Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Hallituksen päätöksiä:
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 14.06.2013 06:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutokset on toteutettu harrastajakyselyn pohjalta, näin kerrottiin kun kysyin asiaa. Eli demokratia toimii, vaikka kaikki eivät olekaan olleet samaa mieltä.
- Rengassääntö tulee nyt järkeväksi, palataan 20 vuoden tauon jälkeen rengaslistaan
- Ostotarjoussääntö paranee kilpailijan kannalta, nythän saa tehtyä 2 suojaa (30€+50€), kun muut voivat tehdä autostasi vain yhden tarjouksen/hlö. Omaa autoaan kuitenkin kai saa koettaa ostaa, vaikka se ei suojan nimellä olekaan
- Ja vihdoinkin ruiskut autoihin, nyt loppuu se vuotavien neulaventtiilien ja väljien jakajien kanssa pelleily, lisäksi pystyy käyttämään nykymoottorien omia osia huomattavasti enemmän

Usein kuulee että ihmisillä ei ole aikaa rakennella autoja, saati edes käydä ostosreissuilla viikonloppuisin. Jokamiesluokan harrastaminen on mielestäni rahallisesti edullista jos pystyt sijoittamaan aikaasi ja osaamistasi siihen. Jos et pysty, kustannukset nousevat huimasti, ja tämä on aivan oikein. Eroa tulisi vieläkin kasvattaa nostamalla auton hintaa, mutta tältä kannalta asiaa ei haluta ajatella. Toivottavasti tämäkin epäkohta vielä korjaantuu tulevaisuudessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vastapaino



Liittynyt: 03 Lok 2008
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 14.06.2013 08:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintoista, nimimerkki pysyköön salaisuutena kuten on tarkoitus, mutta ajatko JV itse ollenkaan? Kuulostaa siltä että et pidä rikkinäisten parsimista minään, kuluneen vuoden aikana 17 tarjousta joilla on tullut kaksi vierasta autoa ja yksi oma jäänyt vierailta suojaan. Mitään voittaja-autoja ei todellakaan ole yritetty metsästää, lähinnä niitä välierä- ja semiautoja jotka ovat pudonneet pois erinäisten vammojen takia. Niitä sitten naputellaan suoraksi tai käyntikuntoon ja ajamaan. Tarjouksien hinnan korottaminen ei palvele ketään ja nyt vielä uuden auton tekijääkin potkitaan päähän tämän vuoden sääntöön verrattuna. Ps. Oliko tuon ajajakyselyn tulokset / analyysi jossain saatavilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Järjestäjän näkökulmasta enempi ongelma on tuo lääkärin pakollisuus kaikkihan sen tietää ettei lääkäreitä riitä edes perusterveyden hoitoon niin miten niitä kisoihin saa ja kisoja suunnittelemaan.
Yksityispuolelta rahalla saa lääkärin mutta puuttuu se raha.

Uskoisin noiden päätösten noudattelevan kyselyn tuloksia,kun ne julkaistaan niin ehkä sitten kirkastuu päätösten taustat uskomusta tukee palkintokaton hylkäys jossa viitataan kyselyn tuloksiin.
Takaisin alkuun
Anttti-Pekka Männistö



