Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Ajovarustesääntö 1.1.2011 alkaen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pentti Toivanen



Liittynyt: 13 Syy 2010
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 29.10.2010 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tuota tullut niin tarkasti katsottua tuota kuvaa. Tuossakin saattoi olla vaikka Trabantin katto... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 29.10.2010 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jopas jotakin... Tokkopa ovat kaikki aiemmat kommentoitsijat kyseisenkään auton turvavarusteita tarkemmin syynänneet, mutta silti täälä ollaan jo laittamassa paaliin ja hylkyyn ja ties minne pelkän ulkomuodon vuoksi. Että haloo vaan teillekkin, olisiko pikkupakkasilla silti pitänyt käyttää pipoa? Vai onko käynyt niin, että muhkurainen ajoneuvoa muistuttanut peltimöhkäle on ohittanut teidät ulkokautta kurvissa ja vieläpä kierroksella, ja siksi kitistään kuin pahaiset lapset toisten autojen lommoista? Katkeruutta? Sitä epäilisin eniten, koska onhan se kamala paikka, kun esimerkin kaltainen 'nappi' ohittaa sekä radalla, että tuloksissa sellaisen pakkelilla siloitellun metallisävyisen vakiopierun.

Jos täälä aletaan huutelemaan jonkun naurettavan imagokysymyksen perään, sitä löytyy kuvaruudun oikeasta yläkulmasta punaista X:ää napsauttamalla. Kuten joku jo kertoi, ihan sama minkälaiset kuoret missäkin autossa on, kunhan perusasiat todellakin on kunnossa. Ihan yhtälailla nämä kiiltokuva-autot on vaarallisia, on nähty ns. meriittiautoja, jossa on lasikuidulla ja pakkelilla tehty pala lattiaakin. Moni kakku päältä kaunis pitää siis ihan paikkansa. Ja jos auton ulkomuoto alkaa olemaan hylkäysperuste, vaadin samaa myös ilmoittautumisen yhteyteen koskien kuljettajia, leima otsaan ja plastiikkakirurgin kautta seuraavaan kisaan, mikäli henkilö esteettisesti vähintäänkin haastava.

Antaa kaikkien kukkien kukkia jne, kaikesta huolimatta. Omasta mielestä tälläiset muhkurat kuuluu jokamiesluokkaan kuin rusinat pullaan. Tsemppiä näille harrastajille, jotka näillä 'hirviöillä' kisoja kiertävät. Eikä heillä ole niin suurta vaaraa menettää oivaa kalustoaankaan ostotarjouksella, kun ulkomuoto jo karsii ostajista miehet pojista.

Veikkaan, että perimmäinen tarkoitus linkittäjällä oli verrata ajovarustesääntöä kalustoon, hieman kärjistäen, mutta varsin hyvin siinä onnistuen. Kyllä siinä vähemmästäkin kilpakalusto kalpenee, kun kuski vieressä poseeraa kaikkine hansseineen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rami Varonen



Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 12
Paikkakunta: Lohja

LähetäLähetetty: 29.10.2010 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taisinkin viestissä mainita et ei oo mitään Santajaskaa vastaan,kyseinen koppi voi olla turvallinen jos niin uskoo.Varmasti liikkeellä on mädempiä 20vuotta nuorempia koreja.Lähinnä kritisoin Hansin tarpeellisuutta jos ajokkina on nakkikattila jonka pellit on lähinnä tina/silkkipaperia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 29.10.2010 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nieminen,älä sinä ala haukkumaan siitä,että on pää kuurassa.!!

ON SE NYT STANA TOSI,ETTÄ TUOMMOISET "SPITAALISET" vehkeet pitää poistaa rivistä.Aikansa kullakin vehkeellä ja sitten hyvästit ja kädet ristiin.Cool

Ugh...olen puhunut Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomi Kallioinen



Liittynyt: 11 Syy 2010
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 30.10.2010 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mun ei parane ainakaan tulla näemmä kauhajoelle ajamaan ettei ala korpelan mieli järkkymään. vehkeet kun on mulla yleensä tonne spitaalisten osastolle kuuluvia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toni Jokilehto



Liittynyt: 27 Huh 2008
Viestejä: 49
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: 30.10.2010 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä helvetin väliä sillä on miltä nuo laitteet näyttää. Itekki ajanu jos vaikka kuin kauheilla laamoilla, kaikki kuitenki ollu koriltaan suht ehjiä, ja jos ei oo ollu niin sitte on hitsattu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 30.10.2010 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei Korpela tarvi huutaa, kuuluu vähemmälläkin mielipiteesi. Mielenkiintoista esiintymistä ensin tuomitsemalla auto kelvottomaksi ja heti perään kommentoinut käyttäjä solvaajaksi. Onkos se nyt ihan suoraa haukkumista, jos kysyy jotain päähineiden käytöstä? Jotain outoahan on tapahtunut, joko psyykkistä tai fyysistä, jos vaan töksäyttää jotain sen kummemmin perustelematta? Omasta mielestä hieman eri asia kysyä, kuin täräyttää absoluuttinen totuus autosta pelkän kuvan perusteella. Enemmän ihmetyttää tälläinen varsin AKK:mainen kantasi kilpailutilanteita nähneitä autoja kohtaan. Eihän vain ole mitään epämääräisiä 'mielipidekytköksiä' kattojärjestöön, kun olette niin huonosti viimeisen viiden vuoden aikana saaneet noita jokamiesluokan arvokisojakaan järjestää? Historiastahan voimme lukea monia vastaavia 'samaa mieltä' olleiden oloista verrattuna niihin, jotka ovat eriävän mielipiteensä kertoneet..

