Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
SK 2014 Jokamiehenluokka
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tuomas Salo



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 06.11.2013 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mä en vaan näe mitään järkeä tuossa, että mun skodassa saa tankki ja akku olla melkein kiinni toissaan ilman väliseinää, Mutta mersussa vaaditaan väliseinä, vaikka akun ja bensatankin välissä on metri ilmaa. Kummassakin autossa vaaditaan kuitekin pitävä paloseinä ohjaamoon.
_________________
DoDiin, Ihana Tuote
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 06.11.2013 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antti Salmi voisi haketua lajiryhmään kun on nuin pätevä joka vuosi esittämään miten tulisi olla. Tässähän on mennyt hukkaan usea vuosi ja nuo puupäät on teheet kaiken väärin jokaikinen vuosi. Toivotaan että tämä moderointioikeuteton avautuminen saa olla tässä edes huomiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 06.11.2013 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi näkemys voisi olla, että sillä ns. fyysisellä akun ja tankin sijainnilla (lähekkäin) ei ole niin suurta merkitystä..vaan haettaisiinko sillä sitä, että ns. umpinaisen ja yhtenäisen tilan tuuletus olisi parempi, että polttoaineen kaasuuntuminen estettäisiin ns. sähkövirralliseen tilaan jossa kipinöinti/ oikosulun vaara...:Smile)
t:palomies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomas Salo



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 06.11.2013 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä Heikki taitaa olla oikeassa. Tuossa Farkkumersun tapauksessa se kaasuutuminen on otettu huomioon ja puolet tavaratilan pohjasta on verkkoa, notta ilma kiertää.
_________________
DoDiin, Ihana Tuote
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 06.11.2013 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heikki kertoi ymmärrettävästi ja selkeästi perusteluineen miksi akku ja tankki on syytä olla erillään. Tuskin kellään on tuon jälkeen syytä moittia sääntöä tai kyseenalaistaa sen tärkeyttä.

Mitä useampaan sääntöön saataisiin vastaavat perustelut sen vähempi niistä syntyisi itkua.

Olisi hyvä jos lajiryhmän edustajat jatkaisivat täällä näiden sääntöjen tulkitsemista ja käytännön neuvomista, paljon helpompaa kuin se että jokainen epävarma soittaa vuorotellen kysyäkseen tulkintaa joka olisi ollut täältä luettavissa. saati että se olisi kirjoitettu kirjaan ilman tulkinnan tarvetta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 06.11.2013 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Markkis kirjoitti:
Antti Salmi voisi haketua lajiryhmään kun on nuin pätevä joka vuosi esittämään miten tulisi olla. Tässähän on mennyt hukkaan usea vuosi ja nuo puupäät on teheet kaiken väärin jokaikinen vuosi. Toivotaan että tämä moderointioikeuteton avautuminen saa olla tässä edes huomiseen.

En missään tapauksessa! Miten minä sitten ruikuttaisin jos itsensä kanssa pitäisi vääntää? Juuri noin kuten sanot, tosin tänä vuonna ollaan menty selkeesti parempaan suuntaan, jopa minun on se tunnustettava. Monia päällekkäisyyksiä on karsittu ja selkeytetty. Kuten Emppu sanoi, ilmeisesti ajan puute lienee kirjan tämän kertainen pahin puute. Ikävä kyllä sama laulu on kuultu joka vuosi. Ja mitä kommenttisi poistamiseen tulee, ketjussa oli sääntönsä johon hyvinkin rakentava kommenttisi ei sopinut millään lailla. Joko nyt san poistaa tuon kommenttisi? Razz

Se vaan ei yksi muutaman ukon lajiryhmä millään pysty ajattelemaan yhtä kierosti kuin koko jokkisporukka. Siksipä sääntöehdotukset, varsinkin muutokset pitäisi saada heti "aktiivi"kauden jälkeen kommentoitaviksi ja julkisesti lynkattaviksi. Shocked

"Mitä useampaan sääntöön saataisiin vastaavat perustelut sen vähempi niistä syntyisi itkua. "
AAMEN Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 07.11.2013 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sekin oli tarkoitus että sääntömuutoksista tullaan tekemään erillinen tiedonanto/selvennys. Ja uskon vahvasti että sellainen vielä tuleekin.

Vielä epävirallinen tieto. 1.2.2014 on suunnitelussa järjestää lajifoorumi Virtuaali-Mestari tapahtuman yhteydessä. Tämän tapahtuman suunnittelu alkoi ennen sääntöjen julkaisua. Sen "ohjelmarunkoa" rakennetaan, ja 15.11 lajiryhmän kokouksessa saadaan varmistus.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mikko Ikonen



Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 54

LähetäLähetetty: 07.11.2013 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmm ja kilpailukalenteriin vois vaikka syksylle kalenteroida virtuaalipainikisat jatkamaan kautta, koska sellaiselle olis näköjään tarvetta paljonkin. Allekirjoittanut vois alkaa myydä virtuaalipainiasusteita ja siihen liittyviä tarvikkeita sopuhintaan...

