Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
SK 2014 Jokamiehenluokka
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 02.11.2013 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jampe m kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.

Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin.


Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä.


Kyllä on irroitettu. Mutta sääntökirjassa voisi lukea että penkit ja penkin kiinnikkeet ts. jalat.
Moottori homma siksi että voisi käyttää ns. "88" (1680) vw ilmakone fiatissa tms. vierasmoottorina laillisesti. Tehoa sillä ei tule sen enempää eikä kilpailukykyä,eikä näillä moottoreilla muutenkaan kisoja enää voiteta.
Näitä kun valitettavasti on tullut vastaan useampia laittomia.


Sorry! Nyt vasta minäkin tajusin mitä tarkoitit. Olit vaan tuonne alkutekstiin kirjoittanut 1650cm3.
Toisaalta samaa mieltä,toisaalta taas taitaa kuplan koneet olla häviävä "luonnonvara".


Onhan joo,mutta sillä saataisiin kyläkisoihin osia käyttöön talleista ja kustannuksia alaspäin sitä myötä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 02.11.2013 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämänkin keskustelun luettuani päädyn taas siihen samaan ajatus maailmaan "Rikos kannattaa!". Eli mitä enemmän tehdään laitonta sen enemmän AKK:n sääntökirja alkaa niitä puoltamaan. Kysymys kuuluu MITÄ VI**UA! Eli Kardaani kunkussa aikoinaan avattiin parit moottorit (suurin osa tietää tarinan) ja kaikki oli ylikokoa niin sääntökirjaan laitettiin merkintä vierasmoottori saa olla 2.2L nyt jos Fiat jossa kuplan moottorit olleet 88 pytyillä niin sallitaan ne ? Eli pitääkö mun alkaa sanomaan että katsastan auto aina jonkun toisen uusilla ajokamoilla mutta ajan aina niillä vanhan säännön vermeillä! Jos joku vaikka ensi vuonna kirjaa ne takaisin sääntökirjaan? No onkos niitä painoja alettu laskea kun tänä vuonna ollut niin paljon alipainoisia autoja kisoissa varsinkin isomoottorisia. Jos tällaisia todetaan niin haluaisin tietää paljonko näistä on kilpailukieltoa jaettu ja kuinka monelle? Ja koska ne astuvat voimaan sekä päättyvät? Jos välillä harrastajat ovat hölmöjä niin miten on sen laita joka näiden tahtipuikkoa heiluttaa?
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 02.11.2013 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

peltokorpi kirjoitti:
Onhan se komia jonkun menettää Suomenmestaruus irrooneeseen roiskeläppään? Laughing


Jos se läppä puuttuu jo katsastuksessa, niin näinkin voi käydä.
Kyllä tässä on ajateltu aivan muita asioita kun että saataisiin autoja pois radalta, sääntöjen vastaisina.
Tuulilasit pysyy huomattavasti kauemmin turvallisina, esimerkiksi.

Lajiryhmäläisiä on pohdituttanut nopeuden määräyksiin tullut vakuutusasia.

Lukekaa ensin: 1. Yleiset määräykset nopeuskilpailuja varten
Tämän jälkeen: 9.2 Kilpa-autojen vakuutus
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antti Mätinki



