Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Nuortenluokan autojen myynti
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 28.05.2012 15:47    Viestin aihe: Nuortenluokan autojen myynti Vastaa lainaamalla viestiä

Olisi suuri virhe jos nuorten luokasta poistetaan auton myyntivelvoite. Sääntömuutos kuljettaisi väjäämättä siihen että voittoon tarvittaisiin kallis auto. Sitä virhettä ei pitäisi tehdä että myyntivelvoite olisi joillakin eri. Lukiessani JM-lajiryhmän kokouksen tiedotetta, on huomioitu myös se että kilpailut on tulleet pitkäkestoisimmiksi. Jaksaako yleisö katsoa yli kuutta tuntia kisaa jossa esim taukoja on tunnin välein? Ei jaksa. Järjestäjät on tulleet ahneiksi (halutaan paljon tarjouksia) ottaessaan jokaisen mahdollisen luokan yksipäiväiseen kilpailuunsa. Järjestäjiltä kuitenkin puuttuu kyky organisoida tälläinen määrä luokkia kohtuu ajassa läpi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anttti-Pekka Männistö



Liittynyt: 17 Hel 2008
Viestejä: 346

LähetäLähetetty: 28.05.2012 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen täysin samaa mieltä Markon kanssa!
Idea Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 28.05.2012 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä että nuorten edullisesta mukaan pääsemisestä ollaan AKK.ssa kiinnostuneita.

Mitä uusi huoltaja jo nykyisin näkee tullessaan jälkikasvunsa kanssa nuortenluokan kisaa seuraamaan?
Kilpailun voittaja ajaa tuhansien eurojen arvoisella käsin rakennetulla erikoisautolla joita ei ole ollut liikeenteessä vuosikymmeniin eikä nuoret tule saman vetotaavan omaavilla autoilla ikinä kortin saatuaan liikentessä ajamaan. Huoltaja saati nuori ei edes tunnista mikä auton merkki on.

Myyntivelvoitteen poistaminen ko. luokasta lisäisi voimakkaasti näihin soraformuloihin panostusta ja sitä kautta karkottaisi edullisesta harrastamisesta kiinnostuneet mahdolliset aloittajat.

Nykysuuntauksen mukaisesti nuortenluokkaan voitaisiin määrätä kalustoksi FIA-luokituksen omaava V1600 / V1400 auto
Huomattava parannus saataisiin aikaan toki silläkin että nuoret ajaisi vain EVK-kalustolla.

Oletan että tätä vastustaa pieni äänekäs joukko joka on tehnyt jo 30vuotta asiat samalla tavalla eikä niihin haluta muutosta.
Siitä huolimatta olisi mielenkiintoista saada perusteluita sille miksei nuortenluokan kalustoksi voitaisi määrätä EVK esim.2013 alusta alkaen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 29.05.2012 07:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sot sot koskemasta myyntimenettelyvelvoitteeseen.
Jos halutaan jotenkin tukea nuortenluokkalaisia, voisi osanottomaksun poistaa kokonaan. Rahana sillä ei ole kenellekään suurta merkitystä, mutta olisihan hieno ele nuorille.

Koko lajia pitäisi katsoa uudesta näkökulmasta, onhan se muuttunut jo kalustonkin suhteen suuresti. EVK-kalusto on ollut nousussa jo vuosia, niin määrältään kuin laadultaankin. Ajettuja kilpailujakin tarkastellessa on sokea Reettakin varmaan huomannut että yksipäiväisissä kilpailuissa joissa ajetaan sekä EVK yleinen ja Yleinen, ko luokkienosanottaja määrät on olleet melko tasan.
Miksei siis EVK ja tuupparit voisi ajaa täysin omat kilpailunsa? Nämä luokat voisi ajaa limittäin. Tämä säästäisi aikaa ja mahdollistaisi senkin että luokkia voisi ottaa lisää niin ettei aikataulut veny.
Mikään ei estäisi myös ajamasta nk. superfinaalia jossa molempien luokkien parhaat osallistujien suhteessa ajaisivat paremmuudesta, ehkä niinkin että lähtöviiva olisi tasoittava rallicrossin tapaan.

