Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
AIK-tiedote
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 22.10.2010 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Painon nosto on mielestäni sentähden hyvä muutos että enää ei tarvitse yhtä pakosti tehdä pikkufiiusta jos aikoo tehdä hyvän auton. Skodat ovat olleet ylipainoisia, kaikki kardaaniautot ovat olleet ylipainoisia... NE SAATANAN PIKKUFIATIT ON VÄHISSÄ JUMALAUTA!!! 80-luvun pikkuautoja saa ilmatteeks tai vajaalla satasella ihan ok-kuntoisia aihioita, mutta fiiun aihioita ei ole! satasella kappale saa tuoda meille kaikki 133/850 siviilifiiatit joissa on ehjät helmat,osat paikoillaan ja koppa muutenkin ryhdikäs....

Painon nostossa oli vain yksi vika, niitä nostettiin mielestäni liian vähän. Ja jos on mahdotonta laittaa punttia autoon niin sitten pienempää moottoria... Säännöt on sääntöjä ja niiden kanssa on vain elettävä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 22.10.2010 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mut kohtahan sen 80:kyt lukusenkin saa paalata jos tää yksi hölmö sais sen päättää yksin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nisse



Liittynyt: 03 Tou 2008
Viestejä: 76
Paikkakunta: Iisalmi

LähetäLähetetty: 22.10.2010 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo painojen nosto yks hailee pikku kisoissa kun ei ole vaakoja..
Eli ens vuonna voi surutta ajella ihan samanpainoisilla ku tähänkin asti...

Siis jos ajajia enää ylipäätään on...


Viimeinen muokkaaja, Nisse pvm 22.10.2010 23:20, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 22.10.2010 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarviiko sitä nyt sentään alkaa huutelemaan apuja sekä ylä- että alakerrasta, jos joku automerkki on 'kortilla'?

Kai niitä nyt maailmassa muitakin merkkejä on, kuin Fiat? Miksei jostain muusta saisi hyvää autoa, jos sellaisen on päättänyt rakentaa? Onko tosissaan kukaan sellaista kokeillut tehdä? Vai onko tämä nyt sitä ajatusmallia, että haluttaisiin vakioautoilla ajaa 'kilpaa`?
Kardaaneissa ja etuvetoisissa ei omasta mielestäni ole moottorin enimmäiskokoa rajattu yhtä pieneksi, kuin tuuppareissa. Ei liene tuupparikuskin vika, jos joku välttämättä haluaa ajaa alle litraisella Valiantilla vaikka kaluston elopaino sallisi kumminki parikin litraa muhevamman mosan? Tokkopa oli kemorassa pariinkin otteeseen nähty ripeähkö volvokaan ihan 1650cc?

Satasella ei saa tänäpäivänä juurikaan mitään, tuskin sellaisia museorekisterikelpoisia pikkuautojakaan vaikka olisi pihassa kuinka tilaa. Yksi hölmö? Ken hän lienee, sekö, joka maalaa autojensa kylkiin äitin ja anopin nimet?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 22.10.2010 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se sullekkin keijo vielä valkenee!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 22.10.2010 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

qaz kirjoitti:


Kai niitä nyt maailmassa muitakin merkkejä on, kuin Fiat?


No onhan nyt toki Idea Mm. VW Kupla ja Sumbeam imp, jos tästä lajista keskustellaan...

Fiatillla vain tullaan voittamaan isot kisat vielä monina vuosina,ja kyllä niitä fiatin koreja suomessa vielä riittää,ei ole loppu ei!

Kaariputkillahan tuo painon nousu olisi ollut järkevin toteuttaa ja tietyt vahvistukset koriin sallia ja ruostevauriosta tarkempi syyni katsastuksessa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2064
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 23.10.2010 05:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se nyt kumma jos ei painoja saada pysymään korissa kiinni. Miten ihmeessä saadaan moottorit ja vaihdelaatikot pysymään? Kotitekoisesti ne vierasmoottoritkin vaihdelaatikoineen on kiinnitetty. Menee yli ymmärrykseni taas kerran.
Painojoen nosto on tehty siksi että uusia korjea rakentaessa voidaan valita uudempi ja jo alkujaan turvallisempi kori tai näitä perinteisiä koreja rakentaessa tervejärkisesti laittaa vahvempia rakenteita ruosteisien paikkojen tilalle. Kukaan ei kiellä vahvistamasta vaikka turvakehikkoa ja sen kiinnityksiä, ei mikään sääntö tule sitä kieltämään.
Olen saanut kuulla näitä uudempikorisia rakentaneilta että on paljon helpompi rakentaa näistä, ei esim tarvitse tehdä kymmeniä tunteja ruostevauriokorjauksia. Perinteisien rakentajiltakin jää keventäminen pois.
Siis aivan oikea sääntömuutos mielestäni.
Aivan varmasti tullaan punnituksia tekemään, olkaa huoleti.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tuomas Salo



