Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Matti Hannula
Liittynyt: 20 Hei 2010 Viestejä: 3
|
Lähetetty: 26.07.2010 10:32 Viestin aihe: (BorgWard) Hansa 1100 Combi |
|
|
Sääli, että näin harvinainen ja arvokas auto on pilattu. Autoja (Hansoja; erityyppejä) valmistettiin Länsi-Saksassa vuosina 1958 -1961 alle 28000 autoa. Auto oli eräs Borgward tehtaan malli. Autoja koottin tehtaan konkurssiin jälkeen 487 kpl Goliathin tehtaalla.
Suomessa autoja oli 1984 6 kpl. yksi 1958 valmistettu. Auto on etuvetoinen, jossa on vesijäähdytteinen bokserimoottori, Monessa suhteessa oli ollut aikaansa edellä. Keräilijät olisivat maksaneet tästä yksilöstä paljon euroja. Maailmalla Hansoja ei ole paljon jäljellä. Harmillista, että keräilyharvinaisuus käytettiin Jokkiksessa.
Onnea kuitenkin Karttuselle hyvästä ajosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Kaukola
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 103 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 26.07.2010 11:13 Viestin aihe: |
|
|
Omialtainenhan tuo näytti olevan jokkikseen.. Lisää näitä _________________ Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
janne peltonen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 44
|
Lähetetty: 26.07.2010 11:29 Viestin aihe: joo |
|
|
Oikeessa oot matti on noita uudempiakin autoja joista saa aivan yhtä hyviä pelejä jokkikseen kun se että pilaa näitä museopelejä ja kaverit jotka niitä rakentaa sais lukea enemmän mobilistia,ennenkun pilaa ne!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Taka Piru
Liittynyt: 14 Maa 2008 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 26.07.2010 11:55 Viestin aihe: |
|
|
Hieno peli oli! Nostan hattua juuri tällaisten rakentajille! Mobilistit itkee kun niistä olisi saanut hyviä ja hienoja ja ja ja ja vaikka mitä. Mutta kun sen laittaa myyntiin liikkumattomassa kunnossa niin kukaan ei jaksa eikä viitsi ja rahaakaan ei ole ja saako siihen osia enää eikä saisi mitään maksaakaan mutta olisihan se hieno valmiina.
Turhaa urputusta! Ostakaa harvinaisuutenne pois ja rakentakaa sillä siitä pääsee mutta sitten kun joku on ehtinyt ensin niin kyllä niistä sitten olisi saanut vaikka mitä ja onpa harvinainen.
Vinkki urputtajille http://kotisivu.dnainternet.fi/esahalm/hansa.html
Käytte nyt kilpaa hakemassa tuon ja tuutte sillä sitten ensivuonna Kardaanikunkkuun entisöitynä katsomaan kisoja.
Minä käyn sillä aikaa romuauton kanssa keräämässä kaikki Standard,Panhard,Zwickau,Hillman,EMW ,Ifa ja Austinit kun kukaan ei jaksa enään tehdä niistä mitään ja jokkikseenkaa ei viitsitä myydä. _________________ Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 26.07.2010 13:15 Viestin aihe: |
|
|
Tälläisiä piristyksiä merkkivalikoimaan kaivataan. Pikkulinnut on laulaneet että Austin A40 olisi tulossa myöskin.
Jos joku Hansaa kaipaa entisöitäväksi: http://www.nettiauto.com/hansa/-/3055605
Pilke silmäkulmassa kysyinkin että joudanko minäkin museoon, olen sentään vuoden vanhempi kuin tuo Hansa
Harmi että Karttusella näytti oleen joku pikkuhäikkä lähtökiihdytyksessä. Tai oliko? Nähtiin pitkästä aikaa kunnon taistelua voitosta - kiitos siitä osallisille _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 26.07.2010 13:22 Viestin aihe: hansa |
|
|
Niinhän se justiin on kun takapiru kirjoittaa ei niitä erikoisuuksia mobilistit korjaa talteen vaikka ilman sais,, mutta kun joku tekee sitten kilpurin tai hottentotin niin tippa linssissä itketään auton pilaamista ja erikoisuuksien hävittämistä. Tulipa nyt ainakin monen tuhannen tietoon tuollainen kuollut merkki josta tekniikka kuitenkin meni jonkun entisöintiprojektiin varaosiksi eikä sulattamoon kiinalaisten tarpeisiin.
Autohan oli taidolla tehty kilpuriksi jossa oli ajo-ominaisuudet huippuluokkaa ja kulki hyvissä käsissä odotetusti a-finaaliin asti ja ollen sielläkin kisan väriläiskänä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarnol
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 26.07.2010 13:27 Viestin aihe: |
|
|
Minua kyllä eniten jäi kiinnostamaan tässä se, että yllättävän takana on vakiona ollut paloseinä. Ainakaan tuossa Empun laittamassa nettiauto linkissä ei siltä näytä.
Toisaalta hyvin oli saatu kulkemaan alle 2050 kuutioisella moottorilla...
Pari muutakin autoa pisti silmään, mutta eipä ole aikoihin kunkussa yhtään autoa purettu kuten SM:ssä, mutta tällä tavallahan saadaan hyvin tämä homma vapautettua lisää käsistä ja autot kulkemaan vielä kovempaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Taka Piru
Liittynyt: 14 Maa 2008 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 26.07.2010 14:23 Viestin aihe: |
|
|
jarnol jääny toi sääntökirja pikkasen vanhaksi...
