Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Luvattomat kilpailut
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 26.08.2011 11:44    Viestin aihe: Luvattomat kilpailut Vastaa lainaamalla viestiä

Suomussalmen Jr kisoista on akk käynnistänyt tutkimukset teemella luvaton kilpailu sinänsä merkillistä kun Suomussalmella ei akk jokkiskisoja ole ollut,akk valtuuttamat viralliset tutkijat ovat henkilökohtaisesti olleet Suomussalmella tutkimassa tapausta muummuassa anomassa lupaa poliisilaitokselta saada nähtäväkseen ja kopioitavaksi huviluvan kyseinen lupa oli toimitettu akk toimistolle jonka tiimoilta on pyydetty vastinetta ka.luvattoman kilpailun oletetulta järjestäjältä eli SSUa:lta.
Kilpailun järjestäjä ja kisaluvan antaja on kuitenkin ollut JokkisRace joka on vastannut kaikesta itse kilpailuun liittyvästä vakuutuksista ilmottautumisista toimihenkilöistä SSUa:lla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä toki heiltäkin toimitsijoita kisassa oli heitä ei toimittanut SSUA vaan JokkiRace on heidät kutsunut eri tehtäviin.
Se miksi huviluvassa oli SSUa:n nimi johtui siitä että korvauksena radan vuokrasta SSUA sai pitää pääsylippu tuoton ja buhvetti tuoton JokkisRace ei millään lailla osallistunut niihin toimintoihin eikä ollut vastuussa järjestyksen pidosta alueella niin miksi JokkisRace hakisi huvilupaa kun itse kisa ei sitä tarvitse vasta sitten tarvitaan kun kutsutaan yleisöä heidän turvallisuudesta vastaa se kuka heidät on kutsunut kilpailijoiden turvasta vastaa taas itse kisan järjestäjä eli JokkisRace.
Mitä muuta radan käytöstä maksettiin on Racen ja radan haltijan välinen asia.
En usko että nämä osapäivä poliisit etelästä tuli eiköhän olleet pohjois suomalaisia autourheilu vaikuttajia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petevaasa



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 46
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 26.08.2011 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oiskohan kyseiset henkilöt ollut niitä jotka oletti että jokkirace ei toimi ja nyt yrittää kaikella tavoin kaataa jokkisracea??? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Eetu Pohja



Liittynyt: 05 Hel 2008
Viestejä: 184

LähetäLähetetty: 26.08.2011 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä ainaskin järjestäjänä haluan antaa kuljettajille mahdollisuuden harrastaa haluamaansa lajia. En kumarra tai pyllistä rokkirallille, jokkikselle tai jokkisracelle, ainoa joita haluan kumartaa on kuljettajat, katsojat ja järjestäjät.

T.Eetu Pohja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 26.08.2011 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 27.08.2011 06:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on mielenkiintoinen asia. Voidaanko sanktioida siitä että järjestää autourheilutapahtumia ilman rankaisevan tahon lupaa. Jos voidaankin, niin onko siinä muuta järkeenkäyvää perustetta kuin ilkeys, ja onko sekään edes järkevää?

Mitä tulee tuohon huvilupaan, niin sitähän täytyy hakea tapahtuman järjestäjän, lupaehdoissa lukee niin.
Viranomaismääräykset on niitä joita kaikkien tulee noudattaa. Niinhän on tehtykin. Eihän ko kisaa olisi edes järjestetty jos lakeja ja asetuksia ei olisi noudatettu.

Jos ja kun tästä jotain sanktioita tulee, perusteet joilla se annetaan on mielenkiintoista nähdä. Onko peruste se että ei ole noudatettu AKK:n keskeisiä turvallisuusmääräyksiä vai/ja se että kilpailulla ei ole myönnetty AKK:n lupaa. Se että ei ole noudatettu AKK:n omia sääntöjä ei ole pitävä peruste, sillä eihän niitä edes edellytetä noudatettaviksi kun AKK:lla ei ole tämän kisan kanssa muuta tekemistä kuin se että se suorastaan on ajanut järjestämään näitä kisoja.