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 24.10.2010 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkähän toi ovisääntö nyt ensivuonna menee. Täytyykö neliovisissa autoissa olla takaovetkin alkuperäiset? Meinaan että on pikkasen monessa autossa takaovet kevennetty oikeen huolella. Eli toisinsanoen vain pintapellit takaovista jäljellä.
_________________
DoDiin, Ihana Tuote
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 24.10.2010 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sääntökirja sanoo vain että takaovet pitää hitsata kiinni, jossain olen nähnyt tarkennuksen että pelkkä pintapelti riittää, olisikohan jossain tiedotteessa vai sitten joskus katsastuspaikalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 25.10.2010 06:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ILVES-Joe kirjoitti:
Sääntökirja sanoo vain että takaovet pitää hitsata kiinni, jossain olen nähnyt tarkennuksen että pelkkä pintapelti riittää, olisikohan jossain tiedotteessa vai sitten joskus katsastuspaikalla.


Mitenköhän sitten jos kuski on takaoven kohdalla?
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H.A



Liittynyt: 10 Lok 2010
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 25.10.2010 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iha turhaa kitinää painojen nostoista. hyvä homma, mutta sääntöihin voitaisiin lisätä kohta; "erilliset pultatut lisäpainot kielletty". - noin nyt ei enää ole pelkoa niistä sinkoilevista painoista, vaan tilalla on paksumpaa lattiaa ja lisää kaariputkia, jotta saadaan auto painoihin?! uutta koppaa tehtäessä ei tartte laikata "kantavia korirakenteita" pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Raul Sandberg



Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 48
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 25.10.2010 09:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, koska tästä ovisäännöstä on pikkuhiljaa kehkeytymässä jonkinlainen episodi, niin eikös sääntöihin voisi sitten lisätä että , "mikäli oven rakenteita poistettu niin autossa pitää olla tupla oviputket tai "ristikko"?
Yhtäkkiä helpompi rakaisu, ainakin turvallisempi kuin häthätää hepattu sisäpelti. Tulis sitä vähän lisäpainoakin samalla "oikeaan" paikkaan.
Toimisi vaikka ajaisit hattuhyllyltä(vrt. takaa ajettavat 4-oviset) koska pääkaari tulee aina sijaita kuskin takana.



www.hiase.suntuubi.com


Viimeinen muokkaaja, Raul Sandberg pvm 25.10.2010 11:22, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JJo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 25.10.2010 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaatii kyllä vähintään rälläkkää että pultatut lisäpainot sinkoilee. Montako metriä turvakaarta pitäisi lisätä jotta 60 kg täyttyisi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arttu Tikkala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 107
Paikkakunta: Ylihärmä

LähetäLähetetty: 25.10.2010 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JJo kirjoitti:
Vaatii kyllä vähintään rälläkkää että pultatut lisäpainot sinkoilee. Montako metriä turvakaarta pitäisi lisätä jotta 60 kg täyttyisi?

n.20 metriä
_________________
.
.
.
http://www.tikkar.net
.
http://www.facebook.com/groups/323254746378/?ref=ts&fref=ts
.
.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 25.10.2010 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hiase kirjoitti:
No, koska tästä ovisäännöstä on pikkuhiljaa kehkeytymässä jonkinlainen episodi, niin eikös sääntöihin voisi sitten lisätä että , "mikäli oven rakenteita poistettu niin autossa pitää olla tupla oviputket tai "ristikko"?
Yhtäkkiä helpompi rakaisu, ainakin turvallisempi kuin häthätää hepattu sisäpelti. Tulis sitä vähän lisäpainoakin samalla "oikeaan" paikkaan.
Toimisi vaikka ajaisit hattuhyllyltä(vrt. takaa ajettavat 4-oviset) koska pääkaari tulee aina sijaita kuskin takana.



www.hiase.suntuubi.com


Ihan hyvä ideana,ei muutakun mailia akk jm lajipäällikölle niin asiat voi alkaa etenemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 4 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)