Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ajovarustesääntö 1.1.2011 alkaen
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
arsi



Liittynyt: 04 Tou 2009
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 29.08.2009 16:52    Viestin aihe: Ajovarustesääntö 1.1.2011 alkaen Vastaa lainaamalla viestiä

Sattupa tollaanen ilmootus silmään Björk Motorsportin etusivulta, linkki, kun en muista aiemmin ilmoitukseen törmänneeni.

Normit tulevat siis olemaan tämän dokumentin mukaisia.

HANS:a eivät ilmeisesti ole (vielä) keksineet tuohon laittaa, mutta noin yleensä ottaen herää kysymys, että kuka ihmeen vatipää noita on keksimässä ja/tai hyväksymässä mm. jokkikseen. Ennen kuin joku ehtii sanoa, että turvallisuudesta ei sovi tinkiä niin voin kertoa, että olen itse täysin samaa mieltä. Mutta että jotain rajaa... ja maalaisjärjen käyttö on sallittua (joskus jopa suotavaa). Voipi olla, että tämänkin palstan Myydään-osasto alkaa vuoden päästä täyttyä ajovarustemyynneistä. Yksikerrospukuja luulisi olevan tarjolla niitä tarvitseville, joita on... niinpä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Koivula



Liittynyt: 04 Lok 2008
Viestejä: 63
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 29.08.2009 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa ittekkin ihmettelin.

Mua ainakin ihmetyttää se että rallicrossi tulee jälkijunassa tässä turvalaitehommassa, sielä vauhdit paljon kovempia kun esim. jokkiksessa ja kuttaperkka-autot palaa iloisella liekillä puhumattakaan siitä kun ne lasikuituosat irtoo ja vedetään "ilman ovee"!

PERKELE! Mä oon sitämieltä että tää jokkis ja rallin HARRASTUS ajetaan alas pikkuhiljaa kenenkään huomaamatta! Ny pitäis joidenkin esim. kyläyhdistyksien herätä ja järjestää "ajoharjoittelua".

KESKUSTELUA!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Kortelainen



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 29.08.2009 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos,nuo uudistukset sääntöihin tulevat voimaan,meijän pihalta myydään autot ja trailerikin.aika reippaasti ahterille tuoksahtaa tuommonen meininki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 30.08.2009 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shocked

Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 13:05, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 30.08.2009 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä näillä sääntö ehdotuksilla saadaan jokkis tapettua kokonaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 30.08.2009 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas mennään perse edellä puuhun... Jos tälläinen menee läpi niin ei muuta kun samanlainen operaatio kun tarjoushässäkän kans...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Nisse



Liittynyt: 03 Tou 2008
Viestejä: 76
Paikkakunta: Iisalmi

LähetäLähetetty: 30.08.2009 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mua ainakin ihmetyttää se että rallicrossi tulee jälkijunassa tässä turvalaitehommassa, sielä vauhdit paljon kovempia kun esim. jokkiksessa ja kuttaperkka-autot palaa iloisella liekillä puhumattakaan siitä kun ne lasikuituosat irtoo ja vedetään "ilman ovee"!


Samaa asiaa ihmetellyt itsekin.. Miksi ajovaruste sääntö jokkiksessa astuu? voimaan 2011 , mutta rallikrossissa 2012 ?!

Lainaus:
HANS:a eivät ilmeisesti ole (vielä) keksineet tuohon laittaa, mutta noin yleensä ottaen herää kysymys, että kuka ihmeen vatipää noita on keksimässä ja/tai hyväksymässä mm. jokkikseen. Ennen kuin joku ehtii sanoa, että turvallisuudesta ei sovi tinkiä niin voin kertoa, että olen itse täysin samaa mieltä. Mutta että jotain rajaa... ja maalaisjärjen käyttö on sallittua (joskus jopa suotavaa). Voipi olla, että tämänkin palstan Myydään-osasto alkaa vuoden päästä täyttyä ajovarustemyynneistä. Yksikerrospukuja luulisi olevan tarjolla niitä tarvitseville, joita on... niinpä...
Laitetaan nyt samaan muutokseen ne HANS;it ni varmasti saadaan laji alas ajettua..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko78