Liittynyt: 17 Hel 2008
Viestejä: 346

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi tuota palkintokattoa ei tullut. Palkintokatto olisi ollut alkusysäys Poikkinaintiajojen alasajolle, kilpailun josta on muodostunut jokkisperheiden yhdistetty kilpailu/lomamatka.
Tuon mittasuhteiltaan suuren kilpailun tuoton PeMK on käyttänyt alueen jatkuvaan kehittämiseen ja kilpailijoiden/yleisön viihtyvyyden lisäämiseen.
Näyttävät palkinnot ovat ainoa tae kilpailun hyvinvoinnille, kuka lähtee ajamaan yli1500 km matkan saadakseen polkupyörän?
Sopisikohan tähän kohtaan vanha sanonta: ”Kateus vie kalatkin…..”!
Idea Shocked
ps. anteeksi yksinkertaisuuteni, mutta miksi aina "uusien päättäjien" pitää aloittaa käsittämätön säätäminen!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 14.06.2013 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vastapaino kirjoitti:
Mielenkiintoista, nimimerkki pysyköön salaisuutena kuten on tarkoitus, mutta ajatko JV itse ollenkaan? Kuulostaa siltä että et pidä rikkinäisten parsimista minään, kuluneen vuoden aikana 17 tarjousta joilla on tullut kaksi vierasta autoa ja yksi oma jäänyt vierailta suojaan. Mitään voittaja-autoja ei todellakaan ole yritetty metsästää, lähinnä niitä välierä- ja semiautoja jotka ovat pudonneet pois erinäisten vammojen takia. Niitä sitten naputellaan suoraksi tai käyntikuntoon ja ajamaan. Tarjouksien hinnan korottaminen ei palvele ketään ja nyt vielä uuden auton tekijääkin potkitaan päähän tämän vuoden sääntöön verrattuna. Ps. Oliko tuon ajajakyselyn tulokset / analyysi jossain saatavilla?


No oikeastaan vastasit jo itse kysymykseesi, miksi kisoissa kannattaa tehdä tarjouksia jopa rikkinäisistä autoista => hinta on liian alhainen. Ennen vanhaan rikkinäiset autot vaihtoivat omistajaa pääsääntöisesti kisojen ulkopuolella huomattavasti kisahintaa pienemmällä summalla. Toki kaikissa autoissa aina kisan jäljiltä on pientä korjattavaa, mutta jos autoista, joissa esimerkiksi on reikä lohkossa ja romut pihalla on silti jopa kymmeniä tarjouksia, hinta ei voi olla kohdallaan. Jopa pelkkiä koreja kaupataan ja ilmeisesti ostetaankin kisahintaa suuremmalla hinnalla.
Ja harvakseltaan ajelen, ei ehdi/viitsi enää olla tallissa jatkuvasti.
Kyselyn tuloksia ei ole julkistettu, lajiryhmä oli tehnyt sääntöehdotukset tulosten perusteella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vastapaino



Liittynyt: 03 Lok 2008
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 14.06.2013 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jätit vastaamatta kysymykseen, ajatko JV itse ollenkaan tai oletko joskus ajanut ja jos kyllä, niin milloin? Voi olla että olet foorumilla yleisestikin tunnettu henkilö mutta itse en valitettavasti tunnista joten siksi kysymys. - Edit, eli vastasitkin kysymykseen, syöksyin viestissä eteenpäin liian vauhdikkaasti.

Mielestäni päätöksenteon ongelmana on juuri henkilöt jotka ovat liikaa irtautuneet jokkiksen henkilökohtaisesta harrastamisesta kuljettajatasolla, vaikkakin lajiryhmän koostumusta tutkiessani muutaman itselleni tutun kuljettajan nimen tunnistankin.

On hyvä muistaa että kirjoitukseni eivät ole henkilökohtaista kritiikkiä ko henkilöitä kohtaan, mutta toivoisin hieman avaavia kommentteja lajiryhmältä uusiin sääntökohtiin miten ovat vastauksia analysoineet. Muutoinhan tällaisella kyselyllä ei ole jatkuvuutta, jos iso osa porukasta ei muutoksia ymmärrä?

Toinen juttu on kaatuneiden ja rikkinäisten autojen ostamisen kannattavuudesta, joka on väitteenä täysin absurdi. Hintaan nähden ei ole mitään järkeä ostaa välierä-semitason autoa josta ei ole moottorin sisäkaluista mahdollisesti mitään jäljellä, mutta mikäli mielin jokkista kuljettajana harrastaa on minun pakko noita autoja yrittää saada. Tarjouksia tehdään hajauttaen eli useammasta autosta ja joskus sokeakin kana löytää jyvän, tarjouksienteon hyötysuhteen laskien valitettavan harvoin.

