Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Jm auton hinta |
1400e |
|
57% |
[ 80 ] |
1600e |
|
2% |
[ 4 ] |
1800e |
|
1% |
[ 2 ] |
2000e |
|
21% |
[ 30 ] |
2200e tai enemmän |
|
2% |
[ 4 ] |
Alle 1400 |
|
13% |
[ 19 ] |
|
Ääniä yhteensä : 139 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Keimo _
Liittynyt: 07 Tou 2014 Viestejä: 33
|
Lähetetty: 03.06.2016 07:20 Viestin aihe: |
|
|
olliO kirjoitti: | Nyt vois laittaa vinkkejä miten kyläkisan A-finaalilaitteen pystyy tekeen 1400e hintaan. Nimim. pytty olis kiva kirjahyllyssä |
Osta kisoista valmis. Problem solved. Next. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku Valonen
Liittynyt: 22 Hei 2014 Viestejä: 12
|
Lähetetty: 03.06.2016 07:48 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä auton hinta hinta saa pysyä nykysellään että edes olisi mahdollista uusien kykyjen aloitella tätä harrastusta jne. Mitä sitä toimivaa ratkaisua ruveta säätelemään?
Kyllähän sen nyt ymmärtää että ei välttämättä se 1400e riitä uuden auton rakenteluun millään jos haluaa oikeasti hifistellä. Mutta kyllä se tärkein työkalu siinä auton liikuttamisessa on ratin ja penkin välissä että kyllä huonommallakin rihineellä siellä seassa pärjää kun osaa viedä..
Jos menestystä haluaa kisoissa "pikkurahalla", ne 10000e A-finaali autot ovat myytävänä kisan jälkeen hintaan 1400e... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Keijo Pesonen
Liittynyt: 19 Tou 2016 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 03.06.2016 07:54 Viestin aihe: |
|
|
Minun mielestäni tämän hetkinen auton hinta on sopiva kuten myös lappujen osalta hyvä hinta. Ja kyllä se a-finaali paikka kyläkisoissakin vaatii muutakin kuin nopean auton. Näkeehän tuota kisoissa sitäkin et on kuskilla aivan liian nopea auto perseen alla kun ei pysy sit millään hanskassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kalle keskinen
Liittynyt: 30 Tou 2015 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 03.06.2016 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Onpahan auton hinta 1400 tahi 2000 niin loppujen lopuksi rahamiehet niitä rakentaa entiseen tapaan. Ja lappujenkaan hintaa turha muutella, Järjestäjät ottaa takkiinsa niistä jos tarjoukset vähenee ja taas ollaan perimmäsiten kysymysten äärellä.
Ja että "uuden" auton hinta on 2000e. Näissäkin oma hommansa vahdata näitä ja historioitsijat ovat kärryillä kuitenkin jos yrittää vilunkia. Ja sitten on kommenttipalstat täynnä uusia kiistan aiheita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Solkinen
Liittynyt: 21 Huh 2008 Viestejä: 102 Paikkakunta: äetsä
|
Lähetetty: 03.06.2016 15:26 Viestin aihe: |
|
|
Koitin taas olla hiljaa mutta tyhmä kun on... tässä ajatusvirtaa.
Ensinnäkin; säännöt kannattaa pitää mahdollisimman yksinkertaisina, ei monaa hintaa tms.
Auton hinnalla ei ole mitään yhteyttä autojen kilpailukykyyn. Jos hintaa hieman nostetaan ei pelkästään sen vuoksi tule nopeampia autoja. "Rahamiesten" autot on edelleen nopeampia kuin matti meikäläisen, mutta ei yhtään enempää kuin nytkään. Mutta jos halutaan uudempia, turvallisempia koreja, voisi niitä tulla hieman enemmän jos saisi edes osan rakennuskuluista takaisin.
Itse nostaisin hintaa 200-400 euroa. Eli hinnaksi 1600 tai 1800 euroa. Vieläkään sillä ei saisi rakennettua hyvää autoa, mutta voisi hieman kannustaa tekemään uusia koreja.
Auton hinta ei kovin paljoa vaikuta tämän harrastuksen hintaan. Joo, auto voisi maksaa ostaessa parisataa enemmän, mutta siitähän saa sen myös myydessä? Valitettavasti moottoriurheilu maksaa, yhden kilpailun kulut auton kunnostuksineen ovat helposti satoja euroja, jos ajat 10 kisaa vuodessa ei tuo auton kiinteä hinta ole se josta kulut tulevat vaan ylläpito ja korjaaminen, matkat ym.
