Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 01.11.2013 17:18 Viestin aihe: SK 2014 Jokamiehenluokka |
|
|
http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-33-02175.pdf
Tuosta versiosta on kadonnut toimistolla sääntö roiskeläppien pakollisuudesta, samalla on poistunut myös SK 2013 suositus roiskeläpistä.
Sivun 253 kuvan pitäisi olla sivulla 252. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 01.11.2013 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Roiskeläpät kohdassa 10.8..
Ei vetävillä pyörillä saa olla mitkä vaan nastattomat pyörät millä saa siviilissäkin ajaa?
Toinen mikä mietitytti, niin mikä edelleenkään kieltää asentamasta esim. etuvetoautossa akkua repsikan paikalle? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 01.11.2013 20:33 Viestin aihe: |
|
|
No onhan se roiskeläppäsääntö siellä, sen piti tulla korisäännön yhteyteen, mutta hyvä näinkin.
Tieliikennehyväksytty rengas ei vetävillä, nastoitta. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 01.11.2013 22:25 Viestin aihe: |
|
|
No , nyt rupes sitten läpät lentelemään !
Joku sai nyt monivuotisen uurastuksen läpi !
Nythän sitä voikin kävellä rinta kaarella ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 01.11.2013 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Onhan se komia jonkun menettää Suomenmestaruus irrooneeseen roiskeläppään? _________________ http://www.mms-racing.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 01.11.2013 22:51 Viestin aihe: |
|
|
Olen elokuusta saakka yrittänyt saada jokkislajiryhmältä vastausta kardaaniauton akselin paikoista ja siitä saako kardaaniautossa vaihtaa akselityyppiä, mutta ei vastausta ole kuulunut eikä 2014 sääntökirjassa kumpaankaan asiaan ole tullut selvennystä.
Elikkäs tulkintani on että akseliväliä saa muuttaa +-5cm mutta akselin sijainnin muuttamista ei sallita, samaten akselityypin muutos sallitaan vain jos vetotapaa muutetaan mutta alunperin kardaaniautossa pitää säilyttää alkuperäinen akselityyppi...???
Pitäisi alkaa rakentelemaan autoa ensi kesäksi pikkuhiljaa mutta olisi kiva tietää tässä vaiheessa tuleeko siitä sääntöjenvastainen.
Koska lajiryhmä ei osaa vastata niin osaako joku muu? Käsitykseni mukaan lajiryhmän pitäisi olla se joka sanoo viimeisen sanan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomi Suomela
Liittynyt: 17 Maa 2013 Viestejä: 32
|
Lähetetty: 02.11.2013 00:49 Viestin aihe: |
|
|
mitäs tällä kysymyksellä mahdat tarkoittaa. akselityyppi? tarkoitatko että saako heiluriakseliseen kartaaniautoon vaihtaa esimerkiksi jäykän perän ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 02.11.2013 06:23 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Olen elokuusta saakka yrittänyt saada jokkislajiryhmältä vastausta kardaaniauton akselin paikoista ja siitä saako kardaaniautossa vaihtaa akselityyppiä, mutta ei vastausta ole kuulunut eikä 2014 sääntökirjassa kumpaankaan asiaan ole tullut selvennystä.
Koska lajiryhmä ei osaa vastata niin osaako joku muu? Käsitykseni mukaan lajiryhmän pitäisi olla se joka sanoo viimeisen sanan? |
Kenelle Jorma olet tuon kyselyn lähettänyt? Lajiryhmälle asti se ei ainakaan ole tullut.
Kun lähetätte kyselyjä tai tiedusteluja lajiryhmälle, osoittakaa se myös heille. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 02.11.2013 07:24 Viestin aihe: |
|
|
"Jousituksen tyyppi" -maininta on niitä eri ajoilta jääneitä päällekkäisyyksiä, joita sääntökirja on pullollaan.
Sääntökirja kirjoitti: | Pyöränripustus ja akselistot ovat vapaat. Jousituksen tyyppi on vapaa ja lisäjousien käyttö on sallittu. Iskunvaimennus on vapaa. Osakokonaisuuksien vaihto (esim. etu- ja taka- akselisto, vaihteisto jne.) on sallittua. |
Eipä sitä tuon vapaammin voi toteuttaa. +- 5 cm säännön rajoissa kaikki on sallittua. Luotan siihen että lajiryhmä kyllä tiedottaa, jos tähän on tulossa tiukennuksia. _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 02.11.2013 08:10 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Olen elokuusta saakka yrittänyt saada jokkislajiryhmältä vastausta kardaaniauton akselin paikoista ja siitä saako kardaaniautossa vaihtaa akselityyppiä, mutta ei vastausta ole kuulunut eikä 2014 sääntökirjassa kumpaankaan asiaan ole tullut selvennystä.
