Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 27.07.2016 21:58 Viestin aihe: Adressi auton hinnan nostosta ..tasapuolistako..?? |
|
|
No nyt on etusivulle ilmestynyt oikein adressi hinnan nostosta..
..tehdäänpäs homma TASAPUOLISEKSI kaikille... ja tullaanpas laittamaan etusivulle toisenlainen adressi, jossa hinta vakiinnutetaan 1400 euroon tai pudotetaan 1200 euroon.. Eikös tuosta jonkun sorttinen äänestyskin jo ollut..otanta tietysti hieman suppea, mutta täysin suuntaa-antava, jossa noin 70% äänestäjistä oli sitä mieltä että hinta nykyinen, tai jopa alempi.
Ei voi olla julkaistuna tuollaisia huutokannanottoja, jotka menettää merkityksensä.
Eli tasapuolista kohtelua kaikille; adressi pois, tai toisenlainen rinnalle.
Ymmärrän heidän kantansa, jotka autoja rakentaa enemmän, ja ymmärrän myös perusharrastajan kannan. Kilpavarustelu ei vaan voi jatkua laajaa harrastajakuntaa koskettavassa lajissa
Ylläpito tietää asiasta..
kaikkia lajiharrastajia kunnioittaen
Heikki Härkönen
Haukivuori |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 28.07.2016 04:59 Viestin aihe: |
|
|
Surullisinta että huudellaan nimettömänä puskista, jopa nimellä morkataan jotakuta, ja oma nimi jää kertomatta.
Tietysti tuosta adressista voi poimia nimellään sen allekirjoittaneet, ja muut deletoida tietenkin.
Auton hinta on jo ikuisuuden ollut keskusteluissa. Hinnasta on tehty jo useita harrastajakyselyitäkin liiton taholta, jotka eivät ole antaneet sellaista tulosta että hinta olisi noussut.
Olisiko katsottava asiaa toisesta kulmasta? Onko tekijöitä jotka auton todellista hintaa nostavat, joihin voisi säännöillä vaikuttaa?
Olisiko syytä käydä avoin (nimellä) keskustelu siitä millä saataisiin auton rakentamisen hintaa saman verran alemmaksi kuin nyt esitetty korotus on? Nythän on kyse nk huippuautoista, niistä tässä adressissa on kyse. Sieltä nämä hinnankorotustarpeet kumpuaa, ja ihan aiheesta, myönnettäköön rehellisesti sekin.
Jos auton hintaa nostetaan tuohon esitettyyn 1800-2000 euroon, sen johdannasena pienet kisat loppuvat varmasti, jollei toisaalla tehdä myös hinnan korotuksia, esimerkiksi osallistumismaksuissa. Ja jos näin tehdään pitää ne maksut sitten olla samat KAIKISSA lajin kilpailuissa, joka luokassa.
JK: Tuolla adressissa mainitaan eräs kuljettaja nimellä, suorastaan ***tuillaan hälle.
Minä nostan hälle ja muillekkin kuljettajille nöyrästi hattua. He tuovat kulkevia autoja viivalle, ja autot on tehty siistiksi, paneuduttu muuhunkin kuin tekniikkaan. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 28.07.2016 06:31 Viestin aihe: |
|
|
Jos ei päästä yhteisymmärrykseen kustannusten laskemisesta, tai ne katsotaan mahdottomaksi toteuttaa.. Tämä on sitten vielä raakaversio, ja saattaa johtaa uuteen oravanpyöräänkin.
Tehdään täysremontti ostotarjoussääntöön. Menestymisen myötä tulisi suojatarjousoikeuksia lisää, vain kyseisellä autolla kilpailleille, ja vain suojatarjouksia á 10€.
Esimerkiksi:
Yli 200 osallistujaa luokasssa tulisi suojia lisää: A-finalistit 10, B-finalistit 5 ja C-finalistit 3, muut sijoittuneet 1 suojatarjousta lisää.
Yli 100 osallistujalla A - 5, B - 3 ja muista sijoituksista 1 lisää..
Alle sata A - 3 ja muista yksi suoja lisää.
Ostotarjouksissa palattaisiin yksi per lärvi systeemiin – hintaan 50 euroa. Toimitsijan käsittelymaksu olisi vapaasti järjestäjän päätettävissä. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Keijo Pesonen
Liittynyt: 19 Tou 2016 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 28.07.2016 06:53 Viestin aihe: |
|
|
Minkä takia se pitää toimivaa järjestelmää alkaa mulkkailee? Minusta nykyinen on todella hyvä ja hintakin on ok. Se on täysin jokaisen asia et rakentaako kyläkisa auton ja käyttää siihen x määrän rahaa vai mällääkö sit useit tonneja autoon ja kyyneleitä pyyhkii kun menettää autonsa jostain kummasta syystä. Jos pelkää auton menetystä ja hinta liian alhainen niin onhan olemassa jokkisrace jossa auton myynti hinta on 1600€ ja sit siel on 800€ luokka...ja jos ei halua autoa menettää myyntipakon johdosta niin ajaa vain pro race luokkaa niin autot ei ole myynnissä jos ajaa vain kyseistä luokkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Penttilä RACING
Liittynyt: 03 Hel 2008 Viestejä: 102 Paikkakunta: äetsä
|
Lähetetty: 28.07.2016 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä toi hinta on ihan kohdillaan jos johonkin täytyy muuttaa niin alas päin oon sitä mieltä piste |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Kalliomäki
Liittynyt: 23 Lok 2011 Viestejä: 18 Paikkakunta: PARKANO
|
Lähetetty: 29.07.2016 04:34 Viestin aihe: |
|
|
Eikös jokkiksen pitäisi olla luokka, joka on tarkoitettu kaikille.
Auton rakentaminen ja siihen menevä raha ei koskaan kohtaa myyntihintaa.
Jokkis on kuin asevarustelua.
Nykyinen hinta 1400 on monelle harrastajalle melkein kuukauden palkka, joten ei mielestäni saa nostaa.
Ostotarjousten osalta esitän seuraavaa muutosta.
Ostotarjouksen hinta 20€/kpl ja suojatarjous pidetään 10€/kpl.
Kilpailija saa tehdä 5 tarjousta, toimitsija 3 tarjousta ja lisenssin omaava katsoja 2 tarjousta.
Tarjoukset tehtävä yhdellä kerralla.
Vilpistä lisenssin menetys määräajaksi 1v (liikaa ostotarjouksia samalla henkilöllä).
Kuskit pystyisivät suojaamaan omansa paremmin.
Edelleen löytyisi halukkaita toimitsijoita ja "katsoja" voisi kokeilla vaikka kahta eri autoa.
Järjestävä seura saisi jopa enemmän tarjousrahaa.
Ainoa huono asia on, että laskettavien lappujen määrä hiukan voi nousta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|