Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ford ohc, 44idf, röpöttää rikkaalla alle 3000rpm

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.11.2012 10:57    Viestin aihe: Ford ohc, 44idf, röpöttää rikkaalla alle 3000rpm Vastaa lainaamalla viestiä

Ongelmana röpötys alle 3000rpm jolloin seosmittari näyttää 10,1 eli minimiä. 2-litrainen ohc, bf63+säädettävä pyörä, kiinankopio 44idf:t.
Toimi moitteettomasti penkinssä, sen jälkeen vaihdettiin pääsuuttimet takaisin oikeisiin (140) ja radalle jolloin röpötys alkoi.
Kaasuttimet purettu ja putsattu paineilmalla, sytty tarkastettu, kokeiltu toista bensapumppua mutta ongelma ei häviä. Tuon 3000 rpm jälkeen toimii niin kuin pitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 20.11.2012 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästäkään mitään tiedä, mutta mitä isommat pojat on puhunut, niin veikkaisin vian löytyvän tyhjänäkäyntipiiristä. Ilmavuotokin yksi mahdollisuus.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.11.2012 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhjäkäynti/ilmasuuttimia kokeiltu puhdistaa ja vaihtaa.
Täytyy tutkia ilmavuodot vielä, tuntuu vaan oudolta kun on kuitenkin rikkaalla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tuke



Liittynyt: 12 Lok 2012
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 20.11.2012 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman tiimin kalustossa havaittu vastikään hieman vastaavanlaista ongelmaa, ja mahdollista on että liian suuri bensanpaine (sähköpumppu) pistää kaasarit tulvimaan neulaventtiileistä tai kiihdytyspumpun suuttimet liian suuret
--> seurauksena se että kun antaa kerralla läpät/luistin selälleen, meinaa tukehtua ja muutenkin käynti sekoilee eikä nosta kierroksia, mutta kun hitaasti antaa kaasua niin yläkierroksilla pelaa hyvin.
En tiedä onko tästä apua sun tapauksessa mutta tuli mieleen, toivottavasti saat laitteet toimimaan.

-Tuke
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.11.2012 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kone on omalla mekaanisella pumpulla, testattiin tänään facetin "lasikuppi"-pumpulla ja ihan samanlainen röpötys/tukehtuminen.
Kokeilin irroittaa ilmasuuttimet ja antaa varovasti paineilmaa sieltä niin tulee bansat ulos kurkkujen välissä olevasta reiästä, voisiko siinä olla vikaa? Tiivisteet on ehjät ja kohojen neulat toimii.
Jännä kun vika tuli periaatteessa pääsuuttimien vaihdon jälkeen ja ne on tarkastettu monta kertaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 01.02.2013 07:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vika katosi kun vaihtoi Dellorton 48:t, eli kaasareissa oli jotain häikkää.
Täytyy purkaa ne vielä kerran ja tarkastaa tiivisteet pääseekö vuotamaan bensaa väärälle puolelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
sumupaalu



Liittynyt: 07 Tam 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 01.02.2013 20:21    Viestin aihe: röpötys Vastaa lainaamalla viestiä

kokeileppa 155 tai 160 pääsuutinta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 01.02.2013 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt siis paikallaan toiset kaasarit, kokeilin 130-155 pääsuuttimia, eikä toiminta parantunut, huononi korkeintaan. Joku mainitsi että pitäisi vaihtaa tiivisteet niin voi auttaa. Täytyy purkaa osiksi ensi viikolla jos vaikka vika selviäisi.
Kiitos vastanneille!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Arttu Tikkala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 107
Paikkakunta: Ylihärmä

LähetäLähetetty: 01.02.2013 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkäs numeroiset seosputket sulla on niis?
_________________
.
.
.
http://www.tikkar.net
.
http://www.facebook.com/groups/323254746378/?ref=ts&fref=ts
.
.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 01.02.2013 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ne on alkuperäiset mitkä tulee kopio-webereissä.
Seokset säädettiin penkissä jonka jälkeen vika tuli esiin, toimi penkissä sekä ennen sitä normaalisti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jarmo Ylipelkonen



Liittynyt: 21 Mar 2008
Viestejä: 36
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 03.02.2013 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

""Toimi moitteettomasti penkinssä, sen jälkeen vaihdettiin pääsuuttimet takaisin oikeisiin (140) ja radalle jolloin röpötys alkoi.""


Tarkoittaa mitä???

Pudotitteko ilmasuuttimen tms. pois vahingos kun suuttimia vaihtelitte?
Meniko suuttimet varmasti pohjaan saakka kun kiristitte paikalleen?
Oliko "oikeat" suuttimet varmasti samankokoiset kuin väärät suuttimet penkis? Smile suuttimen numeroihin ei kannata luottaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karel Kuusisto



Liittynyt: 20 Mar 2012
Viestejä: 9
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 03.02.2013 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeilimme penkissä kolmea pääsuutinkokoa, suunta oli saatu laajakaistamittarilla ja lopulta parhaat käppyrät tuli juuri alkuperäisillä.
Vaihdoimme ne takaisin ja menimme radalle jossa vika oli ilmaantunut.
Purin sen jälkeen kaasarit kahdesti ja kokeilin eri suuttimia, myös ilmasuuttimia. Nyt kone toimii dellortoilla mutta laatikko menee jumiin kolmosen kohdalle, kertaalleen jo korjattu (halkinainen siirtäjä), nyt täytyy katsoa voiko kepin juureen laittaa täytettä jottei siirtäjä hyppäisi yli. Kyseessä 4-v loota tran-x välityksillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Arttu Tikkala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 107
Paikkakunta: Ylihärmä

LähetäLähetetty: 03.02.2013 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on tarvetta uudelle tiivistesarjalle, niin niitä löytyy 20€ / kpl
_________________
.
.
.
http://www.tikkar.net
.
http://www.facebook.com/groups/323254746378/?ref=ts&fref=ts
.
.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)