Tämä ehkä vaatisi pienen korotuksen ilmoittautumismaksuihin, mutta se ei liene mikään suuren älämölön ongelma. Järjestelyt maksaa nykyään paljon ja eiköhän nämä maksut ole juuri se millä ne kustannukset katetaan. Muihinkin hintoihin pitäisi tehdä tarkistuksia, mm buffetti hintoihin. Leipä nousee ja viina kallistuu…Radat kuluu nykytehoilla enemmän, pitää panostaa myös kunnostuksiin enemmän.

Nyt pitää olla valmis suuriinkin uudistuksiin, jo senkin vuoksi että katsomossa ei kohta ole kuin autonostajat. Heillekkö tätä lajia tarjoillaan? Siltä ainakin nyt vaikuttaa!
Ostotarjoussääntö on sekainen kuin ne kuuluisat ”Sinkkosen akan karvat”. Jälki viisastellen voi sanoa että silloin adressin yhteydessä puskasta tullut muutos toimitsijatarjouksiin oli suuri virhe!
Olkoon sääntö nyt sellainen kuin on, vaikka se ei ole missään nimessä hyvä – ainaiset muutokset eivät ole koskaan hyvästä, mutta jos on tarve, pitää sääntöjäkin muuttaa..

Olin tuossa viime lauantaina Kouvolassa rallicrossin kisassa. Siellä 14-vuotias ajoi kuin miehet, jo miehen ikäisten seurassa. Uudistaisin lajia siltäkin osalta että halutessaan nuori voisi nousta yleiseen ajamaan siinä vaiheessa kun näytöt olisi siihen riittävät.

Mitä tulee kilpailujen järjestelyihin. Kilpailuja tekee erittäin pieni joukko. Tarkoitan heitä jotka organisoivat ne kilpailut, siis järjestelevät. Tekevät sen ison työn kootessaan tekijät, hankkiessaan muut toiminnot.
Se on kuulkaa tietämättömät usein viikkojen työ! Ja tietämättömiä on valitettavan paljon.
Itse olisi valmis siihen että toimitsija statuksen tarjouksiin saisi jos on ollut vähintään kolmessa autourheilukilpailussa toimitsijana vuoden aikana. Statuksen myöntäjänä toimisi oma seura. Toimitsijoille voisi tehdä samanlaisen kortin kuin debytanteillakin on. Systeemin voisi rakentaa KITIn yhteyteen, kuten tutkinnotkin kirjataan. Status olisi voimassa kalenterivuoden. Ei pitäisi olla vaikeaa jos tahtoa vaan löytyy.

On hyvä että puheenjohtajien raporttejakin on aloitettu lukemaan ”tarkemmin”, ja niistä poimittuja huomioita tarkastelemaan. Mitä tekee raportilla jos niihin kirjoitetuilla ei ole mitään merkitystä. Samat erheet, puutteet ja virheet toistuu vuodesta toiseen kun kukaan ei puutu niihin, vaadi parannuksia. Mikään ei kehity jos kehitykseen ei ole tahtoa.
Olisi hyvä jos edellisen kisan raportti olisi PJ:llä käytössä ja ennen kisaa se käytäisiin johdon kanssa yhdessä läpi hyvissä ajoin ennen luvan myöntämistä.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 29.05.2012 08:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdottomasti ei myyntivelvoitteen poistamiseen, siinä mentäisiin taas niin mettään.

Saako sen FIA- luokitellun auto mallin V1600 / V1400 ostaa sitten 1150 eerolla enpä usko pakostakin hinnan korotuspainetta tuloo.
Koriaihioiden hinnat nousee lisää kun ne kelpaa 2 lajiin.

Kirjoitit
Kilpailun voittaja ajaa tuhansien eurojen arvoisella käsin rakennetulla erikoisautolla joita ei ole ollut liikeenteessä vuosikymmeniin eikä nuoret tule saman vetotaavan omaavilla autoilla ikinä kortin saatuaan liikentessä ajamaan. Huoltaja saati nuori ei edes tunnista mikä auton merkki on.

