Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Miten?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 25.10.2009 17:53    Viestin aihe: Miten? Vastaa lainaamalla viestiä

1. Miten itse parantaisin turvallisuutta?
- miten
- perusteet.

2. Miten kustannuksia voisi pienentää?
- miten
- perusteet.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mäkkäri



Liittynyt: 12 Hel 2008
Viestejä: 30
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 25.10.2009 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnon jarrutesti joka katsastukseen.
Ruosteviat pitäis karsia kovalla kädellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 25.10.2009 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1.
- Korien kunto tarkempaan syyniin!
- Jarrutestit jokaiseen kisaan...
- Huonon näköiset ajovarusteet raakasti hylkyyn...!
- Painotaulukot uusiksi. Lisää painoa autoihin...


2.
- Rajoitetaan iskunpituus alkuperäiseksi...! (nykyään pitkäisku yleinen kardaaneissa)

Laitetaan lisää kun tulee mieleen


Viimeinen muokkaaja, Mikko Koivusalo pvm 20.11.2009 10:47, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 25.10.2009 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korien kunto tarkempaan syyniin jarrut ja epäsiistit ajovarusteet hylkyyn ehdotomasti.

Viimeinen muokkaaja, jouni ylitervo pvm 25.10.2009 19:00, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomas Salo



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 25.10.2009 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1.
* Takatuuppareiden (vai kaikkien?) etu ja pääkaari vahvemmasta putkesta.
-ei nytkähtäis niin herkästi se etukaaren kulma kaadon aikana.
* Nascar verkko pakolliseksi
-pysyis ne kädet,jalat ja kaalit auton sisällä kaadossa.
* pikkuautojen vähimmäispainoja 20-40kg ylähällepäin.
-vois korjailla vahvemmilla aineilla hyttejä.
-sais helpommin kilpailukykyisiä uudensäännön tuuppareita.

2.
* Mersut ym edustusautot kiellettäisiin. =)
_________________
DoDiin, Ihana Tuote
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 25.10.2009 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1.
- Takatuuppareiden etu ja pääkaari vahvemmasta putkesta.
- Nascar verkko pakolliseksi, odotellutkin milloin "grilli"verkko seivästää jonkun valtimon
- Painoja rajusti ylös, määrätyt painojen paikat per automalli (joku vois oikeesti "laskea" missä ei vahinkoa ja riittävä kiinnitys

2.
- Läppärungot sallituiksi -> ei tartte kalliita kaasareita, mutta vain alkupeiseen moottoriin vm.-90+ autoihin -> alkaa "vakioilla" kerkeen fiiujen ohi =)
- joku viisaus tohon ostotarjouksiin trokauksen poistamiseksi, pakko ajaa ostamallaan autolla? Pakko olla ajanut viimeiseen vuoteen, jotta voi tehdä lapun tai olla ko. kisassa toimitsijana.
- lisää mersuja =)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 25.10.2009 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. Turvallisuus korjaantuu paljon silläkin, kun katsastuksessa katsotaan auto niinkuin säännöt edellyttävät. Missä on uuden kisakamppeen eka katsastus? Pari kampetta on tuoreena kisoihin tuonut, eikä niitä ole kummosesti vilkastu.
Jos katsastus keskittyy vain kypärän kuntoon, niin muu kalusto voi olla mitä vain.
Radoilta vois tutkata nopeuksia ja edellyttää hidastavia mutkia liian nopeille radoille.

2. Toisaalla jo esittämäni ajatus ostotarjousmenettelyn muutoksesta. Kilpailun järjestäjälle etuostooikeus kaikkiin finaaliautoihin. Jos järjestäjä käyttää oikeuttaan, ei autoa saa myydä ennenkuin joku järjestävän seuran jäsen on sillä yhden kisan ajanut.
Näin loppuu 5000 euron moottoreiden teko, ja lisäksi saadaan uusia kilpailijoita mukaan, kun seuralla on autoja joita voidaan lainata niille jäsenille joita ajo kiinnostaa mutta omaa autoa ei ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 25.10.2009 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shocked

Viimeinen muokkaaja, pive pvm 19.07.2010 14:35, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Mika Ilomäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 198
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 25.10.2009 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon on tullut jo samoja mitä itse aion ehdottaa.

