Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Hyvää uutta vuotta

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ilpo peltonen



Liittynyt: 31 Jou 2008
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 31.12.2008 12:28    Viestin aihe: Hyvää uutta vuotta Vastaa lainaamalla viestiä

Moikka kaikille!
Olen tänään viimeistä päivää AKK.n hallituksessa ja sain omasta
aloitteestani tehtäväkseni toimia jokkiksen tulevaisuustyöryhmän
vetäjänä. Lisäksi ryhmään kuuluu Emppu Tuominen ja Sami Peltola.
Vanhemmat jokkiksen harrastajat tuntevat minut aktiivisena kisojen
kiertäjänä ja ahvenanmaan reissujen vetäjänä.
Nuoremmille voin kertoa, että toimin turussa yksityisyrittäjänä ja toimiala ollut viimeiset vuodet käytettyjen autojen maahantuonti eri puolilta
eurooppaa.
Syy, miksi aloin tähän hommaan mukaan, oli seuraavanlainen.
Juttelimme syksyn viimeisessä Laitilan kisassa Virtasen Arin kanssa lajiin
liittyvistä asioista ja tulimme siihen tulokseen, että "tarttis tehrä jotain".
Aloitamme heti vuoden alusta homman kehittämisen valitsemanne ryhmän kanssa yhteistyössä ja siihen pyytäisin myös mahdollisimman monen harrastajan kantavan kortensa kekoon.
Onhan kysymyksessä yhteisen harrastuksen tulevaisuus.
Siispä toivotankin kaikille jokkislaisille Hyvää Uutta Vuotta
Suomen Turusta!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyri Sarin



Liittynyt: 01 Jou 2008
Viestejä: 37
Paikkakunta: Eura

LähetäLähetetty: 31.12.2008 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvää Uutta vuotta kaikille!
Kysymys Ilpolle ja muillekin näille "tarttis tehrä jotain miehille" että mitä sitten tarttisi tehdä? Mikä pistää silmään ja mitä tarvisi kehittää? Aina vaan puhutaan "tarttis tehrä jotain" niin kertokaa sekin että mille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ilpo peltonen



Liittynyt: 31 Jou 2008
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 31.12.2008 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok.
Hyvä nähdä, että on myös niitä, joiden mukaan kaikki on hyvin.
Ei todellakaan tarvitse tehdä mitään, jos tuntuu siltä, että kaikki on hyvin.
Olen kuitenkin niin monelta harrastajalta kuullut myös vastakkaisia mielipiteitä ja sen takia näin on päätetty toimia.
Toinen asia.
Olen vasta liittynyt jokkis.net.in käyttäjäksi ja tarkoitus oli kirjoittaa omalla nimellä, eikä suinkaan "vieras" nimen alla, mutta olen varmasti
tehnyt jossain virheen, joka varmasti korjataan.
kirjoitti Ilpo Peltonen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Pohja
Site Admin


Liittynyt: 15 Tam 2005
Viestejä: 305
Paikkakunta: Vilppula

LähetäLähetetty: 31.12.2008 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole kukaan ennen päässyt vieraana kirjoittamaan, mutta kerta se on ensimmäinenkin Smile
Virhe kuitenkin korjattu, nyt näkynee nimi kuten pitääkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 31.12.2008 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvät uudet Vuodet täältäkin kaikille.

Ja mitä tulee että ekaks näkyi Ipe vieraana, niin kerran aikaisemminkin jossain viestissä näkyi "vieras" - kirjoittajasta ei hajua.

