Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JJo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 24.01.2011 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Onneks ei pihassa ole kuin kaksi kilpuria, kun joillakin jopa parikinkymmentä. Niihin kun ostelee pehmusteen ja hitsailee 60 kg lisäpainoa riittää rahan menoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antero Saari
Liittynyt: 14 Lok 2010 Viestejä: 2 Paikkakunta: Äijälä
|
Lähetetty: 24.01.2011 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Voishan asian ajatella myös niin että jos se Viiatti tai mikä hyvänsä heittää muutaman voltin ja kuskin kypärä hakkaa sitä FIA-pehmustetta vasten niin voi jopa säästyä rahaa kun se kypärä ei hakkaannu pilalle turvakaarta tai sitä harmaata merkityksetöntä pehmustetta vasten... tai sitten ei _________________ Shit happens! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timo lintunen
Liittynyt: 14 Jou 2008 Viestejä: 124 Paikkakunta: urjala
|
Lähetetty: 24.01.2011 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Liitykää jokkisraceen ja tulkaa ajaan huomattavasti järkevimmillä säännöillä
mm normi pehmuste kelpaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 24.01.2011 16:44 Viestin aihe: |
|
|
Eikä sitä harmaata pehmustetta tarvi vain yhtä kerrosta laittaa pään kohralle.
Se Fia:n pehmuste on normi pikkutälliin turhankin kova. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 24.01.2011 17:54 Viestin aihe: |
|
|
Liitykää jokkisraceen SIELLÄ EI OLE FIAN HERRAT SAANUT SÄÄNTÖJÄ LÄPI. KYLLÄ AKK ON MENETTÄNYT PALJON MAKSAJIA.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Koivusalo
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Ylistaro
|
Lähetetty: 24.01.2011 17:58 Viestin aihe: |
|
|
ASaari kirjoitti: | Voishan asian ajatella myös niin että jos se Viiatti tai mikä hyvänsä heittää muutaman voltin ja kuskin kypärä hakkaa sitä FIA-pehmustetta vasten niin voi jopa säästyä rahaa kun se kypärä ei hakkaannu pilalle turvakaarta tai sitä harmaata merkityksetöntä pehmustetta vasten... tai sitten ei |
Jos se kypärä johonkin hajoaa niin siihen kivikovaan fia-pehmusteeseen.... Paras tapa saada vanhat kypärät pois käytöstä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 24.01.2011 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Se lämmöneristeeksi tarkoitettu pehmeä eriste ei suojaa kuin siltä ettei kypärä naarmuunnu autoon sisään mennessä tai ulos tullessa, onnettomuustilanteessa se ei nimeksikään vaimenna iskua.
FIA pehmuste vaimentaa kovaa iskua ja estää kypärää (ja sisällä olevaa päätä) halkeamasta.
Kustannuksista... 39e/91cm sillä suojaa hyvinkin kolmen ja jopa neljän auton kaaret ja kun se laittaa kiinni kaksipuolisella teipilla ja nippusiteella niin voi vaihtaa siihen autoon jolla menee ajamaan.
Sitten ihan OT toive ja varmaan joku vetää tästä banaanit ja herneet nenään mutta eikö olisi parempi ettei joka ketjuun tungeta paha-AKK > hyvä-JokkisRace vääntöä.
Itketään itukuurilla ja harrastetaan täällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niko Keronen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Pyhäselkä
|
Lähetetty: 24.01.2011 22:24 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: |
Kustannuksista... 39e/91cm sillä suojaa hyvinkin kolmen ja jopa neljän auton kaaret ja kun se laittaa kiinni kaksipuolisella teipilla ja nippusiteella niin voi vaihtaa siihen autoon jolla menee ajamaan.
Sitten ihan OT toive ja varmaan joku vetää tästä banaanit ja herneet nenään mutta eikö olisi parempi ettei joka ketjuun tungeta paha-AKK > hyvä-JokkisRace vääntöä.
