Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
JM-AUTOJEN JOPPAUS
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 04.12.2008 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se tuntuu tämä autojen jobbaus ja ylihinnoittelu olevan ongelma lähinnä niille,jotka eivät jostain syystä itse autoja rakentele. Näkisin ihan mieluusti näiden kisojen ulkopuolella myytävien autojen hintojen vielä vaikka tuplaantuvan. Jos joku valittaa,ettei ole koko kesänä autoa kisoista saanut,niin se on kyllä turhaa porua.Joka kisassa on monta hyvää autoa joista ei ole yhtään tarjousta.Jos haluaa harrastaa niin auton saa ihan varmasti kisahinnalla. Ja edellisiin kirjoituksiin viitaten,lähes kaikki "ylihintaisia".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 04.12.2008 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimen omaan VAPAAEHTOISTA, joten mitä se kuuluu kellekkään jos haluaa tehdä/ajaa 70 luvun autoilla kilpaa ja jokainen maksaa harrastuksestaan mitä haluaa. Ensi vuoden tarjous sääntö suosii sentään harrastajaa enemmän kuin tämä vuosi. Sekä jokainen ajaa sillä vetotavalla mikä itselle kulloinkin sopii. Johan evk-autoille on oma luokkansa mihin ei pääse tuupparilla???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 04.12.2008 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysymys ei olekaan siitä, millä rahalla sääntöjen mukaisen auton saa rakennettua, vaan millä rahalla voi tehdä kilpailukykyisen auton. Sääntöjen mukaisen auton saa tehtyä 100 eurolla, jos oikein pihistää.

Parhaiden jokkisautojen kiihtyvyydet 0-100 km/h ovat nykyään nelosen puolella, kyläkisan voi jo voittaa, jos kiihtyvyys alkaa kutosella. Näin se vaan menee. Siinä ei auta edes hanskat jos lähtösuoralla jää parikymmentä metriä muista.
Jokamiesluokka on aina ollut "rasvanäppien" laji, jossa autoja saa/pitää myös hieman viritellä. Jos halutaan ajaa pelkästään huokeilla vakioautoilla, johon lyödään vain kaaret sisään niin silloin hinta on oikea. Jos taas halutaan edelleen nähdä nopeita autoja niin hintaa on nostettava.
Jobbaustakaan ei saada kuriin kuin hintaa nostamalla, kyllä sen nyt kuka tahansa ymmärtää että perusautosta, jonka rakentaminen maksaa vähintään 2000 euroa, kannattaa maksaa se 2000 euroa ennen kuin rakentaa se itse. Jos myyntihinta olisi esim 2500 euroa, voi olla että autokauppa kisojen ulkopuolella vähenisi aika paljon.
Huippuautot ilmeisesti maksavat nykyään 8000 euroa ja niissä on jo tehty lähes kaikki mitä säännöt ja mielikuvitus antavat myöden eli eipä niiden hinta ainakaan siitä kovin paljon muutu.
Aika usein myös kuulee nykyään sanottavan että on menossa johonkin ajamaan jos saa auton kisoista. Parempi olisi jos keskusteltaisiin siitä, ehtiikö rakentamaan uuden auton valmiiksi.
Sääntöihin pitäisi saada jollain lailla velvoite myös uusien autojen rakentamisesta. Kaikilla ei siihen tietysti ole aikaa, taitoa tai viitseliäisyyttä, mutta jos hommaa ei tasoiteta rahalla niin sitten siihen on löydettävä muut keinot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 04.12.2008 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

T.H kirjoitti:
Nimen omaan VAPAAEHTOISTA, joten mitä se kuuluu kellekkään jos haluaa tehdä/ajaa 70 luvun autoilla kilpaa ja jokainen maksaa harrastuksestaan mitä haluaa. Ensi vuoden tarjous sääntö suosii sentään harrastajaa enemmän kuin tämä vuosi. Sekä jokainen ajaa sillä vetotavalla mikä itselle kulloinkin sopii. Johan evk-autoille on oma luokkansa mihin ei pääse tuupparilla???


