Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
HANS tositoimissa
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä keskustelua
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sami nukarinen



Liittynyt: 10 Tou 2010
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.09.2011 08:28    Viestin aihe: HANS tositoimissa Vastaa lainaamalla viestiä

Paasaamaan en HANSista ala ja tiedän että laji on eri ja vauhti on eri ja olosuhteet ovat eri kuin jokkiksessa!!! Mutta kuitenkin aattelin linkittää tän videon tänne, vaikka jokkiksessa ei ajetakkaan 160km/h eikä jokkis-radalla ole ojanrumpuja yms yms. Josko jollain vaikka mielipide muuttuu tosta tuesta Shocked vaikka täälääkään kukaan ei ole aliarvioinut HANSin tehokkuutta vaan hintaa. Ja olihan se kallis...

http://www.youtube.com/watch?v=cx-mQhEbyrs&feature=share

PS.Niskat eivät ole edes arat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esko Reinikainen



Liittynyt: 25 Maa 2011
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 13.09.2011 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tuon videon perusteella päässyt minkäänlaiseen selvyyteen siitä, kumpi laite tuossa tilanteessa olisi toiminut paremmin, hans vai perinteinen niskatuki. Asiasta ollaan montaa eri mieltä. Täyttä varmuutta asiasta tuskin saa, ennenkun joku pystyy sen tilastollisesti/tutkimalla todistamaan. Esim, kuinka monta niskavauriota perinteisellä niskatuella ralli/jokkis kisoissa. Tuossa jutussahan jo mainittiin, että ovat kaksi täysin eri lajia, joten asioiden yhteen sopiminen yksi yhteen ei ole edes mahdollista. Liian monet esittävät asiasta mielipiteitä " vakaumuksen syvällä rintaäänellä " pystymättä asiaansa kuitenkaan millään lailla perustelemaan. Olisi molempien lajien yhteinen hyöty jos joku viitsisi ottaa asian tutkittavaksi. Ensimmäisenä tulisi mieleen, että suurimmat intressit pitäisi löytyä hanssin kaupustelijan eli AKK:n puolelta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 13.09.2011 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tekemistä hanssilla oli siihen että kuskin jaka murtui ja kisa keskeytettiin sen takia ambulanssin tuloa varten, käsiähän tuossa olisi tarvittu, vai haittasiko hanssi kuljettajan hartioissa ranteitten toimintaa niin ettei auto pysynyt hallinnassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami nukarinen



Liittynyt: 10 Tou 2010
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.09.2011 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rerer9 kirjoitti:
Eipä tuon videon perusteella päässyt minkäänlaiseen selvyyteen siitä, kumpi laite tuossa tilanteessa olisi toiminut paremmin, hans vai perinteinen niskatuki. .


Mutta enhän minä mitään semmoista ole väittänytkään, että kumpi olisi parempi Very Happy Jotkut vaan ovat jyrkästi sitä mieltä että se on aivan turha! ENKÄ NYT VÄITÄ ETTÄ SINÄ OLISIT SEMMOISTA SANONUT!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami nukarinen



Liittynyt: 10 Tou 2010
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.09.2011 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kusti kirjoitti:
Mitä tekemistä hanssilla oli siihen että kuskin jaka murtui ja kisa keskeytettiin.


Ei sitten yhtään mitään!! Mutta siihen EHKÄ että niskavammoilta vältyin. Todennäköisesti olisin välttynyt myös perinteiselläkin niskatuella. Mulla muuten oli semmonen käytössä monta vuotta rallissa ja sprintissä ennen kuin ostin Hansin Wink

En nyt vaan malta olla sen verran kommentoimatta, että täälä ollaan perusteltu Hans-pakon poistamista jokkiksesta koska se ei ole niin tarpeellinen kuin esim rallissa ja sprintissä, koska jokkiksessa ei tule noin kovasta vauhdista äkkipysäyksiä! Ja niinhän se asia onkin! Se että jokkiksessa ei ole pakko käyttää Hansia on aivan oikein! MUTTA, miksi näin negatiivinen palaute Hansista, jota ollaan käytetty eri lajissa ja se on toiminut JUURI SELLAISESSA tilanteessa mitä varten se on suunniteltu?
Pidetään mielellään mahdollinen keskustelu "siistillä" linjalla ja jätetään vi**uilu pois! Mun ei ole todellakaan ollut takoitus alkaa paasaamaan tosta niskatuesta, ihan niin kuin heti alkuun olen sanonut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esko Reinikainen