Itketään itukuurilla ja harrastetaan täällä. |
Mihin kohti kaaria se 22.75cm pätkä laitetaan? Ettei pitempää tarvitse yhteen autoon laittaa.
Eiköhän se ole jätettävä kisan jälkeen paikalleen kun kaupaksi menee.
Onko jollain sitten jotain hyvää sanottavaa AKK:sta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 24.01.2011 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Turhan halavallahan nuo tuota myyvät pyytäsivät parisataa metriltä kun se on niin merkittävä lisä turvallisuuden kannalta...ei pala edes kaariputket kun kestää tultakin eikä sula hitsisaumat.Aattelepa sitä!!Seuraavaks jos sais semmoset FIA hyväksytyt tiivisteet niihin ovenpieleen kun ne alkuperäiset on järkiään revitty pois.Ei kolhisi katsastusmies päätänsä niihin teräviin reunoihin kun kurkistelee aamulla auton sisälle.Tätä voitaisiin myydä vaikka jtn. satasella metri ja molemmin puolin autoa luonnollisesti....
Ja saa vetää ihan vapaasti FIA hyväsytyn pehmusteen kärsäänsä tai vaikka nielaista nippusiteineen päivineensä kitusiinsa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
acer
Liittynyt: 13 Tou 2008 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 24.01.2011 22:48 Viestin aihe: |
|
|
Jorma on ihan oikeassa tuossa pehmuste asiassa minunkin mielestä ! ja alkaa tosiaan tuntumaan siltä että on toisaalta hyvä että tuo Race on perustettu sillä mikä olisikaan hienompaa kuin että nämä joka pikku asiastakin vikisevät ”harrastajat” hakeutuisivat muualle sillä kyllä AKK on ja pysyy tosi harrastajien järjestönä.
Pienenä kommenttina olen muutamalle marisijalle sanonutkin että ei pidä harrastaa sellaista mihin ei ole varaa !!!
Toinen asia on sitten tuo tyyli millä Racea vedetään jos sitä vertaa vaikka sheikin rokkiralliin, sitä vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa sillä rokkirallin harrastajat tekevät kisoja omilla säännöillään ja kaikessa hiljaisuudessa eikä räkytä netissä kuin keskenkasvuiset kakarat.
Race on sen sijaan tullut ns. valmiiseen pöytään lainaten Akk:lta kaiken oleellisen pois lukien kuitenkin turvallisuus jossa on tingitty oikein reippaasti.
Tästä saa sitten aivan vapaasti vetää herneet ja syvälle nenään sillä minua se ei haittaa sillä olen aina harrastanut ja tulen myös jatkossa harrastamaan autourheilua Akk:n alla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 24.01.2011 22:55 Viestin aihe: |
|
|
acer kirjoitti: | Jorma on ihan oikeassa tuossa pehmuste asiassa minunkin mielestä ! ja alkaa tosiaan tuntumaan siltä että on toisaalta hyvä että tuo Race on perustettu sillä mikä olisikaan hienompaa kuin että nämä joka pikku asiastakin vikisevät ”harrastajat” hakeutuisivat muualle sillä kyllä AKK on ja pysyy tosi harrastajien järjestönä.
Pienenä kommenttina olen muutamalle marisijalle sanonutkin että ei pidä harrastaa sellaista mihin ei ole varaa !!!
Toinen asia on sitten tuo tyyli millä Racea vedetään jos sitä vertaa vaikka sheikin rokkiralliin, sitä vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa sillä rokkirallin harrastajat tekevät kisoja omilla säännöillään ja kaikessa hiljaisuudessa eikä räkytä netissä kuin keskenkasvuiset kakarat.
Race on sen sijaan tullut ns. valmiiseen pöytään lainaten Akk:lta kaiken oleellisen pois lukien kuitenkin turvallisuus jossa on tingitty oikein reippaasti.