Eikö EVK-kalusto ole suurimmaksi osaksi sitten samanlainen 60-80 luvun auto jota näiden henkilöiden on yhtä vaikea tunnistaa?

Minäkin tunnen kaikki vanhat kun kiinnostaa, mutta uusia en kaikkia kun ovat niin saman näköisiä.
On si melkoone huoltaja jos ei tunne ja muista oman nuoruutensa autoja sellainen ei ala tähän lajiin.

Voihan se nuori ajella paapan Museoautolla tai kunnostaa oman takatuupparinsa.

Evk kalusto nuortenluokkaan olisi ok jos jotain pitää keksiä v.2013-2014. Nykymallikin on silti toimiva. Ainakin kardaaneilla oppii ajamaan luisussakin ettei mennä aivan kun uraautoillla.


Miten se yleisö viihtyisi kisoissa?

Kolme luokkaa päivässä alkaa oleen maksimi.
Kaksipäiväiset kisat on eri asia mutta nuorten ja naistenluokka saisi olla yhdistettynä osanottajien vähyyden vuoksi, tulee muuten niin katkonaista.

Jos yleinen aloittaisi sitten yhdistetty nuoret ja naiset ja lopuksi evk?
Näin yleisö näkee heti säpinää ja riittää loppuun asti.
Auton ostajat jaksaa kyllä odottaa ja näin katsojat tulee paikalle heti ekaa lähtöä seuraamaan, ostotarjouksetkin voi alkaa vaikka ennen evk alkua jolloin jo yli puolet tarjouksista on tehty ennen kisan loppua.
Väliajalle jotain viihdykettä yleisölle ja rataa kunnostetaan.

Kisat alkamaan 11.00 et pääsee kotiakin ajoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 29.05.2012 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Saako sen FIA- luokitellun auto mallin V1600 / V1400 ostaa sitten 1150 eerolla enpä usko pakostakin hinnan korotuspainetta tuloo.
Eikö EVK-kalusto ole suurimmaksi osaksi sitten samanlainen 60-80 luvun auto jota näiden henkilöiden on yhtä vaikea tunnistaa?
Minäkin tunnen kaikki vanhat kun kiinnostaa, mutta uusia en kaikkia kun ovat niin saman näköisiä.
On si melkoone huoltaja jos ei tunne ja muista oman nuoruutensa autoja sellainen ei ala tähän lajiin.



V1600 /v1400 autot jokkikseen oli tarkoitettu kevennykseksi, nuoret ajaa niillä muissa lajeissa.

1975 syntynyt kuvitteelinen huoltaja on saanut kortin 1993 ja tulevan nuortenluokan kuskinsa 1997 kyllä nuo vanhimmat nyt käytössä olevat mallit saattaa vierailta tuntua.

Mitä nykyisin tarvitaan jos joku nuori haluaa vaikkapa voittaa kilpailun? (oletetaan että auton käsittelyä ollaan päästy riittävästi harjoittelemaan.)Mistä, miten ja mihin hintaan hän saa hankittua tasavertaisen auton.

Lajin ulkopuolelta tulevalle on aloituskynnys melko korkealla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 29.05.2012 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:

Nyt pitää olla valmis suuriinkin uudistuksiin, jo senkin vuoksi että katsomossa ei kohta ole kuin autonostajat.

Olin tuossa viime lauantaina Kouvolassa rallicrossin kisassa. Siellä 14-vuotias ajoi kuin miehet, jo miehen ikäisten seurassa. Uudistaisin lajia siltäkin osalta että halutessaan nuori voisi nousta yleiseen ajamaan siinä vaiheessa kun näytöt olisi siihen riittävät.

Itse olisi valmis siihen että toimitsija statuksen tarjouksiin saisi jos on ollut vähintään kolmessa autourheilukilpailussa toimitsijana vuoden aikana.