Eipä se kuulu millä kukakin ajaa, mutta se kuuluu kun puhutaan autojen hinnoista jokkisnetissä...

Sikäli kyllä puhut T.H asiaa että mulle tämänpäivän säännöt sopii hienosti ainakin toistaiseksi. Ei tiedä koska evk-kalustoonkin pitää sijoittaa kyläkisaankin se 3000 että on mahdollisuuksia edes keräilyerään.

Ja siinäkin olet tottakai oikeessa että jos tahtoo ajaa 70-luvun autolla ja hakata siihen rahaa sen 3 tonnia niin siihen on suotava mahdollisuus. Mutta jos tekee kolmen tonnin auton tonnin autojen luokkaan siksi että tahtoo pärjätä siellä niin on mun mielestä melko lailla oma vika se että auto menee kaupan... Ja että nettiautossa se kolmen tonnin auto on myynnissä 2500€ hintaan. Ja itteensä saa syyttää siitäkin että ei kisasta saa niitä kolmen tonnin autoja helpolla ostettua kun pakkaa olemaan hyvä kauppa ostaa joku tavara 65% alennuksella ja myydä täyteen hintaan eteenpäin.

Ja uskoisin että jos ajettas 3000€ myyntihinnalla niin hyvän auton rakennus maksais pian sen 8000.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 04.12.2008 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyläkisan a-fin auto ei maksa kyl lähellekkään kolmea tonnia jos pystyy itse tekemään niinkuin ajatus olisi. Ja tuskinpa itse tekemä auto on minulle maksanut koskaan yli 2500euroa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 04.12.2008 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli auton hinta on siis kohdallaan eikä ylihintaa esiinny joten ei aihetta mihinkään sääntömuutoksiin...
No hyvä että ollaan samaa mieltä Rolling Eyes

Eikä tää ole mitenkään henkilökohtainen hyökkäys sua kohtaan.
Nimimerkki JV:kin olisi siihen parempi kohde Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miitri Ketonen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 110
Paikkakunta: Lieto

LähetäLähetetty: 04.12.2008 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pive kirjoitti:

No eihän nyt ihan vakio ole tuo minunkaan kisahintainen fiatti,voi olla jopa huonompi Smile Eihän sillä nyt Miitrin kireille kisavehkeille maha mittään mutta jospa se kuluku johonniin sijoitus errään riittäis jossain pienessä kisassa jossa ei minun lisäksein ois muita kuin muutama karjalainen ja joku savolainen kuski joista niistäkin puolet keskeyttäis.


Aika kaukana kisakireistä nuo meijän vehkeet on ollu. Oppirahoja näitten vehkeitten kanssa on maksettu ihan riittämisiin tässä 3 vuoden aikana. Täällä tuskin narisee kukaan niistä ketä niitä autoja rakentaa sm kisoihin siihen 3000-7000 euroon? Jobbaus ei lopu yksinkertaisesti jos joku niitä autoja käy aina ostamassa siltä ketä niitä myy ylihintaan. Itse olen ostanut kisoista viimevuonna 2 autoa ja tänä vuonna 2 autoa. Tuossa pihalla odottaa 2 kuplan koria että niistä tehdään kilpurit. Toinen kemoraan ja toinen pelloon. Ja vaikka molemmat tekisi kuin minimi budjetilla niin hinta menee yli 1150e mutta silti mitään älytöntä panostusta ei niihä ole tulossa. (kohtuus kaikessa)
Tottakai kaikki haluisivat niitä hyviä autoja sieltä kisoista ettei tarvitse niitä itse rakentaa ja tuhrata aikaa niihin. Monet kun sanoo että ei ole yhtään autoa saanut vuoteen ja tarjouksiin mennyt lähemmäs 2 tonnia niin siihen hintaan ois tehnyt jo kohtuu hyvän auton vaikka SM. Toki sillä 2 tonnin autolla ei välttämättä olla siellä a finaalissa kun vastassa on niitä kalliimpia ja mahdollisesti nopeempia autoja.
Toiselle on halvempi tehä autoja jos on sponsoreita tai vehkeitä kotona/töissä millä tehdä koneistuksia jne jne. Silloin luonnollisesti se tulee itselle halvemmaksi. Jos on vaikka 10 sponsoria ja kaikki antavat rahaa 200e niin sitten on jo se 2000e sitte kun ite sijoitat sen 1000e siihen autoon niin on persiin alla jo se 3 tonnin auto.
_________________
http://www.mms-racing.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jouni Rautio