Tästä saa sitten aivan vapaasti vetää herneet ja syvälle nenään sillä minua se ei haittaa sillä olen aina harrastanut ja tulen myös jatkossa harrastamaan autourheilua Akk:n alla. |
Ei se kuule oo kaikilla rahasta kiinni ei edes minulla.Toisilla on vaan munaa olla eri mieltä asioista ja toiset.....no ne ostaa vaikka makkariinsa FIA hyväksytyn päiväpeiton jos AKK:sta käy käsky.Mikähän se on se asia turvallisuudessa mistä on tingitty reippaasti.Aika pitkälle kai nuo turvallisuuteen liittyvät säännöt on samoja kuin nuo mitkä oli AKK:ssa vielä viime vuonna käytössä.Itelle ei tule äkkiseltään muuta kuin tuo E-hyväksytyn kypärän salliminen enkä usko että sekään kovinkaan paljon heikentään turvallisuutta vaikka niissä eroja varmaan on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Salzu83
Liittynyt: 05 Tam 2009 Viestejä: 3
|
Lähetetty: 25.01.2011 09:22 Viestin aihe: |
|
|
acer kirjoitti: | on toisaalta hyvä että tuo Race on perustettu sillä mikä olisikaan hienompaa kuin että nämä joka pikku asiastakin vikisevät ”harrastajat” hakeutuisivat muualle sillä kyllä AKK on ja pysyy tosi harrastajien järjestönä.
Pienenä kommenttina olen muutamalle marisijalle sanonutkin että ei pidä harrastaa sellaista mihin ei ole varaa !!! | Muakin nyppii kun joka vuosi jotkut on lakkoilemassa/barrikaadeilla kovaan ääneen vaatimassa itsellensä mm. palkankorotuksia ja parempia työaikoja. Tulis vaan lisää ulkomaalaisia tekemään nekin hommat mitkä ei muille kelpaa.
acer kirjoitti: | Toinen asia on sitten tuo tyyli millä Racea vedetään jos sitä vertaa vaikka sheikin rokkiralliin, sitä vastaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa sillä rokkirallin harrastajat tekevät kisoja omilla säännöillään ja kaikessa hiljaisuudessa eikä räkytä netissä kuin keskenkasvuiset kakarat. | Mikä sen sitten määrittelee mistä asioista niille barrikaadeille saa nousta ja vaatia oikeuksiaan? Musta on hienoa että 2000-luvulla uskalletaan pitää ääntä ja puolustaa niitä asioita mitkä itse kokee tärkeiksi, on se sitten mitä tahansa. Kaikessa kun ei aina tarvitse olla kyse rahasta tai sen puutteesta vaan ideologiasta. Kuka normaali aikuinen ihminen tahtoo jatkuvasti kulkea jonkun talutusnuorassa ja totella yhden instanssin sanelupolitiikkaa? Miksi siis harrastuksessa pitäisi aina vaan alistua. Eikö ihmisen mielipiteellä ole taaskaan merkitystä. Minkä takia maassa jossa presidentti ja kansanedustajat valitaan kansanäänestyksellä "ajamaan meidän etuja", ei voi esim. harrastajat vaikuttaa lajiryhmän henkilövalintoihin? Lajipäällikkönäkin voi olla mies joka ei ole ikinä jokkisautoa nähnytkään. Jos harrastajat saisivat valita, olisiko näin? Eikös jo ralli.netin puolellakin ole joku vastaava harrasteluokka suunnitelma käynnissä eli tuskin JR on ainoa tyytymätön. acer kirjoitti: | Race on sen sijaan tullut ns. valmiiseen pöytään lainaten Akk:lta kaiken oleellisen pois lukien kuitenkin turvallisuus jossa on tingitty oikein reippaasti. | Mikäs se AKK:n huima parannus turvallisuudessa tälle vuodelle on että viimevuoden kaltaisilta onnettomuuksilta vältytään? Esim. Kauhajoella on kuulemma rallicrossiautojen lähtöpaikkaa tälle vuodelle siirretty. Löytyykö tämä minun mielestäni turvallisuutta paremmin lisäävä asia sääntökirjasta? Tuskin! Ja veikkaisin että kuljettajien nostama haloo kyseisen radan turvallisuudesta vaikutti muutokseen enemmän kuin AKK:n herrat. Onko se turvallisuudesta tinkimistä jos tahtoo panostaa eri asioihin kuin AKK? Tätä elämää kun voi elää muullakin tavalla kuin vain sillä yhdellä ja ainoalla.
