Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Tarttis tehdä !
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

MINIMI PAINOJEN NOSTO
50kg
25%
 25%  [ 27 ]
80kg
4%
 4%  [ 5 ]
100kg
8%
 8%  [ 9 ]
125kg
0%
 0%  [ 0 ]
150kg
3%
 3%  [ 4 ]
0kg
56%
 56%  [ 59 ]
Ääniä yhteensä : 104

Kirjoittaja Viesti
Mika Heikkilä



Liittynyt: 23 Mar 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Hartola

LähetäLähetetty: 03.01.2009 11:06    Viestin aihe: Tarttis tehdä ! Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä mieltä ootte?
-Autojen painoja ylös päin 50-100kg voimaan heti!
perusteet: evk autot on jo nyt 85%:sesti yli satakiloa ylipainoisia fiateissakin on helposti 30-40kg yli painoa javanhoista autoista on toivotonta keventää. Helpottais uudempien korien tuloa ja tasottais kummasti kilpailuja
-Toinen oviputki lattian rajaan takatuuppareihin voimaan Heti!
Olis todellinen ja halpa turvallisuus lisä. iteä ainakin hirvittää ajaa fiatilla kun on nähnyt kolme tuulilasiin lyhentynyttä ja etupyörä lattiasta sisään tullutta.. onneksi apparin puolelta!
-roiskeläpät
-evk-autojen renkaat sais olla ehkä vieläkin vapaammat
nyky muutos tosi hyvä, mutta liekko haittais vaikka olis vapaa siviili rengas myös m+s
-ideoita voi olla enmpikin mutta tässä tärkeimmät.

Heikkilä Mika perus harrastaja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 03.01.2009 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi painojen lisäys on taas turvallisuus riski koska esim 50kg on aika paljon rautaa ja nyt on jo autoja mihin on piillotettu 30kg niin ja vielä kun sitä lisäis ton esim 50kg ja osa harrastajista tietäen tyyliin nippusiteellä vaan kiinni. MITÄ tapahtuu kaadossa tai äkki pysäyksessä? P.S tosta äänestyksestä puuttuu vaihto ehtoja esim 0kg. Tomi Hongisto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henri Kuisma



Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 03.01.2009 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tos olis taas yhtää mitää järkee tos säännös. Niinku T.H sanos niin ei se ainakaan turvallisuutta paranna toi lisä paino, vaan päin vastoin... Eikä toi lattian nouseminen ylös oo pelkästää fiiattien ongelma, vaan samal taval ne pyörät tulee niist kardaaneist ja etu vetosist sinne jalkoihin, ku sopivast osuu. Itekkin äänestäisin sitä 0kg.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Heikkilä



Liittynyt: 23 Mar 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Hartola

LähetäLähetetty: 03.01.2009 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, toi 0kg jäi en onnistunu sitä enää lisää, ehkä joku fiksumpi.
mutta et tainnut ymmärtää suurin osa autoista on yli painoisia ei tartte lisätä. EI vaikuta turvallisuuteen. Mutta sitten yritetään laikata kaikki pois mikä tuskin lisää turvallisuutta. Ja sitä varten on katsastus ettei ole asiattomia painoja. JA TÄMÄ PAINON LISÄ SÖISI KÄYTÄNNÖSSÄ FIATIEN YLI VOIMAA ENITEN. ja minusta kehittäis lajia tasaisemmaksi ja toisi toivon mukaan uusiakin automalleja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyri Sarin



Liittynyt: 01 Jou 2008
Viestejä: 37
Paikkakunta: Eura

LähetäLähetetty: 03.01.2009 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

0 kiloa minunkin mielipide. EVK: kalustolla ei kerkeisi siltikään niille ja sellaiset painot tollaisiin mätiin hytteihin on todellinen turvallisuusriski. Mielestäni turvallisuus juttuihin pitäisi satsata. Esim. Nämä ovien aukeamiset kaadoissa pitäisi saada estettyä ennen kuin käy niin että se kaksinkerroin oleva ovi tulee kuskin syliin. Oma ajatus ja nähnyt tälläisen autossa, B-pilariin vahva pelti jossa reikä ja oveen tappi ja siihen sokka josta vaijeri oven ulkopuolelle mistä saa sokan nypättyä pois. Ei vaikea toteuttaa ja oven kuuluisi pysyä kiinni. Nykyiset lisälukitus "kumilenkit" monesti väärin laitettu tai liian löysiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pasi Saarinen



Liittynyt: 23 Hel 2008
Viestejä: 85

LähetäLähetetty: 03.01.2009 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota painonlisäystähän yritettiin aikoinaan. (Fiatit) Ei tasoittanut yhtään kilpailuja muiden vetotapojen suhteen. Sen muistan että lujin paikka Fiateissa oli jarruletku, kun olkatapit ei kestäneet... Oli hyvää tuuria ettei ne painot sieltä keulasta tullu kuskin päälle. Meillekin kävi yhden ostoauton kanssa niin että kun otettiin talvella paino pois keulasta, niin paino oli samantien kahdessa 20kg osassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 03.01.2009 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli voidaanko asia tulkita niin että tehojen rajoittaminen olisi paras tie turvallisuuteen, kustannusten pienentämiseen ja että eri vetotavat olisivat samalla viivalla myös 100m lähdöstä??
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jyri Sarin



Liittynyt: 01 Jou 2008
Viestejä: 37
Paikkakunta: Eura

LähetäLähetetty: 03.01.2009 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Eli voidaanko asia tulkita niin että tehojen rajoittaminen olisi paras tie turvallisuuteen, kustannusten pienentämiseen ja että eri vetotavat olisivat samalla viivalla myös 100m lähdöstä??