1.
- Autojen turvallisuus paremmaksi: Ratkaisevat ruosteviat (lattiat, helmat) tarkempaan syyniin, mistään perän ruostumisesta tuskin on ongelmia. Autoon molemmille puolille a-pilariputken vahvike. (Itse en kaatanut ekassa kisassa ollutta autoa kummosestikkaan, kun vääntyi putki jo melkoisesti vänkärin puolelta). Tarkasteltais todellakin sitä auton kuntoa, eikä mitään kypärää, josta on vähän pintamaaliin tullut naarmua.

-Lisäpainoa autoihin, nopeudet tippuis. Samalla luokasta tulisi ehkä myös hieman tasaisempi, ja muillakin autoilla voisi voittaa yleisen luokan kuin Fiatilla. Tarkoitan kuitenkin sitä, että jokaisen moottorikoon painoa pitäisi nostaa.

- Tuo Nascar-verkko on hyvä ja suht halpa myös.

- Ne iloisesti palavat öljyiset remonttihaalarit kaniin katsastuksessa. Ei se yksikerrospukukaan pala heti puhki, jos on ehjä ja puhdas.

- Penkit FIA-standardin mukaisiksi, eli ei mitään itsetehtyjä viritelmiä. Kuitenkin ilman vuosileimarajoitusta. (Itsellä vuoden -98 Cobran penkki, joka edelleen erittäin hyväkuntoinen)

- Varomattomasta / holtittomasta ajosta suuremmat sanktiot. Ainakin nuorissa voitaisiin oppia sitten tavoille, eli ettei ajella surutta toisten päälle tai opeltetaisiin edes ajamaan autolla ennen kisaa. Smile Vanhat jäärät tuskin oppii mitään. Razz Yhteenvetona: vaikka jokkis onkin kontaktilaji, liputuslinja kovemmaksi => ajotavat siistiytyis.

- Koreille "kaatoraja". Eli jos vaikka sama kori rullattu 10 kertaa, niin paaliin automaagisesti. Pehmenee se pelti, vaikka kaaret pysyiski suorana. Tietysti pieni niiaaminen kyljelleen pitäisi sitten katsoa läpi sormien.

- Ratoja turvallisemmiksi. Monilta radoilta poistettu hyviä hidasteita, joissa vauhtien tippumisen lisäksi punnittaisiin ajotaitoja paremmin. Pehmeät hiekka-alueet kaatopaikkoihin radan ulkopuolelle. Ei mitään kivikkoa tai ikihonkia.

2.
- Palkinnot "huonommiksi". Kyllä varmasti SM-kisoja edelleen arvostettais, vaikkei sitä 20 000 euron hirsikotaa saisikaan palkinnoksi. En tiedä muista luokista, mutta jotenkin tuntuu, että jokkiksessa on parempia palkintoja mitä "kalliimmissa" luokissa?

- Ostotarjouksen tekijän pitää olla aktiiviharrastaja ja ajaa ostamallaan autolla seuraavan vuoden sisällä. Näin ei tulisi ongelmia siitäkään, ettei uusi harrastaja voisi ostaa autoa kisasta.

- Äärimmäisenä keinona vierasmoottorikielto.

- Ei pitkäiskukoneita.

- Suorakytkyt kieltoon. Miten tätäkään sitten valvottais, nin se on toinen juttu. Ei oo oikeen sekään fiksua, että katsastaja ajaa pari metriä ja koittaa vaihtaa vaihdetta ilman kytkintä. Very Happy

- Jotenkin pitäisi koneitten tekokustannuksia laskea. Sieltähän se kalleus tulee, oli sitte mistä päästä vetävä vaan. Siihen en kyllä itse keksi yhtään mitään, miten se onnistuisi! Ei kuitenkaan mihinkään vakioautoluokkaan tarvisi mennä.
_________________
Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 25.10.2009 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1. - lisää kaariputkia.
- jalkotilaan jonkunlainen "kehikko" ettei voi tulla lokari varpaille , tai oven etuosa isommissa autoissa..
- kaikkiin uuden säännön takamoottoreihin ja yli -90 kartaaneihin ruisku sallituksi. (lisäisi näiden määrää?)
- autot tarkempaan syyniin !
- ja toi nascar verkko pakolliseksi.
- iskunpituus vakioksi.

