Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
KATSASTUS...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 24.08.2010 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkuperäiset lukot säilytettävä...
Ei todellakaan tarkoita lukkopesää josta oven saa lukittua vaan lukkoa joka pitää oven kiinni. Etu ja takatilan kansista ne on poistettava jotta onnettomuustilanteessa saadaan luukut auki tappisokkasysteemistä.

Kuljettajan ovia on kai kautta aikain kevennelty vaikka se onkin laitonta, näin olen asian itse säännöistä tulkinnut. Leikellyt olen silloin kun on pitänyt oikoa ovea enkä ole kyllä paikannut huoltoluukkuja koska ei kukaan muukaan näin tee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 24.08.2010 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kukaan ei varmasti voita kilpailua vaan sillä että onko kevennetty vai keventämätön kuskin ovi Smile ,joka kuitenkin on 90%:tissa fiateista kevennetty.

Esimerkiksi sääntöä voitaisiin muuttaa että millin alumiinipelti oviverhoilun sijaan sallisi oven sisäpellin keventämisen jo ihan virallisten sääntöjenkin mukaan.

Enemmänkin huomioita niihin korin ruostevaurioihin lattioissa yms, ja korjaus/hitsausmääräyksiä niistä suosista,alkaa korit kunnostumaan pakolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marko Solkinen



Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 102
Paikkakunta: äetsä

LähetäLähetetty: 10.12.2010 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ovisääntö uusittuna:

http://www.autourheilu.fi/27521.aspx
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 10.12.2010 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

markosolkinen kirjoitti:
ovisääntö uusittuna:

http://www.autourheilu.fi/27521.aspx


Kerrankin saatu jotain järkevää asiaa aikaan,Hyvä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rami Lehtonen



Liittynyt: 11 Tam 2009
Viestejä: 15
Paikkakunta: Luvia

LähetäLähetetty: 10.12.2010 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3 Ovisääntö

§10.3. Kori
Ohjaajan ovi sekä etuovien toimintatapa on säilytettävä alkuperäisen kaltaisina ja vastata vähintään alkuperäisen lujuutta.
Samoin ulkopuoliset saranat, ovenkahvat ja ovien lukot on säilytettävä alkuperäisen kaltaisina ja toimintakuntoisina sekä vastata vähintään alkuperäistä lujuutta.
Ohjaajan puoleisen oven verhoilun saa korvata vähintään 1 mm paksulla alumiinilevyllä tai vastaavan lujuuden omaavalla metallilevyllä.

Käytettäessä liite J:n 8.3.2.1.2.oviputket: kuvan 253-9 tai 253-10 tai 253-11 mukaisia oviputkia yhdessä Nascar verkon kanssa voi ohjaajan ovi olla rakenteeltaan vapaa, mutta tulee olla alkuperäistä materiaalia vastaava.



Eli apumiehen ovea ei tarvitse peittää pellillä enää vai miten tuo menee??
_________________
http://www.lehtonenracing.suntuubi.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ilkka Ollikainen



Liittynyt: 03 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 10.12.2010 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rami Lehtonen kirjoitti:
Eli apumiehen ovea ei tarvitse peittää pellillä enää vai miten tuo menee??


Ei ilmeisesti Very Happy

Mutta nyt saa siis kuskin ovea silputa kun lisää kaariputken ja nascar-verkon, mutta vänkärin ovea sitten ei saa? Tai saa mutta sitten pitää vahvistella... Rolling Eyes

"Ohjaajan ovi sekä etuovien toimintatapa on säilytettävä alkuperäisen kaltaisina ja vastata vähintään alkuperäisen lujuutta"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha-Matti Kontti



Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Jämijärvi

LähetäLähetetty: 10.12.2010 17:43    Viestin aihe: Ovisääntö Vastaa lainaamalla viestiä

Omissa kisakuplissa on ollu 10v ovenkavat omatekemät.
: putkikahva ja pultti hitsattu suoraan lukkovipuun toimien painonappina,koskaan ei oo rakenteesta huomautettu ja onhan se ollutkin alkuperäisen kaltainen.Pääasia kai on että on varma toiminen eikä jumiudu pienestä kylkikosketuksesta.Ja tosta moottoreiden laillisuudesta oiisko mitään järkeä esim.Kuplakuhmuissa vedettäis 1 ja 2 sekä 1 järjestäjän määräämä auto avattavaksi ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 10.12.2010 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edistystä ovisäännöissä. Hienoa AKK.

Epäselvä on hiukka vieläkin esim takaovien kevennys myöskin apumiehen oven. Peltiä tai verhoilua ei vaadi enään onneksi apumiehen oveen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rami Lehtonen



Liittynyt: 11 Tam 2009
Viestejä: 15
Paikkakunta: Luvia

LähetäLähetetty: 10.12.2010 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin vielä tarviiko tuollaiset oviputket olla molemmin puolin vai pelkästään kuskin puolella? Laughing
_________________
http://www.lehtonenracing.suntuubi.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 11.12.2010 02:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kait niistä oviputkista haittaakaan olisi toisellakin puolella,ja samalla tulisi sitä painoa lisää vähän siitäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 11.12.2010 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin minkälaiset ne oviputket pitää sit olla et saa olla kuskin ovi kevennetty ? kun en taas vaihteeksi löydä tota liite juttua mistään... Rolling Eyes
_________________
Volvo POWER! :d
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 11.12.2010 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kormine kirjoitti:
kun en taas vaihteeksi löydä tota liite juttua mistään... Rolling Eyes


jos tarkotat liite J ni se löytyy sääntökirjasta keltasilta sivuilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Salmijärvi



Liittynyt: 23 Hel 2008
Viestejä: 78
Paikkakunta: jyväskylä

LähetäLähetetty: 11.12.2010 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/attachements/2010-03-26T20-47-05175.pdf sivulla 16 on oviputkien mallit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 12.12.2010 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rami Lehtonen kirjoitti:
Niin vielä tarviiko tuollaiset oviputket olla molemmin puolin vai pelkästään kuskin puolella? Laughing

JM säännöt:
"10.6. Turvallisuusvarusteet
Liite J kohta III Art. 353 mukainen turvakehikko, ovitason
pitkittäistuki molemmin puolin autoa...."

Liite J:stä kopioitua:
"Yksi tai useampi pitkittäinen oviputki tulee asentaa auton
molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja
253-11 mukaisesti."

"Kilpailuissa, joissa on vain
kuljettaja, oviputket voivat olla vain kuljettajan puolella."

Eipä tuotakaan missään tapauksessa olisi kannattanu selkeäksi kirjoittaa... Prkele noiden sääntönikkarien kanssa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomas Syyrakki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 101
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: 12.12.2010 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei tuo ovisääntö mielestäni edelleenkään ole selkeä, mutta parempi kuin kaavailtu. Onko se nyt alkpuräistä vahvuutta jos riipaisen alkuperäiset sisuskalut ja muut hilavempeleet kuskin ovesta pois ja hitsaan tilalle vaikka 1mm pellin?

Ja jos luen oikein tuota sääntöä niin eikö apparin ovi ole vapaa, alkuperäinen toimintatapa pitää vaan säilyttää?

Ja eikös niitä takaovia saa keventää jos eivät ole kantavaa rakennetta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)