Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ehdotuksia uudelle rakentajalle

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 05.06.2015 10:06    Viestin aihe: Ehdotuksia uudelle rakentajalle Vastaa lainaamalla viestiä

Rakenteilla siis jokkikseen vw Polo koppa vm2002 eli 6n2.
Ensikertaa rakentamassa autoa siviiliautosta ja tähän mennessä on saatu koppa tyhjättyä ja kaarien työstö olis listalla se seuraava asia.

Nyt kuitenkin kyselisin ehdotuksia ja näkökulmia tekniikan suhteen.
Auto oli tullessaan siis varustettu 1.4 mpi koneella josta alakerta sökö.
Esimerkiksi saako tuollaisen kannesta mitään aikaan? jos kannen alle hankkii vaikkapa 1.6 lohkon, jotka ei ehjät paljoja edes kustanna.

Mielessä on käynyt myös että laittaisi kokonaan eri koneen ja laatikon.
Sen suhteen kysymys kuuluukin että onko kellään kokemusta että mikä tekniikka tuommoiseen sopii kätevästi "bolt on" periaatteella eli helposti.

En kuitenkaan ole aivan ensikertalainen lajin parissa.. On tullut muutamaa osto-autoo ropattua, Fiatteja enimmäkseen. Nyt vain iskenyt hinku tehdä uusi ja vaihtaa vetopää.

auto säilytetään etuvetoisena ja avoimia ehdotuksia ja neuvoja voi heitellä täysin vapaasti .. ja vaikka tarjota jos nurkissas pyörii jotain sopivaa tekniikkaa jne... Twisted Evil
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
villau



Liittynyt: 01 Syy 2010
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 05.06.2015 18:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yli tuhannen lukukertaa ja kaverille ei ole kukaan vastannu. no minä uhraudun edes jotain kirjoittamaan.

Ensinnäkin pisteet siitä että uutta kalustoa ollaan tuomassa radoille,se on aina hienoa ja tervetullutta.

Kemorassahan oli sangen nopeahko polo,taisi sisältää Mazdan 16v koneen kaasareilla?.(2014 lohilahti tais ajaa sillä joka myös rakentaja?).

Äkkiä ajateltuna tuommonen 6n2 polohan on varmaan aika "painava" millekkään mulle kuin max 2050cc koneelle joten semmonen kait sinne kannattaa sovitella, ns,heittämällä tuskin mikään menee joten tallissa palanee valot melko pitkään kun alkaa sovittamaan muuta tekniikkaa. Tokihan vw konsernistakin löytyy noita kahenlitran jyviä, ei tosin ole kokemusta kuinka yhtäläisiä ovat "korvakoiltaan" näiden pikkulokisten kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 06.06.2015 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kiitos oikein pätevästä vastauksesta...
Kyllähän se kovasti siltä näyttää että hetki jos toinenkin tekniikan kanssa vierähtää.. tosin turhaan alkaa mitään pikkukonettakaan sinne sovittelemaan.

Kyllähän tuo vissiin suht pieneksi koriksi aika paljon painaa.. aika hyvin kyllä varmaan nyt purkamisen yhteydessä saatu turhaakin pois.

tekniikka vain tulis löytää moottorinohjain boxeineen päivineen että saa pelamaan... vai olisikohan megaruutta kummoinen ratkaisu.

Kaasareillekin toki vois rakentaa niin eipä ainakaan turhaa sähköohjausta tarvisi mutta toisaalta tuommonen hyvä kaasaripari maksaa äkkiä saman tai enemmänkin kuin koko käyntikuntonen tekniikka jostain kolarilintasta. Very Happy
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teemu Moilanen



Liittynyt: 15 Hel 2008
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 06.06.2015 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma ehdotukseni olisi,että lähde alastaroon katsomaan evk sm kisoja ja mene rohkeasti kysymään joiltakin etuveto kuskeilta kone neuvoja ja laita vaikka paperille niin saat kotona tehdä yhteenvedon! Esim.paljoko tehoja kestää oma voimansiirto ym..!ps.mahdollisuuksiahan on lattiasta kattoon!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Olli Ojala



Liittynyt: 15 Tam 2015
Viestejä: 11

LähetäLähetetty: 06.06.2015 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo,ilmanmuuta yli 2litran kattila työnalle! Onhan vag-konsernilla paljonkin vaihtoehtoja,alkaen "golffilaisesta" mutta 2l alakerralla,siihen löytynee osaamista aika moneltakin. Jos megaruutan laitat niin tarjouksen jätän heti kun johonkin ilmoittaudut. Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 08.06.2015 07:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Myytäväksihän nämä taitaa olla tarkoitettu Very Happy

Kyllä taitaa kaartua todella vahvasti sinne yli 2 litraseen tekniikkaan, Eilen tuli joutsassa vastaan 106 pösö jossa oli Opelin tekniikka. 2 litranen ecoteco.

Pitääpä siis alkaa mittailemaan Very Happy

Vahvasti myöskin vaikuttaa siltä että megaruutalla tulee rakennettua, on sen verran edullinen ja täysin säädettävissä niin mikäpä ei. Twisted Evil
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)