Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Suvi Huusko
Liittynyt: 14 Jou 2008 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 28.03.2011 08:41 Viestin aihe: paino/varustesääntö |
|
|
Vetelin Urheiluautoilijat on hallituksessa käynyt keskustelua nykyisistä
jokamiesluokan paino / varustesäännöistä ja toteaa seuraavaa. Jos haluamme yhteisen
harrastuksemme jatkuvan nykyisellä tasolla
ja säilyttää kilpailijalisenssin omaavat henkilöt seuramme muussakin toiminnassa
mukana, katsomme välttämättömäksi asiaksi pikaisen korjauksen sääntöasioihin.
Odotamme lajiryhmältä selkeää kannanottoa,
että kattojärjestömme hallituksen olisi "helpompi" tehdä päätöksiä asian suhteen.
Vetelin Urheiluautoilijar Ry
psta Suvi Huusko, sihteeri |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 28.03.2011 10:47 Viestin aihe: |
|
|
Minä katsoin paljonkon Päijät-Hämeen UA:n jäsenet on hankkineet lisenssejä tänä vuonna, vertasin tulosta viime vuoteen ja samaan päivämäärään. 40% vähemmän on lisenssejä hankittuna.
Alkoi niin paljon koko kiinnostamaan koko valtakunnan tilanne.
Suodattelin KITIstä ostettuja kansallisia lisenssejä, verraten vuosia 2010 ja 2011 tähän samaan päivämäärään.
Minun saamien tuloksien mukaan ollaan lisenssin myynnissä 50% jäljessä.
Lukumäärä on niin iso että tämä koskee muitakin lisenssin hankkijoita, eikä pelkästään jokamiehenluokkaa.
Tilanne on todella huolestuttava niin seurojen, kilpailunjärjestäjien kuin koko liitonkin talouksien kannalta. Puhumattakaan tiestysti koko jäsenistöstä.
Olenkin lähettänyt viestiä liiton hallitukselle että tarkistavat omilla keinoillaan myytyjen lisenssin lukumäärän ja vertaavat niitä vuosiin 2009 ja 2010. Jos luvut ovat noin huonot - jotain tarvitsee tehdä ja pikaisesti.
Pyysin heitä siis tarkistamaan että laskelmani ovat edes lähes oikein. Enhän voi olla varma että saanko seurani tunnuksilla KITIstä oikeaa tietoa.
Tapio Tuominen
Liittovaltuuston jäsen _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
samuli kiiskinen
Liittynyt: 17 Maa 2008 Viestejä: 65 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 28.03.2011 11:40 Viestin aihe: Lisenssien väheneminen |
|
|
On se ihmeellistä. Mistähän se johtuu. _________________ Kulta voitetaan ja hopea hävitään!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 28.03.2011 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Luvut on todennäköisesti oikeita ,kun oli kysely täällä luvut oli samankaltaisia.
Suuri kysymys merkki on myös miten luottamus AKK kykyyn hoitaa Jokkista palautuu vaikka nyt akk antaisi siimaa niin kauanko menee kun siima jälleen kiristetään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Pirttimaa
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 95 Paikkakunta: Nivala
|
Lähetetty: 28.03.2011 13:08 Viestin aihe: |
|
|
jh54 kirjoitti: | Luvut on todennäköisesti oikeita ,kun oli kysely täällä luvut oli samankaltaisia.
Suuri kysymys merkki on myös miten luottamus AKK kykyyn hoitaa Jokkista palautuu vaikka nyt akk antaisi siimaa niin kauanko menee kun siima jälleen kiristetään. |
Kyllä me Jukka ollaan monesta asiasta ihan samaa mieltä
Juuri samaa mietin kun tuossa toisessa ketjussa jotkut seurat ilmoitteli noista kirjelmistään AKK:n suuntaan. Olisiko niihin kirjelmiin kannattunut lisävaatimuksena esittää, että AKK luovuttaisi JM:n sääntöjen laatimisen Jokkis Race ry:lle eli harrastajien omalle yhdistykselle.
