Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
H Camber
Liittynyt: 10 Mar 2009 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 26.08.2010 18:48 Viestin aihe: Testi luokka Dieseleille |
|
|
Olisiko harrastajien joukossa pioneerihenkeä rakentaa Turbodiesel autoja harjoitusautoiksi ja ajaa harjoittelupäivinä oman porukan " kisoja ".
Autohan voisi olla JM auto jossa diesel moottori. Kilpaillahan ei voi, kuin kelloa vastaan mutta tulevaisuudessa diesel on kova sana. Uusilla tuulillahan se jokkiskin on aloitettu aikoinaan.
Dieselmoottorihan on ikiliikkuja ja halpa ajaa, vaikka BIO dieselillä ; Moottoreitakin on nykyisin romuttamiseen asti maailmalla
Toivon keskustelua asiasta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 27.08.2010 22:19 Viestin aihe: |
|
|
Volkkarin 1.9 tdi-moottoreita saa jo järkihintaan ja jakajapumpullisesta koneesta saa helpohkosti (suuttimet ja ahdin ja ohjelma) noin 200heppaa. Eli tehot olisivat alkuunsa samoissa kuin nykyisissä autoissa mutta varmaan nousisivat aika pian =) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
oldasiaa
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 11 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 27.08.2010 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Normi mekaanisesta pumpullisesta saa paljon enemmän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
oldasiaa
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 11 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 27.08.2010 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Ja taas tulee eteen se että kuka maksaa jos sattuu jotain? Kilpailuja on helppo ajaa mutta pirun vaikea järjestää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 27.08.2010 23:55 Viestin aihe: |
|
|
mikähän on normi mekaaninen pumppu? Ja keskusteluahan toivottiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 28.08.2010 00:11 Viestin aihe: |
|
|
Jospa oikein kilpailuluokkaa virallisesti ajatellen,niin... :
Rajoituksena ainakin pitäisi olla että turbo moottorin alkuperäinen TAI ahtopaineraja,muuten homma lähtee lapasesta, ja totaalisesti....
Hmmm...Golffin 1650cm3 TD Kone Fiat 133:sen / 850:sen perään.... Hmmm....
Viimeinen muokkaaja, vwtyp1 pvm 28.08.2010 00:12, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
samuli kiiskinen
Liittynyt: 17 Maa 2008 Viestejä: 65 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 28.08.2010 00:11 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän on tuo järkihinta? Minun autoon saa tulla asentamaan nuo uudet suuttimet, ahtimen ja ohjelman. Voin maksaa 500€+asennuksen helpohkosti, jos lähtee 200hv! _________________ Kulta voitetaan ja hopea hävitään!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pioneer
Liittynyt: 24 Syy 2009 Viestejä: 30 Paikkakunta: Pyhäjoki
|
Lähetetty: 28.08.2010 07:53 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa tarkoittaa mekaanisella pumpulla vanhaa kunnon rivipumppua. jakajapumppuhan on kyllä myöskin mekaaninen. Mutta Esimerkiksi tractor pullingissa käytetään vanhaa rivipumppua koska siitä saa enemmän syöttöä. Rivipumpussa on jokaiselle suuttimelle oma kunnon mäntä jo laittaa painetta. Nykyajan diisseli vehkeissä on paljon niin että on vain syöttöpumppu yhdellä männällä joka pumppaa painetta jakotukille ja siitä on linjat jokaiselle suuttimelle.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 28.08.2010 08:10 Viestin aihe: |
|
|
ja eikös BioDieselin sijasta kannattais käyttää ihan Polttoöljyä ? en tiedä minkä hintasta toi biojutska on että onko pöötä halvempaa ? _________________ Volvo POWER! :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Koivusalo
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Ylistaro
|
Lähetetty: 28.08.2010 15:42 Viestin aihe: |
|
|
kormine kirjoitti: | ja eikös BioDieselin sijasta kannattais käyttää ihan Polttoöljyä ? |
Eiköhän tuon Biodieselin käytön ideana olisi edes vähän miellyttää kettutyttöjä ja muita ituhippejä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 28.08.2010 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Polttoöljyä ei saa käyttää autoissa, ei edes "peltoautossa" aina käytettävä "täydellä verolla" olevaa tieliikenteeseen tarkoitettua dieseliä.
(tuo on pääsääntö ja jotain poikkeuksia voi löytyä jos alkaa pilkkua nus.. ei kun halkomaan)
Endurancessa noita turbodsl autoja on ollut, nopeimpana ja tunnetuimpana Team Tonnin "Mörkö-Galant", sitten on ollut ainakin yksi Daihatsu mutta muita en nyt juuri muista.
Mörkö-Galantin ongelma oli kestävyys, tehoja oli hyvin mutta suurin nopeuteen vaikuttanut asia oli hyvä ajettavuus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 28.08.2010 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Volkkarin turbodieseleissä ei ole ollut rivipumppuja...
Uudet suutinkärjet luokkaa 250, ahdin käytettynä 250 ja jos ohjelma lasketaan asennukseks niin saa ottaa yhteyttä privana =) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 29.08.2010 09:40 Viestin aihe: |
|
|
Eikä tuo volkkarin TDI ole ainoa vaihtoehto. Käsittääkseni Mersun moottoreista saa enemmänkin voimaa mutta niistä ei ole mitään kokemusta; VW moottoreiden laittoa olen sivusta seuraillut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 29.08.2010 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Mikäli pumppu ja turbo vapautetaan niin hinta ja tehot nousee pilviin.
Endurancessa pitää olla alkuperäinen ahdin ja se rajoittaa tehoja paljon.
Mörkö Galantissa ei vaan se alkuperäinen ahdin tahtonut kestää kun pyöri niin kovilla kierroksilla, heillä on alkuperäinen pumppu ja kertoivat että alkperäisillä nestepäillä (älä kysy mitä ne ovat...) ja tehoja yli 200 heppaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
H Camber
Liittynyt: 10 Mar 2009 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 30.08.2010 07:04 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos runsaasti viriävästä keskustelusta Diesel moottorin käyttöön harrastusvälineenä.
Tarkennan omaa avaustani hiukan. Autourheilun kattojärjestön voisi unohtaa tässä asiassa. Suomessa on moottoriurheilukeskuksia ympäri maata jossa voi harrastaa erilaisia toimia. Autoja rakennetaan moottoriradoille, rallicrossiin jne.
Mikään ei estä poikajoukkoa kokoontumasta testailemaan ja näpräämän omia vehkeitään. Ajanottoakaan ei kukaan kiellä ja aikavertailua voi tehdä vaikka saunan lauteilla Teemapäivän jälkeen.
Siis ratoja voi vuokrata ja testipäiviä pitää kuten nytkin. Erilaisia merkkikerhojen tapahtumia on pitkin kesää nytkin
Mikä estää kilpailemasta siitä esimerkiksi kuka rakentaa tehokkaimman ja eniten savuavan Dieselin.
"Ei mikään ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito, eikä sekään ole tärkeää " |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|