2. - toi ruiskujuttu alentais kustannuksia myös ?
- kytkyjen kielto.
- 1 tarjous per tyyppi ja lisenssi ja tutkinto...
_________________
Volvo POWER! :d


Viimeinen muokkaaja, Roni Poola pvm 26.10.2009 21:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 25.10.2009 23:57    Viestin aihe: miten Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo imupuolen rajoitus on se millä nopeutta ja tehoja helpoiten ja halvimmalla rajoitetaan, eikä mee nykyiset huippumoottoritkaan hukkaaan, ne vain ei kulje kun ei saa polttoainetta tarpeeksi ja oikeassaa suhteessa, muistelkaapa vain mopoaikaa ja kaasuttimen kuristusta viranomaisten määräyksesllä
40-kymppisiä kaasaria saa mailmalta 100 /pari, nelivitosista huudellaan jo melkein jokkisauton hintaa parilta, ja saahan sitä olla 45-miillisetkin jos tulee imupuolelle vaikka sopiva kuristin , samaista kuristinta voidaan käyttää ruiskuissakin oikeassa suhteessa. Ja kyllä korien kuntoon on syytä kiinnittää myös hiukan huomiota katsastuksessa varsinkin "kyläkisoissa" hirveitä virityksiä.
siinä asiaa 1 ja 2 kohtaan kilpailijan osalta ja voidaan toteutta vaikka 2010 kunkustaalkaen, mutta viimeistään 2011 alusta.Millin pelti muutamalla rejällä ei maksa maltaita varusteisiin verrattuna, kantsis kokeilla jossain kisapirssissä
Jos ruvetaan ratoja pienentään ja hidastuksia tekeen niin taitaa seurojen rahapussit tyhjentyä alta aikayksikön laman jälkimainigeissa, ja siinä vasta kuluja tulee kun ruttupellit lisääntyy joka kisassa nykyautoilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miitri Ketonen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 110
Paikkakunta: Lieto

LähetäLähetetty: 26.10.2009 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Täytynee muistaa että myös katsastusmiehet ovat yksi osa tätä turvallisuus osuutta kisoissa. Toisia ei kiinnosta pätkääkään miltä se auto näyttää ja mallin vuoksi heilutetaan hiukan rattia. Toiset ei katso ajovarusteita ym ja toiset ovatten taas liian niuhoja juurikin jonkun tuulilasin suhteen.

-Mikan ehdottoma penkkisääntö ei voi toteuta syystä että: AKK ei voi säännöllä antaa lupaa kilpailla vanhentuneilla varusteilla jossa on "parasta ennen" päiväys.

-Iskunpituuden voi vapaasti rajoittaa takaisin vakioon. Eipä se tuuppareiden kannalta niin hyödyttyvä sääntömuutos ollut vaikkakin hyviä kuplia tuli sen myöden paljon. Kardaanit tästä enemmän hyötyi mikä oli tasottavaa ainakin asfaltilla kemorassa.

-Kytkylootan ja välitetynlootan kieltäminen on niin ja näin. Kuka näitä oikeasti valvoo sitten kyläkisoissa?

-Fia standardin mukaiset haalarit ja se omp:n rengas niskatuki pakollisiksi. Yksikerrospuku on aivan riittävä, nimimerkillä yhdet poltetut motoral nomex killerit vuodelta kaheksankytä jotai? Piti ruhtinaallinen määrä kaataa bensaa haalareihin ennenkuin ne alkoi palamaan. Pienemmällä määrällä bensa vain paloi haalarin pinnasta ja haalariin ei jäänyt edes jälkeä.

-Niinkuin moni on jo maininnut että ajohaalarit eivät ole remonttihaalarit. Kyllähän jokainen tekee haalarit päällä jotain pientä remonttia varikolla mutta haalareita voisi kuitenkin pestä hiukan aktiivisemmin ja puuttua niihin missä on runsaasti öljy ja rasvajälkiä jotka eivät pesussa lähde pois.

-Nascar verkko oveen. Joskin hiukan hidastaa autosta ulospääsyä mutta estää ruumiinosien tulemisen ulos autosta kaadon yhteydessä.