Pahasti kaatuneista ei olla toistaiseksi tarjouksia tehty, mutta autot taitaa yhtä lukuunottamatta on ollut radan varteen syystä tai toisesta pyörilleen jäänyt. Yhtään täysin ehjää autoa ei ole lapuilla tullut (=viimeisen lähdön maaliintulo omin voimin, sikäli kun se ehjyyttä aina tarkoittaa).

Voin toki maksaa jokaisesta uudesta ajamastani autosta 4000 euroa, mutta en tuota satsausta halua tehdä koska elämässäni on muutakin kun jokamiesluokka eikä minulla ole tarvetta voittaa Pellossa tai SM:issä, vaan ajamisfilosofia lähenee mallia "kohtuullinen suoritus omilla kyvyillä sellaisella kalustolla joka antaa mahdollisuuden jonkunlaiseen menestykseen". Jos auto menee kaupaksi, se kuuluu lajin henkeen ja ainakin osoittaa sen että joku muukin on nähnyt niissä potentiaalia.

Kunnioitan niitä, jotka uusia koreja tekevät, itselläni ei vain ole tiloja joissa moista tuotantolaitosta pyörittää kun olemassa olevatkin autot ovat pihalla joka ei ole itseni henkilökohtaisesti omistama enkä voi vieraalle maalle haalia 10 projektia odottamaan millon ehdin niitä tehdä kilpureiksi. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, vapaa-aikani on hyvin rajallista joka riittää uusien moottoreiden tekemiseen/vanhojen korjaamiseen mutta ei millään lailla autojen tekemiseen alusta loppuun.

Muiden kilpailijoiden kommentteja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomi Suomela



Liittynyt: 17 Maa 2013
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 14.06.2013 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huh huh. mistähän sitä alottaisi. Sallittuiden renkaiden lista helvetin huono jollei LAJIRYHMÄ tosissaan päivitä listaa joka ainut vuosi. Uusia tulee ja nykyisiä poistuu markkinoilta harvase vuosi. Jos ei näin tehdä joku jobbari on ostanut tuhannen neliön hallillisen "jokkis" renkaita ja myy niitä harrastajille kun muilta on loppu 150 kappale. Ja taas karkaa.

Tuosta ostotarjoushommasta sen verran että KANNATTAAKO enään jumalauta ottaa takapihalta uutta vanhakopan koria tai uutta 133 fiatin hyttiä ja alkaa rakentamaan itse autoa siitä. Kun todennäköisesti kisan jälkeen sitä et saa pitää. No järkevämmäksi vaihtoehdoksi jää ottaa se aihioksi kun on kuuteentoista kertaan paskaksi kaatunut ja aivan mätä perunasäkki. Sen mahdollisesti pystyt pitämään ennemmin kuin siloposkisen auton.

Ja tuo osallistumis maksun korotus. Itse ajelen pääosin evk:autolla. Aika usein jää osallistuminen väliin sitten yleisestä luokasta. miksi maksaa 40 e yleisestä jos tiedät että saat ajaa kaksi lähtöä. 20e lähtö. on jo turhan arvokasta.

