Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ympäristönsuojelu
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 21.04.2008 10:52    Viestin aihe: Ympäristönsuojelu Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/18489.html
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 21.04.2008 11:22    Viestin aihe: Re: Ympäristönsuojelu Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
AKK-Motorsport ry:n hallitus on päättänyt kokouksessaan 19.4.2008 seuraavaa:

Suojapeite ja imeytysmattokäytäntö
Toimintatapa- ja sääntötarkennus AKK:n yleisten sääntöjen kohtaan 62. Ympäristön suojelu.
Huolto- tai varikkopaikoilla on kilpa-auton alla oltava vähintään kilpa-auton pohjapinta-alan kokoinen nesteitä läpäisemätön suojapeite. Lisäksi kilpailijoilla tulee olla olemassa kilpailijakohtainen öljyvahinkojen estoon tarkoitettu imeytysmatto , jonka pinta-ala on noin 1m2.


Tuo ilmeisesti astuu voimaan heti...?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jukka Rahikainen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 21.04.2008 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli ei muuta kuin pressu kauppaan. No onhan se toisaalta ihan hyväkin niin voidaan jatkossakin harrastaa tätä lajia.
Ei ole iso panostus jos jokainen sen peitteen hankkii verrattuna siihen että jokaisella radalla ruvettaisiin asfaltoimaan varikkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 22.04.2008 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Talvella ? Piikkipyörät ?

Asfaltti on vaarallista ongelmajätettä mutta sen levittäminen ei ole kielletty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 22.04.2008 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asfaltti ei ole vaarallista ongelmajätettä. Jätteeksikin se luokitellaan vasta sitten kun sitä pitkäaikaisesti varastoidaan käytettynä. Levitettynä se on maanrakennusaines - tiivis sellainen. Jos asfalttia varastoidaan käytettynä pitkiä aikoja pitää tälle varastoinnille hakea ympäristölupa. Alle 5000tn erän luvasta päättää kunnallinen viranomainen ja yli 5000tn erän luvan myöntää ympäristökeskus.

Itse aiheeseen:

Käsittääkseni tämä ympäristönsuojelun nimissä asetettu sääntö koskee kaikkia kilpailuja ja kaikenlaisilla alustoilla tapahtuvaa varikointia.

Talvella on yleensä varikkopaikalla alustana päällimmäinen kerros jäätä tai lunta - silloinkin tätä sääntöä on noudatettava. Myös ajettaessa piikkipyörillä Laughing
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 23.04.2008 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tämä sääntö siis pätee myös jokkikseen ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 23.04.2008 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kormine kirjoitti:
tämä sääntö siis pätee myös jokkikseen ?


Kyllä. Hyvä päätös. Kun ei vaan joutuisi näkemään varikoilla kaikenmaailman rakennusmuovi- ymv. virityksiä, tai voi olla että ekoissa kisoissa - mutta jatkossa varmaan nk. kevytpeite on hyvä?
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Caasari



Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Kemi

LähetäLähetetty: 23.04.2008 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, ainakin on siistimpää korjata autoa selällään maassa. Iisalmessa tämä jo vaaditaan.
_________________
Näyttävä sladi on vauhtia tärkeämpää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JJo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 23.04.2008 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuulisella kelillä voi ilma olla sakeena kevytpeitteitä Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 24.04.2008 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pressusäännöllä ei ole mitään tekemistä ympäristönsuojelun kanssa.
Pressut eivät edistä mitenkään kyseistä asiaa.

"Empulla" ei taida olla kokemusta varikkotyöskentelystä kuten ei Hiacellakaan ajamisesta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 24.04.2008 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tässä topicissahan ei oo tarkoitus kenenkään keskinäisiä riitoja ruveta ratkomaan...
Ja epäilempä että kyseinen sääntö ei oo ko. herran keksimä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 24.04.2008 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin Motonet myy ns. kestopeitettä, joka nimensä mukaisesti on kevytpeitettä tukevampi ja on kestänyt käyttöä hyvin ainakin rallipuolella. 4x6 m maksoi 17,90, joten ei se ainakaan siitä varmaan jää kenelläkään kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kari Kemppainen



Liittynyt: 29 Hel 2008
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 25.04.2008 13:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinkahan lie sitte tiukka sääntö, jos pressun tulee reikä niin eihänse enää ole pitävä. Ja reikiähän tulee kun autoa liikutellaan karkealla soralla jonka päällä pressu. Riittävän iso pahvi olis ollu paras ja mukan imeytys matto. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 25.04.2008 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olen nörtti Embarassed
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754


Viimeinen muokkaaja, emppu tuominen pvm 25.04.2008 13:23, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 25.04.2008 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
AKK-Motorsport ry:n hallitus on päättänyt kokouksessaan 19.4.2008 seuraavaa:

Suojapeite ja imeytysmattokäytäntö
Toimintatapa- ja sääntötarkennus AKK:n yleisten sääntöjen kohtaan 62. Ympäristön suojelu.
Huolto- tai varikkopaikoilla on kilpa-auton alla oltava vähintään kilpa-auton pohjapinta-alan kokoinen nesteitä läpäisemätön suojapeite. Lisäksi kilpailijoilla tulee olla olemassa kilpailijakohtainen öljyvahinkojen estoon tarkoitettu imeytysmatto , jonka pinta-ala on noin 1m2.

...

allaoleva lainattu AKK:n sivulta sekin - ilmestynyt tänään.

"AKK:n tiedote 2/2008
1 Tietoa toimistolta"

...

"1. Öljyn ja polttoaineen imeytysmatto
Vuoden 2008 Autourheilun sääntökirjan sivulla 24 kohdassa 62 määritetään, että kilpa-auton varikko- ja huoltopaikoilla tulee käyttää kilpailijakohtaista öljyvahinkojen estoon tarkoitettua imeytysmattoa, jonka pinta-ala on noin 1m2. Tällainen öljynimeytysmatto on löydyttävä jokaisen kilpailijan huoltoauton varusteista. Öljynimeytysmatto ei ole auton alla käytettävä suoja vaan sitä on käytettävä maahan valuvien nesteiden imeytykseen tilanteen näin vaatiessa.

2. Sammuttimet
Kilpailijalla tulee olla varikkopaikallaan tarkastettu (voimassaoleva) sääntökirjan mukainen sammutin. Muistakaa tarkastuttaa siis sammuttimenne. "


Minä lukisin nämä yhdistettynä, että tuo suojapeite siis pitää olla kilpa-auton alla koko kilpailun ajan ja tarvittaessa käytetään imeytysmattoa.

_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)