Liittynyt: 25 Maa 2011
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 13.09.2011 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On ikävää, että keskustelu tällä areenalla ei aina pysy asiallisena. Oma lähestymiseni asiaan on ASIAN kyseenalaistaminen eikä suinkaan loukata ketään. Oman näkemykseni kukaan tuo vastentahtoisuus hanssia kohtaan on esiintynyt lähinnä endurancen ja jokkiksen harrastajien taholta ja siksi, että miksi ollaan tyrkyttämässä FIA:n varusteita täysin kansallisiin lajeihin kysymättä asiasta harrastajien mielipidettä. Tuollainen ylhäältä alas käskytyksen muodossa tapahtuva harrastustoiminta ei pitäisi enää kuulua tähän päivään. Tulee enemmänkin mieleen aikoinaan preussilaisen armeijan kuri kun tämän päivän yhdistystoiminta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami nukarinen



Liittynyt: 10 Tou 2010
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.09.2011 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No näinhän se on! Tämmöinen "pakottaminen" kun ei ole mistään kotosin. Johan se nähtiin Rallin SM:ssä kun oli pakko ostaa Pirellin renkaat ja aina oli pakko ostaa uusia. Mun idea (?) tässä topicissa tais ollakkin, että vaikka sitä yritettiinkin pakottaa (eikä onneks onnistunu), niin ei se silti huono kapistus ole.
Pidetään keskustelu tällä linjalla Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 13.09.2011 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossain hämärässä tulevaisuudessa kirjoitetaan onnettomuustutkintalautakunnan raportissa:
"Rajun kaadon yhteydessä kuljettaja tipahti penkkeineen Jm-luokan autonsa pohjasta läpi, kun hitsausaineena käytetty ns. sika-kitti ei pitänyt autoa kasassa. Kuljettajan niskat säilyivät ehjinä, koska hän käytti HANS-tukea. Tosin kuljettaja kuoli sisäisiin verenvuotoihin."

Saisiko muuten ihan tavan pellille jonkun FIA-leiman? Silloin voitaisiin hyvillä mielin laittaa sääntöihin määräys, että noita autoja pitäis hitsatakin.



... mutta jos kerran HANSin avulla saa blondilta hoitsulta Muumi-limpparia, niin mä oon mukana.

rasvis kirjoitti:
PS.Niskat eivät ole edes arat


Oliko se hoitsu noin hyvä hierojakin? Mä oon rakastunu.
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 13.09.2011 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hanssi saattaa olla hyvkin keksintö rallissa tai sprintissä mutta jokkiksessa hyötyynsä nähden aivan liian kallis minun mielestäni. Radalle jossa voisi tulla vastaava törmäys tuskin myönnettäisiin kilpailulupaakaan.

Puhutaan hans-keskustelusta yms mutta eiköhän hans ole vain nimitys kaikelle sille "kehitykselle" jota akk ajaa? kolmikerrospukuja ja tulipalokalsareita ja saumattomia turvakehikoita JM:ään.. Niin jumalattoman todellisuudesta vieraantunutta omasta mielestäni kuin olla ja taitaa.


