Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Säännöt 2015
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 03.11.2014 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä säännöllä ei voi ainakaan B asconaan sahata 24v kannesta 16V kantta, kun nelisatasta on valmistettu tuo reilut 400kpl.

Ei kai escortin mk1/mk2 16v mallejakaan ole valmistettu yli 2500kpl?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha-Matti Kontti



Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Jämijärvi

LähetäLähetetty: 03.11.2014 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimenomaan selkeitä ja yksinkerteisia linjanvetoja,siitä mitä saa tehdä ja mitä ei. Taatusti kukaan ei halua kisa-aamuna katsastukses väitellä tulkinnoista.
Mielestäni juuri nämä Jaltat,Neckarit,Hansat,Kardaani Minit ja uusikorisesista tehdyt tuupparit ja kardaanit yms, ovat lajin suola ja yks tukijalka millä lajin jatko ja mielenkiinto säilytetään.
Tietysti turvallisuudesta ei pidä tinkiä,mutta sekin löytyy enemmän terveistä lattioista,tiiviistä paloseinistä,asiallisista tankin ja akun kiinnityksistä kuin oikeanlaisista alushousuista.
Ja turha vetää herneitä,oon itsekkin joutunu joskus etuvedon takavaloja katseleen.. Very Happy
Niin ja siit Kokemäkeläis lähtoisen kardaani-kuplan moottorin sääntöjen mukaisesta tilavuudesta Kellohameen tiellä ei oo, pyynnöistä huolimatta osattu tietääkseni vieläkään ottaa mitään kantaa ...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 04.11.2014 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun täällä näitä sääntötulkintoja puidaan,niin otetaan esille tämäkin.Muulle lajiryhmälle olen tämän esittänyt saamatta keneltäkään kommenttia.
Eli onko JM-säännöissä sallittu suorakytkentälaatikko?
Minun mielestä ei ole.
Rallicross säännöissä lukee,että vaihdelaatikko on vapaa,eikä muuta.Silloinhan asia on selvä,ja laatikko on kaikilta osin vapaa.
JM-säännöissä lukee,että vaihdelaatikko on vapaa ja sen välitykset on vapaat.
Ts. siinä puututaan erikseen laatikon sisuksiin,mainitsematta että myös siirtomekanismi olisi vapaa.
Tällöin voidaan olettaa,että tuo vaihdelaatikon vapaus tarkoittaa,että laatikko voi olla mistä autosta tahansa,mutta sisuksista on vapautettu vain välitykset.
Jos tekisin vastalauseen jonkun kytkylaatikosta,niin tuomaristo luultavasti nauraisi minut pihalle,mutta vetoomuskäsittelyssä sääntöjä luetaan pilkuntarkasti,että pitäisikö tuokin tarkentaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tami



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 81
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 04.11.2014 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin...suorakytkentäähän ei ole kielletty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 04.11.2014 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi elämän kevät Jarmo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha-Matti Kontti



Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Jämijärvi

LähetäLähetetty: 04.11.2014 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä..,mutta ei erikseen sallittuakaan. olen kuullut katsastusmiehen kommentoivan yleisesti linjauksia,"mikä ei ole erikseen sallittua,on kiellettyä".
Tietenkään kytkentää ei voi nyt enää kieltää... se olisi tarvinnut tehdä 20v sitten,ja taas olisi yksi hankalasti valvottava sääntö lisää..
Sääntökirjassahan on vaikka kuinka paljon muitakin tulkinnanvaraisia sanamuotoja...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 04.11.2014 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole kyllä sallittu synkrooni laatikkoakaan EI AINAKA LUE SÄÄNTÖ KIRJASSA Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 04.11.2014 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja kaikki suorakytkennät voiskin kieltää vaikka 2016 tai 2017 alusta > saadaanpa silläkin ehkä jo kuluja hieman karsittua, ni normilaatikot toimiskin hyvin "tehonrajoittimena"... eiköhän noi kulut jo oo aika lailla karannu lapasesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 05.11.2014 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos noin tarkalle menee, niin kuinkas rajataan automaattilaatikon sisuskalut? Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 05.11.2014 00:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerroppa ny heikki miten kytkyjen kieltäminen laskisi kuluja (omituista matematiikkaa)? ja rajaisi vauhteja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 05.11.2014 00:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos laatikko on vapaa ja vielä erikseen mainittu että välitykset on vapaat niin kyllä silloin on kaikki mitä laatikko pitää sisällään on vapaasti muutettavissa, voihan jo se vapaasti vaihdettu laatikkokoin pitää sisällään suorakykennän. Huomatkaa myös että Suomeen on yleensä tuotu karvalakkimallin autot ja muualla on ollut mitä kummallisempia koneyhdistelmiä käytössä, siitä vain selaamaan valmistajien tiedostoja mitä on pellinalle soviteltu tehtaalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 05.11.2014 00:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

