Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
JM Kardaani autojen moottori sääntö

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
paul eskelinen



Liittynyt: 23 Jou 2011
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 22.11.2016 12:20    Viestin aihe: JM Kardaani autojen moottori sääntö Vastaa lainaamalla viestiä

Nii en ymmärrä Pikku Volvoon saa siis laitta 2,4 moottorin ja 240 Volvoon 2,4 moottorin ja yli painoa jää aina 200kg vähintään ja tämä vasta mysteeri Kun Ford Escortiin ei sais laitta omasta moottorista kun 2,1 et mitenkäs sit ja jos ymmärsin niin Volvon moottorin kun laittaa niin saa laittaa 2,4 Kysymys kuuluu miellekä auto merkille tämä sääntö ehdotus on tehty? joo vielä yks juttu,,,, ONKOS PIKKU VOLVOJA OLLU ALKUPERÄISENÄ MUUTAKU 2,0
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
riku mykkänen



Liittynyt: 29 Hei 2010
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 22.11.2016 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ihmeellisiä on sääntöehotukset,tuon voi tulkita niin monella tavalla että saattaa tulla erimielisyyksiä.vaikka turha sääntö sinällään kun ei koneen kokoja valvota kumminkaan.mutta perinteistä jokkista parhaimmillaan,ensin sallitaan ja sitten kun huomataan että tekevät isoja koneita niin kielletään.
_________________
elekee poejat kuljaella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 23.11.2016 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2.0 on isoin moottori mitä pikku volvoon on tehtaalta saanu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku Valonen



Liittynyt: 22 Hei 2014
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 24.11.2016 06:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minuakin on jäänyt hieman mietityttään että onko kone oltava mallisarjaan kuuluva vai riittääkö että on samasta merkistä? Koska jos on merkkikohtainen niin silloinhan esim tuo pikku volvo 2.4 menis viä läpi mutta jos malli niin sitten 2.1. Ja mitenkäs toi mallisarjaan kuuluva katsotaa? Jos onkin mk1/2 escortti jonka keulalla onkin uudemman esan zetekki?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 24.11.2016 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esitys evk-autoon oli että auton alkuperäinen moottori +100 kuutiota - tai vaihtoehtoisesti vierasmooottori max 2400.
Tuuppareissa vierasmoottori max 1670. Tuuppareiden omaa käytettäessä, ei kai rajoitusta ollut?
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Markus Pirinen



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Nilsiä

LähetäLähetetty: 24.11.2016 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tietoa muuttaako tuo autojen painoja. Ja saako vierasmoottorin sylintereitä olla jo enemmän kuin neljä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
riku mykkänen



Liittynyt: 29 Hei 2010
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 24.11.2016 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos se nuin menee kun emppu kirjotti niin tuo on yksinkertaista,mut ihmettelen että miks?ihan sama ois sallia moniventtiili koneet kaikkiin vuosmallista riippumatta.
_________________
elekee poejat kuljaella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 24.11.2016 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin tai olisiko kaiken evk-kaluston kannalta yksinkertaisinta että moottorin koko yksiselitteisesti max 2400 - oli mikä moottori keulilla tahansa?
Jos käyttää ko. auton alkuperäistä moottoria joka on alkuperäisenä yli tuon 2400, siinä tuo max +100 kuution poikeus alkuperäiseen kokoon.

Voihan toki olla että se on jo noin tarkoitettukin, mutta en varma.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 24.11.2016 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa on se teksti sääntöehdotuksesta.
"Lajiryhmän ehdotuksia 2018 sääntöihin:

- EVK autojen moottori max tilavuus 2400ccm paitsi käytettäessä automallin alkuperäistä moottoria. Käytettäessä automallin alkuperäistä moottoria, saa kuutiotilavuus kasvaa maksimissaan100ccm. Tällöin vierasmoottorisääntö poistuu EVK-luokan autoista. (1.1.2018)"

Eli astunee voimaan aikaisintaan 2018

Tuohon tekstiin tullee aikanaan selvennys. Nyt se on kovin tulkinnanvarainenkin.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marko Kokko



Liittynyt: 20 Tam 2008
Viestejä: 23
Paikkakunta: Alajärvi

LähetäLähetetty: 25.11.2016 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivottavasti tuleva uusi lajiryhmä ensi töikseen heittää tämän sääntöehdotuksen roskiin.
Nykyinen sääntö on ihan hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 27.11.2016 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma mielipiteeni on että sääntö kuulostaa hyvältä ja sitten vain kikkailla painojen kanssa viellä niin että se 2 litrainen on kevyt 2,2 painava ja 2,4 norsu.

Joten moottorien ja painojen tarkistaminen olisi yksinkertaista aina kokonsa puolesta.

Nyt tuupparia en vielä tiedä uutena sääntönä, että voiko siittä esim. NISSAN Almeran 2,0 mallista tehdä siis takamoottorisen sillä omalla kiukaalla tämän mukaan?
Rolling Eyes
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomi Pulkkinen



Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 70
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: 27.11.2016 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taka Piru kirjoitti:

Nyt tuupparia en vielä tiedä uutena sääntönä, että voiko siittä esim. NISSAN Almeran 2,0 mallista tehdä siis takamoottorisen sillä omalla kiukaalla tämän mukaan?
Rolling Eyes


Tuota minäkin kannattaisin, jos "uudessa" tuupparissa olisi oma alkuperäinen kone muutettu taakse, ja sen iskutilavuus saisi olla oma +100cc. Mutta nykyään sääntö se on se max. 1650cc poislukien ilmajäähdytteinen VW omalla ilmajäähdytteisellä moottorilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)