Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Epäurheilijamainen teko
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jarmo Tuhkanen



Liittynyt: 31 Elo 2008
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 23.11.2008 19:23    Viestin aihe: Re: epäurheilumaista käytöstä Vastaa lainaamalla viestiä

veini.siekkinen kirjoitti:
MOI.on se mukavaa kun tuota vanhaa autoa puidaan,kysyisin vain että miksi ehjää ja nopeaa autoa pitää virittää väärään suuntaan,ottaa autosta parempia osia pois ja kehua kun minä viritin esim.trolspeed nokka,italissa teetetyt nostajan kupit,karalan tekemä kansi (virtauspenkissä,jossa aikoinaan rovanperän auton kansi myös tehtiin),virtasi varmasti hyvin.tehoa penkissä 195hv/257nm max teho 4500rpm ja vääntö.suonenjoella auto näytti lähinnä vakio ruisku saabilta,mutta onhan se mukava laittaa kunnon osia omaan autoon ja kehua kuinka oikeasti asiat tehdään esim.viilataan vesikanavat puhki ja sen jälkeen virtaa kansi vähemmän kuin vakio,minusta kanavien tulpaukselle ei missään tapauksessa ole aihetta lähinnä taitaa liittyä mutu tuntumaan joka ei ole sama asia.


No moi

Kun nyt kerran kysyit miks huippuautoon on osia vaihdettu…

Auto ajettiin suoraan ostoreissun jälkeen kärryltä talliin ja siinä pähkäilemään ”viisaana” niin ku aina on tapana.
Siinä uteliaana paineita mittailemaan ja ohoh ykkösellä lähes nolla paineet ja muissa niitä näitä, venttiilin välykset heitteli 0,10-0,40 välillä(ne ”rälläkkäsäätöset” ilman prikkoja) venttiilin painajat kuopilla, yksi nokkapukinlaakeri hirttäny kiinni (korvattu toisen pukin laakerikannella+8mm pultit korvattu 10 mm kierretangonpätkillä)
Ei ku kansi irti (tiiviste huonossa hapessa 2-3 välistä kasattu 94 reikä 90 tiivisteellä) ja pakoventtiilit vääränä/ männänpäissä jäljet, imuventtiilit vuotaneet. Kansi koneistamolle uudet pakoventtiilit/koneistus ym. kansi kasaan ja radalle, muutama kierros ja säklätystä kurkusta, imuventtiilistä istukka painunu kanteen, eiku kansi roskiin ja nokka hyllyyn (jossa se saa olla ehkä ikuisesti muistona, koska en varmaankaan tule hankkimaan sille noita 250 euron billet painimia)

Tuon takia autoa on viritetty väärään suuntaan, laitettu siihen kotikutoinen kansi + hiottu nokka-akseli, toiveena saada 2.4 alakerrasta saman verran ”vakiohevosvoimia” ku tuosta viimeksi tehdystä esim. kahteen kertaan Suonenjoella kaupaksi menneestä vakio 2.0l saabista jossa ei ole ku n.180hv samoilla vermeillä (ostajien ei minun toimesta penkitetty)

Ymmärrykseni mukaan jokaisella on oikeus tehdä autostaan juuri sellainen, ku itse haluaa ajattelematta sitä mikä entistä omistajaa miellyttää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarmo Ylipelkonen



Liittynyt: 21 Mar 2008
Viestejä: 36
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 23.11.2008 23:40    Viestin aihe: Re: epäurheilumaista käytöstä Vastaa lainaamalla viestiä

veini.siekkinen kirjoitti:
kansi (virtauspenkissä,jossa aikoinaan rovanperän auton kansi myös tehtiin),virtasi varmasti hyvin.tehoa penkissä 195hv/257nm max teho 4500rpm ja vääntö. kehua kuinka oikeasti asiat tehdään esim.viilataan vesikanavat puhki ja sen jälkeen virtaa kansi vähemmän kuin vakio



Jos 2.4 koneen huipputeho on 4500 rpm, eli niin alhaalla, niin kyllä kannelle tarttis teherä jotain. 6000 rpm kuulostais jo paljon paremmalta..kannattais viilata vesitilaan asti, tai edes kannenpultin reikiin.. onko mitään kuusaa miten ison kanavan Saabin 2.4 kone vaatii..?
2.4 koneen teholukemat pitää alkaa 2.lla..virt.penkin näyttämällä virtausmäärällä ei ole mitään merkitystä jos kanava on vääränkokoinen.

Ellei Karala ole nyt lähivuosien aikana virt.penkkiä vaihtanut parempaan, niin ei se penkki sen kummempi oo kuin muillakaan.
Omas penkis näen virt.määrän lisäksi myös virtausnopeuden (velocity) sekä pyörteilyn (swirl).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veini siekkinen



Liittynyt: 22 Mar 2008
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 24.11.2008 19:14    Viestin aihe: Unohtuko jotain. Vastaa lainaamalla viestiä

Unohtuiko jotain otsikon takaa löytyy vastaus etusivulta,sori kun pomppas teksti väärään paikkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 24.11.2008 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulta ostettiin kauan sitten kisoista VW Kupla, kyseinen auto oli sen jälkeen uuden omistajan käytössä "kyläkisoissa".
Seurasin mielenkiinnolla auton kulkua joka ei näyttänyt sellaiselta kun auto oli aiemmin.
Kävin kysymässä onko autossa tai moottorissa jotakin vikaa ja sain aivan ystävällisen vastauksen: avasimme koneen ja koska siinä oli todella hyvät osat ja hyvin rakennettu niin otimme osat hyllyyn ja laitoimme omat osat tilalle.
Vastasin, asia on ymmärretty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)