Liittynyt: 23 Tou 2012
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 02.11.2013 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roiskeläppien leveys on puolitoistakertainen vetävien pyörien suhteen. Asennetaan 10 cm maasta ja 15 - 25cm renkaan takapuolelle.
Tämän mukaan kun esim. 850 fiattiin asentaa roiskeläpät, puolet menee konehuoneen puolelle, ja roiskeläppä tulee suunnilleen alkuperäisen takavalon kohdalle Laughing Sääntökirjaa olisi varmaan tarkoitus parantaa vuosi vuodelta, tässä on nyt menty joka vuosi vain huonompaan suuntaan, joka vuosi tehtävät kyselyt eivät näytä vaikuttavan mitenkään uusiin sääntömuutoksiin ?? Ja mitäköhän materiaalia läppien pitää olla? 4mm pelti on varmaan aika sopivaa? Vai pitääkö olla FIA-hyväksyntä?
Vierasmoottorin tehtaan ilmoittama alkuperäinen moottoriteho saa olla enin - tään 150kW. Moottorin tehon toteennäyttövelvollisuus on kilpailijalla
TässäKÄÄN sääntömuutoksessa ei ole mitään järkeä! Aika monta autoa millä ajettiin tänä vuonna, on taas ensi vuonna laittomia Rolling Eyes Eli akk:n mukaan on fiksumpaa rakentaa moottorit 50kw aihioista, kuin tehokkaammista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 02.11.2013 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisiko edellinen kertoa ne jokkisautot jossa on ollut vierasmoottori jonka teho on ollut yli 204 hevosvoimaa alun perin? Jos Fiat 850 autoon asentaa roiskeläpän sääntöjen mukaan, tulee sen leveys olla suurin sallittu renkaan leveys + 46 millimetriä x 2. Onko tämä mahdoton toteuttaa? Eihän tämä 46 millimetriä ole kuin sen verran mitä näissä autoissa rengas tulee korin lokasuojien ulkopuolelle. Jos ei ymmärrä mikä on roiskeläppä ja sen materiaali voi kysyä sitä kilauttamalla kaverille. Jos kaveri ei vastaa, silloin voi laittaa sen vaikka pellistä. Nähdäänpä sitten kisoissa kenen puhelimeen ei ole vastattu.Täytyykö joka sääntö kohtaan kirjoittaa ”Term Eller Engångsavgift Förklaring” , jotta asia olisi kaikille selvyys? Eipä tuolla säännöissä lue sitäkään että koneen sisuskalut täytyy olla racingtasoa ja hinnoissa, kuitenkin niitä sinne sisuksiin laitetaan. On minullakin huonoja päivä, tänään taitaa olla yksi sellainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 02.11.2013 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vattu sentään... Onko tosiaan, niin kädettömiä JM-harrastajia etteivät osaa roiskeläppiä asentaa pikku.Fiiattiin??
Kuitenkin saatta konehuoneeseen survottua kytkylaatikon kanssa jonku TC koneen tai Golffilaisen,
Koko roiskeläppien vastustusperustuu joko kädettömiin asentajiin tai kädettömiin kuskeihin.
Vähemmän on ohi pyrkijöitä kun antaa kivien lentää vapaasti....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 02.11.2013 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä taas yllätä tämänkään keskusteluosion taso.
Tuota 150kw sääntöä avaisin sen verran,ettei itselläkään ole tähän mennessä tiedossa yhtään jokkiksessa käytössä olevaa vierasmoottoria jonka tehtaan ilmoittama teho olisi yli tuon 150kw.
Säännön tarkoitus on, ettei sellaisia tulisikaan (esim. Honda S 2000 moottori).
Nimim. TakaPirun harmitusta en ymmärrä ollenkaan tämän lajiryhmän osalta. Eihän nyt mitään tilavuuksia ole muutettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 02.11.2013 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Kenelle Jorma olet tuon kyselyn lähettänyt? Lajiryhmälle asti se ei ainakaan ole tullut.
Kun lähetätte kyselyjä tai tiedusteluja lajiryhmälle, osoittakaa se myös heille.

Ensin tekniikan päällikölle joka vastasi että mielenkiintoisia kysymyksiä mutta me ei käsitellä jokamieluokan asioita ja pyysi lähettämään jokkislajiryhmälle, lähetin sen päällikölle joka vastasi ja pyysi lähettämään kahdelle tekniikasta tietävälle (Iltanen ja Levo) molemmille lähetuín eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään.
AKK:n yhteystiedoista olen sähköpostiosoitteet ottanut.
Mistään postituksesta ei ole tullut vastausta että olisi mennyt perille tai ei olisi mennyt perille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 02.11.2013 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiahan ei minulle kuulu eikä tähän topiciin,mutta mikähän Hondan moottori Väyrysen Opelissa oli/on. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tomi Suomela



Liittynyt: 17 Maa 2013
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 02.11.2013 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vtec
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markku luostarinen



