Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Jalasjärven uusi rata.
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kymi circuit



Liittynyt: 26 Huh 2013
Viestejä: 12
Paikkakunta: Myllykoski

LähetäLähetetty: 07.09.2017 10:09    Viestin aihe: Jalasjärven uusi rata. Vastaa lainaamalla viestiä

Murtoharjun rata on parasta mitä suomen rataolosuhteisiin on tapahtunut moneen vuoteen. Ensiksi : parkkialueet riittävät ja tasaiset. Toiseksi: varikko, asfalttia ja riittävän iso. Kolmanneksi : katsomot, joihin todella mahtuu väkeä ja niistä on hyvä näkyvyys. Lisälenkki sopivan kokoinen ja oikeassa paikassa.
Mutta > lähtösuora. Siinä on lievä pokkaus vasemmalle ennen ensimmäistä kurvia. Härmän radassa oli vastaava oikealle kääntyvä, ja varmaan liigafinaaleista kautta aikain tässä kohtaa tuli eniten romua. Käsitykseni mukaan tuo mutka on oiottu ennen SM esikisaa?
Lähtöviivalle kun asetetaan esim. seitsemän autoa ja niistä vedetään suora viiva ensimmäiseen kurviin, niin nämä viivat kohtaavat jo tässä pokkauksen kohdassa kun ne pitäisi osua vasta ensimmäisen kurvin sisämutkassa.
Toivottavasti olen väärässä, crossissa tuli muutama suma juuri tuohon kohtaan, osa autoista meni ulos radalta ja muutama otti betonikosketusta.
Loppukaneettina: hyvää työtä Jalasjärveläisiltä.........
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ennuli



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 07.09.2017 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen lokakuun alussa JM kisassa Tuomariston puheenjohtajana. Minua on evästetty AKK:n taholta katsoa, miten rata toimii jokkiksen osalta. Radan muoto ja ensimmäiset kurvit ratapiiroksen mukaan kiinnostavat. Ohituspaikat näkee vasta kisassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo Kivimäki



Liittynyt: 15 Huh 2014
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 18.09.2017 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Murtoharjulla on nyt vajaan vuoden aikana pidetty 3 kilpailua joista kahdessa kisassa paikalla olleena voin kertoa että rata on hyvä ja toimiva. Tällaiset "valtuutukset" ovat sitten niin turhia ja että pitää vielä tarkkailla että soveltuuko rata jm-käyttöön. Radalla on kaksi jm-kisaa ajettu sekä SM-rallirossi ja ei ole kuskien suusta tullut mitään negatiivista. Valtuutuksen antajan kannattaas joskus jalkautua kyläkisoohin kattelemaan että toimiiko ne radat vaiko ei Shocked Rata on tarkastettu JM/RC käyttöön ja hyväksytty. On se kumma kun joku seura haluu radan rakentaa niin sitäkin pitää moneen mieheen käydä kattomassa / toteamassa toimiiko se
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 248
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 18.09.2017 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Radalla ajaneena ei voi moittia ensimmäistä kaarretta, kyllä siellä osumia tuli mutta en niin pahoja mitä olen muilla radoilla saanut.
Radalla on leveyttä joka mahdollistaa olla ajamatta sumppuun ellei halua.

Onko jossain rata jossa ei ensimmäiseen kaarteeseen tule jonkinlaista ruuhkaa?

Mikäli pieni vekki oikaistaisiin olisi oikealle kääntyvässä vielä isompi ja kovavauhtisempi suma.

Henk.koht. mielipiteenä minun nenään haiskahtaa ajojahdilta tai kateudelta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kymi circuit



Liittynyt: 26 Huh 2013
Viestejä: 12
Paikkakunta: Myllykoski

LähetäLähetetty: 21.09.2017 07:11    Viestin aihe: Lajiryhmän kokous Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Radalla ajaneena ei voi moittia ensimmäistä kaarretta, kyllä siellä osumia tuli mutta en niin pahoja mitä olen muilla radoilla saanut.
Radalla on leveyttä joka mahdollistaa olla ajamatta sumppuun ellei halua.

Onko jossain rata jossa ei ensimmäiseen kaarteeseen tule jonkinlaista ruuhkaa?

Mikäli pieni vekki oikaistaisiin olisi oikealle kääntyvässä vielä isompi ja kovavauhtisempi suma.

Henk.koht. mielipiteenä minun nenään haiskahtaa ajojahdilta tai kateudelta...


