Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
varoitus!mammutti motosport

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä keskustelua
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Aki Ala-Varvi



Liittynyt: 30 Maa 2015
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 31.03.2015 19:11    Viestin aihe: varoitus!mammutti motosport Vastaa lainaamalla viestiä

Hinnoittelin ja tilasin joulukuun alussa Mammutti motorsportista bmw:n
täydellisen powerflex puslasarjan. Lasku tuli jonka maksoin samantien.
Tästä alkoivat ongelmat. Puhelimeen vastaaminen loppui täysin.
Sitten oli maksamani rahat kateissa jotka onneksi
löytyivät yrityksen tililtä.
Tammikuun puolivälistä helmikuun alkupuolelle asti
tiedustelin useasti missä vaiheessa tilaukseni on.
Aina oli jotain selityksiä, milloin oli yrittäjä itse lomalla tai sitten oli isä lomalla,
tai sitten oli työkiireitä ja opiskellakin pitäisi...
Kun kerroin auton olevan siinä vaiheessa että puslia tarvitaan että rakennus voi jatkua,
ilmoitti yrittäjä Manu Haikonen puslien tulleen mutta oli unohtanut
että osat pitää lähettää.Tämän jälkeen hän ilmoitti pakanneensa osat viikonloppuna
ja lähettävänsä viipymättä.
Kun paketti tuli selvisi Haikosen valehdelleen tilauksesta. Paketissa oli kolme puslaa eli
murto-osa koko tilauksesta,nekin oli tilattu minulle toisesta yrityksestä.
Tässä vaiheessa ilmoitin lähettäväni nämä puslat takaisin ja vaadin palauttamaan rahani.
Uhkailtuani oikeus ym. toimilla Haikonen palautti viiveellä osan rahoista.
Hän kuitenki kieltäytyi ottamasta palautusta vastaan ja päätti täysin yksipuolisesti osille hinnan
jonka vähensi rahoistani.
Palauttamiani puslia Haikonen ei noutanut matkahuollosta vaan ne palautuivat minulle kuten
myös rahtimaksut.Oli kertoman mukaan käynyt eri matkahuollossa siitä huolimatta että
minä lähetin seurantakoodin sekä matkahuolto ilmoitteli hänelle lähetyksestä,
joten valehtelua tässäkin.
Kuluttajaoikeusneuvojan lausunnon mukaan kyseessä on Haikosen puolelta sopimusrikkomus
ja minulla on oikeus palautukseen.Tästä hän ei kuitenkaan piittaa vaan ei vastannut enää edes
sähköpostiin.Ollessani yhteydessä matkahuoltoon sekä kuluttajaoikeusneuvojaan selvisi molemmista
paikoista muidenkin asiakkaiden olleen ongelmissa yrityksen kanssa.
Tähän projektiin on kulunut nyt 3 kuukautta aikaa sekä ylimääräisiä kuluja.
Useista yrityksistä sekä pyynnöistä huolimatta Haikonen ei ole vastannut puhelimeen kertaakaan
tilauksen maksun jälkeen.
Autourheilu on muutenkin kallista ilman tällaista välistävetoa.
Varoitan yrityksen toiminnasta ettei muiden enää tarvitse tulla huijatuksi tämän firman toimesta.
Koska Manu Haikonen on ennemminkin turvautunut valehteluun,tulostan meidän keskustelut
paperille joita pidän mukanani kesän kilpailuissa.Näin pystyn näyttämään sanani toteen jos joku niitä epäilee
tai yrittäjä keksii vääntää asiaa minun viaksi.
Varoituksen julkistamisen laillisuuden olen varmistanut kuluttajaoikeusneuvojalta.

terv. Aki Ala-Varvi
Varvi Racing Team
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 01.04.2015 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haikosen olisi kannattanut hakeutua kansanedustajaehdokkaaksi, siellähän tarvitaan luotettavia ja rehellisiä ihmisiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami Hirvelä



Liittynyt: 17 Tou 2015
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 17.05.2015 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luin nyt tämän viestin ja pitää näköjään ottaa kuluttajasuojaan huomenna yhteyttä.