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 04.12.2008 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokainenha harrastaa tyylillään ja aina on rikkaita ja vähä vähemmän rikkaita. Ite oon yhen katiskan rakentanu alusta loppuun ja ei ihan 1150e riittäny... Twisted Evil
242 aihio 100e
Koneaihio B230 tuli yhessä Raahelaisessa jokkis Eskortissa muutama vuosi sitte. Wink ~50e
Kansiaihio 405 200e
Nokka 160e
Alakertaan uuet renkaat, laakerit ja tiivisteet yms hilipetööriä ~250e
Imusarja 100e
Pakosarja Raakilta 180e
Lohkon ja kannenlaskut yhteensä 60e
Venttiilityöt 40e
Kaasuttimet, huolto-osia 210e
Turvakaaret 110e
Sähköjohtua, valot, katkasijat, pensaletkua, jarruputkia,... ~50e
Akku Piltemasta 50e
Mikkilankaa ja kaasua yks puteli tais mennä ~100e
Pari reissua penkissä 160e
Yhteensä: ~1820e

Jotai saatto unohtua, mutta tuo oli semmone karkea arvio. Saattaahan tommosen tehä halvemmallaki, vaa ite koittanu tehä semmosta että tämmöne käjetön saattas keretäkki sillä johonki. Laughing Enkä oo tykänny tallinlattialta ettiä niitä vanhoja tiivisteitä ja laakereita ja kasata niillä noita.
Kalliiksiha tuo tuli yrittää ostellakki noita romuja pitkin kevättä ja kesää. Ja samaa on todennu moni muu, että helpompi ois sopukaupalla hakia vähä kalliimmalla joku vehe ku lähtiä sen kärryn kans satojen kilsojen päähän porukalla päiväksi vesisateeseen seisomaa ja koittamaa jotain romua. Sitte illalla naama kurtussa kotia tyhjän kärryn kans. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 05.12.2008 07:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se toki niinkin että jokin esim.1350€ ei mun mielestä kohtuu hyvästä autosta oo vielä paljon suorilla... eihän sillä saa kun 10 tarjousta(ens kesänä) auton lisäksi... Toisaalta sellaisella hinnalla ei saa vielä oikeastaan minkäänlaista kardaania suorilla... taitaa olla niin että suorilla ostettaessa fiatit lähtee 1800-> ja kardaanit 1500->...

Kaveri yritti ostella kartaania pitkin kesää, 20 lappoa ennenkuin tärppäs, auto josta 3oli omia ja 1 suoja... eli jos laskee viimekesältä puolet ja puolet niin tarjouksiin 300€ eli melkein olis kannattanu ostaa suorilla...

ja tuosta itse rakentamisesta... Yhden uuden kopin toin kesällä viivalle... Rahaa siihen meni enemmän kun kisahinta, toki siihen vaikutti se että autoa rakennettiin kuin iisakin kirkkoa ja kokoonpanot muuttui välillä eikä autoon jäänyt omaa kun kori... mutta maailmalle lähti sekin muutaman kisan jälkeen(kaikkien suureksi yllätykseksi)...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Matti Raittinen



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 6
Paikkakunta: Laitila

LähetäLähetetty: 06.12.2008 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt rauha tähän hommaan SE kenellä on auto saa myydä hinnalla millä haluaa ja kenellä on rahaa ostaa hinnalla millä haluaa ei ole pakkoo ostaa .TEHKÄÄÄÄÄ ITSE jos tulee halvemmaksi tehdä TODELLA hyvä tc fiat tai hyvä kardaani mikä käy kaikilla pytyillä ja voi voittaa kisan . Kyllä tossa kylä kisoissa on niitä paskoja kardaaneja jolla en itse lähtisi edes kotoa kisapaikalle , sekä saman moisia taka tuuppareita . mutta hyvistä autoista joutuu ikävä kyllä maksamaa kun niiden tekeminenkin maksaa. Ukh olen puhunut, kiitos
P.S tässä ei ole mitään eikä kenellekkään henkilö kohtaista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jyri Sarin