Elikkäs tulkintani on että akseliväliä saa muuttaa +-5cm mutta akselin sijainnin muuttamista ei sallita, samaten akselityypin muutos sallitaan vain jos vetotapaa muutetaan mutta alunperin kardaaniautossa pitää säilyttää alkuperäinen akselityyppi...???
Pitäisi alkaa rakentelemaan autoa ensi kesäksi pikkuhiljaa mutta olisi kiva tietää tässä vaiheessa tuleeko siitä sääntöjenvastainen.
Koska lajiryhmä ei osaa vastata niin osaako joku muu? Käsitykseni mukaan lajiryhmän pitäisi olla se joka sanoo viimeisen sanan? |
Vastaan tähän omasta puolestani.
Olet Jorma oikeassa,että tuo lause: akseliston tyyppi saa muuttua, on turha, koska muutokset sallitaan muissa tekstikohdissa.
Tuosta +-5 säännöstä on kyllä keskusteltu ja mietitty sen muuttamista muotoon: saa muuttaa +-5cm sijaltaan.
Mutta niin tässä kun monessa muussakin asiassa törmätään valvonnan vaikeuteen ja siihen,että moni olemassa oleva auto tulisi sääntöjen vastaiseksi.
Näitä pilkunviilauksia löytyy varmaan vielä lisääkin, ja hyvä niin, täytyyhän asiat selvittää.
Mutta on kyllä todettava,että on kaikenkaikkiaan aika haastavaa miettiä sääntöjä, joiden pitäisi soveltua koskemaan koko Suomen autokantaa noin 50 vuoden ajalta.
Itsellekin on vielä epäselvää,saako Trabantista tehdä jokkisauton? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 02.11.2013 08:45 Viestin aihe: |
|
|
7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.
Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 02.11.2013 10:11 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: | 7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.
Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin. |
Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 02.11.2013 10:17 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä miksi se heitti kirjoittajaksi vieras. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 02.11.2013 10:33 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: | vwtyp1 kirjoitti: | 7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.
Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin. |
Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä. |
Kyllä on irroitettu. Mutta sääntökirjassa voisi lukea että penkit ja penkin kiinnikkeet ts. jalat.
Moottori homma siksi että voisi käyttää ns. "88" (1680) vw ilmakone fiatissa tms. vierasmoottorina laillisesti. Tehoa sillä ei tule sen enempää eikä kilpailukykyä,eikä näillä moottoreilla muutenkaan kisoja enää voiteta.
Näitä kun valitettavasti on tullut vastaan useampia laittomia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 02.11.2013 10:45 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: | Anonymous kirjoitti: | vwtyp1 kirjoitti: | 7.6 osioon liitettävä teksti kuljettajan istuin kiinnityskiskoineen ja turvavyöt ja kiinnitys-silmukat.
Lisäksi vierasmoottorisäännössä voitaisiin hyväksyä poikkeus vw:n kuplan ilmajäähdytteistä moottoria käytettäessä vierasmoottorina sallittu max. kuutiotilavuus 1650cm3 lisäksi 1680cm3 Painona 710kg kuten kuplassakin. |
Eikös ne penkit ole tähänkin asti irroitettu niin, että sinne jää vaan kiinnitysreijät lattiaan.
Tuota esittämääsi moottoriasiaa en oikein ymmärrä. Onhan sen vierasmoottorin tilavuus tuupparissa aina enint 1650cm3.
Ja jos joku käyttää kuplan konetta vierasmoottorina evk-autossa on sen enimmäistilavuus 2250cm3.
Tuosta 1680 tilavuusluokasta on näköjään jäänyt se (kupla) pois, mutta onkos sillä mitään käytännön merkitystä. |
Kyllä on irroitettu. Mutta sääntökirjassa voisi lukea että penkit ja penkin kiinnikkeet ts. jalat.
Moottori homma siksi että voisi käyttää ns. "88" (1680) vw ilmakone fiatissa tms. vierasmoottorina laillisesti. Tehoa sillä ei tule sen enempää eikä kilpailukykyä,eikä näillä moottoreilla muutenkaan kisoja enää voiteta.
Näitä kun valitettavasti on tullut vastaan useampia laittomia. |
Sorry! Nyt vasta minäkin tajusin mitä tarkoitit. Olit vaan tuonne alkutekstiin kirjoittanut 1650cm3.
Toisaalta samaa mieltä,toisaalta taas taitaa kuplan koneet olla häviävä "luonnonvara". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|