Tarvinnee meikäläisenkin varmaan T.K:n kanssa jatkossa boikotoida kyseisen seuran kilpailuja, kun ei ole automaalarin eikä autopeltisepän pätevyyttä? Ei varmaankaan päästetä edes katsomoon, kun omassa siviiliautossakin on muutama vuosien mittaan tullut lommo..

Eiköhän ne spitaaliset ole ihan jonkun muun luokan autoja, josta kyljet ja luukut putoilee kun vaihdetaan kakkoselle lähdöstä? Viimeistään sielä suoran päässä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 30.10.2010 17:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noo poijat.älkää mun takia jättäkö tulemata Sotkaan.
Ja; huumorilla pelataan ja tarkoittaa että aina totta
toinen puoli. Very Happy Ja mitä niistä arvokisoista sanoit,onhan niitä ollut!!!

Yritän vaan tarkkana miehenä valottaa Jokkiksen tulevaisuutta autojen osalta
kohdistuen >>ulkonäköön ja samalla turvallisuus seikat huomioon ottaen.<<
Eikä sen hintapolitiikan tarvitse olla silti nykypäivän edellä..

Jättäkäämme tämä ylimääräinen"asiakeskustelu" omaan arvoonsa ja katsotaan,
mitä tuleman pitää...

AK..jokkista vuodesta 77 Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 30.10.2010 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa ryppyisessä autossa ei se ulkonäkö ole syy hylkäämiselle vaan se että rypyssä oleva pelti ei vastaa jäykkyydeltään edes lähellekkään alkuperäistä jäykkyyttä.
Kun pellit painuu kasaan pienestä voimasta niin ne eivät "ime energiaa" törmäystilanteessa, silloin iskut kohdistuu suoraan kaariin jolloin niiden on kestettävä kaikki osumat.
Mikäli auton omat pellit ovat edes kohtuullisesti oiottu niin ne vastaanottavat paljon iskuenergiaa ennen kaarien taipumista.

Sama ongelma on kun kevennetään siten että takaluukusta (takamoottorisista etuluukusta) poistetaan kaikki alkuperäiset rakenteen ja ne korvataan suoralla pellillä, ne rakenteet suojaavat huonosti.

Mitä tuo sitten vaikuttaa turvallisuuteen kannatta jokaisen itse miettiä ja jos tulette tulokseen että ei vaikuta mitään niin miettikää uudelleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 30.10.2010 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kerroppa miten ilman saa vaihtumaan/syylärin sopimaan sinne tuupparin etuluukkuun avaamatta sitä??? ja sääntöhän sanoo etukaaren on tultava eteen asti koska ei ole runkoa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 31.10.2010 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta toinen puoli... Aika osuvasti sopii tähänkin keskusteluketjuun tämä vanha kasku. Tiedä sitten, toivottavasti sentään ihan kaikkia(kenenkään) puolia ei ole tarvinnut nuoleskella saadakseen kisoja.

Valotus jokkiksen tulevaisuuteen? Onko tästä ihan faktatietoa korkeammalta taholta, vai ihan omia näkemyksiä nämä sileät kilpurit? Kuuluuko tähän osana se imagon nostatusvimma? Tarkkuudesta en tiedä sanoa, mutta joku voisi diagnosoida moiset ajatukset narsistisiksi.. Toisaalta, olisihan se mukavaa katseltavaa, kun varikolla autoja nojailisi vähintään kaksi parikymppistä uhkeaa neitoa niukoissa remonttivaatteissa kuten formulavarikolla. Sellaisen imagonnoston puolesta minäkin liputan. Saattaa vain olla, että tuo vaimoke asettaa meikäläisen kilpailukieltoon, jos sellaisten kanssa kisoissa kulkee.