Liittynyt: 01 Jou 2008
Viestejä: 37
Paikkakunta: Eura

LähetäLähetetty: 06.12.2008 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

matti kirjoitti:
Nyt rauha tähän hommaan SE kenellä on auto saa myydä hinnalla millä haluaa ja kenellä on rahaa ostaa hinnalla millä haluaa ei ole pakkoo ostaa .TEHKÄÄÄÄÄ ITSE jos tulee halvemmaksi tehdä TODELLA hyvä tc fiat tai hyvä kardaani mikä käy kaikilla pytyillä ja voi voittaa kisan . Kyllä tossa kylä kisoissa on niitä paskoja kardaaneja jolla en itse lähtisi edes kotoa kisapaikalle , sekä saman moisia taka tuuppareita . mutta hyvistä autoista joutuu ikävä kyllä maksamaa kun niiden tekeminenkin maksaa. Ukh olen puhunut, kiitos
P.S tässä ei ole mitään eikä kenellekkään henkilö kohtaista!

Eihän noiden myyminen eikä ostaminen olekkaan missään kiellettyä, mutta henkilö joka aloitti tämän jobbaus aiheen ja kiukuttelee autojen jobbauksesta myy itse autoa tähtitieteellisellä hinnalla nettiautossa. Laughing
Ja nyt jälkeen poistanut omat kommentit tai kirjoittanut jokaiseen ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Matti Raittinen



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 6
Paikkakunta: Laitila

LähetäLähetetty: 06.12.2008 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No siinä tapauksessa ei kannataisi narista vaan olla hiljaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Kari Kemppainen



Liittynyt: 29 Hel 2008
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 07.12.2008 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jos nyt nostettas auton hinta vaiks kolmeen tonniin niin ihan sataprosenttisella varmuudella joku tekee kahdeksan tonnin auton että jos kerran pärjäis. Siihen sitten taas on pakko muidenkin vastata ja niitä kahdeksan tonnin autoja onkin pian kymmenen tai viiskymmentä ja taas tarttis hintaa nostaa....



Näinhän se menee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 07.12.2008 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jos nyt nostettas auton hinta vaiks kolmeen tonniin niin ihan sataprosenttisella varmuudella joku tekee kahdeksan tonnin auton että jos kerran pärjäis. Siihen sitten taas on pakko muidenkin vastata ja niitä kahdeksan tonnin autoja onkin pian kymmenen tai viiskymmentä ja taas tarttis hintaa nostaa....


Kyllä se näin on. Minusta auton hinta on tällä hetkellä juuri oikea, että jopa tällaiset käyhät harrastajat voi ees joskus yrittää autoa kisoista. Ja kyllä iteki rakennan sen minkä ehtii ja osaa, ja alle kisahinnalla aion tehä SM:iinki auton. Ei sillä voittamaan lähetä, mutta pääseepähän kokeileen SM-kisojen tunnelmaa kun kerranki on lähellä (vähä yli 300 km). Ja autohan on 205 Gti-Pösö.
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Taito Valonen



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 102

LähetäLähetetty: 07.12.2008 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä tämän kirjoituksen aloitin.Mutta olen edelleen sitä mieltä jos tekee alusta-asti uuden auton eikä sitä ole kertaakaan viety kilpailu paikalle ei edes harjotuksiin niin minun mielestä se ei ole JOPPAUSTA tai se on sit sama asia kun teetät korin jollain maksat siitä mitä haluat eikö se ole joppausta sit ELI ONKOPAKKO MYYDÄ KISAHINNALLA ETTEI HAUKUTA JOPPARIKSI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 4 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)