Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Testi luokka Dieseleille
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
H Camber



Liittynyt: 10 Mar 2009
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 26.08.2010 18:48    Viestin aihe: Testi luokka Dieseleille Vastaa lainaamalla viestiä

Olisiko harrastajien joukossa pioneerihenkeä rakentaa Turbodiesel autoja harjoitusautoiksi ja ajaa harjoittelupäivinä oman porukan " kisoja ".
Autohan voisi olla JM auto jossa diesel moottori. Kilpaillahan ei voi, kuin kelloa vastaan mutta tulevaisuudessa diesel on kova sana. Uusilla tuulillahan se jokkiskin on aloitettu aikoinaan.

Dieselmoottorihan on ikiliikkuja ja halpa ajaa, vaikka BIO dieselillä ; Moottoreitakin on nykyisin romuttamiseen asti maailmalla

Toivon keskustelua asiasta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 27.08.2010 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Volkkarin 1.9 tdi-moottoreita saa jo järkihintaan ja jakajapumpullisesta koneesta saa helpohkosti (suuttimet ja ahdin ja ohjelma) noin 200heppaa. Eli tehot olisivat alkuunsa samoissa kuin nykyisissä autoissa mutta varmaan nousisivat aika pian =)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oldasiaa



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 11
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 27.08.2010 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Normi mekaanisesta pumpullisesta saa paljon enemmän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oldasiaa



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 11
Paikkakunta: Oulainen

LähetäLähetetty: 27.08.2010 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja taas tulee eteen se että kuka maksaa jos sattuu jotain? Kilpailuja on helppo ajaa mutta pirun vaikea järjestää..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 27.08.2010 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikähän on normi mekaaninen pumppu? Ja keskusteluahan toivottiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 28.08.2010 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jospa oikein kilpailuluokkaa virallisesti ajatellen,niin... :

Rajoituksena ainakin pitäisi olla että turbo moottorin alkuperäinen TAI ahtopaineraja,muuten homma lähtee lapasesta, ja totaalisesti....

Hmmm...Golffin 1650cm3 TD Kone Fiat 133:sen / 850:sen perään.... Hmmm.... Laughing


Viimeinen muokkaaja, vwtyp1 pvm 28.08.2010 00:12, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
samuli kiiskinen



Liittynyt: 17 Maa 2008
Viestejä: 65
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 28.08.2010 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikähän on tuo järkihinta? Minun autoon saa tulla asentamaan nuo uudet suuttimet, ahtimen ja ohjelman. Voin maksaa 500€+asennuksen helpohkosti, jos lähtee 200hv!
_________________
Kulta voitetaan ja hopea hävitään!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pioneer



Liittynyt: 24 Syy 2009
Viestejä: 30
Paikkakunta: Pyhäjoki

LähetäLähetetty: 28.08.2010 07:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa tarkoittaa mekaanisella pumpulla vanhaa kunnon rivipumppua. jakajapumppuhan on kyllä myöskin mekaaninen. Mutta Esimerkiksi tractor pullingissa käytetään vanhaa rivipumppua koska siitä saa enemmän syöttöä. Rivipumpussa on jokaiselle suuttimelle oma kunnon mäntä jo laittaa painetta. Nykyajan diisseli vehkeissä on paljon niin että on vain syöttöpumppu yhdellä männällä joka pumppaa painetta jakotukille ja siitä on linjat jokaiselle suuttimelle..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 28.08.2010 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja eikös BioDieselin sijasta kannattais käyttää ihan Polttoöljyä ? en tiedä minkä hintasta toi biojutska on että onko pöötä halvempaa ?
_________________
Volvo POWER! :d
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Koivusalo



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 123
Paikkakunta: Ylistaro

LähetäLähetetty: 28.08.2010 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kormine kirjoitti:
ja eikös BioDieselin sijasta kannattais käyttää ihan Polttoöljyä ?

Eiköhän tuon Biodieselin käytön ideana olisi edes vähän miellyttää kettutyttöjä ja muita ituhippejä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 28.08.2010 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Polttoöljyä ei saa käyttää autoissa, ei edes "peltoautossa" aina käytettävä "täydellä verolla" olevaa tieliikenteeseen tarkoitettua dieseliä.
(tuo on pääsääntö ja jotain poikkeuksia voi löytyä jos alkaa pilkkua nus.. ei kun halkomaan)

Endurancessa noita turbodsl autoja on ollut, nopeimpana ja tunnetuimpana Team Tonnin "Mörkö-Galant", sitten on ollut ainakin yksi Daihatsu mutta muita en nyt juuri muista.
Mörkö-Galantin ongelma oli kestävyys, tehoja oli hyvin mutta suurin nopeuteen vaikuttanut asia oli hyvä ajettavuus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 28.08.2010 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Volkkarin turbodieseleissä ei ole ollut rivipumppuja...
Uudet suutinkärjet luokkaa 250, ahdin käytettynä 250 ja jos ohjelma lasketaan asennukseks niin saa ottaa yhteyttä privana =)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 29.08.2010 09:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikä tuo volkkarin TDI ole ainoa vaihtoehto. Käsittääkseni Mersun moottoreista saa enemmänkin voimaa mutta niistä ei ole mitään kokemusta; VW moottoreiden laittoa olen sivusta seuraillut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 29.08.2010 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäli pumppu ja turbo vapautetaan niin hinta ja tehot nousee pilviin.
Endurancessa pitää olla alkuperäinen ahdin ja se rajoittaa tehoja paljon.
Mörkö Galantissa ei vaan se alkuperäinen ahdin tahtonut kestää kun pyöri niin kovilla kierroksilla, heillä on alkuperäinen pumppu ja kertoivat että alkperäisillä nestepäillä (älä kysy mitä ne ovat...) ja tehoja yli 200 heppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
H Camber



Liittynyt: 10 Mar 2009
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 30.08.2010 07:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos runsaasti viriävästä keskustelusta Diesel moottorin käyttöön harrastusvälineenä.
Tarkennan omaa avaustani hiukan. Autourheilun kattojärjestön voisi unohtaa tässä asiassa. Suomessa on moottoriurheilukeskuksia ympäri maata jossa voi harrastaa erilaisia toimia. Autoja rakennetaan moottoriradoille, rallicrossiin jne.
Mikään ei estä poikajoukkoa kokoontumasta testailemaan ja näpräämän omia vehkeitään. Ajanottoakaan ei kukaan kiellä ja aikavertailua voi tehdä vaikka saunan lauteilla Teemapäivän jälkeen.
Siis ratoja voi vuokrata ja testipäiviä pitää kuten nytkin. Erilaisia merkkikerhojen tapahtumia on pitkin kesää nytkin
Mikä estää kilpailemasta siitä esimerkiksi kuka rakentaa tehokkaimman ja eniten savuavan Dieselin.

"Ei mikään ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito, eikä sekään ole tärkeää "
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)