Tämän viestiketjun aloittaneena nostan hattua vielä erittäin korkealle Jalasjärveläisten suuntaan itsekin joissakin rataprojekteissa mukana oleena tietäen etenkin nykypäivänä minkälaista ratojen teko on kaikkien ympäristö ym. määräysten takia. Tuo vekki kun ei ole ensimmäinen mutka, vaan se mihin ekana jarrutellaan. Tuossa painellaan vielä kaasu pohjassa ja vauhti on kiihtyvä. Tämä kolarointiongelma tulee lähinnä tasaisissa lähdöissä esim. liigassa.
Tuomariston PJ raportit:
Someron radalla järjestetyissä kilpailuissa tullut raporttien mukaan paljon kaatoja ja tästä johtuen lajiryhmä ehdottaa muutoksia rataan. Lähtösuoran shikaani on saatava jollain tapaa korjatuksi, jotta vältyttäisiin ns. autojen ajautumiselta sumppuun lähtötilanteissa.
Tämä on kopioitu JM lajiryhmän kokouksesta ja tässä on melko samanlainen tilanne.
Paljon arvokilpailuja vaan Murtoharjuun, paikalla ollaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tami



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 77
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 23.09.2017 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aika mielenkiintoinen tuo väite Someron lähtösuoran shikaanista...rata 16 m leveä,ensimmäinen kaarre 12m,väitetään että tulee paljon kaatoja..kannattaa käydä kattomassa muuallakin


markku tamminen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vastapaino



Liittynyt: 03 Lok 2008
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 03.10.2017 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh, jos tämä paljonpuhuttu Someron shikaani oikaistaan kiitoradaksi niin sitten vedetään lappu lattiassa sinne monttuun. Siinähän voi vaikka niittää seuraavaks sen takametsikön, että sopii kaikki laskeutumaan sinne sopivaisesti vallin yli kun kaikki luupäät ei kuitenkaan sovi sinne seuraavaankaan paikkaan yhtäaikaa. Tai toinen vaihtoehto on, että vauhtia aletaan ottamaan pois edellämenevän selkään ja sehän ei tunnetusti koskaan aiheuta purnaamista! Nythän peräänajoja tapahtuu oman kokemuksen mukaan siinä tosi vähän. Kaikkialla muualla on kyllä vedetty ainakin meikäläistä surutta konttiin ekakurvissa.

Toinen juttu on nää siinä Someron maalisuoralle tultaessa tapahtuneet törmäykset, ite oon tänäki vuonna 5 kertaa NUNA tai EVK taistelua penkalta kattonu ja joka kerran vetäny paskahousuna pipon varuiks silmille ku näyttäny ohitusyritys jo heti alkuun siltä että kohta osuu ja kunnolla eikä ole uskaltanu edes kattoa mikä on lopputulos. Ambulanssi ollu tarpeellinen aika monta kertaa mutta tostakaan en lähtis silti rataa syyttämään.

Pikku pallo minkä voisi kuskeille heittää, että kai siitä joku vastuu jää sinne ratinkin taakse painaa keskimmäistä jos näyttää ettei lävestä mahdu kaikki 6 autoa kerralla? Vanhana pumppaajana ite sitte noissa varmaan vaan aina ottaa sijotuksissa pataan kun jarrulle menee, mutta ei ole vielä tähän mennessä tullu mieleen rataa syyttää ku on menny vehkeet valliin tai nurin, itekseen siinä onnistuneena tai muiden auttamana.

Kyllä niitä kaatoja tulee muuallakin ja mitä tasaväkisempää on niin sitä enemmän noita vaan sattuu.



t. Topi Kivilehto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Joni Wiman



Liittynyt: 04 Lok 2017
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 04.10.2017 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mennäänhän sinne nyttenki läpät auki vaikka onkin "shikaani". Ei olisi edes kova homma tehdä sitä suoraksi ja sitten viedä maat mitkä sieltä tulee alamutkaan jolloin saatais ns. ulosajoalue. Alamutkassa kun on tilaa vaikka kuinka ulkona. Samallalailla sinne voi nyttenki perään ajaa jos tekee mieli, eise suoristus peräänajoja lisää. Harmi vaan että tosi asioita ei haluta nähdä someron ua toimesta. Nytten on ainakin ambulanssilla ollut keikkaa enemmän kun missään muualla, ei varmasti kivaa kenenkään mielestä. Onneksi on lajiryhmään mennyt tieto ja muutoksia toivottavasti vaaditaan. Itse olen ehdottanu eri vaihtoehtoja miten saataisi lähtösuoraa turvallisemmaksi. Vastaus on ollut että on hyviä ideota mutta tiettyjen mielestä ei tarvitse muuttaa mitään.