Pienellä hinnannostolla kuluja hiukan pois niiltä, jotka vielä autoja viitsivät rakentaa (itse en enää viitsi / ehdi), jos pelkona on tarjousten väheneminen niin sitten tarjouksen hintaa ylöspäin -> kuluja ostajille jotka hyötyvät muiden työstä? Nyt tarjouksen voi tehdä katsomatta melkein mistä tahansa romusta, kun siitä osinakin saa enemmän kuin tuon 1400 jos ei satu miellyttämään?
En ymmärrä sitäkään ajatusta että auto pitäisi hinnoitella sen halvimman mahdollisen mukaan. Vaikka hinta hieman nousisikin, niin kyllähän nämä sepät jotka pystyvät kilpailukykyisen auton 1000e tekemään voivat niillä edelleen ajaa, ja saavat myydessä vielä voittoakin...
Täällä kommentoi usein aika pieni joukko, enkä usko että näistä keskusteluista jäävä mielikuva aina vastaa koko harrastajajoukon keskiarvoa.
Tässähän tätä... herneet jakoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 03.06.2016 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Asiaa voi tutkia monelta kantilta.
Rakentamiskuluiksi saa ihan niin suuren summan kuin haluaa, joku laskee jopa tallin vuokran auton hintaan...
Jos mennään autojen enemmistön perusteella niin 1400e riittää (tai on jopa yläkanttiin...?) koska lähes joka kisassa enemmistöstä autoja ei ole yhtään ulkopuolista tarjousta eli ovat alle 1400e arvoisia vapailla markkinoilla.
Autot joista on vain suojat ovat autoja joita vain kuski arvostaa yli 1400e arvoiseksi, ei ostajat tai kanssakilpailijat.
Hinnan nosto ei tule parantamaan korien laatua koska sitä se ei ole edellisilläkään hinnan nostokerroilla tehnyt.
Uudempien korien mukaan tuloa eniten rajoittava asia on minimipainot mutta se taasen on ihan eri asia kuin mistä tässä ketjussa puhutaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 03.06.2016 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Miksi ylihintaisella ajavat eivät vaihda toiseen vastaavaan lajiin eli autocrossiin?
Ennenkuin joku rutisee että siellä pitää olla 20 000e auto että pärjää niin miettikää laskukaavaa.
Jokkisautoja rakennetaan neljä autoa isoihin kisoihin vuoden aikana, yhden auton rakennushinta on 5000e eli 4x5000e= 20000e.
Ekaan kisaan laittaa 5000e koppaan ja turvavarusteisiin niin pääsee viivalle ja vaikka D-finaaliin sekä kisan jälkeen oma auto kärryllä kotiin, toiseen kisaan ostetaan 5000e summalla iskareita, kytkintä, vaihteistoa jne, ja sitten ollaan C-finaalissa, kolmanteen kisaan taas 5000e lisää koneeseen niin ollaankin jo vaikka B-finaalissa ja sitten loppuhifistelyyn vielä 5000e niin auto on 20000e auto ja A-finaalissa... jos kuskin ranteet riittää...
Kyseessä oli vasta ensimmäinen vuosi ja joka kisan jälkeen saa tuoda oman auton takaisin kotitalliin ja jatkaa sen kehittämistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 248 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 04.06.2016 00:09 Viestin aihe: |
|
|
Jos nämä kaikki Ylipanostajat lähtee muihin luokkiin KUKA MAKSAA sitten KILPAILUT??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomi Suomela
Liittynyt: 17 Maa 2013 Viestejä: 32
|
Lähetetty: 04.06.2016 07:37 Viestin aihe: |
|
|
Ketkä ovat sitä mieltä että panostajien pitää siirtyä rallycrossiin niin ootteko miettinyt sitä asiaa että tarjoukset loppuisi ja järjestäjä ottaisi normaalisti niistä tulevan rahan ilmottautumismaksuilla. Tarkottaisi se 100-200 tarjouksen kyläkisoissa karkeasti 3000e-6000e nousua ilmottautumis maksuihin. 150-200 ilmottautuneissa kisoissa hinnan korotus olisi jokaiselle naama per luokka 20-40e
Olisiko tämä ok sitten että kyläkisoissa olisi luokka maksu 50-70e
Ja jos panostajat siirtyisi muihin lajeihin yleisö varmasti vähenisi melkeen kokonaan ja niistä tulevan tuotonkin saisi lykätä ilmottautumis maksuihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Solkinen
Liittynyt: 21 Huh 2008 Viestejä: 102 Paikkakunta: äetsä
|
Lähetetty: 04.06.2016 08:13 Viestin aihe: |
|
|
Itse en kirjoituksellani mitenkään tarkoita puolustella yli 5000 euron huippuautoja, niiden rakentaminen on jokaisen oma valinta eikä niiden olemassaoloon sääntömääräinen autohinta vaikuta.