Samanlainen tarina itselläni tämän yrityksen/henkilön kanssa. Tammikuun lopussa tilasin turvakaaret ja erinäisten vaiheiden ja koottujen selitysten kautta piti pari viikkoa sitten yhteisymmärryksessä hänen palauttaa rahat kun sitten pari päivää myöhemmin laittoikin viestiä, että turvakaaret ovat nyt tulleet, että palauttaako hän kaaret toimittajalle vai laittaako tulemaan minulle. Rahoja ei ollut vielä palautunut ja käskin laittamaan mahdollisimman nopeasti kaaret tulemaan minulle. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin ja kaaret eivät ole vieläkään minulla ja manu haikonen on viimeksi vastannut tiistaina lähettämääni viestiin kaarien noutamisesta keskiviikkona, että yrittää ehtiä laittamaan kaaret kuriirin kyytiin keskiviikkona koska ei ole pyhinä paikalla ja tämän takia kaarien noutaminen ei onnistu. Vastasin tähän viestiin, että kerro päivä ja aika niin tulen hakemaan kaaret sinulta ja sen jälkeen ei enää ole kuulunut kaverista. Ei vastaa puheluihin ei tekstiviesteihin eikä sähköpostiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aki Ala-Varvi



Liittynyt: 30 Maa 2015
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 18.05.2015 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdottomasti vie asia eteenpäin.Oman asiani olen vienyt kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ja odottelen päätöstä.Haikonen yritti minun kohdalla pelata aikaa täysin samalla konstilla.Eli vaadittuani rahoja takaisin Haikonen kertoi tehtaalta tulleen tietoa että puslat ovat tulossa ja kyseli kääntääkö puslat oman yrityksen ositteeseen vai antaako tulla minulle!!En uskonut enää selityksiä vaan vaadin vain palauttamaan rahani.
On hyvä kun kerroit myös asiasi julkisesti,vain näin saadaan asia harrastajien tietoon sekä kyseenalaisesti toimivat yritykset pois markkinoilta.

Aki Ala-Varvi
Varvi Racing Team
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aki Ala-Varvi



Liittynyt: 30 Maa 2015
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 21.08.2015 20:33    Viestin aihe: kuluttajariitalautakunnan päätös. Vastaa lainaamalla viestiä

Tein valituksen kuluttajariitalautakuntaan yrityksestä/yrittäjästä jonka toiminasta kerron tuossa edellä.
Pusla kauppa ei ole edennyt siitä mihinkään ja rahaa on edelleen saamatta.
Yrittäjä ei edelleenkään vastaa sähköpostiin,viestiin tai puheluihin.
Nyt kuluttajariitalautakunnasta tuli päätös jonka mukaan lausuntoa ei voida antaa koska
yrittäjää ei ole tavoitettu.
Eli menemällä piiloon sekä jättämällä vastaamatta yhteydenottoihin yritys pystyy välttämään lautakunnan käsittelyn,ja näin jatkamaan kyseenalaista toimintaa.Yrittäjä todennäköisesti tietää tämän porsaanreiän.
Keskusteltuani ylitarkastajan kanssa selvisi että kyseisestä yrityksestä oli useampi valitus
käsittelyssä mutta kaikki saivat saman päätöksen jonka tässä julkaisen.
Julkistamisen laillisuuden olen varmistanut lautakunnan ylitarkastajalta.
En saanut tänne suoraa linkkiä niin tässä sanasta sanaan:
KÄSITTELYN PÄÄTTÄMINEN
kuluttajariitalautakunnasta annetun lain 12§:n mukaan hakijan vastapuolta
on pyydettävä vastaamaan hakemukseen.Kuulemisperiaate edellyttää, että erimielisyyden osapuoli saa tietoonsa toisen osapuolen lautakunnalle lähettämän, asian ratkaisuun mahdollisesti vaikuttavan aineiston.

Valitusasiakirjat yritettiin ensin toimittaa tiedoksi Mammutti Motorsport/ Manu Haikoselle.

Koska valitusta ei ole voitu saattaa asianomaisen elinkeinonharjoittajan tietoon, lautakunta ei valitettavasti voi antaa ratkaisusuositustaan valituksenne johdosta.

