päätäntä valtaa ja niilläkään ei ole valtuuksi muuttaa TARJOUS MENETTELYÄ (sama jos muuttais auton hintaa tai tarjouksen hintaa kilpailun jälkeen. Ne kaikki on määritelty sääntökirjassa ihan samalla tavalla)
Tästä järki ratkaisusta olen kanssasi TÄYSIN eri mieltä. Mikä oikeutti muuttamaan tarjouksen kohdetta VAIN niiltä jotka olivat hätäilleet ja tehneet tarjouksen joukkueesta joka ei tippunutkaan (joo ajatushan oli hieno ele että saadaan rahat pois ja ihmisiä ei harmita vaikka ovat itse tämän itselleen aiheuttaneet). Entäs ne joita harmitti kun ei saanutkaan tehdä joukkueen autoista jotka nyt sitten tippuivatkin ja olivat valinneet tämän takia toisin, ne ihmiset eivät tehneet niin suurta virhettä niin kärsikööt siitä vai? Kenties ovat tyytyväisempiä kun ovat jo jotain valinneet? Entäs tippuvan joukkueen kuljettaja jos olisi jo tehnyt tarjoukset muista autoista? Olisiko hän saanut tehdä enää suojatarjouksia kun ei sattunutkaan tehdä yhtään tarjousta ei tippuneiden autoista?
Ja näihin kaikkiin ehdotuksiin kun vastaan että kun katsoo sieltä säätökirjasta jossa se lukee ihan selvästi niin kellään ei ole epäselvyyttä miten toimitaan VAI ONKO? Jos siellä sääntökirjassa teidän mielestä lukee väärin tai sääntö on turha niin kannattaisiko siihen tehdä parempaa ehdotusta tai laittaa lajiryhmä asialle. Mielestäni tämä yhteis peli kun ei vain suju niin että joltain lähtee mopo keulimaan ja kaikki hymyilee kädet kasvojen edessä.

Jos tässä jotain uutta järkiperäistä olisi haettu niin olisi annettu kaikille sama mahdollisuus käydä vaihtamassa tarjouksensa kohdetta jos haluaa (mutta sitäkin on turha jossitella kun sellaista ei siellä sääntökirjassa lue).

Näille muille jotka täällä vaativat nimeäni tähän kerron sen verran että, minua ei haittaa pätkän vertaa vaikka nimeni tänne tässä asiassa laitankin. Mutta se ei myöskään tätä asiaa tee yhtään sen paremmaksi tai järkiperäisemmäksi tai luvalliseksi. Jere Hakola on nimeni, numeroni on julkinen ja asun Kauhajoella (mutta mulla on muutakin tekemistä sitten kun voivotella tilannetta enkä jaksa puheluja joita nauhoitetaan ja yritetään saada sanomaan jotain asian lopettamiseksi. Rivien välistä, ei ole eka kerta kun tulilinjalla on seisoskeltu). Odotan myös lajiryhmän vastausta kyseisestä aiheesta mihin ruutuun rastin laitan ja kirjoitan nimeni jokaisen kilpailun ilmoittautumisen yhteydessä jos kilpailun tuomaristo lukee erisääntöjä.

Ja vielä kerran. Minulla ei ole mitään vaateita, saatavia, henkilökohtaista, enkä voita tässä mitään. Enkä halua voittaa tällä mitään, eikä tästä varmastikaan seuraa minulle MITÄÄN hyvää (edes tiedä kehen tämä kohdistuu mutta ei silläkään varmasti mitään merkitystä ole he ovat päätöksensä pöytäkirjaan lyöneet ja minä kyseenalaistan sääntökirjaan vedoten koska tätä prosessia en mitenkään saanut kesken kaiken loppumaankaan) Mutta mä vaan olen täysin kyllästynyt mielivaltaiseen käytökseen ja siihen mikä arvostus kilpailijoita ja sääntökirjaa kohtaan on.