Vähän taitaa mennä aiheen vierestä, mutta on tainnu mennä muutamalla muullakin. Eiköhän sääntöjen ja muiden juttujen parissa työskentelevät ole talkoohengestään ansainnu ennemminkin kiitokset kun jatkuvat vittuilut. Mulla ei ainakaan ole muuhun kuin ajamiseen aikaa ja kiva, että löytyy porukkaa kuka tekee sen mahdolliseks, ei vaan varmaan kehitä tota motivaatiota liikaa jos, joka asiasta mikä tuodaan valmiina pöytään alkaa hirveä ruikutus.

Mun henk. kohtainen kanta on se, että sääntöjä tulee ja menee ja niiden mukaan leikitään, ja jos ei ne esim mua miellyttäis, niin tarttis alkaa leikkiä sit omalla hiekkalaatikolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapio Rautiainen



Liittynyt: 06 Hel 2008
Viestejä: 60

LähetäLähetetty: 07.11.2013 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikko Ikonen kirjoittaa "mulla ei ainakaan ole aikaa muuhun kuin ajamiseen" ja "joka asiasta mikä tuodaan valmiina pöytään". Sulla se on helppoa kun ei tarvi kun ajaa,mutta tuleppa hommiin katsastuspuolelle kun tekniikkasäännöt on suht vaikeatajuisesti kirjoitettu ja välillä toinen lause kumoaa toisen,niin jää liian paljon sääntötulkintoja katsastajien mielivallan mukaan päätettäviksi. Eli ei todellakaan ole tuotu valmiina pöytään. Ja siitä pitäisi päästä kokonaan pois että sääntökirjan ilmestymisen jälkeen alkaa tulla tiedotetta toisen perään tekniikasta jotka kumoaa osan sääntökirjan tekstistä.Tiedotteet hukkuu syvälle nettisivuille ja sekoittaa pakkaa entisestään. Ja miksi tekniikan lajipäällikkö ei voi vastata jokkiksen tekniikasta, ennen soitettiin Saariolle kun tuli kysyttävää sääntötulkinnasta,kelles nyt ja ottaako vastuun sanomisistaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Ikonen



Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 54

LähetäLähetetty: 08.11.2013 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kylälähtee kirjoitti:
Mikko Ikonen kirjoittaa "mulla ei ainakaan ole aikaa muuhun kuin ajamiseen" ja "joka asiasta mikä tuodaan valmiina pöytään". Sulla se on helppoa kun ei tarvi kun ajaa,mutta tuleppa hommiin katsastuspuolelle kun tekniikkasäännöt on suht vaikeatajuisesti kirjoitettu ja välillä toinen lause kumoaa toisen,niin jää liian paljon sääntötulkintoja katsastajien mielivallan mukaan päätettäviksi. Eli ei todellakaan ole tuotu valmiina pöytään. Ja siitä pitäisi päästä kokonaan pois että sääntökirjan ilmestymisen jälkeen alkaa tulla tiedotetta toisen perään tekniikasta jotka kumoaa osan sääntökirjan tekstistä.Tiedotteet hukkuu syvälle nettisivuille ja sekoittaa pakkaa entisestään. Ja miksi tekniikan lajipäällikkö ei voi vastata jokkiksen tekniikasta, ennen soitettiin Saariolle kun tuli kysyttävää sääntötulkinnasta,kelles nyt ja ottaako vastuun sanomisistaan.


No annoin oman kommenttini asiaan ja tätä tarkentavaa lukuunottamatta en aio kommentoida.

Tarkoitin tuolla valittamisella yleensäkkin jokkis piireissä olevaa jatkuva valittamista joka asiasta, oli kyseessä turvallisuuteen liittyvät säännöt, kisojen järjestely tai makkaran hinta. Mulle on ihan sama maksaako se euron vai kaks, kunhan joku viitsii raijata teltan ja vehkeet sinne ja tulla koko päiväks paistelemaan niitä satoi tai paistoi.

Kiitoksilla ja muilla tarkoitin koko porukkaa ketkä tekevät talkoo hommia jokkiksen eteen töitä. Olivat ne lippumiehiä, kisajärjestäjiä katsastusmiehiä tai sääntöjen laatijoita. En mäkään ole täällä vinkunut vaikka yhden kopan etukaari meni vaihtoon katsastusmiehen " mielivallan " johdosta. Autolla on samoilla kaarilla ajeltu kuitenkin viimeiset 10 vuotta.