Ja tuolle liiton tulevaisuustyöryhmälle voi laittaa s-postia osoitteeseen:


jokkisryhma@gmail.com
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jyri Sarin



Liittynyt: 01 Jou 2008
Viestejä: 37
Paikkakunta: Eura

LähetäLähetetty: 31.12.2008 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysymykseeni en Ilpo saanut vastausta. Eli "jotain tarttis tehrä" eli mitä pitäisi tehdä.
Esim. Pikkufiiatteihin sallia turbot ja ilokaasut et sais niihin kulkua? Auton hinta 5000e?
Omasta mielestä jotain korjattavaa on ja mielipiteitä olen antamassa alue 7 lajityöryhmässä. Tuntuu vaan jotenkin mahdottomalta kehittää lajia kun akk:hon tuntuu kaikki jutut jäävän johonkin "pöytälaatikkoon". Itse olen yrittänyt saada uudempaa kalustoa kisoihin ja jotain juttuja on sentään läpikin saatu esim. Ruisku ja moniventtiliautoihin paloseinän siirto sallituksi, vaikka sinä olit samassa palaverissä vastaan koko asiaa ja vertasit jokkista sprinttiin, kun siellä oli hiljattain paloseinän siirto kielletty kokonaan ja näin jokkikseenkin kuuluu tulla kielletyksi. Matalaprofiili renkaita yritetty ehdottaa sallituiksi ainakin kolmena vuonna mut ei niin ei. Mielestäni lippupisteille pitäisi saada valot keltainen, punainen ja valkoinen ettei kenenkään tarvisi enää seisoa radan vieressä lippu kädessä ja pelätä koska tulee auto niskaan. Tämmöisiä ajatuksia minulla eli mitä on nämä "jotain tarttis tehdä jutut"?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 31.12.2008 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hyvä uutta vuotta kaikille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aija huutoniemi



Liittynyt: 08 Maa 2008
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 31.12.2008 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juhuli maltilla. Päästä ilimat naapurin volsun renkahista. Huutele rumia ohikulukijoolle. Juo viinaa lähes myrkytyksehen asti. Ammu raketit vaakahan. Pistä pommit naapuris postilaatikkohon.... Näillä evähillä-RISTUKSEN KOMIAA UUTTA VUOTTA 2009!! Toivottaapi Huutoniemi Racing Team ja Heinonen Racing Team +ANNE Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ilpo peltonen



Liittynyt: 31 Jou 2008
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 02.01.2009 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haluan oikaista heti alkuun että minä en ole missään vaiheessa
itse ajatellut pystyvänikään keksimään mitä tarttis tehdä, vaan olen
tehtävässä vain linkkinä ja keskustelukumppanina, joka välitää kentän/ryhmän toiveet eteenpäin.
Senverran olen kuitenkin jo tehnyt, että olen esittänyt akk.ssa sinunkin mainitsemasi valosysteemin rakentamista, johon olimme tutustumassa
ruotsissa Vimmerbyssä viime kesänä muutaman jokkisaktivistin kanssa. Joltain mukanaolleelta sinäkin ehkä tiedon valosysteemistä olet saanut.
Ehdotukset jotka tulen ryhmältä saamaan eivät jää mihinkään pöytälaatikkoon, vaan tulevat varmasti käsitellyksi.
Toivonkin rakentavaa keskustelua, jotta saamme asiaan konkreettisia
ehdotuksia ja uskon nyt valitun ryhmän pystyvän hoitamaan heille antamanne tehtävän.
Hyvää alkanutta vuotta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 02.01.2009 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei Jyrin ole tarvinnut noista "lippuvaloista" keneltäkään kuulla; itse kun niitä ehdotti alastarolla kolmisen vuotta sitten JM-Palaverissa. Paikalla ollut AKK:n edustaja, muuan Peltonen, tyrmäsi koko idean suorilta käsin liian kalliina systeeminä joka on aivan liian hankala toteuttaa. Jyrin idea oli peräisin omista kokemuksista lippupisteellä jossa pari kertaa käytiin seisomassa. Mahtoiko olla seuraavana kesänä kun tapahtui kaksi lippupisteonnettomuutta; Kokemäellä siinä heti maalilipun tietämillä ja toinen Honkajoella... Senjälkeen ilmeisesti joku tätä asiaa uudelleen harkinnut?

