Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 02.04.2011 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Uudet kynnyksetkin voi tehdä vaikka 5mm neliöputkesta etupäätä vahvistaa samaten lootan kiinnityksiä yms.
Olishan koko apparin lattiankin voinut tehdä 3-8mm värkistä Ei siitä vahvistelapun koosta ole mainittu maximi mittoja. Jos laittaa kunnon ison akun ei virtakaan lopu.
Hauskaa miten tämä on nyt hirveen vaikea homma..
Muuten osataan rakentaa jos minkälaisia autoja ja vekottimiakin näihin autoihin tuossakin linkissä. ![Question](images/smiles/icon_question.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marko räty
Liittynyt: 12 Lok 2008 Viestejä: 11 Paikkakunta: Riihimäki
|
Lähetetty: 03.04.2011 07:53 Viestin aihe: |
|
|
Samille.Ei se vaikeeta ole,kyllä se täyttää säännön ennen kuin sillä mennään kisoihin ![Razz](images/smiles/icon_razz.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 03.04.2011 16:41 Viestin aihe: |
|
|
Jamo kirjoitti: | Ei kai kukaan nyt pohjapeltiä puolen mm:n pellistä tee ? Eikä sirkkelin teriä koppiin laita ? Muuten samoilla linjoilla Jorman kanssa , ettei sitä lisäpainoa ole pakko laittaa siihen vänkärinlattiaan ! Ainakaan kaikkea . |
Kyllä valitettavasti tekee.
Entinen työkaverini ajoi/rakensi vain fiatteja, tuli sitten puhetta pellin ostamisesta niin sanoin että tuolta romulavalta sitä saa ilman niin paljon kuin haluaa viedä mutta ei kelvannut kun oli liian paksua, se oli 0.9mm alusinkkipelliä... olisi saanut olla maksimissaan 0.5mm ettei tule likaa painoa.
(en tuomitse kaikkia tuupparikuskeja) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
rasvapipo
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 25.04.2011 01:30 Viestin aihe: |
|
|
Jamo kirjoitti: | Ei kai kukaan nyt pohjapeltiä puolen mm:n pellistä tee ? Eikä sirkkelin teriä koppiin laita ? Muuten samoilla linjoilla Jorman kanssa , ettei sitä lisäpainoa ole pakko laittaa siihen vänkärinlattiaan ! Ainakaan kaikkea . |
TODELLAKIN..tuli käytyä tuolla Kokemäellä, ei sillain kauheesti naurata, mutta jos palomiehet keräilee muovipusseja joissa on hiekkaa.. ![Laughing](images/smiles/icon_lol.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
timo lintunen
Liittynyt: 14 Jou 2008 Viestejä: 124 Paikkakunta: urjala
|
Lähetetty: 25.04.2011 18:05 Viestin aihe: |
|
|
JOS on halua ja tarvetta autojen painoja korotella, kannattais miettiä se toteutustapa etukäteen.
Viitaten kokemäellä palomiesten keräilemiin hiekalla täytettyihin muovipusseihin???? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 25.04.2011 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Eikä ne 20-30litran vesisäiliötkään ihan paras ratkaisu ole.. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ken Haapalainen
Liittynyt: 25 Maa 2011 Viestejä: 10 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 28.04.2011 09:45 Viestin aihe: |
|
|
Tämä lisäpaino kokeiluhan on jo koettu kertaalleen.
-90 luvun alussa AKK määräsi 40 kilon lisäpainot fiatin keulalle.
Epäonnistunut ratkaisu poistettiin, oliko peräti samana vuonna?
Silloinkin tarkoitus oli hidastaa tuuppareita. Painolla ei ollut ko. vaikutusta.
Ainoa vaikutus oli että etujousia katkesi ja korit alkoi repeillä etupään saumoista.
Eli mitään ei ole opittu vuosien saatossa.
Vauhti ei hidastu eikä autosta tule turvallisempi painoa lisäämällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 28.04.2011 10:17 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä painon lisäys aina vaikuttaa vauhtiin hidatavaksi, mikroilla kilo vaikutti yli 0.5 sek kierros 750m radalla, samoin rata-ajossa on ollut käytössä ns. menestyspainot joita määrättiin menestyneille kuljettajille lisättäväksi erojen tasaamiseksi. Kannattais muutaman kuskinkin vähentää kisamakkaroiden syöntiä olis helppoja sekunttia saatavissa kisamenestykseen varsinkin pikkutuuppareilla ajettaessa, ei paljon vaikutusta enää jenkkilotjissa jossa tehoa piisaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Tero Tuomola
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 28 Paikkakunta: Kaarina
|
Lähetetty: 28.04.2011 14:53 Viestin aihe: |
|
|
Toisaalta jos paino on voimaa niin eikös ylipaino ole ylivoimaa ![Rolling Eyes](images/smiles/icon_rolleyes.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 255 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 28.04.2011 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Pelkän lisäpainomötikän lisääminen ei lisää turvallisuutta, painon voi lisätä turvallisuusvarusteita lisäämällä ja jos ei riitä niin sitten vasta niitä klönttejä laittamaan.
Asiaa pitää katsoa isompana kokonaisuutena ei vain sitä omaa leikeltyä koppaa ajatellen.
Tulevaisuuteen tähtäämällä minimipainojen nostaminen lisää turvallisuutta kun uutta autoa tehdessä koria ei tarvitse keventää turhaan sekä voi tehdä "uuden säännön" tuuppareita ruosteettomista tai vähäruosteisista turvallisemmista koreista. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|