Siksi niitä neuvoja kaipailin jos joskus joku asia tehtäis loppuun oikealla tavalla niin voisko sillä olla muutoksen tuomaa tuulta alla sekä loppuis se sormien välistä katselu kun lähtee homma lapasesta ja mietittäis ensin ennen kuin on myöhäistä.
Kiitos Jussi. Et todella ole ainut jonka kanssa tätä on ihmetelty, mutta mun kädet ei enää jaksa nousta peittään silmiä.
Takaisin alkuun
Pullonkaula



Liittynyt: 12 Maa 2014
Viestejä: 38

LähetäLähetetty: 01.09.2016 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kyllä minäkään ymmärrä miten tarjouksen voikin yhtäkkiä uusia. Vähintäänkin isoista kisoista jokainen käsittää että vastalauseita voi hyvinkin tulla. Toisaalta jossain vaiheessa se lappu on käytävä tekemässä sen tiedon pohjalta mitä on saatavilla, joten persiistä se on jos kaikki joutuu viimetippaan lapun tekemisen jättämää. Kyllähän se niin on että säännöissä jotain pielessä on kun voi vastalauseella kääntää myytävien autojen listan päälaelleen ja aiheuttaa tällaisen polemiikin. Se miten tämä nimenomainen vastalause syntyi ja käsiteltiin onkin ihan oma lukunsa.

Ja se että täällä kirjoitetaan nimimerkillä voi johtua monesta syystä, usein ihmiset haluaa suojella persoonaansa siltä ettei ihan kaikkea voi esimerkiksi mahdolliset tulevat tai nykyiset työnantajat googlailemaan. Mulla ei ainakaan ole mitään tarvetta korostaa että "juuri minä olen juuri tätä mieltä ja olkaa te mitä mieltä haluatte." Asiathan täällä keskustelee harrastajien toimesta, tuskin kukaan nyt kuitenkaan luulee että koilliskainuun kahvakuulakeijojen alajaosto tänne tulee ottamaan osaa asioihin jotka ei heille kuulu, vaan ihan asianosaisia henkilöitä joka kommentin takana on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sinikka Tommila



Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 01.09.2016 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jussi Tuomela kirjoitti:
Et ole asian kanssa yksin "Taka Piru".
Me juteltiin tästä samasta aiheesta kanssa jo lauantaina, että millä ihmeen säännöillä ne tarjoukset voi uusia? Tultiin siihen tulokseen, että asiasta olisi pitänyt vähintään tehdä lisämääräys, mutta oliko sitäkään olemassa?
Ja myöskin vastausta odottaen: Kenen valta on riittänyt "kävellä sääntökirjan yli"?
Ja eikö tästäkin asiasta olisi voinut tiedottaa paremmin, että on tehty vastalause ja myytävien autojen lista ei ole vielä näiden kahden joukkeen osalta selvä. Olisi silloin menty sääntökirjan mukaan ja tätäkään hässäkkää ei olisi.



Tuomariston päätöksellä joukkueesta nro 27 tehdyt ostotarjoukset saa vaihtaa uusiin henkilökohtaisesti esittämällä jo tehdyn ostotarjouskuitin, kitiotteen ja henkilöllisyystodistuksen. jos ostotarjouksen tehnyt henkilö ei enää ole paikalla, saa kuitin esittäjä rahat takaisin. Ote pöytäkirjasta. Tuomaristo siis päättää nämä asiat, ei kilpailun järjestäjä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussi Tuomela



Liittynyt: 14 Hel 2016
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 04.09.2016 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoitan taas ilman tietoa, ainoastaan asioista joista on herännyt keskustelua täällä kentällä.

Kysymys. Kuka valvoo tuomareiden toimintaa?
Eikö tuomareiden kuulu valvoa, että sääntöjä noudatetaan, eikä keksiä niitä?
On varmasti totta, että pöytäkirjassa on tuomariston nimet alla, mutta mistä/ kenen toimesta on lähtenyt aloite tähän sohlaukseen? Tässä kuitenkin puhutaan taas aika isoista rahoistakin. Arvauksena: 300kpl tarjouksia, a 30€ = 9000€, joka olisi pitänyt palauttaa tarjouskäsitelyn jälkeen, nyt ne rahat...

Alla muutama lainaus "isosta kirjasta"

"Tuomariston puheenjohtajan tulee AKK:n puolesta valvoa,
että kilpailussa noudatetaan kansainvälisiä ja kansallisia
sääntöjä."
"Tuomarit eivät ole millään tavalla vastuussa kilpailujen
järjestelyistä, eivätkä he saa ottaa mitään muita
tehtäviä kilpailuissa. Heillä on velvollisuus valvoa, että
kilpailut tapahtuvat kilpailusääntöjen mukaisesti sekä
että kilpailujen ohjelmaa asianmukaisesti seurataan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)