T.H > jos mä tulen sulta ostamaan kuplan vanhan vakiolaatikon 50 eurolla ... sun hyllystä löytyy vakiolaatikon vierestä laatikko kytkykakkosella, ostan senkin 50 eurolla, eikö niin? Omituista matematiikkaa minustakin Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi janhunen



Liittynyt: 27 Lok 2014
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 05.11.2014 01:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vauhteja alasäin,? voi jumalauta sekos yleisön mieleen on kun kokopäivän ajetaan nu/na keräilyerä vauhtia?? Järki käteen. Monessako kyläkisassa noita kalliita kytkyjä nyt sitten on? Ja millä tulkittet köyhän kytkyn ja sf:pyörän. Tiettävästi ei mun ainakaan tarvitse yhtään saada kustannusta alaspäin mä laitan rahaa sen minkä pystyn ja kun rahat tai kiinnostus loppuu rupean touhuamaan jotain muuta, Ja pystyn ilmottautuun kent escortilla jos ja kun "paremmat" on rikki tai ehkä jopa menneet kaupan. Kukin ajaa semmosella minkälaiseksi kalustonsa haluaa varustella/virittää. Ompa se mahdollisuus kuitenkin jokaisella saada sillä 1400e pihaan pala kultaa sikäli onni suosii. Jos vähänkään valitukselta kerkiää seuraamaan kisoja/tuloksia niin nykypäivänä melko edullisella etuvedolla pystyy pöyhiin kisassa kun kisassa itsensä hyville siotuksille. ja voin sanoo että takaakselin siirto ei vaikuta vähääkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 05.11.2014 05:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän Jarmo tuossa ole kieltämässä suorakytkentää. Jarmo toi yhden esimerkin lisää kuinka "huonosti" säännöt on vieläkin kirjoitettu, ja siten niitä tulkintoja väksinkin tulee. Nuo akselinsiirrot on vastaavanlainen tapaus.
Akselin siirroissa ei kai muuta kuin että ne toteutetaan turvallisuuskin huomioiden, nythän aina ei ole niin. Kuten edellä on kirjoitettukin, ei ne ole keneltäkään pois, ja sen hyödyt on nekin tulkittavissa..
Nämä kaikki siirrot, niin koneen, akseleiden kuin penkinkin pitäisi tarkastella turvallisuusnäkökohdista, ja sen jälkeen tarkeentaa asiat sääntöön. Sääntöjenkin pitäisi kulke ajassa, eikä kymmenen vuotta jäljessä.
Lisäpainoistakin on oma sääntönsä, mutta toteutuuko sekään? Miksi siis tätäkään on sääntöön kirjoitettu? Sääntö on aina turha/huono jos ei sitä valvota / tai se on vaikea tai mahdoton valvoa.

Tuo "2500 auton" sääntökin olisi kaiketi pitänyt kirjoittaa siten että se on voimassa silloin jos auto on omalla moottorilla? Toisekseen tuo "2500" teksti on sijoitettu aivan väärään paikkaan säännöissä. Nyt se on JM-sääntöjen kohdassa 1., kun se pitäisi olla kohdassa 10.1, missä muukin määritys autoille on.
Tuota sekavuutta 2013 poistettiin, ja nyt sitä on taas lisätty Laughing
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 05.11.2014 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko niin että välitykset on ollut ensin vapaat jo ajat sitten. Myöhemmin tullut sääntöön että myös vaihdelaatikot ovat vapaat?
Kun ei osata poistaa mitään vaan aina lisätään niin näin käy.

Vaihdelaatikon valmistajan alkuperäinen vaihteen kytkentätapa tulee säilyttää..
Niin kun TH mainitsi myös synkrolaatikko voi olla kielletty..

Jos taas käyttääki vanhaa looraa ei niissä oo eres synkroja onko se kielletty?

Synkat tai ei ne ei rajoita tehoa eikä lisää niitä.

Tuo Timon 2500kpl 12kk kyllä voidaan tulkita Hansanki kohdalla, että sitä pitäisi valmistaa se määrä 12kk aikana.
Jos niin halutaan.. muokattavaa säännöissä on.
Kiva ettiä tietoja valmistusmääristä noista kaikista malleista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 3 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)