acer kirjoitti: | olen aina harrastanut ja tulen myös jatkossa harrastamaan autourheilua Akk:n alla. | Kenelle sä yrität asiaa todistella, itselles vai meille muille? Olen kiinnittänyt ennenkin huomiota että kummasti teitä, joita ei nämä vaihtoehtoiset harrastemuodot kiinnosta ollenkaan, kiinnostaa kuitenkin puuttua toisten tekemisiin. Mutta jos foorumeilla kirjoittelu joskus jopa kriittisesti on keskenkasvuisten kakaroiden räkyttämistä niin täytyy ihmetellä että mitä sä täällä sitten poraat. Ole toki Mies ja pysy sanojesi takana. Jos tarvitset siihen BMW:tä niin mä voin lainata... Kyllä asioista saa olla eri mieltä ja mielipiteensä voi tuoda julki, onhan Suomessa sananvapaus. Luulen, että sitten kun joku sen tikkarin sun suusta siellä hiekkalaatikolla nappaa niin todennäköisesti sitä ääntä lähtee sunkin kurkusta.
-Salla Seppänen- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Koivula
Liittynyt: 04 Lok 2008 Viestejä: 63 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 25.01.2011 10:33 Viestin aihe: Tarkennusta penkin kiinnittämiseen |
|
|
Tuossa autoa rakennellessa kattelin sääntöä penkin kiinnittämisee...
Ei vissiin kelpaa enää lattaraudat pitkittäin lattiassa? ei edes vanhoihin autoihin.
Pitääkö kaikkiin autoihin nyt muuttaa penkin kiinnitys samanlaiseksi kun Liite J asian ilmaisee?
Hirvee homma jos näin on? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 25.01.2011 11:24 Viestin aihe: Re: Tarkennusta penkin kiinnittämiseen |
|
|
jppkoo kirjoitti: | Tuossa autoa rakennellessa kattelin sääntöä penkin kiinnittämisee...
Ei vissiin kelpaa enää lattaraudat pitkittäin lattiassa? ei edes vanhoihin autoihin.
Pitääkö kaikkiin autoihin nyt muuttaa penkin kiinnitys samanlaiseksi kun Liite J asian ilmaisee?
Hirvee homma jos näin on? |
2. Penkkikiinnikkeiden asentaminen suoraan koriin
Asennettaessa penkkikiinnikket suoraan koriin, tulee se
tehdä seuraavalla tavalla:
Penkinkiinnikkeen kiinnitys tulee tehdä vähintään
neljästä kohtaa ja asennus on tehtävä pulteilla, joiden
halkaisija on vähintään 8mm. Kts kuva 253-65. Jokainen
kiinnityspiste on vahvistettava vähintään 40 cm2:n
levyillä.
5. Vahvikelaput
Vahvikelappujen vähimmäisvahvuus on 3mm (teräs)
tai 5mm (kevytmetalli). Vahvikelapun pitkittäissivun vähimmäismitta
on 6cm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Koivula
Liittynyt: 04 Lok 2008 Viestejä: 63 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 25.01.2011 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Eli kelpas se vanha kiinnitystapa, hämäs vaan tuo vaihtoehto 1 eli putket kynnyksestä tunneliin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|