Mikko Uimonen
ylitarkastaja
terv:Aki Ala-Varvi
Varvi Racing Team
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ilkka Hartikainen



Liittynyt: 18 Mar 2014
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 21.08.2015 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuo ole jo petos niin ei muuta kuin poliisille rikos ilmoitus petoksesta niin kyllä luulisin asian rupeavan selviämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani Rastas



Liittynyt: 22 Syy 2014
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 24.08.2015 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokainen ketä firma kusettanut on suorastaan velvoitettu tekemään RIKOSILMOITUS. Muuten ette saa rahojanne takaisin ja firma jatkaa samaa touhua. Kyllähän tämä on petos/lievä petos. Poliisi löytää tyypin,kuluttaja asiamies on aika voimaton tällaisissa. Mitä enempi rikosilmoituksia,sitä varmemmin kaverin bisnes saadaan loppumaan. Ilmeisesti on sen varaan juuri laskenut että kukaan ei uskalla poliisille ilmoittaa. Itse voisin kaikkien puolesta omalla nimellä ilmoittaa,harmi vain kun niin ei voi tehdä lain mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ville Vienonen



Liittynyt: 26 Elo 2015
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 26.08.2015 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve.
En myöskään suosittele käyttämään mammutti motorsportin palveluita. Kerron nyt oman kokemukseni. Syksyllä 2014 päätin tilata kilpa-autooni uudet bilsteinin iskari-patruunat, jouset, jousilautaset ja tolppiin stefat ja liukulaakerit. Noh toimitusaika alkoi venymään ja kaikenlaisia selityksiä tuli myyjän puolelta. Lopulta ensimmäinen lähetys saapui missä oli jousilautaset, stefat ja liukulaakerit. Sitten taas odoteltiin jousia ja patruunoita, lisää selityksiä miksi kestää. Lopulta loputkin tavarat tuli, mutta iskaripatruunat eivät olleet mitä piti. Olin ennen tilausta toimittanut tarkat mitat ja mittapiirrokset siitä että millainen iskareiden yläpää pitää olla että sopivat minun yläpään kiinnityslaippaan. Ennen tilausta myyjä sanoi että mittojen ja kuvien perusteella pystyy toimittamaan juuri sellaiset iskarit kuin haluan. No myyjä lupautui korjaamaan iskarit ja pyysi lähettämään ne takaisin. Minähän lähetin iskarit ja kuten edellisistä jutuista voi arvata myyjä ei noutanut niitä.
Omituisen tästä vielä tekee sen että myyjää ei missään vaiheessa saanut puhelimella kiinni, kaikki keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä.
Iskarit ovat vieläkin paketissa ajatuksena ehkä myydä eteenpäin jollekkin tarvitsevalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aki Ala-Varvi



Liittynyt: 30 Maa 2015
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 27.10.2015 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin pari kuukautta takaperin yhteydessä jälleen yrittäjään.
Pyysin kertomaan minkätahansa vuorokauden ajan milloin hän voisi vastata puhelimeen,tai soittaa minulle. Vastauksessa Haikonen kertoi että pelkät sähköpostit saavat riittää... Kun käytin Villen tapausta esimerkkinä,syytti yrittäjä taas asiakasta virheestä.
Kun valistin Haikosta negatiivisen julkisuuden vaikutuksesta asiakkaisiin oli vastaus seuraava: Me olemme tauolla joten emme tarvitse emmekä halua yhtään ainutta uutta asiakasta. Vanhoja asiakkaitakaan emme enää palvele,
paitsi lähimpiä pitkäaikaisia asiakkaita jotka tietävät mitä tarvitsevat ja tilaavat eivätkä narise turhasta.

Halusin tuoda tämän "tauko" asian esiin sillä, firman sivuilla tästä ei puhuta mitään.
Minä en ainakaan lähettäisi osia saatikka rahaa kyseiselle yritykselle,sillä
jokainen voi päätellä mitä tuo "tauko" tarkoittaa....

T:Aki Ala-Varvi
Varvi Racing Team
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä keskustelua Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)