Kyllä ensin pitää miettiä miksi ennen kuin olematonta aletaan korjaamaan. Miksi katsomossa on vain auton ostajat? Siksi kun olisi kiva ajaa, mutta autoja pitää metsästää, että sellaisen saa... Ja jos saat hyvän, ei sillä raaskita ajaa kun se pian ostetaan... Eikö olisi sama antaa kaikkien tehdä vaikka kymmenen tarjousta? Miksi ei? Ei se auton saanti helpotu, kokonaismäärä vaan nousee, todennäköisyys per ostaja pysyy aina samana (paitsi se ainut katsoja joka on ostanut jopa pääsylipun ja tekee yhden kuppaisen lottolapun). Näinhän kävi edellisessä ostotarjousuudistuksessa.

Miksi pitäisi nuoria päästää ajamaan aikuisten sekaan? Mitä sillä saisi? Miksi? Ei minusta ainakaan missään tapauksessa. Onhan se tietty kiva jos 14v ikänsä 24/7 pleikkarilla autopeliä hakannut juniori sivaltaa ulkoa ikänsä 88 koneisella kuplalla ajaneen nestorin ohi, mutta miksi? Kyllä sen ohituksen kerkiää Yleisessäkin luokassa tekemään

Miksi pitäisi joku toimitsijadebytanttipilipalikortti keksiä? Kyllä sikäli kun itse kisoissa käy, niin aina ne on ne samat naamat paikasta toiseen. Makkaranmyyjät (ja lipunmyyjät) ovat yleensä paikkakuntalaisia (koska makkaratiskiltä ei näe kisaa ja ei muuten saa hyviä kuviakaan, kokeiltu). Muu toimitsijakunta on kiertävää sorttia. Miten olisi että laitettaisiin hopeinen AKK pinssi per toimitsija per kisa ja vuoden lopussa laskettaisiin kuka on voittaja, miksi?

ÄLKÄÄ nyt hyvät ihmiset taas korjatko jotain rikki. Pitäkää homma mahdollisimman YKSINKERTAISENA. Ei ne katsomot täyty vaikka olisi torvimusiikkia tauoilla, kyllä se on se "motorsportti" jota harveneva joukko lähtee katsomaan. Lyhyet tauot, toimiva kisa, siinä se hyvä resepti. Koskaan ei voi kaikkia miellyttää. Katsojalla, yleisen kuskilla, EVK-kuskilla, Nu/Na-kuskilla ja toimitsijoilla on aivan eri mieliteot mikä olisi hyvä kisa. Ei tarvitse paljon naamakirjaa kummempaa otantaa, kun näkee missä ajetaan Yleinen ensin ja missä ei... Niuku ja Nauku joka tapauksessa, oli niin tai näin. Tai sitten oli katsojalla vääränhintaista/makuista/väristä makkaraa tai jopa Lidlin limsaa!

Miksi? katsomossa väki harvenee? Onko vaan niin, ettei tavallista tallaajaa jokkis kiinnosta ja elämä nyt vaan on saanut jotain muuta sisältöä kuin +5C vesisateessa kolmella sylinterillä rataa kiertävien perunasäkkien ihmettely (veti tai työnsi sitten mistä päästä tahansa)? Ehkä se nyt vaan ei ole trendikästä... Jäljelle katsomoon siis jää vain autoa epätoivoisesti haluavat kavereineen, se yksinäinen ryppyinen ostotarjouslomake hiirenkorvalle nyherrettynä likaisessa kourassa. "Kyllä nyt varmasti tärppää!" Pian tuokin kaveri myy naamakirjan osakkeensa (tai vie pullot kierrätykseen) ja ostaa suorilla 4000e rikkinäisen fiatin nettiautosta tai rakentaa "pitoauton" Saksanpojan hylkäämästä, turkkilaisen myymästä EVK-autosta... Ja sitten niillä ei tietenkään kyläkisaan voi mennä, vaan vähintään AKunkkuun/Pelloon/KKunkuun/SMään tai tai...

salmari kirjoitti:
Mitä nykyisin tarvitaan jos joku nuori haluaa vaikkapa voittaa kilpailun? (oletetaan että auton käsittelyä ollaan päästy riittävästi harjoittelemaan.)Mistä, miten ja mihin hintaan hän saa hankittua tasavertaisen auton.