Alastarolla esitettiin muitakin ajatuksia. Yksi lähellä omaa sydäntä oli (vanhojen) talvipyörien salliminen ei-vetävissä pyörissä. Tyrmättiin heti, ei edennyt minnekään siittä surullisen kuuluisastasta pöytälaatikosta (tai ei kyllä kukaan niitä edes ylös tainnut ottaa joten paremminkin kuvitteellinen pöytälaatikko =)

Ehdotettiin myös tuplakaasuttajien sallimista alle 1300cc takatuuppareihin; ideana että saataisiin kilpailukykyisiä moottoriaihioita "markkinoille" lisää. Tästä muistaakseni keskusteltiin muutama hassu minuutti.

Ja olipa ilmassa ehdotus henkilökohtaisesta varustekortistakin. Tuolloin oli katsastusmiesten hampaissa ajoasut. Otettiin raa'asti puku kaniin ellei ollut metallivetoketjua eikä asiaa kilpailemaan. Noilla puvuilla oli kyllä ajettu jo vuosia ja kaverillakin oli fia-hyväksynnällä merkitty puku joten hiukka soti oikeudentajua vastaan... Ehdotettiin että olisi olemassa varustekortti johon vastaavat asiat voisi merkitä eikä heti olisi kilpailusta ulkona. Helpottaisi muuten esim lippujen kerääjien seuraamista(?). Turha sanoakaan mikä oli Ilpon kanta tähän asiaan...

Tämä nyt on vain mun mielipidekirjoitus. Ei mitään henkilökohtaista kaunaa Ilpo Peltosta kohtaan mutta jos asenne kentältä kuuluviin huutoihin on edelleen sama niin sitten mun mielestä väärä kaveri oikeessa hommassa. Ja ymmärrän toki senkin että nyt sinä Ilpo olet tavallaan eri puolella taistelemassa yhteisen hyvän eteen.

Toivotan oikein hyvää alkavaa vuotta sekä onnea ja menestystä niin koko tulevaisuustyöryhmälle kuin kaikille muillekin JM-Harrastajille!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timo lintunen



Liittynyt: 14 Jou 2008
Viestejä: 124
Paikkakunta: urjala

LähetäLähetetty: 11.01.2009 18:57    Viestin aihe: teot/puheet Vastaa lainaamalla viestiä

Tervehdys
Kovia tekijämiehiä tuntuu olevan alue 7 alueella, vaan eipä tahtonut ainuttakaan löytyä perustamaamme jokkistyöryhmään teidän alueelta????
Yhteisen ja hauskan ja halvan autourheilu-luokan puolesta jo 30 vuotta
timo lintunen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 11.01.2009 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaan koittaa Lintunen nälviä tuota mun kirjoittamaa kommenttia?
Itseäni en tuohon lajiryhmään halunnut ängetä koska ajan alle 5 kilpailua vuodessa enkä siten tunne kuuluvani siihen harrastajaryhmään kenen panostusta tuollaiseen kehitysryhmään tarvitaan. Kaikki kehitys pitäisi mielestäni olla aktiiviharrastajien käsissä tekniikan sääntöjen osalta...

Se nyt vaan on niin että varikolla kuljettajien keski-ikä näyttää olevan 30v ja lajiryhmissä 50v. Joku ei yhtälössä täsmää?

Ja jos vedit Jyrin mukaan näihin muka-tekijöihin niin eikai siihen Jokkis-netin kautta perustettuun ryhmään pitänyt saada alueiden työryhmissä mukana olevia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 12.01.2009 06:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennenkuin taas rönsyää ihan tavattomasti.

Kaikilla halukkailla oli mahdollisuus ilmoittaa halukkuutensa tähän jokkis.netissä valittuun ryhmään - myös alueiden työryhmissä olevien. ( Vaikkakaan läheskään kaikilla alueilla ei tälläisiä ryhmiä olekkaan. )
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)