Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
SK 2014 Jokamiehenluokka
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 01.11.2013 17:18    Viestin aihe: SK 2014 Jokamiehenluokka Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-33-02175.pdf

Tuosta versiosta on kadonnut toimistolla sääntö roiskeläppien pakollisuudesta, samalla on poistunut myös SK 2013 suositus roiskeläpistä.
Sivun 253 kuvan pitäisi olla sivulla 252.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 01.11.2013 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Roiskeläpät kohdassa 10.8..

Ei vetävillä pyörillä saa olla mitkä vaan nastattomat pyörät millä saa siviilissäkin ajaa?

Toinen mikä mietitytti, niin mikä edelleenkään kieltää asentamasta esim. etuvetoautossa akkua repsikan paikalle?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 01.11.2013 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No onhan se roiskeläppäsääntö siellä, sen piti tulla korisäännön yhteyteen, mutta hyvä näinkin.

Tieliikennehyväksytty rengas ei vetävillä, nastoitta.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jamo



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 91
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 01.11.2013 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No , nyt rupes sitten läpät lentelemään ! Very Happy
Joku sai nyt monivuotisen uurastuksen läpi !
Nythän sitä voikin kävellä rinta kaarella ! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Miitri Ketonen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 110
Paikkakunta: Lieto

LähetäLähetetty: 01.11.2013 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se komia jonkun menettää Suomenmestaruus irrooneeseen roiskeläppään? Laughing
_________________
http://www.mms-racing.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 01.11.2013 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen elokuusta saakka yrittänyt saada jokkislajiryhmältä vastausta kardaaniauton akselin paikoista ja siitä saako kardaaniautossa vaihtaa akselityyppiä, mutta ei vastausta ole kuulunut eikä 2014 sääntökirjassa kumpaankaan asiaan ole tullut selvennystä.

Elikkäs tulkintani on että akseliväliä saa muuttaa +-5cm mutta akselin sijainnin muuttamista ei sallita, samaten akselityypin muutos sallitaan vain jos vetotapaa muutetaan mutta alunperin kardaaniautossa pitää säilyttää alkuperäinen akselityyppi...???
Pitäisi alkaa rakentelemaan autoa ensi kesäksi pikkuhiljaa mutta olisi kiva tietää tässä vaiheessa tuleeko siitä sääntöjenvastainen.

Koska lajiryhmä ei osaa vastata niin osaako joku muu? Käsitykseni mukaan lajiryhmän pitäisi olla se joka sanoo viimeisen sanan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tomi Suomela



Liittynyt: 17 Maa 2013
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 02.11.2013 00:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mitäs tällä kysymyksellä mahdat tarkoittaa. akselityyppi? tarkoitatko että saako heiluriakseliseen kartaaniautoon vaihtaa esimerkiksi jäykän perän ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 02.11.2013 06:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Olen elokuusta saakka yrittänyt saada jokkislajiryhmältä vastausta kardaaniauton akselin paikoista ja siitä saako kardaaniautossa vaihtaa akselityyppiä, mutta ei vastausta ole kuulunut eikä 2014 sääntökirjassa kumpaankaan asiaan ole tullut selvennystä.

Koska lajiryhmä ei osaa vastata niin osaako joku muu? Käsitykseni mukaan lajiryhmän pitäisi olla se joka sanoo viimeisen sanan?


Kenelle Jorma olet tuon kyselyn lähettänyt? Lajiryhmälle asti se ei ainakaan ole tullut.
Kun lähetätte kyselyjä tai tiedusteluja lajiryhmälle, osoittakaa se myös heille.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 02.11.2013 07:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Jousituksen tyyppi" -maininta on niitä eri ajoilta jääneitä päällekkäisyyksiä, joita sääntökirja on pullollaan.

Sääntökirja kirjoitti:
Pyöränripustus ja akselistot ovat vapaat. Jousituksen tyyppi on vapaa ja lisäjousien käyttö on sallittu. Iskunvaimennus on vapaa. Osakokonaisuuksien vaihto (esim. etu- ja taka- akselisto, vaihteisto jne.) on sallittua.

