Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
2012 jokkiksen tekniikkapuolen säännöt
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
PRH



Liittynyt: 20 Hel 2008
Viestejä: 52

LähetäLähetetty: 15.10.2011 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopettakaa jo tuo vitun kitinä joka asiasta! Säännöt ovat OK!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Olli Tonttila



Liittynyt: 15 Hel 2010
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 15.10.2011 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä pitäis säännöt jäädyttää vaikka 3 vuodeksi. niin että ei yhtäkään muutosta seuraavaan 3 vuoteen! Eiköhän vuoden päästä taas muuteta painoja ja ajovaruste sääntöä kun ei ollutkaan hyvät. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 15.10.2011 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niinhän toi akk tekee joka vuosi,ei mikään ole hyvä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 15.10.2011 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysymys paljonko vaatii 1mm peltiä mitä säännöt on vaatinu lisäämään n:60kg tai paljonko oon vaatinut kaariputken lisäämistä metriä? Vastatkaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 15.10.2011 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Painojen tiputus on lyhyen ajan (vuosi-pari) katsonalla hyvä mutta pidemmälle (viisi vuotta ja yli) tulevaisuuteen erittäin huono.

Suihkutusmoottorien sääntö on hyvä.

Rengasprofiilin laskeminen 50 on erittäin hyvä koska nykypäivänä on enää harvassa autossa ensiasennusrenkaan profiili 65 tai suurempi, 50 sarjalaisten tarjonta on parempi kuin 65 sarjalaisten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 16.10.2011 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noin vuosi sitten kirjoittelin putkien painoja... Oliskos ollut 42,4X3,2 noin 3,3 kiloo/metri ja millin pelli neliölle karvan alle 8 kiloo. En jaksanut tarkistaa isostakirjasta mutta kuin olis sellanen mielikuva että ruostevauriot korjattava vähintään 1mm pellillä...

Mutta mitäpä tuota turhaan ajattelemaan lajin tulevaisuutta, noita pikkufiattejahan löytyy edelleen joka puolelta? Uudempi aihio on raskaampi...Mahtaako olla jotain yhteistä sillä että ne jotka kannattavat kevyempiä painoja haluavat myös hintaan korotusta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markku luostarinen



Liittynyt: 01 Huh 2011
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 16.10.2011 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Säännöthän on jäädytetty vuodeen 2020. Näinhän Suulperi sanoi Kaanaassa, vierelle tulee uusi luokka 2015 ja uusiluokka pääluokkana 2020.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 17.10.2011 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olis voinut poistaa noi pe...leen FIA leima vaatimukset...ei noilla leimoilla ajeta ja ne eivät lisää yhtään turvalisuutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami Siitonen



Liittynyt: 02 Hel 2012
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 02.02.2012 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jone y kirjoitti:
olis voinut poistaa noi pe...leen FIA leima vaatimukset...ei noilla leimoilla ajeta ja ne eivät lisää yhtään turvalisuutta


Elämme tällä hetkellä 2000 lukua, emme ole enää 60 luvulla. Kaikki kehittyy, Ei enään voi ajaa puukengissä ja paskasissa työhaalareissa.
Itse aloittavana harrastajan haluan että en pala sinne autoon tai taita niskoja jos kaadan..

Itse olen hanssin kannalla nähtyäni viime kesänä muutaman erittäin pahan kaadon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 02.02.2012 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saa sen hanssin ostaa ei täältä tarvi hyväksyntää kysellä siihen.
Tais se olla palaminen lähellä viime kesänä..
Vyöt ja penkki siinä eniten paloi ne pitäis olla palamattomia kans.

Sääntökirjassa on vaadittavat turvavarusteet luokkiin.
Niitä on saanut ostaa ajat sitte jo lisää jos on halunnut, eipä kovin moni vaan ole niitä leimojen takia ostanut..

Kannattaa sitten muistaa liikkua varikolla varovasti.
Nastakenkiä suosittelen käytettäväksi talvella.
Mutkaan mentäessä turhaan sit makaa koko ajan jarrupolkimella.

Jos hirvittää ei ehkä ole sopivin laji harrastaa.

Ei tossa ole mitään järkeä ees taas rukata noita sääntöjä.
Ja jos se lisäpaino ei pysy 4 ruuvilla kiinni siinä pelkääjän paikalla vahvistetussa lapossa.
Kuinka se kaveri pysyy sinä vieressä vaikka heiluu ja rasittaa 4 pisteen kiinnityksiä, vipuvarttakin tulee aivan erilailla korkeusasemasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 02.02.2012 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten 60 kg. lisäpaino "apumiehen" paikalla parantaa kuljettajan, kanssakilpailijoiden sekä katsojien turvallisuutta Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ilkka Ollikainen



Liittynyt: 03 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 02.02.2012 23:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko taustalla kumminkin ollut se uudempien autojen saaminen tasavertaisemmiksi vanhempien kanssa?

Kyllähän tämän valituksen lisäpainon kiinnityksen vaikeudesta ymmärtää kun katselee normaaleja jokkisautoja, näkyy vaikka minkälaisia hitsausyrityksiä ja hitsaamattomia kohtia turvakaarissakin.. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 03.02.2012 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juha Hytönen kirjoitti:
Miten 60 kg. lisäpaino "apumiehen" paikalla parantaa kuljettajan, kanssakilpailijoiden sekä katsojien turvallisuutta Question


Miten joku voi olla niin kädetön, ettei saa tuota pysymään autossa paikoillaan vaikka pyörisi 100 kertaa ympäri?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 03.02.2012 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Montako rataa on jossa katsojat pääsee yhtä lähelle kuin ralleissa?
Mitä niistä muista murehtii jos laji alkaa kuoleen jo muutenkin.

Jos se Juhakin on yhtä kätevä kun tuolta ylhäältä luin motin sylinterinputkien sorvauksesta.
Ei pitääs olla tosta lisäpainosta nui kovaa pään vaivaa.
Jokos ne kaikki on menny kaupaksi?

Etupään suojauksen kun tekee sääntöjenmukaan saa painoa sinne tuuppareihin eteenkin.
Kielletään vaikka sen tavaratilan kotelon muokkaus ohjaamoon päin tuuppareissa, kyllä olis muokattavaa.

Kyllä porukka valittaa kun pitääs lisähommiin ruveta ja pihalla on niitä 10.
Jos taas hintaa nostetaan taas hintaa 400-1000e ei haittaa mitää.

Onkohan ollut yhtäkään vuotta kun voisi jäädyttää säännöt edes 3v.?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teppo Joutsi



Liittynyt: 21 Hel 2010
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 03.02.2012 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Painojen tiputus on lyhyen ajan (vuosi-pari) katsonalla hyvä mutta pidemmälle (viisi vuotta ja yli) tulevaisuuteen erittäin huono.



Rengasprofiilin laskeminen 50 on erittäin hyvä koska nykypäivänä on enää harvassa autossa ensiasennusrenkaan profiili 65 tai suurempi, 50 sarjalaisten tarjonta on parempi kuin 65 sarjalaisten.


Juu oli hyvä toi rengasprofiilin laskeminen mutta samalla olis voinut nostaa ton tuuppareiden rengasleveyden 195. Ei löydy meinaan kauheen helpolla (lue halvalla) esim 185/50/15 rengasta.. 195/50/15 olis pilvin pimein.No pieni ongelma on mut kummiskin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 4 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)