T. Joni Wiman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tami



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 77
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 04.10.2017 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipä oo näköjään Wimanilla kaikki kotona..300m suoraa ja 90vasempaan,jos ei oo mitään käsitystä ei kannata täällä aukoo päätään,muutos suunnitelmat ovat jo olemassa kyllä,ambulanssia ei oo tarvittu enempää kuin muuallakaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Seppo Kivimäki



Liittynyt: 15 Huh 2014
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 05.10.2017 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lajiryhmä nyt on sitten niin viimeisin paikka mihkä laittaa kirjelmiä radasta ja sen "ongelmista" kun ne ei rakenna, eivät tee muutoksia eivätkä rahoita mahdollisesti tulevia perusparannuksia Laughing niillä ei ole voimaa eikä valtaa esittää vaatimuksia seuroille minkälaiseksi rata / radat pitää tehdä Shocked Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 1828
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 05.10.2017 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin. Radan hyväksyy käyttöön viranomaisten lisäksi radantarkastaja, ja kaiketi nämä on myös ne tahot joka sen voi laittaa käyttökieltoonkin.
Siitä ei ole käsitystä, kuka nimeää radantarkastajat, tai kuka voi kävellä heidän ylitseen, tai erottaa heidät? Siitäkään ei ole tietoa kuka on radantarkastajien pomo?
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jukka Yliketola



Liittynyt: 07 Hei 2015
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 20.10.2017 10:28    Viestin aihe: Härmän rata Vastaa lainaamalla viestiä

Härmän rataa on tuomaritornin kohdalta hieman oikaistu ja kakkospisteen kohdalle sisälinjaan tehty lisää tilaa. Muutosta oli tarkoitus testata syksyn kisan aikana, mutta pitkään jatkuneen vesisateen vuoksi rataa ei voitu uusilta kohdin kokeilla. Joten niiden vaikutuksesta ollaan hieman epätietoisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pullonkaula



Liittynyt: 12 Maa 2014
Viestejä: 30

LähetäLähetetty: 20.10.2017 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se on munkin mielestä aivan käsittämättömän typerä se Someron "kapeikko" siinä pääsuoralla. Aivan järjettömästi turhaa romua tulee ja ambulanssireissuja. Se että muuallakin ambulanssit lähtee viemään potilasta kesken kisan ei kyllä tarkota sitä ettei esim Someron tapauksessa tarvitsisi tehdä mitään tai ettei ongelmaa olisi. Ja etenkin jos ne lanssikeikat voi välttää sillä ettei kaikki aja samaan sumppuun lappu lattiassa. On se nyt aivan eri asia ajaa sinne alamutkaan suoran lopuksi, on siinä jo järjestys selvinnyt niin ettei moisia kilkkauksia tule josta reunimmainen lähtee tangentin suuntaan. Siinä on kyllä turha mitään kuljettajan vastuuta huudella kun et voi tietää mitä kiihdyttävän autorivin toisessa päässä tapahtuu jotain joka päättyy siihen että toisen reunan auto kimpoaa hevon kuuseen. Toivottavasti Tammisen mainitsemat suunnitelmat saa jotain aikaiseksi asialle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tami



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 77
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 21.10.2017 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Pullonkaula" ottaa metrimitan mukaan kun seuraavaksi tulee Somuralle ja menee mittaamaan sen "pullonkaulan" leveyden,sen jälkeen miettii uudestaan sen "pullonkaulan"...ja jos ei omista mittaa voin kyllä lainata.

Markku Tamminen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pullonkaula



Liittynyt: 12 Maa 2014
Viestejä: 30

LähetäLähetetty: 22.10.2017 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En epäile hetkeäkään etteikö siinä olisi metreissä leveyttä "tarpeeksi". Ongelma on siinä että osa siitä leveydestä on sellaista johon ei piirry ainuttakaan pyörä jälkeä kilpailun aikana, ellei lasketa aura-autoa. Kapeikolla tarkoitan sitä että on yksi kapea ajolinja johon kaikki pyrkii ja tasaväkisessä lähdössä siinä syntyy aika pahaa jälkeä. Ennen se oli vielä pahempi, mutta ei hyvä nytkään. Ja Tammiselle sellaisia terveisiä että vittuilua kannattaa kotona harjoitella vaikka peilin edessä ennen kuin alkaa julkisesti harjoittamaan, vaikka ei sitä kaikki opi edes eliniässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)