No kaikki seurat ei välttämättä näe sitä niin tärkeänä, mutta omasta mielestäni voisi olla järkevää.
Lähinnä pelottaa se, että pari vuotta mielistellään harrastajia (=maksajia) ja sitten laaditaan taas jotain älyttömiä sääntömuutoksia... _________________ Jari Pirttimaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rasvapipo
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 02.04.2011 18:12 Viestin aihe: |
|
|
Apparin paikalle hitsattu ensin 8 millin pellistä pohja pala, sen jälkeen laitettu pulteilla kiinni kaksi 20 millistä levyä, ei oo vielä valmis, mutta aika klönttejä siihen kuskin viereen pitäis laitella.
http://rasvapipo.suntuubi.com/?cat=5&img=1825 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petri Virtanen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 02.04.2011 19:35 Viestin aihe: paino sääntö |
|
|
muuten hyvät puntit mutta laittomat. tukipelti tarttee olla kartaanitunnelin ja kynnyskotelon välissä ja hitsattu 50%matkalta kiinni pellinleveys40cm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rasvapipo
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 02.04.2011 19:43 Viestin aihe: |
|
|
tossa luki EI OO valmis tottahan siitä tehrään sääntöjen mukainen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 02.04.2011 19:45 Viestin aihe: |
|
|
Juu kannattas ensin lukea sääntökirjaa ennen ku tekee , niin ei tarvii haukkua katsastusmiestä !
Painon sijoittamispaikka on vahvistettava hitsaamalla
kiinnitetyllä vähintään 3 mm vahvuisella metallilevyllä.
Paino on kiinnitettävä vähintään kolmella 10 mm:n
pultilla läpi painon ja vahvistetun alustan. Ohjaamossa
vahvikelevy tulee hitsata kiinni kynnyskoteloon sekä
keskitunneliin vähintään 50 % matkalla sivun pituudesta.
Vahvikelevyn tulee olla vähintään 40 cm auton
pituussuunnassa mitattuna.
Painossa tulee olla sinetöintireiät. Lisäpainosta tehdään
merkintä katsastuspöytäkirjaan katsastuspäällikön
toimesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rasvapipo
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 02.04.2011 19:55 Viestin aihe: |
|
|
kardaaneissa toi lisäpaino on aika helppo tehdä, kun laittaa vaan toisenkin kuorma-autonakun sinne takaronttiin... no voihan nekin lähtee sieltä lenteleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 02.04.2011 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja siitäkin on taas omat määräykset :b |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 02.04.2011 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Ainahan voi sitten laittaa lisää painoa siten että se lisää omaa turvallisuutta, valitettavan moni menee siitä missä aita on matalin ja laitetaan iso klöntti painoa samaan kohtaan ja toivotaan että se ei lähde irti.
Kaariputkia voi lisätä, sen 0.5mm pohjapellin voi vaihtaa paksummaksi samalla kun niitä ruostepaikkoja korjataan, kaarien aluslaatat voi tehdä isommat jne. jne. listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle kunha edes hieman käyttää mielikuvitusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rasvapipo
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 02.04.2011 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Jamolle- ja Petrille, tohon ei oo nyt laitettu kaikenlaisia vanhoja sirkkelin teriä-ja kaikkee muuta vanhaa romuu..Järkee, ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rasvapipo
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 02.04.2011 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Jorma on oikeessa, en haluu olla himmelin sisällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamo
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 91 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 02.04.2011 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai kukaan nyt pohjapeltiä puolen mm:n pellistä tee ? Eikä sirkkelin teriä koppiin laita ? Muuten samoilla linjoilla Jorman kanssa , ettei sitä lisäpainoa ole pakko laittaa siihen vänkärinlattiaan ! Ainakaan kaikkea . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|