Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Volovo 2,7
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 03.08.2011 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se kun 740 volvoja on valmistettu 5 ja 6 pyttyisiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 03.08.2011 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jone y kirjoitti:
se kun 740 volvoja on valmistettu 5 ja 6 pyttyisiä.


Joo pitäs varmaan lukee toi sääntökohta loppuun asti ennen kuin kommentoi. Sääntöjen mukaanhan tuon pitäs olla tosiaan mahdollista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 03.08.2011 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eikös tuon mukaan Volvo 264 malliiin vedoten voi 240 volvoon vaikka tuon 2,9 tinakutosen laittaa, joka löytyy 960 mallista?
Kaikki 6 sylinteriset saman merkin mallit luetaan samaksi.....

Vois olla toimivakin, kevyt alulohkonen pannu,lyhyt isku ja kokolailla kierrosherkkä jo vakiona....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sumupaalu



Liittynyt: 07 Tam 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 03.08.2011 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jusan määritelmässä jotain,tosin aikanaan ongelmia aiheutti oopelien kohdalla tulkinnat iskupituudeesta,etenkin 400 sataset asconat,joissa oli pitemmät iskut,jotka oli joissain kisoissa hylsynä,mutta olivat kuitenkin sääntökirjan mukaan silloin hyväksyttyjä,koska silloisten sääntöjen mukaan samaa mallia jne.Ja kyllä siinä isossakirjassa ny vaan lukee yksiselitteisesti,että iskupituuden tulee olla alkuperäinen,joten ny sitte vaan tutustuun kymppi ja satasarjan iskuihin niin siitähän sen se sitte matikalla selvii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 03.08.2011 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kymppi ja satasarjassahan iskunpituus on sama....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 19.09.2011 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sumupaalu vaan on kovasti sitämieltä että iskunpituutta ei saa muuttaa? Iskunpituus vapautettiin pari vuotta sitten KAIKISTA autoista. Tuossa aiemmin oli kopypaste-lainauskin sääntökirjasta... Jos vaikka soittasit sinne AKK:n toimistoon ja kysyisit kuinka yksiselitteisesti se on kielletty Smile Lajin määritelmässä on iskunpituuden oltava vakio MUTTA myöhemmin päivitetyssä 10.12. sääntökohdassa lukee iskunpituus vapaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyri Tölmälä



Liittynyt: 02 Syy 2008
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 19.09.2011 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Public_enemy kirjoitti:
Kymppi ja satasarjassahan iskunpituus on sama....
Mutta veivin pituus eri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 16.04.2012 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voikos laittaa pienirunkokaulaiseen 55mm b230 lohkoon, b21/b23 63.4mm kammesta rungonkin sivuun ja sovittaa sen b230 lohkoon Laughing

Onko noissa b200-230 lohkoissa oikeesti pienemmät runkolaakerit ja missä koneissa? Tietääks kukaan ei ny oo sopivasti hollillla sellaista konetta auki?

Koneissako ennen vuotta -88, vai voiko olla missä vaan?

Sitä porausta kun ei voi kasvattaa vissiin ku 1mm noissa uudemmissa lohkoissa?

Jos tekee 45 kaulalla 89 iskunpituuden 2580cc, minkä kankea on käytetty?


Jossain laatu ranskanlohkoissa voi 5mm mäntää suurentaa. Sekä b19sn.


Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 18.04.2012 17:45, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 16.04.2012 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ford31 kirjoitti:
Onko noissa b200-230 lohkoissa oikeesti pienemmät runkolaakerit ja missä koneissa?


B200 ja B230 oli se 55 mm kokeilu vm. 85-88. Sen jälkeen molemmat koneet palas takasin sinne 63,xx kokoon.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
riku mykkänen



Liittynyt: 29 Hei 2010
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 16.04.2012 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mitenkäs ne runkokaulat voi hioo sivuun?
_________________
elekee poejat kuljaella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 16.04.2012 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rikub200k kirjoitti:
mitenkäs ne runkokaulat voi hioo sivuun?


Hyss... antaa poikien kokeilla.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
S.K.



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 40
Paikkakunta: Vähäkyrö

LähetäLähetetty: 16.04.2012 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ford31 kirjoitti:
Voikos laittaa pienirunkokaulaiseen 55mm b230 lohkoon, b21/b23 63.4mm kammesta rungonkin sivuun ja sovittaa sen b230 lohkoon.

Melkoosen holtitonta jo sulta Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 16.04.2012 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äläkää poijaat hulluja suunnitelko, jos runkolaakereilla meinaatte iskua pidentää niin saatte kyllä aikaan tärylätkän jolla karkeempikin murske painuu auton alta upoksiin. Laughing ei tarttis hakea kaupasta kengurupentsiiniä tankkiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 17.04.2012 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan vain kokeilumielellä..
Eihän se ole kiellettyäkään.. se vaan ei oo mahdollista volvon koneessa.

Joo pitää se hakea vaikka täältä jos sellaista iskua haluaa 93-97mm..
Ilkka sen hokas en miäles ajatellu kun tota yhtä pyttyä..
http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=55

Pari pentaa kyllä löytyy, kasa b19/21 koneita pari b23 lohkoa ja pari uudempaa b230 konetta 85-87 eli sitä pienempää.

Mietin vaan onko noista b230 lohkoista 55 kaulat mihinkään vai verkonpainoksi..

Jos tekee noista b21 akseleista niin voi tehdä samantien 88-89, jotku uskaliaat tehnyt tuplalaakerilla sillä sais enemmänkin kun 88-89mm

Olisko se volvon kampiakseli niin hyvää laatua ku mainostetaan.

Mikä siinä on ettei b19 akselista hiota ainakaan tuala naapurissa puhuutaan b21/b23 akselista mistä tehdään ja otetaan vaihdossa onko nuo kaikki samoja?

http://www.timosmotor.com/fi/produkter/category/42/vevaxlar-b21/23

Mutta mistä löytyy 45 laakeri 148-150 kiertokanki et sais sen 89 iskun tehtyä. Yläsilmä kun pitäis saada 23mm tapille

Mitsun evot taitaa sopia ja mersukin. jotainon tuala stenin sivuilla.


Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 18.04.2012 17:49, muokattu 4 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ilkka Ollikainen



Liittynyt: 03 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 17.04.2012 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ford31 kirjoitti:
se vaan on mahdollista volvon koneessa.


Miten saat runkolaakerit hiottua sivuun niin, ettei isku samalla lyhene kahdesta sylinteristä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)