-Tarkempi syyni viivalla ovien kumilenkkeihin ja niskatukiin! Armotta pois viivalta jos lenkkiä ei ole kiinnitetty tai niskatuki roikkuu vaarallisesti.

-Mitä painoihin tulee niin niitä voisi oikeasti nostaa vaikkakin 20 kiloa. Omalla pihalla 4 kuplaa joista yksikään ei paina alle 700kiloa ja kaikki pikkukoneisia. Kaikki taitaa olla jopa lähemmäs 720kg tietysti pitää tähänkin ottaa maalaisjärki käteen ettei tule mitään panssarivaunuja, sellaista ei pysäytä sitten millään. No kaiteeseen se pysähtyy aina.

-Mitä radoille tulee niin kaiteita pois ja penkkoja tilalle. Lippupisteen väki turvaan. Idea
_________________
http://www.mms-racing.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jukka Rahikainen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 26.10.2009 16:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1.
-Alkuperäiset etu ja takarunkopalkit oltava, mikäli vaurioituneet korvattava tarpeeksi vahvalla profiiliputkella ja niiden oltava kiinni kunnolla niille kuuluvissa kiinnityspisteissä -> Vahvistaa koria.

- Pohjan oltava alkuperäinen tai vähintään 1mm paksuista peltiä -> Vahvistaa koria.

- Paloseinät joko alkuperäiset tai siirrettäessä tehtävä vähintään 1mm paksuisesta pellistä. -> Vahvistaa koria.

- Istuimen kiinnitykseen pohjaan tehtävä vähintään 5 mm paksusta lattaraudasta poikittaistuet jotka oltava myös kiinni sisäosassa helmaa ja kardaanitunnelissa. Lisäksi oltava ne lattaraudasta tai vastaavasta tehdyt aluslevyt kiinnitys pulttien alla.-> Vahvistaa istuimen kiinnitystä.

- Auton pohjassa alkuperäiset poikittaispalkit oltava paikoillaan tai korvattuna 50x50 profiiliputkella (2kpl) -> Vahvistaa koria

- Nascar-verkko pakolliseksi ja lisäksi ikkunaverkon vahvuutta paremmaksi. Mikäli alkuperäinen lasi kuljettajan ovessa siihen asennettava läpinäkyvä suojakalvo. -> Suojaa kuljettajaa auton kaatuessa.

-Takamoottorisissa autoissa se U-turvakaari joka on kiinni etupääkaaressa on oltava etupalkissa kiinni, ei yläpuolella eikä alapuolella vaan takana. -> Estää hieman etupyöriä tulemaan kabiinin puolelle.

- Reiät, ym mätäviat korjattava hitsaamalla -> vahvistaa koria.

2.
-Ostotarjoussääntö sellaiseksi kuin se ennenkin oli 1kpl tarjouksia mikäli omistaa lisenssin ja tutkinnon. Ehkäpä jos auto on ekassa kisassa niin saisi tehdä 5 suojaa. -> En tiedä laskeeko kustannuksia.

Tässä vielä muita huomioita jotka saattavat vaikuttaa molempiin asioihin joita Emppu kyseli.

- Etunavat saavat siirtyä alkuperäiseltä paikoiltaan +- 5 cm samoin takanavat saavat siirtyä ALKUPERÄISILTÄ PAIKOILTAAN +- 5 cm -> Estetään painopisteen siirtoa ja vähennettään rakentajan työtä.

- Polkimet sijaittava omilla paikoillaan sekä kytkin ja jarrupoljin oltava alkuperäiset, eikä niitä saa jatkaa. -> Helpottaa rakentajia ja karsii takaa-ajettavat autot pois jotka hyötyvät tästä lähdössä

- Samoin perustein pääkaaren sijaittava autonpystypilarin kohdalla eikä esim. 15 cm taaempana.

- Ynnämuuta sellaista pientä hiomista... Kiitos ja anteeksi.