Viimeinen muokkaaja, Vesa-Matti Junnila pvm 13.09.2011 20:42, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 13.09.2011 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turvallisuudesta huolehtiminen ei ole koskaan väärää. Väärää on kun ei ryhdytä turvallisuutta oikeesti parantaviin asioihin. Radoilla pidennetään lähtö sekä muitakin suoria ja radantarkastelijat leimaavat näitä ratoja jokkis käyttöön. Kuten hän edellä kirjoittaa todellisuudesta vieraannutaan lujaa nopeutta. Kaiken maailman Ekkelstonekopiot päsmäröi ja lakeijjat myötäilee vailla omia näkemyksiä, aik:n leimat pikkutakeissaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 13.09.2011 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kinnuselle iso käsi Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 13.09.2011 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sääntökirjassa on maininta:
alkoholin vaikutuksen alaisena on kilpailuun osallistuminen kielletty,
promilleraja on tasan 0 promillea---- tuliko kilpailukieltoa yli 1 vuosi vai 2 ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami nukarinen



Liittynyt: 10 Tou 2010
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 13.09.2011 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juha Hytönen kirjoitti:
Sääntökirjassa on maininta:
alkoholin vaikutuksen alaisena on kilpailuun osallistuminen kielletty,
promilleraja on tasan 0 promillea---- tuliko kilpailukieltoa yli 1 vuosi vai 2 ?


Ei tullu kilpailukieltoo mut 8 viikkoo kipsiä. Tiedän että ulosajo tapahtui "lapsellisesti", mutta sekin johtui vaan siitä että keskittyminen oli edempänä kuin itse kuljettaja. Ajatukset oli jo seuraavan mutkan jarrutuksessa, niin pääsi ns.imaseen sisämutkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eetu sulo



Liittynyt: 14 Syy 2011
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 14.09.2011 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällähän onkin rakentavaa keskustelua. Asiat voisi sujua paremmin ilman ylimääräista päänaukomista. eikös se ole jokaisen oma valinta mitä oman torson suojaksi laittaa. Ja kyllähän toi nilkan murtuminen oli ihan Akk:n vika jos ois saanu vetää turvasaappailla niinku ennen ni ei ois sattunut, eihän nois fia tennareissa oo ees turvakärkee eikä naulan kestävää pohjaa. Shocked . Ps: Älkää suuttuko, olen kanssanne samaa mieltä ei ne fia laput kuulu kansallisiin lajeihin. kyllä jm:luokassa olisi korien kuntoon puututtava enenmän eikä pienet asenne muutoksetkaan joissain asioissa olisi pahasta. Vielä loppuun asiat muuttuvat vain jos kaikki vetää yhtä köyttä. Kiitos ja anteeksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joni siirtonen



Liittynyt: 14 Syy 2011
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 14.09.2011 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jsiek kirjoitti:
Jossain hämärässä tulevaisuudessa kirjoitetaan onnettomuustutkintalautakunnan raportissa:
"Rajun kaadon yhteydessä kuljettaja tipahti penkkeineen Jm-luokan autonsa pohjasta läpi, kun hitsausaineena käytetty ns. sika-kitti ei pitänyt autoa kasassa. Kuljettajan niskat säilyivät ehjinä, koska hän käytti HANS-tukea. Tosin kuljettaja kuoli sisäisiin verenvuotoihin."

Saisiko muuten ihan tavan pellille jonkun FIA-leiman? Silloin voitaisiin hyvillä mielin laittaa sääntöihin määräys, että noita autoja pitäis hitsatakin.



... mutta jos kerran HANSin avulla saa blondilta hoitsulta Muumi-limpparia, niin mä oon mukana.

rasvis kirjoitti:
PS.Niskat eivät ole edes arat


Oliko se hoitsu noin hyvä hierojakin? Mä oon rakastunu.




joo o olen asiasta kanssasi samaa mieltä. ymmärtäisin jos jokkiksessa nousisi nopeus yli 180 KM/H niin hanssista voisi olla hyötyä mutta kun jokkis autot ovat niin mätiä ja kaaret on mitä on niin ei siinnä paljoa hanssi auta kun kuski tulee pohjasta kaarien tai penkin kanssa läpi. kun tuokin rahasumma joka hanssiin menee jos se panostettaisiin auton turvakaariin ja pariin arkkiin peltiä niin ei sitä hanssia tarvittaisi. ymmärrän kyllä esim:FORMULAT että siellä hanssi on pakollinen kun nopeus on yli 200 - 300 Km/H ja "autot" ovat hiilikuitua. mutta se siitä. Mielipiteeni on se että AKK/ FIA pilaa koko lajin. Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä keskustelua Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)