Eipä sitä tuon vapaammin voi toteuttaa. +- 5 cm säännön rajoissa kaikki on sallittua. Luotan siihen että lajiryhmä kyllä tiedottaa, jos tähän on tulossa tiukennuksia.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 02.11.2013 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Olen elokuusta saakka yrittänyt saada jokkislajiryhmältä vastausta kardaaniauton akselin paikoista ja siitä saako kardaaniautossa vaihtaa akselityyppiä, mutta ei vastausta ole kuulunut eikä 2014 sääntökirjassa kumpaankaan asiaan ole tullut selvennystä.

Elikkäs tulkintani on että akseliväliä saa muuttaa +-5cm mutta akselin sijainnin muuttamista ei sallita, samaten akselityypin muutos sallitaan vain jos vetotapaa muutetaan mutta alunperin kardaaniautossa pitää säilyttää alkuperäinen akselityyppi...???
Pitäisi alkaa rakentelemaan autoa ensi kesäksi pikkuhiljaa mutta olisi kiva tietää tässä vaiheessa tuleeko siitä sääntöjenvastainen.

Koska lajiryhmä ei osaa vastata niin osaako joku muu? Käsitykseni mukaan lajiryhmän pitäisi olla se joka sanoo viimeisen sanan?


Vastaan tähän omasta puolestani.
Olet Jorma oikeassa,että tuo lause: akseliston tyyppi saa muuttua, on turha, koska muutokset sallitaan muissa tekstikohdissa.
Tuosta +-5 säännöstä on kyllä keskusteltu ja mietitty sen muuttamista muotoon: saa muuttaa +-5cm sijaltaan.
Mutta niin tässä kun monessa muussakin asiassa törmätään valvonnan vaikeuteen ja siihen,että moni olemassa oleva auto tulisi sääntöjen vastaiseksi.
Näitä pilkunviilauksia löytyy varmaan vielä lisääkin, ja hyvä niin, täytyyhän asiat selvittää.
Mutta on kyllä todettava,että on kaikenkaikkiaan aika haastavaa miettiä sääntöjä, joiden pitäisi soveltua koskemaan koko Suomen autokantaa noin 50 vuoden ajalta.
Itsellekin on vielä epäselvää,saako Trabantista tehdä jokkisauton?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 02.11.2013 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.

Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vieras






LähetäLähetetty: 02.11.2013 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.

Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin.


Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä.
Takaisin alkuun
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 02.11.2013 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä miksi se heitti kirjoittajaksi vieras.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 02.11.2013 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.

Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin.


Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä.


Kyllä on irroitettu. Mutta sääntökirjassa voisi lukea että penkit ja penkin kiinnikkeet ts. jalat.
Moottori homma siksi että voisi käyttää ns. "88" (1680) vw ilmakone fiatissa tms. vierasmoottorina laillisesti. Tehoa sillä ei tule sen enempää eikä kilpailukykyä,eikä näillä moottoreilla muutenkaan kisoja enää voiteta.
Näitä kun valitettavasti on tullut vastaan useampia laittomia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 02.11.2013 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.

Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin.


Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä.


Kyllä on irroitettu. Mutta sääntökirjassa voisi lukea että penkit ja penkin kiinnikkeet ts. jalat.
Moottori homma siksi että voisi käyttää ns. "88" (1680) vw ilmakone fiatissa tms. vierasmoottorina laillisesti. Tehoa sillä ei tule sen enempää eikä kilpailukykyä,eikä näillä moottoreilla muutenkaan kisoja enää voiteta.
Näitä kun valitettavasti on tullut vastaan useampia laittomia.


Sorry! Nyt vasta minäkin tajusin mitä tarkoitit. Olit vaan tuonne alkutekstiin kirjoittanut 1650cm3.
Toisaalta samaa mieltä,toisaalta taas taitaa kuplan koneet olla häviävä "luonnonvara".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)