Ja vielä loppuun että "kekkosta tarvittais taas"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 14.06.2013 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokamiehenluokka pärjää sillä kuin kilpailijat tuo autojaan kilpailuun, ostotarjousmenettelyn alaisiksi. Nämä autot on hyvää kauppatavaraa kilpailussa sekä kilpailun ulkopuolella. Jos auton hintaa nostetaan tonnilla vähenee tämä kauppa yli puolella. Jos auton hintaa nostetaan kohdistuu vähentyneet tarjoukset entistä enemmän parhaisiin yksilöihin kilpailussa. Jos auton hintaa nostetaan kilpailujen tuottorakenne muuttuu oleellisesti kun ostotarjouksista ei tule järjestäjälle rahaa entiseen tapaan. Auton hintaa ei ole säännöillä rajattu kuin ostotarjousmenettelyssä. Auton arvo on kilpailijan itse määritettävissä. Kilpailija katsoo mihin kilpailuun hänen ”kannattaa” lähteä ajamaan. Isot palkinnot houkuttelevat kilpailijoita tuomaan hyviä myyntiautoja, houkuttelevat panostamaan autoihin tuhansia enemmän kuin auton hinta on myyntimenettelyssä. On rakentunut oravanpyörä jossa kaksi kolmesta voittaa, häviäjänä kilpailija. Oravanpyörä on kuin syöpä. Jos palkintokatto ei ole hyvä niin harkita voisi auton hinnan nostoa reilusti, kun samalla pidettäisiin huoli ettei autosta syntyvät kustannukset enää nousisi. Näin tätä oravanpyörää voisi jarruttaa. Minä ajattelen tässä kilpailijaa ja hänelle syntyviä kustannuksia, en järjestäjää ja sen kassaa.
Auton hinnanosto toisi tulessaan kyllä muun hintatason noston kun ostotarjouksista ei enää olisi helppo tehdä kilpailun tulosta, mutta se olisi paljon pienempi erältään kuin nykyisin kilpailijoiden maksettavaksi tulevat todelliset kulut.
Kilpailuja päättää mihin luokkaan hän kilpailussa osallistuu. Jos osallistuu kahteen luokkaan, maksaa se kaksi kertaa 40. Jos osallistuu yhteen, maksaa se yhden kerran osallistumismaksun.
On tuotu esiin että Poikkinaintiajot korisisi kuolontuskia jos palkintokatto olisi tullut voimaan. Minä epäilen tätä. Jos palkinnot kaikissa kilpailuissa olisivat osanottajamääriin sidotut, valikoituisi osallistujat sen mukaan mikä kilpailu omanaan on kiinnostava ja haluttu. Pellon kilpailu ja sen tunnelma kiinnostaa muitakin kuin kilpailijoita. Eihän he lähde sinne palkintojen perässä. He lähtevät aistimaan tunnelmaa ja lomalle, harva heistä on enää paikalla kun palkintoja jaetaan. Kateudella liene asiassa mitään sijaa, pikemminkin nähdään vain oma napa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vastapaino



Liittynyt: 03 Lok 2008
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 14.06.2013 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Markkis kirjoitti:
Jokamiehenluokka pärjää sillä kuin kilpailijat tuo autojaan kilpailuun, ostotarjousmenettelyn alaisiksi. Nämä autot on hyvää kauppatavaraa kilpailussa sekä kilpailun ulkopuolella. Jos auton hintaa nostetaan tonnilla vähenee tämä kauppa yli puolella. Jos auton hintaa nostetaan kohdistuu vähentyneet tarjoukset entistä enemmän parhaisiin yksilöihin kilpailussa. Jos auton hintaa nostetaan kilpailujen tuottorakenne muuttuu oleellisesti kun ostotarjouksista ei tule järjestäjälle rahaa entiseen tapaan. Auton hintaa ei ole säännöillä rajattu kuin ostotarjousmenettelyssä. Auton arvo on kilpailijan itse määritettävissä. Kilpailija katsoo mihin kilpailuun hänen ”kannattaa” lähteä ajamaan. Isot palkinnot houkuttelevat kilpailijoita tuomaan hyviä myyntiautoja, houkuttelevat panostamaan autoihin tuhansia enemmän kuin auton hinta on myyntimenettelyssä. On rakentunut oravanpyörä jossa kaksi kolmesta voittaa, häviäjänä kilpailija. Oravanpyörä on kuin syöpä. Jos palkintokatto ei ole hyvä niin harkita voisi auton hinnan nostoa reilusti, kun samalla pidettäisiin huoli ettei autosta syntyvät kustannukset enää nousisi. Näin tätä oravanpyörää voisi jarruttaa. Minä ajattelen tässä kilpailijaa ja hänelle syntyviä kustannuksia, en järjestäjää ja sen kassaa.
Auton hinnanosto toisi tulessaan kyllä muun hintatason noston kun ostotarjouksista ei enää olisi helppo tehdä kilpailun tulosta, mutta se olisi paljon pienempi erältään kuin nykyisin kilpailijoiden maksettavaksi tulevat todelliset kulut.
Kilpailuja päättää mihin luokkaan hän kilpailussa osallistuu. Jos osallistuu kahteen luokkaan, maksaa se kaksi kertaa 40. Jos osallistuu yhteen, maksaa se yhden kerran osallistumismaksun.
On tuotu esiin että Poikkinaintiajot korisisi kuolontuskia jos palkintokatto olisi tullut voimaan. Minä epäilen tätä. Jos palkinnot kaikissa kilpailuissa olisivat osanottajamääriin sidotut, valikoituisi osallistujat sen mukaan mikä kilpailu omanaan on kiinnostava ja haluttu. Pellon kilpailu ja sen tunnelma kiinnostaa muitakin kuin kilpailijoita. Eihän he lähde sinne palkintojen perässä. He lähtevät aistimaan tunnelmaa ja lomalle, harva heistä on enää paikalla kun palkintoja jaetaan. Kateudella liene asiassa mitään sijaa, pikemminkin nähdään vain oma napa.