Mielenkiintoista törmätä keskusteluun jokamiesluokan auton passiivisesta turvallisuudesta, johan nötkähti 2000-luvulle tämäkin luokka kertaheitolla. Ei saisi olla ruttuisia eikä suoria peltejä, sääntökirjahan on kevyttä luettavaa tähän verrattuna.. Tälläisen näkemyksen perusteella kaikki autot, jossa rintapelliin, joko etu- tai takapäässä on satuttu, tulee välittömästi asettaa käyttökieltoon. Kyllähän niiden kaarien olisi suotavaa kestää ne rasitukset olipa pellit minkälaisia tahansa. Ymmärrän kyllä mitä kirjoituksella ajetaan takaa, mutta taas on hieman väärä kaliiberi pyssyssä, jolla ongelmaa ratkotaan. Henkilökohtaisesti itseäni ei kiinnosta paljoakaan, miten paljon auto menee edestä tai takaa lyttyyn, kunhan ohjaamo pysyy kuosissaan ja kuljettaja ehjänä. Toki senverran kiinnostaa lyttääntyminen, että tankki ja akku kun pysyisivät ehjänä, mutta niiden sijoittelulla enemmän merkitystä kuin oikomisen helpottamiseksi poistettujen tukirakenteiden leikkeleminen. Samalla ajatusmallilla AKK:han syyllistyy vähintäänkin rikokseen salliessaan lasikuituisten kylkien, ovien ja luukkujen sallimisen muissa luokissa, legendseissä suht niukasti peltiä, samoin osassa crossipuolen kalustoa. Miten nämä pystyy imemään energioita, mutta ei vanha kuplavolkkari?

Joo joo, ehkä pientä provoa ilmassa, mutta vastausta jäähdyttäjän sijoitteluun odotellessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 255
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 31.10.2010 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt jäi lukulasit heikoiksi ja muisti huonoksi kun en huomaa kohtaa jossa kiellän suoran pellin laittamisen tai aukkojen leikkaamisen tavaratilaan....

Tämä ketju on pääasiassa kirjoittajien omia mielipiteitä ja usein tulee kirjoitettua niitä toisenlaisia mielipiteitä kuin valtavirta edustaa.

Jokainen saa tehdä miten haluaa autonsa ja leikellä sitä omien sääntötulkintojensa mukaan mutta hyvä että joku ymmärsi sen mitä ajan takaa.

Legendsihän on lähes kouluesimerkki siitä miten on rakennettu auto jossa ei ole mitään joustovyöhykkeitä. Noin 100x50 (en tiedä tarkkaa kokoa) palkkirunko etupuskurista takapuskuriin ja turvavyöt ovat kiinni runkoon hitastussa kehikossa.
Keula törmäyksessä ensimmäisenä joustaa kuskin solisluut...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 31.10.2010 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitään tai ketään ei saisi toisiinsa vertailla, ei ihmisiä eikä autoja, varsinkaan jos painitaan eri sarjoissa. Mielipiteitä tulee esittää ja tarvitessa ne perustella, muutoinhan 'keskusteleminen' on hyödytöntä. Nämä isojen poikien lokariautot(hymyilin kuullessani vertauksen) on aika lähellä muhkuraista jokamiesautoa, esim.fiatin keulapelti, muhkurainenkin, on tosin lujempaa rakennetta kuin legendsin puskuri joka pönöttää kahden miltei uskottavaa lujuutta olevan lattaraudan nenässä. Aiemmin luennoidun joustavuusopin mukaan jokamiesluokan auto, ryttääntynytkin, on silti turvallisempi kuin pienemmän mittakaavan menopeli. Tai sitten rakas kattojärjestömme ei todellakaan piittaa harrastajiensa turvallisuudesta pätkän vertaa. Se on taas toinen juttu, jos joku ei vaan pysty katselemaan lommoisia autoja. Antaa kaikkien lommojen-eikun kukkien kukkien vaan, edelleenkin. Imagokysymyksenä voisi paremminkin olla se, että luokka pysyisi edelleen kaikkien harrastamista ajattelevien ulottuvissa, eikä vain hyvätuloisten ajanvietemuotona?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Koivula



Liittynyt: 04 Lok 2008
Viestejä: 63
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 01.11.2010 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jorman kynästä...
Legendsihän on lähes kouluesimerkki siitä miten on rakennettu auto jossa ei ole mitään joustovyöhykkeitä. Noin 100x50 (en tiedä tarkkaa kokoa) palkkirunko etupuskurista takapuskuriin ja turvavyöt ovat kiinni runkoon hitastussa kehikossa.
Keula törmäyksessä ensimmäisenä joustaa kuskin solisluut...[/quote]

Vastaus:
Legendsissä etu ja takapäässä puskurit ja ns. runkoaisat on ne jotka ottaa törmäysenergiaa vastaan, eli taipuu, vääntyy ja menee mutkalle. Itse runko säilyy useinmiten ehyenä.
On varmaan tarkoituksella tehty ohuemmasta matskusta ja kiinnitetty runkoon sopivan heikosti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 01.11.2010 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niämisen Keijolle:

Miten ansiotulot vaikuttavat korinoikaisutaitoihin/haluihin, mielenkiintoista olisi kuulla...
Kyllä se olisi kivaa sentään tunnistaa automerkki muualtakin kuin lälhtöluettelosta, ei kai se nyt voi olla liikaa vaadittu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 23 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)