Liittynyt: 06 Lok 2008
Viestejä: 16
Paikkakunta: Toholampi

LähetäLähetetty: 30.08.2009 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu... eihän tuo mieltä lämmitä varsinkin kun on kaapissa yhden kisan ajetut vermeet...
Tuo sääntö muutos maksaa harrastajalle noin 600 egeä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 30.08.2009 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei saatana! Tuossa ei oo mitään päätä eikä häntää. Jokkiksen ajovarusteet oon ihan täysin riittävät turvallisuuden kannalta.
mitään muutoksia ei tarvita!
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
JJo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 31.08.2009 07:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä taida Ruotsin AKK kumarrella FIA herroille niin syvään kun säännöt jokkiksessa enemmän kansallisia kuin kansainvälisiä ja järkevämpiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 01.09.2009 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi voi voi..... Mitenkäs me viä voitas saada myytyä näitä uusia varusteita? Maailmalla mietitty tätä jo varmaan rahallisessakin mielessä niin paljo että ei aina tiedäkää kelle maksaa. Hansikkaissakin uusi FIA luokitus käsittää sen että olisi kangas nahkaisen pinnan ja ihon välissä.Ensi vuonna varmaan vielä mokka,välikangas,mokka sitte vaan joka vuosi lisätään kerroksia.Haloooooooo! Faktaa tiskiin. Mitä sattunut vaikka viimeisen kolmen vuoden aikana ja mistä ne ovat johtuneet? Paljoko säästetään selkä vaivoja jos laittaa villapaidan ajopuvun alle ja paljoko jos se on Palamaton FIA kalsari paita? Mitä se kypärähuppu suojaa jos kuljettajalla on sääntöen määräämä kypärä päässä tulipalon sattuessa (aikoo varmaa estää kypärää sulamasta päähän). No entä miten ne sukat aikoo mun elämän pelastaa? Täytyy olla huonot kengät jos aikoo sukilla jalkansa pelastaa... NO PALJOKO MEITÄ JM-HARRASTAJIA ON RADALLA NYT SITTEN PALANU? Rallissa ei ole sammutus kalusto 100m päässä ymmärrän ja yksikin liekkeihin menetetty on aina kamala asia mutta järki käteen entisajan ritarit veti rautaisen haarniskan päälle ja silti ne ei ollut kuolemattomia.
PS. Sitte kaikilla pitää olla mun hyväksymä sininen ranne suoja ja niiden hyväksyntä tehtaille maksaa 100 000 eskoo plus Alv. ja lupa on voimassa vain vuoden kunhan keksin että se keltainen kastää paremmin lämpöö.
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 01.09.2009 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On muutn pirun hyvin kiroitettu. Empä minä ainakaan oo nähny yhtään kisaa, jossa palamaan syttyneen auton kuski on ollut todellisessa vaarassa. Ja paloturvallisuus kai lähtee ennenkaikkea autoista, jonka takia pitää olla esim. tiiviit PALOseinät. Paljonkohan valmistajat maksaa provikoita akk:lle..?
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
arsi



Liittynyt: 04 Tou 2009
Viestejä: 32

LähetäLähetetty: 09.09.2009 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kappa12 kirjoitti:
Taas mennään perse edellä puuhun... Jos tälläinen menee läpi niin ei muuta kun samanlainen operaatio kun tarjoushässäkän kans...


Olen antanut itseni ymmärtää et on mennyt jo läpi. Vaikeahan toi on sanoa miten tähän adressit auttaa, helvetinmoinen masinointi vaan käyntiin saadaan joku järki tähän hommaan. Jostainhan se järki näyttää puuttuvan. Lajiryhmähän voi asiaa käsitellä ja viedä selväksikin tulleen kannan eteenpäin...

Eipä näkynyt menneenä kesänä edes SRC:n kaikilla I-divarikuskeilla niskatukia (siis edes näitä tarrakiinnitteisiä), ainakaan niissä neljässä kisassa mitä itse kävin paikan päällä seuraamassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 10.09.2009 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä.kyllä.

Emppu puhuu viisaita ja justiin oikeellisesti.
Tuntuu siltä,että seuraaktiivisuus auttaa
tuntemaan ja tietämään eri kanavat >seura >kilpailijat

Eli; kysy,tiedä ja toteuta>neuvotteluryhmä ajaa asian eteenpäin.

AriKorpela/kauhua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko78



Liittynyt: 06 Lok 2008
Viestejä: 16
Paikkakunta: Toholampi

LähetäLähetetty: 01.10.2009 10:09    Viestin aihe: voisikohan tuota sääntöä hiukan keventää? Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni tuota sääntömuutosta voisi sen verran keventää, että ajopuvussa kävisi 1-kerros puku edellyttäen että on ehjä ja muutoinkin tulellta suojaava eli ei esim. rasva tai muuta paloturvallisuutta heikentäviä tahroja. Kypärä niin kuin nyt kypärähuppu kuten puku, hanskat samoin.
Monen ajovarusteet muistuttavat enemmän remppa vermeitä ku tulelta suojaavia ajovarusteita. ja voisihan tuossa olla ajopuvun osalta joku aikarajakin 5 tai 10 v.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 1 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)