"Jos auton hintaa nostetaan tonnilla vähenee tämä kauppa yli puolella. Jos auton hintaa nostetaan kohdistuu vähentyneet tarjoukset entistä enemmän parhaisiin yksilöihin kilpailussa."

Ihan hyvä väite, mutta kaipaisin perusteluja tähän. Historia on osoittanut että kehitys on juuri päinvastoin, tämän näkemiseen ei tarvita sammakkosäämiestä eikä Itkuniemen Vanhaa-Iitaa.

Jos hintaa nostetaan, kalustoon satsaaminen lisääntyy. Kohta keskitason autossakin on kytkylaatikko ja hand-made säädettävä alusta koska sille saa edelleen vastinetta jos auto menee kaupaksi, toki tappiolla edelleen kuten tähänkin asti. Hammasta purren tai ei, tappio niellään ja lippa vinossa kohti uusia haasteita.

Hintasekoilussa on ymmärrettävä jokkiskansan piinaava halu satsata autoon enemmän kuin sen myyntihinta, tätä tosiasiaa ei muuteta vaikka sääntöjen määräämä hinta kotterosta olisi 5000e kappale. Jos autojen hinta (=arvo) halutaan pitää matalana joka on lajin alkuperäinen ajatus, on löydettävä sopiva kombinaatio kaluston kierron ja uuden laitekannan rakentamisen välille.

Markkinatalous on mystinen keksintö. Kysyntä luo tarjontaa. Sen takia jobbarit elävät. Kisoista et edes keskitason autoa meinaa saada, itse joudun laskemaan myös omalle ajankäytölleni tietyn tuntihinnan enkä usko olevani ainoa. Tämän vuoksi autoja suoraan kauppaavien puhelimet soivat, oli se kuinka väärin tai oikein. Jos maksan porukalleni matkat, eväät, tarjoukset, majoittumiset ostoreissulle SM:ään on 500-600e sileänä enkä ole vielä saanut auton autoa, mutta kustannukset ovat jo syntyneet.

"harkita voisi auton hinnan nostoa reilusti, kun samalla pidettäisiin huoli ettei autosta syntyvät kustannukset enää nousisi." <- miten ajattelit tämän tehdä? Eli ts. luoda autoille tyhjästä lisää hintaa lisäämättä näiden arvoa? Taitaisit pärjätä pörssimaailmassa!

Kaiken tämän yleisen hinnannostokeskustelun sisällä on myös hyvä nähdä kaikkien kustannusten pitäminen saavutettavalla tasolla. Etenkin tarjouksien hinta tulee karkaamaan täysin käsistä, ostokalustolla ajavanakin vielä hyväksyn kuljettajien/rakentajien todennäköisyyslaskentaan perustuvan paremman aseman ostotarjouskäsittelyssä. Pahinta on, että koko lajin perusideaa sorkitaan suuntaan ja toiseen vuodesta toiseen saamatta järkevää tasapainoa saati luottamusta kentällä että säännöt olisivat edes hetken ennallaan.