Kyllähän on nuorella jonniinmoinen asennevamma jos heti vain voitto merkitsee. Kyllä tämän lajin lähtökohta on se auton rakentaminen omin pikkukätösin tai edes ajokuntoiseksi saattaminen. "hetimullekaikkitai..."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 29.05.2012 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi? katsomossa väki harvenee? Onko vaan niin, ettei tavallista tallaajaa jokkis kiinnosta ja elämä nyt vaan on saanut jotain muuta sisältöä kuin +5C vesisateessa kolmella sylinterillä rataa kiertävien perunasäkkien ihmettely (veti tai työnsi sitten mistä päästä tahansa)?

Laughing Laughing Laughing

Huonolla imagolla varustettu marginaalilaji joka ei kiinosta ketään sisäpiirin ulkopuolella olevaa, tämä joskus tuntuu joiltakin unohtuvan.

salmari kirjoitti:
Mitä nykyisin tarvitaan jos joku nuori haluaa vaikkapa voittaa kilpailun? (oletetaan että auton käsittelyä ollaan päästy riittävästi harjoittelemaan.)Mistä, miten ja mihin hintaan hän saa hankittua tasavertaisen auton.


Kyllähän on nuorella jonniinmoinen asennevamma jos heti vain voitto merkitsee. Kyllä tämän lajin lähtökohta on se auton rakentaminen omin pikkukätösin tai edes ajokuntoiseksi saattaminen. "hetimullekaikkitai..."[/quote]

Kyseessä kuviteltu nuori joka ajanut jokkista 2vuotta ja omasta ja naapurin mielestä ajaa jo hyvin. Mummokin on sitä mieltä että kärsivällisesti on tuo poika odottanut ja opetellut ajamista ja kyllä tuo olisi jo voiton ansainnut. Mistä auto vai onko kyseessä vain asennevamma ja pitäisi siirtyä muihin harrastuksiin?

Joo nettiautosta saa tosiaan-70 mallisen auton joka käy kolmella ja virkkuukoukku on poikki eikä maksa kuin 4000€

mietitääs vielä niitä muita harrastuksia, fiksuimmat miettii näitä asioita jo etukäteen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ilkka Ollikainen



Liittynyt: 03 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 29.05.2012 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä rakensin ekan oman auton 15-vuotiaana samanikäsen kaverin kanssa, ja 16-vuotiaana pääosin yksinäni toisen auton. Perustietoja autonrakentamisesta oli toki alussa ja vähän olin päässyt jokkisautoja rassailemaankin. Itse autojen rakentamisessa ei ole kuitenkaan ole ollut apuna kukaan enemmän lajia harrastanut, kaikki rakentelu ja kisojenvälinen fiksailu on pitänyt tehdä itse, ja voin kertoa että korjausopas ja netti on olleet kullanarvoisia informaationlähteitä.. Wink (Tottakai myös kokeneempien kertomat neuvot!)

Noilla kahdella omatekoisella autolla kerkesin ajaa nuorissa +30 kisaa, sisältäen mm. 4 voittoa, pari kertaa menestystä isommissakin kisoissa sekä MONTA keskeytystä radan varteen, ikimuistoisimpana ehkä keskeytys a-finaalin kärkipaikalta viimeiseen mutkaan kun puolalta lähtevä kiekkamittarin johto otti maihin. Ja vielä silloinkaan en älynnyt vaihtaa harrastusta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 29.05.2012 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

salmari kirjoitti:
Kyseessä kuviteltu nuori joka ajanut jokkista 2vuotta ja omasta ja naapurin mielestä ajaa jo hyvin. Mummokin on sitä mieltä että kärsivällisesti on tuo poika odottanut ja opetellut ajamista ja kyllä tuo olisi jo voiton ansainnut. Mistä auto vai onko kyseessä vain asennevamma ja pitäisi siirtyä muihin harrastuksiin?

