Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
AIK-tiedote
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 15.10.2010 16:03    Viestin aihe: AIK-tiedote Vastaa lainaamalla viestiä

Jatketaan täällä,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi koskinen



Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 15.10.2010 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ny tarvii sit pahvin/alumiinin pelkääjänki puolelle... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 15.10.2010 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/27146.aspx
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 15.10.2010 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä että ovien tilanne saatiin selväksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
J.Tuomela



Liittynyt: 13 Kes 2010
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 15.10.2010 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa, että ovien osalta homma on selvä? Mitä tehdään niille 99% autoja, joissa alkuperäiset ovien sisuskalut on heitetty mäelle?? Entä käykö 1mm pelti oviverhoilun tilalle, vai kelpaako vain alumiini???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri korpela



Liittynyt: 25 Tam 2008
Viestejä: 140
Paikkakunta: kaustinen

LähetäLähetetty: 15.10.2010 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

J.Tuomela kirjoitti:
Jaa, että ovien osalta homma on selvä? Mitä tehdään niille 99% autoja, joissa alkuperäiset ovien sisuskalut on heitetty mäelle?? Entä käykö 1mm pelti oviverhoilun tilalle, vai kelpaako vain alumiini???


Niihin 99% kevenettyihin oviin hommataan uudet sisuskalut ts keventämättömät ovet ja . Sääntöhän on yksiselitteinen. Samaten säännössä lukee 1mm alumiini, joten materiaaliksi kelpaa vain alumiini. Jippii.............
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Janne Kivenmäki



Liittynyt: 11 Huh 2008
Viestejä: 17

LähetäLähetetty: 15.10.2010 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se saatanan hyvä että Jorma sai tilanteen selväksi ovien osalta! Shocked
Tämä syksy hitsailtu ja fiksailtu kisattua kuplan koria, vm-67. Kori nyt siisti, ehjä ja maalausta vailla.
Tulee painamaan ilman lisäpainoja n.650kg!
Tarkoitus oli laittaa isolla, 2020cm koneella jolla vaatis vuoden alusta 170kg lisää!
Taitaa olla viisain kun lykkää pihalle takaisin, pikkukoneellakin vaatii siis 90kg lisää painoa!
Eli, siisti kuplan kori myynnissä, uudella puolikaslaatikolla, omilla paikoilla ja 31-perällä. Korista kaikki käyty läpi, jarrut, loksut ym. On ryhdikäs.
050-3329684, s-postiin saa kuvia.

Kokemäellä ja kyllä vituttaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha-Matti Kontti



Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Jämijärvi

LähetäLähetetty: 15.10.2010 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt ne sääntönikkarit on keksiny ratkaisun lajin turvallisuuden parantamiseks,lisätä painoa 60 kg..-no huh.huh. LUULETTEKO TE TOSIAAN!! Kilpailioiden olevan niin tyhmiä että pultataan 60 kg apukuskin lattiaan. Käytännössä se piilotetaan tuuppareissa auton rakenteisiin ja mihinkähän suuntaan mahtaa muuttua esim.133 ajettavuudeltaan ja hallittavuudeltaan ku siinä on 30kg per puoli lyijyä takapyörän takapuolella,epäilisin että ei ainakaan parempaan päin..HALOO!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Olli Tonttila



Liittynyt: 15 Hel 2010
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 15.10.2010 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

konde kirjoitti:
No nyt ne sääntönikkarit on keksiny ratkaisun lajin turvallisuuden parantamiseks,lisätä painoa 60 kg..-no huh.huh. LUULETTEKO TE TOSIAAN!! Kilpailioiden olevan niin tyhmiä että pultataan 60 kg apukuskin lattiaan. Käytännössä se piilotetaan tuuppareissa auton rakenteisiin ja mihinkähän suuntaan mahtaa muuttua esim.133 ajettavuudeltaan ja hallittavuudeltaan ku siinä on 30kg per puoli lyijyä takapyörän takapuolella,epäilisin että ei ainakaan parempaan päin..HALOO!!!



Mielestäni lisää turvallisuutta jos sen 60 kg edestä lisäilee vaikka kaariputkia ja vahvistaa kuskin lattiaa ja muuta koria. Mutta jokuhan saattaa ajatella ei kai se kannata jos helpommallakin voi päästä, eli lisäämällä lisäpainon. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 443
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 15.10.2010 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisäpainon (painojen) asentaminen muualle kuin "sääntöjen" määräämälle paikalle on kielletty.
Lähes 200kg:n painon pulttaaminen lattiaan apumiehen paikalle ei tunnu kovin terveelliseltä.
Teräksen ominaispainolla laskettuna kasan koko on tilavuudeltaan kunnioitettavan kokoinen ja vaatii vähintään 10.9 lujuiset pultit.

Nyt olisikin kiinnostavaa tietää kuka tai ketkä ovat tuollaisen säännön laatineet ? nimiä näkyviin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 15.10.2010 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.

Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jukka Pöyhönen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 38
Paikkakunta: Kokkola

LähetäLähetetty: 15.10.2010 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.

Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? Rolling Eyes

Onko kuskin oven sisäpeltejä saanut aikasemmin keventää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 15.10.2010 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

j.p kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.

Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? Rolling Eyes

Onko kuskin oven sisäpeltejä saanut aikasemmin keventää?


Ei ole tietääkseni,mutta lähes jokaisessa on niin tehty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jukka Pöyhönen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 38
Paikkakunta: Kokkola

LähetäLähetetty: 15.10.2010 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
j.p kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
Sen lisäpainon saa "lisättyä" vaikka moottorin tuki/takarautaan kun tekee sen riittävän paksusta tavarasta niin johan painaa ja muihin vastaaviin paikkoihin,mutta lähes 200kg ei noilla saa,loppu sitten lisäpainolla.

Mutta mistä saadaan oven sisäpeltejä muutama sata kappaletta mallia Fiat 133 ja 850, jotka hitsaillaan kiinni kevennettyyn kuskin oveen, joka on lähes joka autossa. Kuka alkaa tekemään sarjatuotantona ? Rolling Eyes

Onko kuskin oven sisäpeltejä saanut aikasemmin keventää?


Ei ole tietääkseni,mutta lähes jokaisessa on niin tehty.

Tähän asti on ainakin kelvannu, jos on ottanut vaan jostain ovesta sisäpellin ja hitsannut sen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 15.10.2010 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko näitä uusia sääntöjä jossain muuallakin luettavissa? Tarkoitan lähinnä, tuliko näihin olemassaoleviin sääntöihin/määräyksiin vapautuksia koskien esim. näitä 'takarautoja'? Jotkut kun ovat niihin lisäämässä puuttuvat kilot. Materiaalit ja määrät on melko selvästi muina vuosina kerrottu, koskien sekä näitä takasuojia, että muita vahvistuksia, mukaanlukien pohjapanssarin. Toki pohjapanssarin kokoa/muotoa ei ilmeisesti ole tarkemmin määritelty, karkeasti laskien 8kg/mm/neliö ei siltikään vaadi kohtuutonta pellin palaa. Siis mikäli haluaa mennä siitä, mistä aita on matalin, eli pohjan kokoinen lätkä neljällä 8mm pultilla lattiaan.

Malliesimerkki kattojärjestön ajattelumallista: Lisää kaikkea, kustannuksia ja painoa. Olisivat nyt edes sen turvallisuuden nimissä vaatineet samalla lisää kaariputkia, olisi paino tullut nyt tässä samassa uudistuksessa kuin kaupantekijäisenä, mutta kun ei niin ei..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)