Itse olen ollut näkemässä ja osaltani tekemässäkin useitakin JokkisRace kisoja. Päälle nähtynä turvallisuusasiat ovat vastaavantasoiset kuin vastaavan kokoisissa AKK:n jokkiskisoissakin. Kuljettajien ajovarusteet eivät ole jokaisella niitä kuin AKK:n kisoissa vaaditaan, mutta kuljettajathan osallistuvatkin kilpailuihin omalla vastuullaan.

Sääntöjä toki pitää noudattaa. Jos ei olisi minkäänlaisia sääntöjä, olisi meno villiä, millään ei olisi mitään väliä.
Mutta harkita pitäisi voiko joitakin sääntöjä vaatia noudatettavaksi silloinkin kun ne ei ole voimassa?
Suomen laki on jota suomessa pitää kaikkien noudattaa, aina. Se on jopa turva meille kaikille.

Tästä saattaa kehittyä ennakkotapaus. Siksi kortit olisi katsottava loppuun asti. On olemassa urheilun oikeusturvalautakunta, kilpailuvirasto ja hallinto-oikeudet.

Mitä tulee noihin osapäiväpoliisitoimiin. Varmaan nuo lupa-asiat olisi saanut tietoon luvan hakijaltakin, kysymällä ja keskustelemalla. Mutta eikö uskalleta olla suoraan yhteyksissä? Jos niitä on kysytty, ja vastausta ei ole saatu, silloin ei ole toimittu avoimesti. Salapoliisityö on varmasti jännää, mutta hyvinkin epämääräistä toimintaa.
Autourheiluun on pesiytynyt ihme käytäntöjä, epämääräisyyksiä. Kyyläämistä, kyttäämistä ja vasikointiakin.

Ollaan me ihme sakkia. Kukahan ja mikä nämä käytännöt on harrastukseemme tuonut?

Minä tiedän kaksikin syytä. Autourheilusta puuttuu avoimuus ja keskustelu.
Siksi tämä nettikin on välillä täynnä vittuilua, aiheetontakin.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 27.08.2011 08:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahteen Akk kyselyyn on vastattu Ssua:n taholta ei näytä tyyduttävän olisihan huviluvan kanssa voinut toimia toisinkin mutta tässä on tehty näin , hakijana JokkisRace lopputulos sama.
Kyllä tässä asiassa käännetään viiminenkin kivi saa lain oppineet katsoa mikä oikeesti on akk asema Suomessa sen tiedämme ettei mikään viranomainen ole.
Vastaan mielellään Jyväskylän pohjois puolen kisoista miten ne on tehty ja Jarmo etelän me olemme avoimia eikä salattavaa ole.
Samoin millä perusteella saktioita tulee akk säännöistä en sellaista löydä.
Kisa sinällään oli kaikinpuolin hyvä.
Olen Anssin kanssa keskustellut pitkään ka. asiasta mutta keltä palkka sen lauluja laulat halus tai ei,sinällään asiallinen kaveri.
Terveiset myös näille osapäivä poliiseille tehtäväsarkaa riittää vielä parikymmentä kisaa tutkimatta ja lisää tulee.


Viimeinen muokkaaja, jukka heittola pvm 27.08.2011 17:59, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Markku Keskikallio



Liittynyt: 24 Tam 2010
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 27.08.2011 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliskohan jo korkea aika,ja syytä tehdä tutkinta pyyntö polisille vainoamisesta,siihen on ainakin olemassa sanktioita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 27.08.2011 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poliisilla on käsitykseni mukaan paljon tärkeämpääkin tekemistä, luulisi AKK:llakin olevan. Vainoamiseksikin tätä voi kutsua. Minä kutsuisin tätä vainoharhaisuudeksi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Vainoharhaisuus
Jos itse aiheutetaan jokin uhka, olisi hyvä paneutua sen uhkan syiden eliminointiin.
Jos öljyä pääsee maaperään, pitää se öljyinen maa poistaa, eikä kasata maata öljyn päälle. Tietysti se näin on pois silmistä, mutta uhka ympäristölle ei poistu.