Ei voittoja ansaita, ne otetaan. Mummo on aina ylpeä vaikka naapurin mummolle pahoitteleekin kun kaikki perintörahat sitten hassataan jonninjoutavaan ja turhuuksiin. Ei ajettu jokkista silloin sotavuosina ei. Hevosilla kerran ajettiin kilpaa, mutta oli eri motivaattorit silloin...

Niin kauan jokkiksella on tulevaisuutta kun ne nuoret ITSE haluavat lajia harrastaa sekä jopa vinkuvat iskää viemään kisoihin. Kun tuo loppuu ja vanhemmat/sukulaiset määräävät tahtia (tekevät/ostavat auton ja varusteet), ollaan metsässä. Mitä JOKAMIESLUOKKA oikeasti on? Sama koskee vähän myös vanhempiakin harrastajia. On monia yleisenkin kuskeja jotka ovat ajaneet kymmeniä vuosia ilman voittoa tai sitten sitä "seitkytluvun" loppupuolella viimeksi tullutta finaalipaikkaa... Silti se taunus tai kupla edelleen kelkotaan kisapaikalle hymyssä suin ja tapaillaan kavereita. Ja jos onni suo, hymyssäsuin lähdetään myös kotimatkalle kun kerrankin taas pääsin ihan sijoituserään asti ja vieläkään auto ei mennyt kaupaksi, vaikka pari suojaa piti varuiksi tehdä...

Ilkka kirjoitti:
Ja vielä silloinkaan en älynnyt vaihtaa harrastusta Very Happy

Lajin tulevaisuus olisi hyvissä käsissä jos Ilkkoja olisi enemmän. Amen. Pois pleikkarin äärestä ja jalon harrastuksen pariin. Eikä ostella mummon perintörahoilla "Vinskameita", golffilainen riittää... tai etuvetoinen tai...


Viimeinen muokkaaja, Antti Salmi pvm 29.05.2012 22:35, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 29.05.2012 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

salmari kirjoitti:
[quote
Saako sen FIA- luokitellun auto mallin V1600 / V1400 ostaa sitten 1150 eerolla enpä usko pakostakin hinnan korotuspainetta tuloo.
Eikö EVK-kalusto ole suurimmaksi osaksi sitten samanlainen 60-80 luvun auto jota näiden henkilöiden on yhtä vaikea tunnistaa?
Minäkin tunnen kaikki vanhat kun kiinnostaa, mutta uusia en kaikkia kun ovat niin saman näköisiä.
On si melkoone huoltaja jos ei tunne ja muista oman nuoruutensa autoja sellainen ei ala tähän lajiin.



V1600 /v1400 autot jokkikseen oli tarkoitettu kevennykseksi, nuoret ajaa niillä muissa lajeissa.



Juu tiedän ja saavat ajaakin mun mielestä sielä.

1975 syntynyt kuvitteelinen huoltaja on saanut kortin 1993 ja tulevan nuortenluokan kuskinsa 1997 kyllä nuo vanhimmat nyt käytössä olevat mallit saattaa vierailta tuntua.



Mä en tiedä missä 75 syntyny kaveri on kuskattu ennen kun on täyttänyt 18 eiköhän ne autot ole voinut olla jotain 60 lukuista (huomio suomen vanhin autokanta yli 20vuotta) ei silloin joka pihassa ollut uutta autoa..
Autot -80-93vm ei ole juurikaan muuttunut oleellisesti jossain korimallikin sama.

Oon minäkin istunut lukuisat päivät pörräämässä takapihan autoissa. Opel kadett b ja c, vielä oli perkules farkkuja, 2 jokkis simca 1000, ford zephyr, austin a40, volvo amazon.

Perheen ajo autoina ollut fiat 850 coupe joka sattuneesta syystä 75 vaihdettiin farkku Eskoon, Datsuneita ja Opeleita ollut kaiken mallisia.
Peltoautoja oli kasipätkä ja tilhi eskortti ja 18 vuotiaana niitä oli 2kpl 75vm.