-Juxu-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henna Hautala



Liittynyt: 26 Lok 2009
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 26.10.2009 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon on hyviä ehdotuksia tullut.
Mutta mistä saatais sellasia katsastusmiehiä kisoihin jotka oikeesti kattois niitä autoja vähän tarkemmin? En nyt tietystikään tarkoita, että kaikki katsastajat ovat hälläväliä asenteella liikkeellä, mutta aika paljon näitä on. Vähän heilutetaan penkkiä ja katotaan, että auton lattialla on joku säkki missä luultavasti on ajokamppeet (ainakin kolmessa kisassa olis voinu sinne säkkiin tunkee vaikka naapurin isännän ja kukaan ei olis huomannu). Kaarien kiinnityskohtia ei pahemmin ole tutkittu, mun mielestä sitäkin vois vähän kattoo, että onko ne kaaret siellä lattias kiinni, parhaimmillaan saattaa olla lattia niin ruosteessa tai paikattu kanisterin kyljestä otetulla palasella että kaaret repeää irti kaadon sattuessa. Jarruja ei pahemmin testeilla.
Ja monessako kisassa katsastusmiehet kiertelee ja kattelee varikolla kisan aikana tapahtuvaa toimintaa? Heillähän on myös kisan aikana valtuudet puuttua epäkohtiin...
Jos sitä niskatuki sääntöö pitää muuttaa, niin sitten vaan sovitaan että kaikilla pitää olla samanlainen renkula, ja sen käyttöohjeet laitetaan ilmoitustaululle kisa-aamuna niin tulee kaikille selväks miten päin sen siellä kaulas pitää olla.

Palkintojen hintoja saa laskea, eihän ne sprinttissäkään saa hirsihuviloita tai valtamerialuksia palkinnoks, ja ne HARRASTAA sitä lajia HARRASTAMISEN ILOSTA. (joo, joo tää onkin jokkista, anteeks jo valmiiks että vertasin mihinkään.) Onhan se varmasti hieno tunne, ku saa viedä kotia uusia renkaita yms, mutta tää on HARRASTUS ja se pitäs kaikkien tajuta..

Paras viesti tähän mennes tulleista on toi asennekasvatus, älkää ihmiset lähtekö niillä satakertaa kaadetuilla ja 10vuotta riihen nurkalla seisseillä vehkeillä ajamaan kilpaa, jos se henkikulta on yhtään kallis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miro Silvennoinen



Liittynyt: 13 Hel 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Loimaa

LähetäLähetetty: 26.10.2009 20:46    Viestin aihe: Re: miten Vastaa lainaamalla viestiä

kusti kirjoitti:
Kyllä tuo imupuolen rajoitus on se millä nopeutta ja tehoja helpoiten ja halvimmalla rajoitetaan, eikä mee nykyiset huippumoottoritkaan hukkaaan, ne vain ei kulje kun ei saa polttoainetta tarpeeksi ja oikeassaa suhteessa, muistelkaapa vain mopoaikaa ja kaasuttimen kuristusta viranomaisten määräyksesllä
40-kymppisiä kaasaria saa mailmalta 100 /pari, nelivitosista huudellaan jo melkein jokkisauton hintaa parilta, ja saahan sitä olla 45-miillisetkin jos tulee imupuolelle vaikka sopiva kuristin , samaista kuristinta voidaan käyttää ruiskuissakin oikeassa suhteessa. Ja kyllä korien kuntoon on syytä kiinnittää myös hiukan huomiota katsastuksessa varsinkin "kyläkisoissa" hirveitä virityksiä.
siinä asiaa 1 ja 2 kohtaan kilpailijan osalta ja voidaan toteutta vaikka 2010 kunkustaalkaen, mutta viimeistään 2011 alusta.Millin pelti muutamalla rejällä ei maksa maltaita varusteisiin verrattuna, kantsis kokeilla jossain kisapirssissä
Jos ruvetaan ratoja pienentään ja hidastuksia tekeen niin taitaa seurojen rahapussit tyhjentyä alta aikayksikön laman jälkimainigeissa, ja siinä vasta kuluja tulee kun ruttupellit lisääntyy joka kisassa nykyautoilla.



40mm kaasareita ei kyllä saa satasella pari. Ja mikäli tuo olisi maksimikoko, hinta nousisi kysynnän kasvaessa 45mm tasolle.

Eikä mielestäni mitään järkeä ajatella kuristinta uudempiin ruiskukoneisiin, miksi kuristaa jo valmiiksi vakioita koneita, lähes vakioita suuriosa uudemmista etuvetoisista kuitenkin taitaa olla.

Tuuppareihin kuristuksia jos sellaisia johonkin pitää laittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)