Kai seura tai ihmiset saa tehdä AKKvapaa-ajallaan aivan mitä lystäävät.
Kunhan eivät esiinny AKK:n nimissä tai edustajana.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 27.08.2011 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisiköhän vaatia akk hallitus allekirjoittamaan Ssua:lle tulevat selvitys pyynnöt allekirjoittajana oli akk sihteeri,koska SSua vastaus ei kelvannnut kun allekirjoittaja oli seuran sihteeri heidän mielestä selvitys tulisi tulla Ssua:hallitukselta.Tasapuolisuutta tämäkin.
Tässä on tullut akk:lta liitteitä kilpailuvirastolle ihan pyytämättä,harmi vain että siellä on pitkä jono käsittelyssä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Caasari



Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Kemi

LähetäLähetetty: 30.08.2011 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi että kun saatais vaan tämä kahtiajako loppumaan. Osuu lähinnä seuroihin joissa johtokunnat ja toimitsijat tekevät ilmaista talkootyötä.

Olisi hyvä pitää mielessä että tämä keskusliitto on harrastajiensa palveluksessa oleva koordinointiorganisaatio ja erityisesti pitää ymmärtää: jos vain odottaa mitä ylhäältä annetaan eikä itse ota vastuuta osallistumalla päätöksentekoon saa syyttää omaa laiskuuttaan.
Jos demokratia ei toimi se pitää laittaa toimimaan.

Parhaat ajajat - Katsomossa
Parhaat kisojen järjestäjät - Kuskina
Parhaat sääntöjen tekijät - ?
_________________
Näyttävä sladi on vauhtia tärkeämpää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 31.08.2011 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

milläs tavalla olet suunitellut et kahtia jako saadaan loppumaan Caasari ?? minun mielestä akk on päästänyt koko homman jo karkaamaan käsistä.ja ei noi j r kisat ole laittomia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Caasari



Liittynyt: 10 Maa 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Kemi

LähetäLähetetty: 01.09.2011 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jone y kirjoitti:
milläs tavalla olet suunitellut et kahtia jako saadaan loppumaan Caasari ?? minun mielestä akk on päästänyt koko homman jo karkaamaan käsistä.ja ei noi j r kisat ole laittomia.


Eipä taida lukea mun tekstissä että pidän kilpailuja laittomina. Kahtiajako saadan loppumaan sillä että äänestetään meidän kattojärjestöön (harrastajien omistama AKK) sellaset hemmot joilla on kentän tuki ja kanttia pistää asiat kuntoon. Toinen vaihtoehto on että Race nousee niin vahvaksi että loputkin JM-harrastajat eroavat AKK:sta ja liittyvät raceen.

Kentän aktiivisuutta vaativat molemmat vaihtoehdot. Puskista on ihan turha määkiä ja syyttää mystisiä voimia. Peililtä voi kysyä, mitä itse olen tehnyt asian eteen?
_________________
Näyttävä sladi on vauhtia tärkeämpää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 01.09.2011 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puhutaan luvattomista kilpailuista tarkoittaa ettei ole akk:n lupaa,laiton on taas Suomen lakien ja asetusten vastainen tästä ei Jr kisoissa ole ollut kysymys eikä AKK:kaan näin väitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 01.09.2011 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen Caasarin kanssa täsmälleen samaa mieltä. Me itse olemme osaltamme syyllisiä tilanteeseen. Tilanteeseen jossa jokkis on osittain jakaantunut ja että purnaaminen ja jopa vittuilu on yleistynyt.

Korjausliike on juuri tuo että seurat ja niiden jäsenet aktivoituvat. Osallistuvat kokouksiin ja vaikuttavat.
Jos aktivointia tapahtuu mutta muutoksia ei missään näy, se ei johda välttämättä mihinkään parempaan.
Kentällekin pitää näkyä selvästi että muutos on tapahtunut tai tapahtumassa. Vain niin palautuu luottamus.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 01.09.2011 15:24    Viestin aihe: Luvattomat.. Vastaa lainaamalla viestiä

Ja minä samaa mieltä..ollut jo pitkään Wink Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)