Se on tietenkin totta, että viimekädessä jonkun pitäisi olla instanssi joka ottaa kantaa sääntötulkintoihin oli ne kirjoitettu mihin ulkoasuun tahansa, niin, että tulkinta pysyy samana läpi säännön elinkaaren.- Ehkä olisi viisasta perustaa esimerkiksi katsastusmiesten palveleva puhelin, josta vastaukset saisi.

Tämä tästä mun osalta, ja jos joku ei osaa lukea rivien välistä, niin yllä oleva viimeinen kommentti on siis kirjoitettu pieni hymyn kare suupielessä, ettei ala nyppimään.-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 08.11.2013 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan nyt V*ttu oikeesti??? Osataan rakentaa autoja, voittaa kisoja. Ennenkaikkee tiedetään just lajiryhmää paremmin miten asioiden pitäs olla.

Onko se ihan totta, että nämä autonrakentajat ei maalaisjärjellä ymmärrä säännön tarkoitusta, estää kipinöivää akkua sytyttämästä tanista leijuvaa bensahöyryä, tai vuotavaa bensaa?
Oon itsekin samaan pönttöön tankin ja akun joskus laittanut, mutta kyllä jo tehdessä tuo riski mielessä oli.
Pitäskö ruveta harrastamaan virkkausta tai jotain muuta, jossa on tarkat ja selkeät ohjeet, jos sääntökirjakin pitää olla tavuviivoilla ja kaikilla eri esimerkeillä varustettu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomas Salo



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 08.11.2013 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Public_enemy kirjoitti:
Ihan nyt V*ttu oikeesti??? Osataan rakentaa autoja, voittaa kisoja. Ennenkaikkee tiedetään just lajiryhmää paremmin miten asioiden pitäs olla.

Onko se ihan totta, että nämä autonrakentajat ei maalaisjärjellä ymmärrä säännön tarkoitusta, estää kipinöivää akkua sytyttämästä tanista leijuvaa bensahöyryä, tai vuotavaa bensaa?
Oon itsekin samaan pönttöön tankin ja akun joskus laittanut, mutta kyllä jo tehdessä tuo riski mielessä oli.
Pitäskö ruveta harrastamaan virkkausta tai jotain muuta, jossa on tarkat ja selkeät ohjeet, jos sääntökirjakin pitää olla tavuviivoilla ja kaikilla eri esimerkeillä varustettu?


=) Matti kuule....mielestäni kysyin akku/tankki kysymyksen aivan asiallisesti. Olen pahoillani että kysymys on nostanut sulle hien pintaan.
Tuohon kysymykseen minkä esität virkkauksesta, niin suosittelen...aloita vaan.
_________________
DoDiin, Ihana Tuote
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 08.11.2013 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllähän noihin useisiin asioihin joutuu monesti neuvoja ja mielipiteitä kyselemään, on ne joskus ilmaistu aika helekatin vaikeella tavalla. Eikä täällä nyt ainakaan kannata v..ttuilemaan ja huutamaan ruveta jos joku kysyy asiallisesti jotain. Ei se ainakaan tän saitin sisältöö paranna. Muutenkin jo aiheen vierestä menee monet jutut. Ja eiks toi nyt jumaliste etukäteen ole fiksumpi kysyä asiaa...kun ajaa se 500km..kuullakseen sen, että nyt yks katsastusmies näkeekin jo helekatin eri tavalla asian.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 08.11.2013 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No sori. Käytin kovaa kieltä, mutta.....
Tämänkin lajin sääntöjä sorvataan kovasti vapaaehtoispohjalta, ja minnuu kotvan suivautti ja toki hiukka edelleenkin hämmästyttää se, että näitä kysymyksiä, minun mielestä maalaisjärjellä ymmärrettävistä asioista esitetään ja vaaditaan tarkennuksia.

Kerkeisköhän lajiryhmältä toivomaan sääntökirjaan paneutumista ja epäselvien kohtien tulkintaa ennen ensi vuoden kisoja.
Tuskin se tehty työ niin huonoo on, monessa muussakin lajissa maalaisjärki korvaa tavuviivat säännöissä.

Ihan vaan jotta hyvää työtä ihmiset kilpa-autoilua harrastavan porukan eteen tekevät, ihan sääntökirjankin päivityksillä. Minä arvostan, vaikka en varmasti ekakerrasta itsekään kaikkea aina ymmärrä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juksu



Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 09.11.2013 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ei muu v..uta kun joka jeesuksen vuosi jotakin sääntöä mulkataan käännetään ja väännetään..ainoa ylivoimainen tehtävä lajiryhmällä on jäädyttää säännöt vaikka 3 vuodeksi..näissä romuissa kun riittää muutenki laittamista ku joka vuotisia sääntömuutoksia lisää! Käsittämätöntä touhua!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 5 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)