Päivitäs vähä omaas niin et turhaa nosta niitä liikaisoja moottoreita romukoppaan
Lainaus AKK:n sivuilta mistä uudet säännöt löytyy :
10.12.1. Vaihtomoottorin käyttö
Automalliin kuuluvan moottorin asemasta voidaan
käyttää oman tai toisen valmistajatehtaan enintään
1650 cm3 moottoria, kardaani/etuvetoisissa autoissa
enintään 2250 cm3 moottoria. Sylinterien lukumäärä on
enintään neljä.
ja vielä
Paloseinien on oltava tiiviit ohjaamon ja moottorin,
polttoaineen, öljysäiliöiden ja jäähdytysveden välillä.
Paloseiniä saa siirtää enintään 30 cm ohjaamoon päin
(mittaus kohtisuoraan väliseinää vastaan). Paloseinään
saa tehdä lisäilmanottoaukkoja vastaavat aukot, joiden
välissä on vähintään 50 mm kannas. Paloseinän siirto
ei saa aiheuttaa muutosta kardaanitunneliin, koska
ohjaamoa ympäröivän osan kantavia rakenteita ei saa
muuttaa. _________________ Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sami Poola
Liittynyt: 24 Tou 2010 Viestejä: 9
|
Lähetetty: 26.07.2010 15:31 Viestin aihe: |
|
|
mun mielestä ainaki hienoa että jotku viittii tehä aina vaan uusia koreja, ja vieläpä erikoisempia, ettei oo aina samoja ruttusia voortteja, ooppeleita ja volvo ym. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarnol
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 26.07.2010 15:33 Viestin aihe: |
|
|
Näppivirhe ei sen kummempaa, mutta itse epäilen että olisi saattanut löytyä B21:stä isompaa lohkon sisältä... B23:han menee jo yli...
Paloseinä sääntö myös juuri noin, mutta noinkohan mitattiin. Konehan alkoi ikkunan alta...
Eikä ollut Hansa ainoa, mutta noita BXX moottoreista kun ei päältäpäin tiedä. Kyllähän niitä Opelin koneita joku vuosi takaperin purettiin, mutta muutamaan vuoteen ei ole rohkeus järjestäjillä riittänyt ilmeisesti. Onhan ne tiiviste kustannukset kyllä kalliit, mutta sillä ainakin saataisiin varmuus asioihin ja tiedettäisiin asioiden menevän sääntöjen mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rami silmu
Liittynyt: 26 Hei 2010 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 26.07.2010 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Pitääkö siis tuosta allaolevasta tehdä johtopäätös että kun toisella on nopeampi auto kun toisella, se nopeampi on automaattisesti laiton, ylisuurella moottorilla varustettu tai muuten säännön vastainen?
jarnol kirjoitti: | Näppivirhe ei sen kummempaa, mutta itse epäilen että olisi saattanut löytyä B21:stä isompaa lohkon sisältä... B23:han menee jo yli...
Paloseinä sääntö myös juuri noin, mutta noinkohan mitattiin. Konehan alkoi ikkunan alta...
Eikä ollut Hansa ainoa, mutta noita BXX moottoreista kun ei päältäpäin tiedä. Kyllähän niitä Opelin koneita joku vuosi takaperin purettiin, mutta muutamaan vuoteen ei ole rohkeus järjestäjillä riittänyt ilmeisesti. Onhan ne tiiviste kustannukset kyllä kalliit, mutta sillä ainakin saataisiin varmuus asioihin ja tiedettäisiin asioiden menevän sääntöjen mukaan. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarnol
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 26.07.2010 19:22 Viestin aihe: |
|
|
En ole sanonut niin. Vaan vuosi vuodelta tuolla on rajumpia laitteita, mutta niitä ei kontrolloida mitenkään. Varikolla enemmän ja enemmän puhutaan tempuista mitä voidaan tehdä, koska ei niitä kukaan kuitenkaan tarkasta/huomaa.
Jos olisi tiedossa, kuten SM:ssä, että vähintään kärkiautot puretaan niin varmasti sekin rajoittaisi tuota.
Hansa ei todellakaan ollut ainoa, mutta oudolta tuntuu, että suorilla voimaa tuntui olevan jopa enemmän kuin Sutisen yli 2,5 litraisessa enkä ollut ainoa joka sitä ihmetteli, mutta tätähän tämä jokkis on.
Sitten, kun noista jää joku kiinni niin tehdään ne lailliseksi, kuten pitkäiskujen kanssa kävi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aija huutoniemi
Liittynyt: 08 Maa 2008 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 26.07.2010 19:41 Viestin aihe: |
|
|
jos vaikka laatikon ja perävälitys sopivat koneen kanssa paremmin yksii kuin sutisen volvon. niilläkin on merkitystä. onnellinen hansan omistaja :lol:on se senverran kauniin ruma auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarnol
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 26.07.2010 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Sekin on mahdollista ja paljonhan sillä on kaanaassa tesitä varmaan huristeltu. Perus kysymys vaan on, että miksi kukaan ei näitä taas tarkista. Monta vuotta menty, että kukaan yhtään ei oo avattu kuten SM:ssä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Matilainen
Liittynyt: 01 Lok 2008 Viestejä: 34 Paikkakunta: Merikarvia
|
Lähetetty: 26.07.2010 20:34 Viestin aihe: Re: joo |
|
|
japen lava kirjoitti: | Oikeessa oot matti on noita uudempiakin autoja joista saa aivan yhtä hyviä pelejä jokkikseen kun se että pilaa näitä museopelejä ja kaverit jotka niitä rakentaa sais lukea enemmän mobilistia,ennenkun pilaa ne!! |
Ei kannattas Jannen kauheesti huudella mobilistien puolesta koska omassa pihassa on 95 SAAPPI putket sisällä... Niitäkään ei joka pihassa oo edes ilman putkia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|