Tarkoitan lähinnä sellaista perusjokkisautoa, joksi lukisin vaikka 133 kuplan laatikolla ja golfilaisella. Sitä ei vaan pysty tuohon 1400 rakentamaan, jos osia ei ole ilmaiseksi saanut. Renkaat, sähköt, akut, kaaret, laatikko puhumattakaan moottorista. Ja sitten taas joku sanoo että ei ole pakko tehdä näin ja näin vaan voi tehdä sen vakiosunnyn... silloin vain sitten käy niinkuin Tomi S. kirjoitti, ei ole lappuja eikä yleisöäkään eli ei ole kisojakaan.
Kysymys on siis kulujen tasapuolisemmasta jakautumisesta. Nykyhinnan alle olevilla autoilla ei ole nykyistä kilpailumäärää mahdollista pyörittää.
Eikä se että autosta ei ole vieraita tarjouksia tarkoita että sen rakentaminen olisi maksanut alle 1400. Eikä edes sitä että sen arvokaan olisi alle 1400, tämä on usein nähty, 0 lappua mutta heti menee ylihintaan sovulla kaupaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ville vuorisalo
Liittynyt: 15 Hel 2014 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 04.06.2016 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Minua ei rahan takia haittaa että auto menee kaupaksi, vaan se että ei pääse ajamaan. Viime vuonna ajoin yli 20 kisaa, silloin riitti 5 autoa mutta nyt näyttää pahalta että kausi loppuu hyvissä ajoin kesken. Mulla menee kuitenkin 70-100 h auton teossa niin ei niitä kovin paljoa kerkee tehä kun muitakin hommia pitäs tehä välillä. Kyllä mä tykkään autoja tehä mutta liika on liikaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juho Ketonen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 70
|
Lähetetty: 04.06.2016 13:02 Viestin aihe: |
|
|
Itsestähän se on kiinni paljonko rahaa autoon laitat ja millainen nälkä on menestykseen?
Kulut on toki nousseet mutta niin on kaikissa muissakin harrastuksissa, en silti usko että auton hinnan korottamisella olisi oikeaa vaikutusta jokkikseen.
Kukaan ei (kai) pakota HARRASTAMAAN tätä suomen suurinta ja komeinta lajia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ville vuorisalo
Liittynyt: 15 Hel 2014 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 04.06.2016 14:58 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Minähän sanoin että ei se rahasta ole kiinni,ei mun autot paljoa kisahinnan yli mene. Nykysysteemi toimii hyvin järjestäjän ja ostajan kannalta. Mutta niinkuin joku aikasemmin sano että on kolme näkökulmaa. 1 järjestäjä 2 ostaja 3 rakentaja. En minä täällä ole valittamassa,mun mielestä täällä on hyvää keskustelua tästä asiasta, jollakin voi olla hyviäkin ehdotuksia. Ei semmosia että tee paska auto niin saat pitää. Uudella autolla vois olla vähän parempi suoja ensimmäisessä kisassa,ei semmoinen että olis kalliimpi tai ei myytävä. Semmostahan on helppo väärinkäyttää. Ei tästä mitään tuu jos ruvetaan vittuilemaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Siik
Liittynyt: 19 Tou 2016 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 05.06.2016 07:20 Viestin aihe: |
|
|
voisiko se myyntitarjous jakaantua sillein että esimerkiksi isommissa kisoissa kilpailija saisi jonkun tietyn prosentin siitä auton ostotarjouksien määrästä elikkä jos autosta olisi vaikka 50tarjousta saisi kilpailija vaikka 10euroa per tarjous itelleen siinähän kertyisi vähän vaivan palkkaa siihen itse auton hinnan päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pullonkaula
Liittynyt: 12 Maa 2014 Viestejä: 38
|
Lähetetty: 05.06.2016 08:04 Viestin aihe: |
|
|
Timo Siikin ideassa voi olla ehkä järkeäkin näin ensimmäiseks mietittynä. Siihen pitäis vaan saada jonkinlainen järjestelmä luotua että voidaan varmentaa korin olevan ensimmäisessä kisassaan, jossa ainoastaan voidaan antaa ko. hyöty. Mutta hankaluus tulee tietty siinä että joudutaan jahtaamaan niitä harvoja järjestelmän väärinkäyttäjiä jotka meistää uusia rungonnumeroita ja tilaa uusia kortteja. Eikä kolhuttommuus tietenkään ole mikään ensiesiintymisen tae. Todettakoon silti että näissä piireissä kusetuksella on lyhyet jäljet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|