Poika joka ei ole kuviteellinen on ajanut 86 ja 89 autoilla ja on syntynyt 2004.
Kyllä poijalle on tullu tutuksi vanhat autot vapun alla haaveili monta päivää et pääsee coupe kadetin -70 kyytiin.
Kun siitä tulee 16 vuotiaan pojan isä tietää ja huolehtii mistä maito ja leipä tuloo ja millä autoilla on ennen ajettu.
Perkele pumpulissako ne kasvatatte ja videopelien ääressä jos ei ne mitään tiedä autoista ei niitä autot ja kisat kiinnostakaan.


Mitä nykyisin tarvitaan jos joku nuori haluaa vaikkapa voittaa kilpailun? (oletetaan että auton käsittelyä ollaan päästy riittävästi harjoittelemaan.)Mistä, miten ja mihin hintaan hän saa hankittua tasavertaisen auton.


Se ei onnistu vaikka kuinka harjoittelee tai laittaa 100-200 000.
Pitää olla myös päätä vetää. Sitten jos se toimii ja on taitoa harjoiteltu voidaan kisoja voittaa jo huonommallakin kalustolla.

Jos joka mutkassa palaa jarruvalot liian kauan tai kaasua nostellaan on sama kuinka kalliilla pelillä ajaa.
Järkevämpää ajella kisoja ja kerryttää ajokokemusta jollain pelillä sit kun sillä romulla alkaa tulen tulosta voi etsiä sitä voitto autoa.

Eikä se voitto ole tärkeintä ja kivointa kärjestä voittaa, vaan ajamalla paremmin kun muut kuten asfalttikunkussa.

Kisoista saa ostaa autoja 1200e. Tai suorilla alle 5000e

Hakekaa ny nitro purkki jo lähelle jos suuta ei auta.


Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 30.05.2012 16:18, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 30.05.2012 02:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kisoista saa ostaa autoja 1150e.




vuonna 2012 1200e+20e Smile

Joka kisasta saa hyvän auton ostettua jolla voi nuorten luokassa pärjätä a-finaalissa,tuurista se on kiinni jos sen saa ja kaikille niitä hyviä ei riitä, ja kukaan ei pakota ostamaan 70 luvun fiattia,eikä muutakaan tuupparia,annetaan kuitenkin mahdollisuus niille jotka sellaisella haluaa ajaa,on muillakin automalleilla esim.nuortenluokassa pärjätty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 30.05.2012 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.vauhdinmaailma.fi/

Tuossa lehdessä/5 hyvä esimerkki tehdä suhteellisen nopea,kestävä ja hyvä ajettava auto nuorelle ja melko helppo saada "lapulla" kotiinviemisiä..eikös Antti S. ....Auto on Nissan Almera 2.0 Gti

Wink

ps. luin lehden tänään ja pisti silmään tuo tosiseikka!
pss huomattiin jo kemoralla,miten etuvedolla pärjättiin(rengassääntö >huom!)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 30.05.2012 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämäntyylisiä EVK-autoja nuorille ja tuupparit muihin luokkiin.

Edullinen hankkia, kestää harjoittelun, korjaaminen helppoa, ei käsintehtyjä erikoisosia, ajoltaan tätäpäivää, vastaavia saa myös putkivedolla.

Siten nuoret ovat suunnilleen samalla viivalla ja taitavin kuljettaja voitt.. hups meinas lipsahtaa.
(Kaikki pelaa periaatteen mukaisesti voidaan vaikka palkita kaikki samanlaisella pytyllä niin ei tarvi sitten kenenkään voittaa)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 31.05.2012 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinaatko että yleisen ja evk luokan finaali peleissä ole erikoisosia evk osalta.
Eikö sellaisia juurikin tarvita että se nuori voittaisi kun pitää ostaa niitä kalliita pelejä?
Taitaa jo kyläkisojen EVK kalustossa olemaan niitä erikoisosia jokaisessa.

Mikä on erikoisosa kaikki mitä on muokattu, muotoiltu otettu toisesta automallista.
Koska on siihen auto tai moottorityyppiin kuulumaton vakio osa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)