Liittynyt: 01 Huh 2011
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 03.11.2013 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joka kerta kun olen tarvinnut neuvoa tekniikka kysymyksiin, niin Levon Jussilta olen saannut apua. On jopa käynyt paikan päällä katsomassa kilpurin tekoa. Joillekin vain tuntuu olevan niin pirun vaikeaa ymmärtää
näitä sääntöjä. Soita Jorma ja kysy levolta niin varmaan saat vastauksen noihin pulmiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Prinz4



Liittynyt: 03 Jou 2012
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 04.11.2013 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän nämä uudet kohdat tarkoittavat käytännössä:

10.6. Moottori
Autoissa saa käyttää autonvalmistajan siihen malliin
sarjatuotannossa asennettua moottoria.
Kaikki saman merkin sylinterimäärältään saman
lukuiset 2 venttiiliä/sylinteri olevat moottorit luetaan
samaksi moottoriksi.

ja

10.7. Polttoainejärjestelmät ja polttoaine
Etu- ja kardaanivetoisissa autoissa suihkutus-/ kaasutin
järjestelmä on vapaa.


Sallitaanko nyt esim. fiestaan tyrkätä 3.0 Pinton kone läppärungoilla? Tai esim. C-Corsaan 2.8 cih läppärungoilla tai volvo66 3.2 evon koneella?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 04.11.2013 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Prinz4 kirjoitti:
Mitähän nämä uudet kohdat tarkoittavat käytännössä:
10.6. Moottori
Autoissa saa käyttää autonvalmistajan siihen malliin
sarjatuotannossa asennettua moottoria.
Kaikki saman merkin sylinterimäärältään saman
lukuiset 2 venttiiliä/sylinteri olevat moottorit luetaan
samaksi moottoriksi.
ja
10.7. Polttoainejärjestelmät ja polttoaine
Etu- ja kardaanivetoisissa autoissa suihkutus-/ kaasutin
järjestelmä on vapaa.

Sallitaanko nyt esim. fiestaan tyrkätä 3.0 Pinton kone läppärungoilla? Tai esim. C-Corsaan 2.8 cih läppärungoilla tai volvo66 3.2 evon koneella?


Samaa juuri lueskelin ja päättelin läppärunkojen olevan nyt siis sallittuja. Taitaa olla parempi odottaa uutta päivitystä opuksesta jotta saadaan puolet "pudonneista" asioista takaisin. Huoh. oi miksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 04.11.2013 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Sallitaanko nyt esim. fiestaan tyrkätä 3.0 Pinton kone läppärungoilla? Tai esim. C-Corsaan 2.8 cih läppärungoilla tai volvo66 3.2 evon koneella?


Eikö ole vuosimalli rajoituksia (-90 tai uudempi)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 04.11.2013 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Prinz4 kirjoitti:
Mitähän nämä uudet kohdat tarkoittavat käytännössä:

10.6. Moottori
Autoissa saa käyttää autonvalmistajan siihen malliin
sarjatuotannossa asennettua moottoria.
Kaikki saman merkin sylinterimäärältään saman
lukuiset 2 venttiiliä/sylinteri olevat moottorit luetaan
samaksi moottoriksi.

ja

10.7. Polttoainejärjestelmät ja polttoaine
Etu- ja kardaanivetoisissa autoissa suihkutus-/ kaasutin
järjestelmä on vapaa.


Sallitaanko nyt esim. fiestaan tyrkätä 3.0 Pinton kone läppärungoilla? Tai esim. C-Corsaan 2.8 cih läppärungoilla tai volvo66 3.2 evon koneella?

Se vanha ruiskujen käyttöä koskeva vm.90+ sääntö on edelleen voimassa,se vaan on jostain syystä tipahtanut pois.
Joten ruiskuversiona noita koneita ei voi vanhoihin koreihin laittaa.
Mutta muuten,jos kyseessä on saman merkin syl. määrältään alkuperäinen 2vent/syl.oleva moottori niin koolla ei ole väliä kunhan paino on tilavuuden mukainen.
Eihän tuo sääntö käytännössä juuri mitään muuta,onpahan vaan selkeämpi ja yksinkertaisempi.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 2 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)