Tämä päättää täältä tähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 14.06.2013 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lajiryhmä on tehnyt ko sääntöesitykset harrastaja- ja järjestäjäkyselyn tuloksien perusteella. Tuon kyselyn tuloskin tulee jossain vaiheessa julkisuuteen.
Kuten hallituksen tiedotteessa lukee...

"Alustavat sääntömuutosesitykset 2014

Hallitus käsitteli lajiryhmien alustavat sääntömuutosesitykset vuodelle 2014. Osa kokonaisuuksista voitiin hyväksyä sellaisenaan jo nyt, osa kokonaisuuksista annettiin lajiryhmille jatkovalmisteluun. Lopulliset sääntömuutokset ensi vuodelle päätetään hallituksen 20.8. kokouksessa. Jatkovalmistelun aikana jäsenistöä pyydetään olemaan yhteydessä ko. lajiryhmään mikäli halutaan esittää kehitysideoita asiakokonaisuuksiin tai muuten lajiin liittyen.
"

...voi asioihin vieläkin vaikuttaa.

Postia lajipäällikölle, perustein.
Lajipäällikkö on kaksi viikkoa lomalla, mutta viestit säilyy ja ne käsitellään asianmukaisesti.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 14.06.2013 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Markkis kirjoitti:
Lisään tähän tuon adressin: http://www.jokkis.net/adressi/adressi.php


Tämä sääntö olisi ihan hyvä tänäkin päivänä,jossa itse kilpailija on ETUSIJALLA tarjouksissa.

Rengaslistasta sen verran,että jos sellainen tulee ottaakaa siihen sitten huomioon sellaiset renkaat joilla on ajettu viimeiset 5v. JA ei vetävät pyörät vapaaksi kunhan muuten sääntöjen mukaiset kesärenkaat/leveys+profiili. poislukien sliksit.
Ettei tartte kaikkiin autoihin ostaa uusia renkaita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 14.06.2013 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Alustavat sääntömuutosesitykset 2014
Hallitus käsitteli lajiryhmien alustavat sääntömuutosesitykset vuodelle 2014. Osa kokonaisuuksista voitiin hyväksyä sellaisenaan jo nyt, osa kokonaisuuksista annettiin lajiryhmille jatkovalmisteluun. Lopulliset sääntömuutokset ensi vuodelle päätetään hallituksen 20.8. kokouksessa. Jatkovalmistelun aikana jäsenistöä pyydetään olemaan yhteydessä ko. lajiryhmään mikäli halutaan esittää kehitysideoita asiakokonaisuuksiin tai muuten lajiin liittyen."


Siis hyväksyttiin sellaisenaan herättää pelkoa ja mielenkiintoa. Jos siis hallitus tuommoisten esitysten perusteella on tuomitseva eläviä ja kuol.. eiku siis sääntöjä, niin aika jännää... Ostotarjousjuttu nyt on mitä on, mutta esim. "Ruiskut ja kaasuttimet"-kohta jänskättää. Vähän sama kuin Suomen hallitus ilmoittaisi, että viina on jatkossa ilmaista ja esitys hyväksyttiin. Tosin lopullisessa kokouksessa 20.8 tuli lisäehto, että se on ilmaista vain parillisten torstaiden iltapäivisin ja vain jos sattuu olemaan täysikuu. Siis mitä h****ttiä tämä säätö/söhlaaminen nyt taaas on? Mitä HELVETIN hyväksymistä sellaisenaan on "mikäli halutaan esittää kehitysideoita MUUTEN lajiin liittyen"

Puolet naamakirjatovereista (siis kahdesta) on jo heittänyt kirveen kaivoon tämänkin AKK:n ilmoituksen perusteella ja ei varmaan ikinä aja taas, paitsi ehkä. Toinen puoli vapisee nurkassa ja imee peukaloa.
Jotenkin vaan on pirun paha fiilis taas miten homma on edennyt ja tulee etenemään (seuraava fiktiota jos ei heti huomaa):