Emppu on oikealla linjalla, mutta takamoottorisilla ajavat eivät varmasti tästä ideasta tykkää. Oikein olisi suorakytkentä vaihteistojen kieltäminen, kaasuttimien pienentäminen ja max 155 leveät renkaat takatuuppareihin. Nämä eivät olleet ehdotuksia, koska tälläisestä ei tule muutakuin porua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 03.01.2009 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Porua tulee, se on selvä. Mutta poru on kestettävä jos jotain HALUTAAN tehdä nykytilanteen korjaamiseksi!
Mielestäni "uuden halpisluokan" tuominen rinnalle on VÄÄRÄ ratkaisukeino, jos joku vielä sellaista mielessään pohtii.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kimmo Vainionpää



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 03.01.2009 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni tuo kaasuttimen koko olisi helpoin valvottava ja varmasti rajoittaa tehoa. jos lähdetään sääntöjä muokaamaan, ja siinä ei jäisi autoja käyttämättömiksi.
_________________
Mistäs sitten tietää, jos ei mistään tiedä ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Heikkilä



Liittynyt: 23 Mar 2008
Viestejä: 27
Paikkakunta: Hartola

LähetäLähetetty: 03.01.2009 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lajia täytyy kehittää ja tehon pudotus ei auta. eikä onnistu ellei mennä olemattomiin kaasareihin eli moottoreiden omiin tai yks kurkkuisiin alle 40mm. ja sehän olis kuolin isku fiatille. kuka niillä ajais jos ei ne kulkis.. sitä paitsi SUURIMPAAN OSAAN AUTOISTA ESIM 50KG LISÄPAINOLLA TUSKIN TARVII KUIN 20KG LISÄÄ. ja uutta kalustoa ei tule jos painoja ei nosteta. toki 100kg tuntuu hurjalta fiatiin. Mutta nähkää tämä mahdollisuutena uusille koreille. vai meinaatteko että fiatteja riittää kymmenen vuoden päästä. ja sama se on muissakin, autoja vois rakentaa tuoreemmista kun paino ei olis ongelma.. Kertokaas kartaani kuskit paljonko autonne on ylipainoisia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Korpela



Liittynyt: 03 Maa 2008
Viestejä: 20
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 03.01.2009 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Porua tulee, se on selvä. Mutta poru on kestettävä jos jotain HALUTAAN tehdä nykytilanteen korjaamiseksi!
Mielestäni "uuden halpisluokan" tuominen rinnalle on VÄÄRÄ ratkaisukeino, jos joku vielä sellaista mielessään pohtii.


HALUTAANKO muutoksia? Itse ainakin sitä mieltä, että mennään nyt näillä eteenpäin. ( Aina tulee olemaa eritasoisia autoja, Myös kuljettajia ).
ja toivottavasti kellekkään ei herneitä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Henri Kuisma



Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 03.01.2009 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkää ihmeen takia ne tuupparit pitäis nyt saada mahdollisimman nopeasti pois kilpailuista.? Luulen että yleisö tykkää enemmin katsoa hienosti käyviä vehkeitä, kuin räkiviä ja paukkuvia evk kalustoa, joita valitettavasti suurin osa noista kylä kisa vehkeistä on. Ja onhan evk, kalustolla nyttenkin jo omat, sarjat, liigat ja normaaleissa kisoissa myös oma luokka... Niin on se kumma kun mikään ei riitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu Matinaho



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 03.01.2009 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö nyt vois pari vuotta mennä näillä säännöillä eteenpäin ja katsoo sitten mihin suuntaan lajia viedään. Vähän kyllä tuntuu siltä että painon nostoilla koitetaan saada tuupparit pois,eikö evk-kuskeille riitä jo omat sarjat, luokat yms? Kysympähän vaan.!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jari Kaukola



Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 103
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 03.01.2009 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tere!

Asiasta on keskusteltu myös JM-Työryhmän puolella.
Itse olen sitä mieltä että mitään autoa ei saa ruveta ahdistamaan kiristämällä sääntöjä. Tehoja ei tulisi ruveta rajoittamaan. Muistettakoon että EVK-autoilla on jo nyt todella paljon vapaammat säännöt kuin esim."tuuppareilla".
On kylläkin totta että painotaulukot vaatisivat "päivitystä". Paljonko ja mihin kuutiotilavuusluokkaan niin se onkin harkittava kunnolla. Teho/painosuhteet tulisi tarkistaa.
Pääsääntöisesti olen siinä käsityksessä että nykyisiin sääntöihin ollaan melko tyytyväisiä. Minusta sääntöihin ei saisi tehdä kovinkaan suuria muutoksia muutamaan vuoteen.
Turvallisuuteen liittyviä sääntöehdotuksia täytyy tarkastella ahkerasti kyllä.
_________________
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)