1. Tehdään kysely harrastajille (taputellaan toisia olkapäille kun ollaan harrastajan asialla)
2. Tulkitaan vastauksia porukalla
3. Esitetään hallitukselle kyselyn perusteella puutaheinää (miksi? Ai niin kyselyn tuloksia ei ole uskallettu näyttää)
4. Säikähdetään yleisön reaktiota kun kaikki on niin kiukkuisia ja kellään ei ole MUNAA sanoa miksi näin meneteltiin
5. Kysytään asiaan vinkit kaverintoverilta (max 3 henkilöä, mutta pirun hyviä jätkiä, ainakin samaa hirviporukkaa tai joku muu liigaporukka)
6. Päätetään tällä perusteella lopulliset säännöt päivässä (edellinen kohta tapahtui samana päivänä, neljältä kaverilta piti kysyä mutta yksi ei vastannut)
7. Lähetetään säännöt kirjoitettavaksi ulkoistettuun yritykseen (veljenpojjaan firma, KITInkin väsääjä, muuten mukava kaveri mutta lukihäiriö ja ei oikeastaan osaa mitään)
8. Julkaistaan sääntökirja
9. Pidetään onnistumisen kunniaksi konfrenssimatka lisenssirahoilla mahdollisimman kaukana.
10. Mitä Hel***tiä se jokkisporukka taas vaahtoaa, hommahan tehtiin just kohdan 1 mukaan...

Sarkasmi jatkuu: Nostetaan auton hinta vaikka tasan pyöreään lukuun 10ke, ja tarjousmaksu 100e/kpl. Olen silti varma, että Vilppulan, Monakon ja monen muun kyläkisan kalustona on se ihan sama vanha kaarti kuin vuodesta toiseen (minä myös). Pello (no saatan lomalle lähteä ajelemaan) ja muut sitten erikseen. UGH. Ja jos jotakuta kiinnostaa EN ole ajanut yhtään kisaa tänä vuonna, mutta harkinnassa on jatkaa taas vuonna 2014 jos Luoja suo (ja AKK ja pässit/lampaat/oinaat siellä lajiryhmässä) ja saan joskus haettua kaluston tallille... Ja tämän jälkeen vielä saan lisenssin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nisse



Liittynyt: 03 Tou 2008
Viestejä: 76
Paikkakunta: Iisalmi

LähetäLähetetty: 14.06.2013 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen miettinyt miksi näitä sääntöjä pitää joka vuosi muuttaa suuntaan jos toiseen?

Kun tulevaisuudessa hierotaan vuoden 2014 säännöt olisikohan mahdollista et ne "lukittaisiin" vaikka kahdeksi vuodeksi, oli ne sitten muutokset hyviä tai huonoja:!:
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 14.06.2013 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kilpailuun palkattava lääkäri tarvikkeineen lanssin lisäksi, koskeeko tätä nopeuslajia?
Ilmo 40€
tarjous 50€

Onko lajiryhmä tai hallitus seurannut nykyisiä talousuutisia?

Tuuppareihinkin lisää tehoa ja samalla ratojen nopeudeksi maks. 100 km/h Very Happy

Autokrossi v1600 taitaa olla ainoa voittaja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markus ylinen



Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 14.06.2013 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

15 vuotta taakseppäin, 1 tarjous/henkilö olit sitten toimitsijana kisaajana tai katsomos. satasen tarjous, senhän se maksoi silloinkin toki markkoina mutta alkaa ne "jobbarit" miettiin että viittiikö edes enää yrittää.suoja/toimitsijatarjous 50€. ostotarjousrahat jakoon edes 50%kuskeille jotka pääsee finaaleihin esim +300 kilpailijaa/30 parhaan kesken. 200-299 kilpailijaa 20 parhaan kesken jne. sais edes kisamatkat ja kulut ositttain peittoon otetaan sitte vaikka ne verokortit mukaan... silloin niitä autoja vielä tarjouksella saikin kun määrät ei ollut älyttömiä jokaisesta joka pyörillänsä pysy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 2 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)